TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Grafik, Design, In here
Pages (21): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »

Posted by SputniQ on Jun-13-2003 06:34:

Fast det �r fortfarande kul. Alltid kul att l�ra sig nya scriptspr�k som de kommer. Ju mer man kan.. Dessto mer kan man utr�tta

Posted by fede on Jun-13-2003 15:21:

har precis b�rjat me den h�r sidan...

Posted by Virus on Jun-13-2003 15:41:

Grym bild shytrance!

Jag skulle k�ra lite mjukare �verg�ng p� spegelbilden om jag f�r sticka in en liten �sikt.

Posted by mindshooter on Jun-13-2003 16:26:

mm den va bra...om du nu vill ha kritik p� den s� skulle jag s�ga att du borde v�lja ett typsnitt utan seriffer uppe p� "kiko" d�ra ser f�r "dokument" ut om du fr�gar mig...du borde v�lja n�got i stil med det p� "coming soon"

Posted by Virus on Jun-13-2003 16:43:

Inst�mmer faktiskt med mind ang ena typsnittet.

Vet inte, ni har s�kert diskuterat det innan i tr�den, men e lite lat (pigro...heh). Vilka program anv�nder ni?

Sj�lv kan jag eller f�rs�ker jag l�ra mej dessa:

Photoshop
Illustrator/Freehand
3dstudio max
Rhinoceros 3d

Posted by mindshooter on Jun-16-2003 19:36:

mitt senaste alster �r uppdateringen av

http://www.tricster.tk

endast den svenska sektionen �n s� l�nge... men kolla den g�rna och skriv n�n rad om den

Jag har HTML-fuskat p� rullande band som vanligt men dont we all? finns en massa buggar och sm�fel..s�nt man f�r leva med... orkar inte mer nu...

Posted by ScuL on Jun-16-2003 20:02:

Ser bra ut men du har en liten fel i bokingsdelen.
(Jag jobbar p� 1024x768 uppl�sning).

Click

Posted by reveal on Jun-16-2003 20:55:

quote:
Originally posted by mindshooter
mitt senaste alster �r uppdateringen av

http://www.tricster.tk

fin sida!

eftersom det �r en seri�s sida, s� antar jag att du inte har n�t emot ett par r�ttelser? jag hittade f�ljande:

* "faschinerat" under "Vad �r Tricster?" skall vara "fascinerat"
* under "Vad �r Tricster?" anv�nder du "ljusstavar", medan stycket sedan heter "lysstavar", inte konsekvent
* "mellan dom b�da" under "Lysstavar" skall vara "mellan de b�da"
* "kan lysa i olika f�rger t.ex." under "Lysstavar" - utel�mna "t.ex."
* under "S�kerhet" - meningen "S�kerheten �r prioriterad fr�mst under mina framtr�danden." betyder att du bryr dig om s�kerhet bara under framtr�danden - b�r ist�llet vara "S�kerheten �r h�gst prioriterad under mina framtr�danden."
* under "S�kerhet" - �r "Lampolja" ett m�rke? annars litet l
* under "Filmer och bilder" - meningen "Om du hittar en bild som du eller n�gon du k�nner har tagit och vet att jag inte fr�gat dig eller denne om lov att anv�nda denna bild." �r inte komplett, borde avslutas i stil med "... denna bild, var v�nlig kontakta mig"
* under "Filmer" - "Officiell promotion film" skall vara "Officiell promotionsfilm"
* under "Bakgrund" - "... sett alla events." - "events" �r inget svenskt ord, anv�nd "tillst�llningar" eller liknande
* under "Bokning" - "Mig g�r att kontakta" ska vara "Det g�r att kontakta mig"
* under "Priser" - "1300:-\Performer" - "Performer" �r inget svenskt ord, anv�nd "konstn�r" eller liknande
* under "Skr�ddarsy din show!" - "performers" se ovan
* sist men inte minst, Tranceaddict ska naturligtvis vara den f�rsta du tackar

lycka till med sidan!

Posted by Glorie on Jun-16-2003 21:10:

Exclamation

allts� Wohoooo.... vilka resurser du har h�r p� forumet Mind bra f�r dig... e s�klart viktigt me alla saker n�r de e en sida som ska s�lja dig.. till f�retag etc.

reveal skrapade ihop en hel del som ja inte ens sett jag har som sagt, sagt min kritik till dig redan p� icq s� ja skriver inget nu

Posted by mindshooter on Jun-16-2003 21:14:

tack som fan reveal darling precis vad jag beh�vde...ska g� in och �ndra s� fort jag f�r tid!

Posted by reveal on Jun-16-2003 21:25:

inga problem

tips: varna f�r att filmen, som finns f�r nedladdning, �r �ver 100 meg stor!

Posted by Rikard on Jul-30-2003 01:27:

suttit och kn�pat p� en liten bild

har inga superskills i ps eller n�nting, men tyckte den vart lite fin iaf!

observera att den �r gjord som ett skrivbordsunderl�gg med min egna uppl�sning (1280x1024) s� den �r hyffsat stor!

Posted by dj_hysterix on Jul-30-2003 09:11:

snygg sida mind....o himla cool bild du gjorde dioxys

Posted by zomn on Jul-30-2003 10:23:

Den h�r tr�den hade jag ju helt o h�llet missat...

Kritik i alla dess former �r alltid uppskattat f�r en designer s� jag t�nkte posta ett par sidor jag formgivit.

http://dod.battleforeurope.com/ - En turnering i spelet Day Of Defeat (Baserat p� Half-Life) som baserar sig p� andra v�rldskriget - v�ldigt detaljerad turnering f�r �vrigt.

http://www.21stcenturywarfare.net/ - En syster-turnering till ovann�mnda turnering, skillnaden �r att denna ist�llet �r baserad p� Irak-kriget och anv�nder sig utav 'modifikationen' Desert Combat till Battlefield 1942.

N�r jag fick jobbet fick jag samtidigt �ven en j�kla massa riktlinjer (n�stanp� f�r m�nga) vilket medf�rde att man k�nde sig lite l�st under tiden man formgav sidan. B�da sidorna har n�stan exakt samma struktur vilket var en av riktlinjerna, men jag har f�rs�kt inkludera tillr�ckligt m�nga detaljer f�r att man ska f�rst� att det �r olika spel det handlar om. Allt som allt �r jag kopi�st sj�lvkritisk s�h�r i efterhand men i det hela ganska n�jd �nd�.

Jag f�redrar helt klart att formge sidor med lite mer stilren design och inte 'skitig' design som i de h�r fallen, men man kan inte vara alltf�r kr�sen n�r det g�ller deisgn-jobb.

Som sagt, all kritik uppskattas enormt - bring it on!

-zomn

Posted by mindshooter on Jul-30-2003 11:51:

Riktigt j�vla sjyssta sidor faktiskt... skulle inte hittat n�got att klaga p� om du inte b�nat o bett om kritik. Mestadels �r det personliga �sikter...

Du har lyckats med en bra grej p� sidorna, och det �r att den justerar sin bred efter uppl�sning, det �r soft, men medf�r sig ganska m�nga nackdelar om det inte g�rs helt perfekt.

*funkar dom verkligen f�r 800x600? Om jag f�rminskar f�nstret och drar ihop det lite s� glider kartan �ver inloggningen, antar att den �r i ett separat lager?

*Det �r otroligt mycket luft p� sidan...mycket blir juh f�r att den kompenserar stora uppl�sningar med luft h�r och d�r n�r den ska fylla ut bredden. Men jag t�nker mer p� luften som g�r vertikalt.
Ta http://dod.battleforeurope.com/ som ett exempel och titta p� sposnorerna i v�nster spalt... lute mycket luft emellan dom och sjukt mycket under. Jag f�r k�nslan av att allt liger lite h�r och d�r bara...

*Toppen tycker jag �r alldeles f�r tjock, kunde halverats p� h�jden typ, eller s� kunde du sl�ngt in bannern d�r som jag tycker ligger och bara flyter p� sidan..

*"Click here to join the battle" knappen som faktiskt �r en viktig knapp kunde kanske gjort lite coolare?

Som sagt, en riktigt sjysst sida, detta �r mina personliga �sikter, sj�lv undviker jag g�rna kritik fr�n designers p� mina sidor n�r jag sj�lv �r n�jd med dom, f�r andra �r aldrig n�jda... B�de du och jag vet att webdesign bygger p� fusk och rundg�ngar av regler som satts upp. Ett j�vla pill, blir aldrig som man vill. Jag har sj�lv aldrig gjort en sida som justerar bredd efter uppl�sning, gillar inte att arbeta med % i HTML...men jag ska ge mig p� detta n�n g�ng n�r det k�nns aktuellt

Sj�lv h�ller jag p� med Novas hemsida (Klubbarrang�rer) och det �r en sida jag skulle kunna visa upp n�r den �r klar, det �r nog den enda jag gjort som jag anser mig riktigt n�jd med... och d� har jag �nd� gjort ett community www.eldsjal.org(< verkar vara nere f�r tillf�llet, inte jag som har hand om servern) titta d�r och se hur mycket fusk du kan hitta (f�r att inte tala om ful design, v.2 �r p� v�g)

Hoppas jag var till hj�lp!

Posted by zomn on Jul-30-2003 12:12:

Wow, det h�r �r vad jag kallar feedback!

Den ursprungliga layouten funkade finfint i 800x600 men n�r bla Flash-kartan (som jag inte har n�goting att g�ra med)skulle l�ggas till blev den horisontella gr�nsen n�got �ver 800 pixlar vilket g�r att sidan ser ut som en picasso-tavla i den uppl�sningen. Nu var det iofs inte hela v�rlden d� just 800x600 �r �erh�rt ovanlig idag, har faktiskt inte f�tt ett �nda klagom�l om det s� jag antar att ingen av deltagarna k�r det iaf.

'Luften' du n�mner �r jag fullst�ndigt enig med dig om, och om jag kunnat v�lja hade det verkligen inte blivit s�. Jag har arbetat p� en l�sning tillsammans med kodaren men hittils har det inte lett n�gonstans.

Toppen ser faktiskt ganska liten ut i t.ex. 1600x1200 (som jag vanligtvis k�r hemma) s� jag fick v�lja n�got mittimellan s� det passar de felsta uppl�sningarna. F�r �vrigt tycker jag toppen representerar helheten av sidan och d�rf�r borde den synas v�l, men jag antar att det �r en ren smaksak, som allt annat.

Det k�ndes som en grafisk knapp inneh�llande "Click here..." hade blivit aningens f�r mycket s� det fick bli ett stort o tydligt typsnitt ist�llet. Sen lade jag inte ner alltf�r mycket tid o tankar p� just denna detaljen s� vem vet, det kanske passat in skitbra!?

STORT tack f�r all kritik (ris som ros), tycker det �r ruggigt kul att f� h�ra andras �sikter varje g�ng jag skapat n�got, det �r ju trots allt d�rf�r man g�r det fr�n b�rjan!

Ska kika n�rmare p� eldsj�l s�fort servern kommer online igen.

-zomn

Posted by mindshooter on Jul-30-2003 13:27:

Jo som sagt, det mesta �r smaksak Du kan juh kika p� www.tricster.tk om du vill...sida som jag gjort �t mig sj�lv. Men det �r brutalt mycket fusk p� den... vissa syns p� vissa datorer bara

Posted by fede on Aug-04-2003 16:02:

arbetade med en bild idag

hade inget o g�ra, s� jag gjorde den... vet inte vad den e till =)
va tycker ni om den?

Posted by Rikard on Aug-04-2003 17:09:

very naaajs du har fan �cklig j�vla talang vad det g�ller s�nth�r shytrance

Posted by dj_hysterix on Aug-04-2003 19:13:

najs bl�b�rskr�m

Posted by zomn on Aug-23-2003 09:23:

Ny sig:

Posted by keddo on Aug-23-2003 10:51:

hypad s� det r�cker

edit: du f�r g�rna pm:a mej om du vill g�ra en ballar sig till mej �n min ihoptryckta solnedg�ng

Posted by fede on Aug-24-2003 08:51:

jag har arbetat lite med en sweta wallpaper --> http://user.tninet.se/~uge589y/bg.jpg (1024x768)
va tycker ni?

Posted by St_Andrew on Aug-24-2003 11:27:

nice! har som bakgrund nu =)

kanske texten kan vara i n�n annan f�rg?

Posted by teski on Aug-24-2003 12:12:

r�knas design av hemsidor h�r.. eller ska det skapas ny tr�d till det? *funderar*

/teski

Pages (21): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »