TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Welke opleiding doe je?
Pages (5): « 1 2 3 4 [5]

Posted by Blik on Jan-17-2003 20:56:

quote:
Originally posted by Switch
precies wat ik zeg, HBO-ers doen geen ruk, beetje zuipen 's avonds, beetje irritant doen in de stad, en tadaaa, daar hebben ze een papiertje waarmee ze vet veel geld verdienen, terwijl ze niks kunnen dan krom lullen

neem dat maar terug

komende periode zit ik 4 dagen in de week van 8:30 t/m 16:30 op school, de andere dag van 10:30 t/m 14:30. Dat is dus gewoon full-time dat ik op school moet zitten. En dan ook nog ruim 1 uur reizen per dag. En ik moet gewoon al heel dit jaar op vrijdag om 8:30 op school zijn

die mensen denken gewoon niet aan ons sociale leven

Posted by Switch on Jan-17-2003 20:59:

wheheh lol
ik moet 2x in de week 1 uur reizen, dan 1.5 uur les, dan weer reizen, en dat doe ik al 2.5 jaar lang
daarnaast 2 dagen in de week van 8 tot half 5 werken, als vliegtuigmonteur.

Posted by Blik on Jan-17-2003 21:03:

zou je trouwens ff je sig kunnen veranderen hijs namelijk 2 x zo groot als die mag zijn (ofzoiets)

als je het onderste nummer weghaalt mag het wel

Posted by Switch on Jan-17-2003 21:05:

sure np
en het was 3 dagen werken

Posted by Blik on Jan-17-2003 21:22:

thx

Posted by Opti on Jan-17-2003 21:26:

quote:
Originally posted by Blik
En dan ook nog ruim 1 uur reizen per dag.

een uur reizen??? je gaat toch op kamers om dichterbij school te wonen dacht ik?

Posted by Switch on Jan-17-2003 21:54:

quote:
Originally posted by Optimus
een uur reizen??? je gaat toch op kamers om dichterbij school te wonen dacht ik?

misschien was het cafe wel dichterbij?

Posted by Blik on Jan-17-2003 22:21:

quote:
Originally posted by Optimus

goed goed, ik zal het ff uitleggen

Ik heb de afgelopen 3 maanden op kamers in Breda gezeten. De kamer waar ik inzat was echter van mijn zus. Mijn zus had 3 maanden stage en die is over 2 weken afgelopen. Dan kan ik dus niet meer op die kamer zitten en moet ik dus weer vanaf Rosmalen naar Breda toegaan. En dat duurt ruim 1 uur. Ik kan in de 3de periode nog 1 week genieten van het op kamers wonen, daarna moet ik weer reizen met de NS

en het cafe is idd dichterbij

Posted by Kamaya on Jan-18-2003 02:14:

hey,

het ziet ernaar uit dat iedereen hier wel een gezond stel hersens in z'n kop heeft! (behalve ik dan, tjees, ga zo slapen...)

Ik heb vorig jaar m'n Gymnasium-diploma gehaald (in 6 jr.) en doe dit jr Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen...

de mazzel....

Kamaya.

Posted by Stivvekk on Jan-18-2003 11:30:

Tussen A'dam en Delft is het 1,5 uur heen reizen en ongeveer 2 uur terug (aansluitingen zijn dan niet zo goed, sta vaak op het perron te w88), als ik om half negen op school wil zijn betekend dat om 6 uur m'n bed uit.En waar ik het allemaal voor doe? Om straks fijn 52% belasting te mogen betalen! (of 72% als het aan de SP ligt)

Posted by AlFerox on Jan-18-2003 11:42:

quote:
Originally posted by Stivvekk
En waar ik het allemaal voor doe? Om straks fijn 52% belasting te mogen betalen! (of 72% als het aan de SP ligt)

oppervlakkig gebral..

als jij meer dan 227.000 euro per jaar gaat verdienen (ik hoop het voor je dat je het zo ver schopt) dan betaal je alleen voor alles wat je b�ven die 227.000 verdient 72% belasting.

met alle respect, de kans is klein dat jij (of wie ook) hiermee te maken gaat krijgen dus ruk het dan niet zo uit het verband..

bovendien is dit belasting-tarief helemaal niet nieuw, pas sinds een aantal jaar is het teruggebracht tot 52%.
daarvoor, heb ik mij laten vertellen, hadden wij in nederland een belastingstelsel waarbij in de bovenste schijf al reeds 73% belasting betaald diende te worden!!

Posted by Stivvekk on Jan-18-2003 13:30:

quote:
Originally posted by AlFerox
oppervlakkig gebral..

als jij meer dan 227.000 euro per jaar gaat verdienen (ik hoop het voor je dat je het zo ver schopt) dan betaal je alleen voor alles wat je b�ven die 227.000 verdient 72% belasting.

met alle respect, de kans is klein dat jij (of wie ook) hiermee te maken gaat krijgen dus ruk het dan niet zo uit het verband..

bovendien is dit belasting-tarief helemaal niet nieuw, pas sinds een aantal jaar is het teruggebracht tot 52%.
daarvoor, heb ik mij laten vertellen, hadden wij in nederland een belastingstelsel waarbij in de bovenste schijf al reeds 73% belasting betaald diende te worden!!

Je bent wel een lekkere discussiepartner

Zoals ik al zei; het is een principekwestie: voor het geld dat ik eerlijk en legaal verdien (nee niet krijg; maar verdien), mag ik nu (idd boven een bepaald bedrag) m��r dan de helft weer afdragen. Dat vind ik gewoon niet eerlijk, ook al zal ik er geen boterham minder om eten. Het is gewoon een kwestie van principe. De bovenste schijf van idd eerst hoger, 72%. En is er nu dat terug gebracht is nu ineens ernstige armoede? De toestroom van rijke NL'ers die naar Belgi� gaan is zo echter wel fors verminderd. Zo is het voor ondernemers ook aanlokkelijker om zich in Nederland te vestigen, en zijn of haar onderneming nog groter en dus arbeidsverschaffender te maken. Natuurlijk is dit weer een uiterste benadering van ondernemingen, maar ik hoop zo aan te geven dat er ook rekeing moet worden gehouden met de rijkeren en ze niet alleen als een vetpot te zien waar je wel even zonder enige vorm van vrijwilligheid eindeloos meer geld uit kunt trekken, ook al kunnen ze het missen.

Posted by Blik on Jan-18-2003 16:43:

quote:
Originally posted by AlFerox

daarvoor was het 60% belasting

maarreh, zullen we dit in de andere thread laten aub

Posted by Asperge on Jan-18-2003 22:07:

waarom staat mijn opleiding er niet bij?

naja dan vul ik maar VWO in ook al doe ik TTO(Twee talig onderwijs) dat is dus VWO met een groot deel in het Engels

Posted by M5 on Jan-18-2003 23:06:

quote:
Originally posted by Blik
daarvoor was het 60% belasting

maarreh, zullen we dit in de andere thread laten aub

in de wet op de IB 1964 zoals die tot voor kort gold was het inderdaad 60%. Maar ook ik heb me laten vertellen dat er vroeger idd zo'n 72% tarief was in NL.

Zo'n tarief levert toch praktisch niets op. Misschien alleen van voetballers e.d.. Echte directeuren laten de winst boven die grens gewoon lekker in het bedrijf zitten. Wel goed voor de motivatie die 72%!!

Vreemd eigenlijk dat je als je meer belasting betaald niet meer inspraak krijgt op wat ermee gedaan moet worden. Geef mensen die meer belasting betalen ook meer stemmen!

Posted by eieregooie on Jan-19-2003 17:25:

quote:
Originally posted by M5
Vreemd eigenlijk dat je als je meer belasting betaald niet meer inspraak krijgt op wat ermee gedaan moet worden. Geef mensen die meer belasting betalen ook meer stemmen!

Posted by mantisnl on Jan-19-2003 17:29:

Hello!

VMBO T4 hier, laatste jaartje

Posted by M5 on Jan-19-2003 21:49:

quote:
Originally posted by eieregooie

Iemand nog Zalm vs Bos gezien vanavond?

Ik vond dat zalm het stukken beter deed als normaal. Bos die wist toch niet zo goed raad met die vragen over Cohen. Bos zou gewoon zelf voor het premierschap moeten gaan. Nu krijg je zo'n ouwe lul. Maarja ze moeten eerst nog maar eens van het CDA winnen!

Posted by Acidophilus on Jan-22-2003 18:16:

VWO - Atheneum diploma

Nu: ALO (Sportacademie - HBO) in Amsterdam

Daarna: Fysiotherapie (of evt. Bewegingswetenschappen - VU) in Amsterdam

Posted by Rudy on Jan-22-2003 18:48:

Ik studeer ook aan de universiteit! Maar 1 ding studeren heeft met heel veel dingen te maken BEHALVE studeren! Echt topleventje, af en toe puntjes halen en voor de rest pilzen!

Pages (5): « 1 2 3 4 [5]