TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Prog Appreciation Thread
Pages (66): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 »

Posted by Jakhira on Jun-09-2005 16:17:

Lekker setje van V-Sag:

V-Sag @ Fiberline Radio

01. V-Sag - Plausibility
02. 4Mal - Red dust (V-Sag remix)
03. V-Sag feat. Keri - Send the angels
04. ID
05. ID
06. Kasey Taylor - Trapped (Chris Micali remix)
07. V-Sag feat. Ilias T. - I wasn't impressed enough

teh click meh 4 da ch00ns

Posted by emma on Jun-10-2005 17:39:

weet niet of jullie hem al hebben ...

Zoniet => ENJOY

Sasha Essential Mix 22/05/2005 + tracklist

http://www.spaceboss.net/music/sash...-22-05-2005.mp3

tracklist (thx 2 mainframe Wink )
Sasha Intro
Detroit Escalator Company - 'Abstract Forward Motion' (Peacefrog)
Ian Brown - 'Kiss Ya Lips' (Polydor)
No Doubt - 'Hella Good' [Remix] (Interscope)
Timo Maas - 'Passive Massive' (Warners)
Glitch - 'Tip Toe' [Jonathan Hart Bootleg] (Nano)
Unknown - 'Unknown' (White)
Michael Mayer - 'Lovefood'(Kompakt Pop)
Ricardo Villalobos - 'Easy Lee' [Smith n Hack Remix] (Playhouse (Germany)
Jori Hulkkonen - Science [Aril Brikha Remix] / Sasha - 'Wavy Gravy' (F Comm)
Juliet - 'Ride the Pain' [Thin White Duke Mix] (Virgin)
Extrawelt - 'Zu Fuss' (Border Community)
Sia - 'Breathe Me' [Ulrich Schnauss Remix] (Go Beat)
Egg - 'Wall' [Egg Re-Edit] (White)
Jori Hulkkonnen feat. Jerry Valuri - 'Lo-Fiction' [Dub Mix] (F Comm)
Gorillaz - Feel Good Inc [Acapella] (Parlophone) / Sasha - 'Wavy Gravy' (BMG)
M83 - 'Unknown' (White)
Unknown - 'Unknown' (White) / Thomas Newman - 'Drive Away' (White)
Moby - 'Raining Again' [Ewan Pearson Dub] (Mute)
Sasha Outro

Posted by djcresto on Jun-10-2005 17:53:

quote:
Originally posted by emma
weet niet of jullie hem al hebben ...

Zoniet => ENJOY

Sasha Essential Mix 22/05/2005 + tracklist

http://www.spaceboss.net/music/sash...-22-05-2005.mp3

tracklist (thx 2 mainframe Wink )
Sasha Intro
Detroit Escalator Company - 'Abstract Forward Motion' (Peacefrog)
Ian Brown - 'Kiss Ya Lips' (Polydor)
No Doubt - 'Hella Good' [Remix] (Interscope)
Timo Maas - 'Passive Massive' (Warners)
Glitch - 'Tip Toe' [Jonathan Hart Bootleg] (Nano)
Michael Mayer - 'Lovefood'(Kompakt Pop)
Ricardo Villalobos - 'Easy Lee' [Smith n Hack Remix] (Playhouse (Germany)
Jori Hulkkonen - Science [Aril Brikha Remix] / Sasha - 'Wavy Gravy' (F Comm)
Juliet - 'Ride the Pain' [Thin White Duke Mix] (Virgin)
Extrawelt - 'Zu Fuss' (Border Community)
Sia - 'Breathe Me' [Ulrich Schnauss Remix] (Go Beat)
Egg - 'Wall' [Egg Re-Edit] (White)
Jori Hulkkonnen feat. Jerry Valuri - 'Lo-Fiction' [Dub Mix] (F Comm)
Gorillaz - Feel Good Inc [Acapella] (Parlophone) / Sasha - 'Wavy Gravy' (BMG)
M83 - 'Unknown' (White)
Unknown - 'Unknown' (White) / Thomas Newman - 'Drive Away' (White)
Moby - 'Raining Again' [Ewan Pearson Dub] (Mute)
Sasha Outro

jep jep op het werk weliswaar

Posted by emma on Jun-10-2005 19:27:

ben hem nu trouwens vr eerste keer aan't beluisteren, klinkt echt superlekker seg

Posted by Bertn on Jun-10-2005 19:37:

downloading

Posted by Jasperovitsj on Jun-10-2005 20:28:

Sasha is niet meer m'n kopje thee

Posted by Phortastic on Jun-11-2005 19:34:

Brahma and Sean Gruv Feat. Jillian Kiggins - We Awoke (Jacob Todd Mix)

Brahma and Sean Gruv Feat. Jillian Kiggins - We Awoke (Madoka`s Undercurrent Mix)

Vette shit !!

Posted by Jasperovitsj on Jun-11-2005 19:38:

Uhhu

Madoka is the king

Posted by Phortastic on Jun-11-2005 19:40:

ja idd madoka doet idd niet veel mis

Posted by Jakhira on Jun-11-2005 19:41:

Zalige tracks, Original en Michael Lanning mixes zijn ook top

Posted by Phortastic on Jun-11-2005 19:47:

Moby - Lift Me Up (Mylo Mix)

ook wel een vermelding waard hier vind ik

Posted by Jasperovitsj on Jun-11-2005 20:50:

Totaal geen prog, maar idd wel lekker plaatje

Posted by Jasperovitsj on Jun-12-2005 00:40:

JDK - Phantoms (Original mix)
-> Vette breaks!!

JDK - Phantoms (Ozg�r Can remix)
-> WTF, wat een zeikschijf, zijn experimenteel gedoe vind ik echt op niks trekken

Volgende release op Aurium, en jammer van de Ozg�r remix, want het origineel is echt super! Had een betere remix (Benz & MD bijvoorbeeld) verdiend

Posted by Jakhira on Jun-12-2005 00:42:

Sommige nieuwe dingen van Ozgur vind ik wel cool, maar die remix is idd een zeikplaat

Posted by Phortastic on Jun-12-2005 22:02:

lol ja die ozgur mix vind ik ook zuigen, origineel is wel goed !

Posted by Blue-J on Jun-12-2005 22:33:

Ozgur is volledig veranderd, ook in zijn dj sets
heb wat nieuw materiaal van hem gehoord overlaatst, ook allemaal in de tech/minimalish style

Posted by Jasperovitsj on Jun-12-2005 22:45:

Let's all hop on the bandwagon!!!

Echt, wat gaat er binnen 2 jaar nog overblijven van prog als het zo voortgaat? Tis allemaal electro/minimal/techno/house wat de klok slaagt, en dat heeft op den duur niks meer met "progressive" (in de zin van "evolutie") te maken. Precies of de hele prog wereld pakt gewoon zijn boeltje en verhuist naar een ander genre. En echt "progress" kan je dat niet noemen vind ik, het is niet dat ze binnen het genre iets veranderen

Posted by Phortastic on Jun-12-2005 22:45:

wat vinden we eigenlijk van sasha's nieuw album?

Posted by Jasperovitsj on Jun-12-2005 22:55:

Leuk, maar niet super of baanbrekend, toch niet op muzikaal gebied. En mixtechnisch toch ook niet echt, als je ziet dat de GU's en dergelijke ook allemaal bewerkt zijn. En, het is geen progressive meer h�. Sasha draait nu gewoon een compleet andere stijl of stijlen, maar dat is gewoon een genre-switch, het is niet dat progressive house ineens tot electro is ge�volueerd. Maar omdat "Sasha" al 10 jaar synoniem staat met "Progressive", krijg je nu dus die misvatting dat Progressive electro/house/minimal is geworden, en dat doet de "gewone" prog scene niet veel goeds denk ik. Hetzelfde met Holden. Die heeft in de verste verten niks meer met progressive te maken, maar toch blijft hij bekeken worden als een "prog DJ". En ja, ook Digweed zoekt zijn heil nu ook meer in andere genres, dus je krijgt tegenwoordig echt zo'n verschuiving van de prog wereld naar andere genres.

But I'm staying. Prog as I like it is volledig mijn ding, en ik ga echt niet overschakelen naar een ander genre, gewoon omdat alle grote prog namen dat ook hebben gedaan. Het is wel goed, in dat opzicht dat ze mensen kennis laten maken met andere genres. En dat heb ik ook gedaan. Maar het doet me niet wat "gewone" prog doet, dus ik blijf daar dan ook bij.

Posted by Bertn on Jun-12-2005 23:00:

jamaar, waarvoor staat 'progressive' juist? de naam progressive wordt in zowat alle genres gebruikt: progressive trance, prog house, prog breaks, zelfs progressive techno (al wordt dat meer minimal genoemd).

Volgens mij is progressive gn genre op zijn eigen, maar gewoon de evolutie van elk genre in de dancewereld.

en nu zijn we op een moment gekomen waarin al die proggenres in mekaar aan het overvloeien zijn

das mijn gedacht erover

Posted by Phortastic on Jun-12-2005 23:01:

ja idd sasha is serieus veranderd van stijl maar ik vind Fundacion toch zeer decent. Idd niets baanbrekends, involver vond ik bijvoorbeeld nog stukje beter. Maar zeer decent nontheless

Posted by Jasperovitsj on Jun-12-2005 23:24:

quote:
Originally posted by Bertn
jamaar, waarvoor staat 'progressive' juist? de naam progressive wordt in zowat alle genres gebruikt: progressive trance, prog house, prog breaks, zelfs progressive techno (al wordt dat meer minimal genoemd).

Volgens mij is progressive gn genre op zijn eigen, maar gewoon de evolutie van elk genre in de dancewereld.

en nu zijn we op een moment gekomen waarin al die proggenres in mekaar aan het overvloeien zijn

das mijn gedacht erover

Er is wel een bepaald "genre", een bepaalde stijl van muziek die progressive genoemd kan worden hoor.
En de term wordt inderdaad ook vaak gebruikt in andere genres, maar juist de reden voor het geven van die term (de muziek die een bepaald kenmerk of "sound" vertoont) is net dat er een gelijkaardigheid is in al die tracks/genres (ik geef toe, het element van "h�, we doen iets anders dan normaal binnen onze stijl gebeurt" zorgt ook voor een deel voor de benaming progressive. Maar als ze iets anders dan anders doen dat op electro lijkt, of op house of reggae of whatever, dan noemen ze dat ook zo, en geven ze er niet de naam "progressive aan")
Langs de andere kant heb je natuurlijk ook de term progressive in de zin van "vooruitgang" en "evolutie", maar dan nog is die niet in elk genre terug te vinden. Er bestaat bijvoorbeeld niet zoiets als "progressive dance", gewoon omdat dat genre niks zelf cre�ert, maar alles overneemt uit andere genres en zo een eigen "stijl" bijeenknutselt. Bepaalde genres hebben wel een element van vooruitgang, maar dat is net de oorzaak van het genre "progressive" denk ik. Trance evolueerde, de melodie�n vielen er uit en er werd meer gefocussed op de sfeer en subtiliteit. En dat werd dan Progressive trance genoemd. En dat duidt zowel op dat element van vooruitgang als op het feit dat die vooruitgang beantwoordt aan een bepaalde sound die als "progressive" omschreven wordt. Hetzelfde met progressive house, dat is ook een soort van vooruitgang of aanpassing binnen het house genre. Maar die aanpassing had een bepaalde sound tot gevolg, een sound die weeral leek op die andere, progressieve sound van trance. Hetzelfde geldt dus ook weer voor breaks, of techno...
Uit al die vooruitgangen in al die genres kwam gewoon telkens een relatief gelijkende sound naar voor, en dat is het genre progressive geworden volgens mij...
En natuurlijk wordt veel muziek nu aangepast in functie van dat genre, hij wordt aangepast om zo te klinken, hoewel dat dan niet meer veel met vooruitgang te maken heeft, eerder met imitatie (zie McProg).

Anyway, ik wil dus gewoon maar zeggen dat het idee van "vooruitgang" zeker aanwezig is binnen de term progressive. Het is er zelfs de drijvende kracht achter. Maar er is wel degelijk een bepaalde sound, een bepaalde "stijl" van EDM die echt als een apart genre kan beschouwd worden, genaamd progressive. De grenzen zijn natuurlijk vaag, en in dit genre zelfs extra vaag denk ik, omdat er zoveel ge�xperimenteerd wordt met nieuwe sounds en invloeden uit andere genres. Maar het is echt afgebakend, en daarom is naar mijn mening Progressive v��l meer dan alleen de notie van vooruitgang in elk EDM genre.

En over dat overvloeien:
Dat is net ��n van de wezenlijke kenmerken van het genre progressive an sich: het genre dient om verschillende stijlen in elkaar te laten overvloeien en daarmee te experimenteren tot er nieuwe combinaties ontstaan. Maar die hebben nog allemaal de duidelijke stempel "progressive", een soort van "progressive basiskern". Wat Sasha bijvoorbeeld speelt nu, dat heeft gewoon niks meer met de stijl "progressive" te maken, dat heeft gewoon alle kenmerken van andere genres, en het heeft die progressive basiskern niet.

Posted by Jasperovitsj on Jun-12-2005 23:34:

En wtf zit ik hier te proberen Progressive als genre filosofisch te verklaren en te verantwoorden!?

Examens are messing with my head, tijd om te gaan slapen

Posted by TOR on Jun-13-2005 13:50:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
But I'm staying. Prog as I like it is volledig mijn ding, en ik ga echt niet overschakelen naar een ander genre, gewoon omdat alle grote prog namen dat ook hebben gedaan. Het is wel goed, in dat opzicht dat ze mensen kennis laten maken met andere genres. En dat heb ik ook gedaan. Maar het doet me niet wat "gewone" prog doet, dus ik blijf daar dan ook bij.

voor mij is prog iets te soft tegenwoordig. vorig jaar was ik trance nogal beu en beleefde ik een progfase.. ik hield erg veel van de diepere sound en de subtiele opbouw, maar die fase ben ik inmiddels al weer uit. leuke muziek om in een salon wat te chillen, maar uit mijn dak gaan kan ik niet. heb dat ook gemerkt in La Rocca. live hoor je al die subtiliteiten niet, en daardoor wordt alles was langdradig.
begrijp me niet verkeerd, er zitten pareltjes tussen. maar op een dansvloer heb ik liever wat meer power. and that's where tech house, electro, acid and the likes come in. klinkt ook verfrissend allemaal, er wordt wat meer ge�xperimenteerd, heb ik de indruk.

Posted by Bertn on Jun-13-2005 13:54:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
En wtf zit ik hier te proberen Progressive als genre filosofisch te verklaren en te verantwoorden!?

Examens are messing with my head, tijd om te gaan slapen

toch een leuke uitleg, merci

Pages (66): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 »