TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Prog Appreciation Thread
Pages (66): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 64 65 66 »
Beaumont - Tiburon court [Winds West recordings]
A: Original mix
B: Habersham's mad haberish remix
Topper op dit relatief nieuwe label! Original is een diepe breaks track die halverwege openbloeit naar een bijna tranzy climax om duimen en vingers bij af te likken. Op de flip een meesterlijke remix van Habersham, die hier weer diep, donker en geflipt te werk gaat! 
jasper (of iemand anders) nog enige tips voor mij? you know what I'm looking for 
Ni zo veel de laatste maand, maar toch enkele 
16 Bit Lolitas - Drifter
Steve May - Sublimate (Breaks mix)
Manipura - Blind sheep (Original mix)
Depeche Mode - Precious (Sasha's spooky mix)
Pole Folder - Scared to lose (Pole Folder & CP remix)
Pole Folder - Inner turmoil (Pole Folder, Stel & Marko rework)
(de helft van die plaatjes zit al zeker in mijn volgende BETA Sessions mix
)
en moest ge hem nog niet gehoord hebben ondertussen:
Yunus G�venen - Let go (Beetje Xpander-style, fantastische plaat!!
)
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Pole Folder - Scared to lose (Pole Folder & CP remix) Pole Folder - Inner turmoil (Pole Folder, Stel & Marko rework) |
Ik hoop in ieder geval dat ze beiden gedraaid worden op 10 november in La Rocca
Zien we u daar ook Zevan? 
Jawel, mijn eerste post in de prog-thread ('k moest de angst leren overwinnen
)
Ik zit met het volgende...
Kan iemand mij eens een paar goeie prog-tracks aanraden?
Mijn probleem is echter wel dat ik niet weet welk soort prog ik goed vind. Ik denk dat het eerser bij progressive trance blijft.
Vb:
Kosmas Epsilon - Innocent Thoughts
Interstate - I Found You
en verschillende Airwave/Lolo tracks vind ik enorm goed.
Er zijn dan ook weer andere die me enorm tegenvallen...( vb Viton & Stel - Wooden Swordz ( Kosmas Epsilon Remix ) vind ik oersaai [sorry Zehra
] )
Enig idee welk soort prog het is; en toevallig geen goeie aanraders in dezelfde stijl ? 'K zou er wel eens meer van willen uitzoeken 
ken er ni zoveel van ma interstate if ni echt prog dacht ik
voeg mss ff jasper toe op MSN
chat the night away about prog 
| Originally posted by The_G0dfather ken er ni zoveel van ma interstate if ni echt prog dacht ik voeg mss ff jasper toe op MSN chat the night away about prog |
| Originally posted by Push2005 Er zijn dan ook weer andere die me enorm tegenvallen...( vb Viton & Stel - Wooden Swordz ( Kosmas Epsilon Remix ) vind ik oersaai [sorry Zehra ] ) |
| Originally posted by Push2005 Kan iemand mij eens een paar goeie prog-tracks aanraden? |

Merci; kzal er eens naar zoeken 
( Van Planishpere ken ik niet superveel; maar Totem viel me toch wat tegen vreemd genoeg
... kheb wellicht 'n rare smaak )
Als ge bepaalde tracks goed vond mag je dat altijd zeggen, dan kan ik nog meer tips in die richting geven 
Met de artiesten die ik genoemd heb (Madoka, Luke Chable, Dave Swayze, Benz & MD, Subsky, Flash Brothers,...) zou je toch al aardig op weg moeten komen 
Ja; kzal het dan zeggen... momenteel ben ik de meeste aan't downloaden.
Andere progtracks die ik bvb heel goed vind:
Markus Schulz - You Won't See Me Cry
Markus Schulz & Airwave - Ballymea
Yilmaz Altahan - Eighties ( Ozgur Can Remix ) --> Vooral deze 
...
Valt "Perasma - Swing 2 Harmony ( Deserves An Effort Symphony Dub )" ook nog onder prog ? Ben helemaal weg van die track 
| Originally posted by Zehra what the ... |
| Originally posted by Push2005 Valt "Perasma - Swing 2 Harmony ( Deserves An Effort Symphony Dub )" ook nog onder prog ? Ben helemaal weg van die track |

| Originally posted by Jasperovitsj Gezien de tracks die je goed vindt, probeer deze tracks eens: Yunus G�venen - Let go Pole Folder & CP - Dust (Flash Brothers remix) Luke Chable pres. Quest - The shepherd (Original mix) Dave Swayze - Sunstroke Chable & The Dirty Fours - Tokyo (Chable's yellow mix) A Matsumoto & Dj Yoshi - Dreamer (Luke Chable remix) Madoka - Inhale ... |

lekker chill

Ik zag vandaag twee albums van Danny Howells liggen:
Nu Breed & GU 027.
Aanrader(s)? Genre? toch niet te donker/diep hopelijk?
Sorry kerel, maar prog is niet "actiever" zoals tranceplaten "actief" zijn, das gewoon niet de aard van de muziek. 
De enige prog die wat actiever is, zijn de meer electro-achtige platen zoals die Wooden Swordz bijvoorbeeld, of Arcadia. Maar dat vind je blijkbaar niet goed, dus veel zin heeft het niet om daar verder op in te gaan. 
Prog is nu eenmaal eerder luistermuziek dan pure clubmuziek, en het gaat hem ook veel meer over subtiliteit dan over de straight-to-the-point aard van trance. Daarom ook dat vele prog tracks zo lang duren. Om een bepaalde mood te cre�ren en subtiele variaties in te bouwen heb je tijd nodig. 
En die markus tracks vind ik persoonlijk tjingel tjangel progrance, en daarom dat ze ook wat actiever overkomen. Airwave tracks zijn ook actiever, maar dat ligt deels aan het genie van L-Vee, en deels aan het feit dat zijn tracks nog veel trance-invloeden hebben en vaak ook een hogere BPM dan standaardprog...
| Originally posted by Gladius Ik zag vandaag twee albums van Danny Howells liggen: Nu Breed & GU 027. Aanrader(s)? Genre? toch niet te donker/diep hopelijk? |
| Originally posted by Jasperovitsj En die markus tracks vind ik persoonlijk tjingel tjangel progrance, ook een hogere BPM dan standaardprog... |

) !
| Originally posted by Push2005 Maar wat ik me dan afvroeg; als jij zo'n muziek draait krijg je dan een dansvloer mee ? Versta me hierin nie negatief; tis gewoon als vraag dat ik dat stel; want ik kan me nie direct voorstellen dat er in Belgi� zoveel mensen hiervan kunnen genieten als ze uitgaan... |

| Originally posted by Jasperovitsj Maar ik kan u gerust een set spelen met progtracks die u doen springen hoor. |
lol
| Originally posted by Push2005 Arcadia vind ik geen slechte track; maar 'k ben er ook niet helemaal weg van. Zoals ik eerder al heb gezegd snap ik de hype hier rond Gabriel & Dresden niet goed... buiten een paar uitstekende remixes laten ze me betrekkelijk koud ( en flame me hiervoor niet ) ! |
| Originally posted by Jasperovitsj Het feit dat ik nagenoeg nooit voor publiek kan spelen zou al genoeg moeten zeggen ![]() Belgi� is jammer genoeg totaal geen fan van het soort prog dat ik speel. .. Maar ik kan u gerust een set spelen met progtracks die u doen springen hoor. Er is zeker volk mee te krijgen met prog in een club, zolang je maar de juiste plaatjes speelt en de clubbers wat openminded zijn. |
Nu nog een uitbater vinden
| Originally posted by Push2005 Da's een zware statement... dat zult ge op de beta party moeten bewijzen h� lol |