TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Prog Appreciation Thread
Pages (66): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 64 65 66 »

Posted by Jasperovitsj on Oct-13-2005 19:58:

Beaumont - Tiburon court [Winds West recordings]
A: Original mix
B: Habersham's mad haberish remix

Topper op dit relatief nieuwe label! Original is een diepe breaks track die halverwege openbloeit naar een bijna tranzy climax om duimen en vingers bij af te likken. Op de flip een meesterlijke remix van Habersham, die hier weer diep, donker en geflipt te werk gaat!

Posted by Gladius on Oct-13-2005 21:42:

jasper (of iemand anders) nog enige tips voor mij? you know what I'm looking for

Posted by Jasperovitsj on Oct-13-2005 21:47:

Ni zo veel de laatste maand, maar toch enkele

16 Bit Lolitas - Drifter
Steve May - Sublimate (Breaks mix)
Manipura - Blind sheep (Original mix)
Depeche Mode - Precious (Sasha's spooky mix)
Pole Folder - Scared to lose (Pole Folder & CP remix)
Pole Folder - Inner turmoil (Pole Folder, Stel & Marko rework)

(de helft van die plaatjes zit al zeker in mijn volgende BETA Sessions mix )

en moest ge hem nog niet gehoord hebben ondertussen:

Yunus G�venen - Let go (Beetje Xpander-style, fantastische plaat!! )

Posted by dj Zevan on Oct-14-2005 17:11:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Pole Folder - Scared to lose (Pole Folder & CP remix)
Pole Folder - Inner turmoil (Pole Folder, Stel & Marko rework)

Eindelijk de nieuwe pole folder mixen ns door de trommelvliezen kunnen sturen
de remix van Scared To Lose evenaart t origineel
de remix van Inner Turmoil is ook goed, maar kan toch niet aan het prachtige origineel tippen welk mijn favoriete liedje vd album is

Posted by Jasperovitsj on Oct-14-2005 17:54:

Ik hoop in ieder geval dat ze beiden gedraaid worden op 10 november in La Rocca

Zien we u daar ook Zevan?

Posted by Push2005 on Oct-24-2005 19:50:

Jawel, mijn eerste post in de prog-thread ('k moest de angst leren overwinnen )

Ik zit met het volgende...
Kan iemand mij eens een paar goeie prog-tracks aanraden?
Mijn probleem is echter wel dat ik niet weet welk soort prog ik goed vind. Ik denk dat het eerser bij progressive trance blijft.

Vb:
Kosmas Epsilon - Innocent Thoughts
Interstate - I Found You
en verschillende Airwave/Lolo tracks vind ik enorm goed.
Er zijn dan ook weer andere die me enorm tegenvallen...( vb Viton & Stel - Wooden Swordz ( Kosmas Epsilon Remix ) vind ik oersaai [sorry Zehra ] )

Enig idee welk soort prog het is; en toevallig geen goeie aanraders in dezelfde stijl ? 'K zou er wel eens meer van willen uitzoeken

Posted by The_G0dfather on Oct-24-2005 19:54:

ken er ni zoveel van ma interstate if ni echt prog dacht ik
voeg mss ff jasper toe op MSN
chat the night away about prog

Posted by Push2005 on Oct-24-2005 19:56:

quote:
Originally posted by The_G0dfather
ken er ni zoveel van ma interstate if ni echt prog dacht ik
voeg mss ff jasper toe op MSN
chat the night away about prog

Die Harry Lemon mix wel dacht ik

Posted by Zehra on Oct-24-2005 20:05:

quote:
Originally posted by Push2005
Er zijn dan ook weer andere die me enorm tegenvallen...( vb Viton & Stel - Wooden Swordz ( Kosmas Epsilon Remix ) vind ik oersaai [sorry Zehra ] )

what the ...

Posted by Jasperovitsj on Oct-24-2005 20:09:

quote:

Kan iemand mij eens een paar goeie prog-tracks aanraden?

Gezien de tracks die je goed vindt, probeer deze tracks eens:

Yunus vs Subsky - Erotic sumo
Subsky - Zula
Yunus G�venen - Let go
Pole Folder & CP - Dust (Flash Brothers remix)
Luke Chable pres. Quest - The shepherd (Original mix)
Dave Swayze - Sunstroke
Chable & The Dirty Fours - Tokyo (Chable's yellow mix)
A Matsumoto & Dj Yoshi - Dreamer (Luke Chable remix)
Madoka - Inhale
Madoka - Embedded (Original mix)
Ozg�r Can - Weightless
Ozg�r Can - Over nothing at all
Benz & MD - Dead calm
Benz & MD - Spiagia
Benz & MD - Dilation
Shiloh - Latex (Benz & MD remix)
Derek Howell- I was just leaving
...

Veel meldoie en toch diepgang, en dat lijkt me toch hetgene te zijn waar ge achter zoekt

En uiteindelijk zijn de meeste Planisphere tracks ook progressive

Posted by Push2005 on Oct-24-2005 20:11:

Merci; kzal er eens naar zoeken

( Van Planishpere ken ik niet superveel; maar Totem viel me toch wat tegen vreemd genoeg ... kheb wellicht 'n rare smaak )

Posted by Jasperovitsj on Oct-24-2005 20:26:

Als ge bepaalde tracks goed vond mag je dat altijd zeggen, dan kan ik nog meer tips in die richting geven

Met de artiesten die ik genoemd heb (Madoka, Luke Chable, Dave Swayze, Benz & MD, Subsky, Flash Brothers,...) zou je toch al aardig op weg moeten komen

Posted by Push2005 on Oct-24-2005 20:31:

Ja; kzal het dan zeggen... momenteel ben ik de meeste aan't downloaden.

Andere progtracks die ik bvb heel goed vind:

Markus Schulz - You Won't See Me Cry
Markus Schulz & Airwave - Ballymea
Yilmaz Altahan - Eighties ( Ozgur Can Remix ) --> Vooral deze
...

Valt "Perasma - Swing 2 Harmony ( Deserves An Effort Symphony Dub )" ook nog onder prog ? Ben helemaal weg van die track

Posted by emma on Oct-24-2005 20:32:

quote:
Originally posted by Zehra
what the ...

ben het helemaal eens met zehra !!!!!!

Posted by Jasperovitsj on Oct-24-2005 20:33:

quote:

Valt "Perasma - Swing 2 Harmony ( Deserves An Effort Symphony Dub )" ook nog onder prog ? Ben helemaal weg van die track

Nog nooit gehoord, maar ik vermoed van niet.
Het origineel en de Matthew Dekay remix kan je wel als prog beschrouwen

Posted by Push2005 on Oct-24-2005 21:37:

quote:
Gezien de tracks die je goed vindt, probeer deze tracks eens:

Yunus G�venen - Let go
Pole Folder & CP - Dust (Flash Brothers remix)
Luke Chable pres. Quest - The shepherd (Original mix)
Dave Swayze - Sunstroke
Chable & The Dirty Fours - Tokyo (Chable's yellow mix)
A Matsumoto & Dj Yoshi - Dreamer (Luke Chable remix)
Madoka - Inhale

...

Deze heb ik totnutoe al beluisterd

Luke Chable pres. Quest - The shepherd (Original mix) --> ZG !
Chable & The Dirty Fours - Tokyo (Chable's yellow mix) --> Hou er ook van lekker chill
Yunus G�venen - Let go --> Zeer nice
Subsky - Zula --> Deze vond ik wat te saai
Madoka - Inhale --> Viel me ook een klein beetje tegen
A Matsumoto & Dj Yoshi - Dreamer (Luke Chable remix) --> Niet slecht; maar misschien is het deuntje toch wat t� happy naar m'n goesting
Pole Folder & CP - Dust (Flash Brothers remix) --> Die vocals doen me aan Ti�sto denken dus ist goed

'K moet wel zeggen... ik vind het overgrote deel wel nice om naar te luisteren. Kvind het dus niet lelijk. Was wel verschoten dat al die tracks +10 minuten zijn

Maar dit vind ik nice als chillout muziek; heb je ook van dit soort dat een tikkeltje actiever is ? Ik denk dat die va Markus Schulz en Airwave toch ietsje actiever zijn, niet ? Of moet ik daarvoor eerst die Ozgur Can tracks downloaden (das voor morgen)

Alleszinds bedankt... kheb iets bijgeleerd

Posted by Gladius on Oct-24-2005 21:46:

Ik zag vandaag twee albums van Danny Howells liggen:
Nu Breed & GU 027.
Aanrader(s)? Genre? toch niet te donker/diep hopelijk?

Posted by Jasperovitsj on Oct-24-2005 21:46:

Sorry kerel, maar prog is niet "actiever" zoals tranceplaten "actief" zijn, das gewoon niet de aard van de muziek.
De enige prog die wat actiever is, zijn de meer electro-achtige platen zoals die Wooden Swordz bijvoorbeeld, of Arcadia. Maar dat vind je blijkbaar niet goed, dus veel zin heeft het niet om daar verder op in te gaan.

Prog is nu eenmaal eerder luistermuziek dan pure clubmuziek, en het gaat hem ook veel meer over subtiliteit dan over de straight-to-the-point aard van trance. Daarom ook dat vele prog tracks zo lang duren. Om een bepaalde mood te cre�ren en subtiele variaties in te bouwen heb je tijd nodig.

En die markus tracks vind ik persoonlijk tjingel tjangel progrance, en daarom dat ze ook wat actiever overkomen. Airwave tracks zijn ook actiever, maar dat ligt deels aan het genie van L-Vee, en deels aan het feit dat zijn tracks nog veel trance-invloeden hebben en vaak ook een hogere BPM dan standaardprog...

Posted by Jasperovitsj on Oct-24-2005 21:48:

quote:
Originally posted by Gladius
Ik zag vandaag twee albums van Danny Howells liggen:
Nu Breed & GU 027.
Aanrader(s)? Genre? toch niet te donker/diep hopelijk?

Zijn Nubreed zal nogal donker en diep zijn denk ik, maar zijn GU27 is wel nice. Redelijk housey wel, met ook nogal wat electro-invloeden erin, maar toch heel melodieus en zomers

Posted by Push2005 on Oct-24-2005 21:53:

quote:
En die markus tracks vind ik persoonlijk tjingel tjangel progrance, ook een hogere BPM dan standaardprog...

Haha

Wat je zegt dat het meer subtiel wil zijn dan trance dat kan ik best beamen.
Arcadia vind ik geen slechte track; maar 'k ben er ook niet helemaal weg van. Zoals ik eerder al heb gezegd snap ik de hype hier rond Gabriel & Dresden niet goed... buiten een paar uitstekende remixes laten ze me betrekkelijk koud ( en flame me hiervoor niet ) !

Maar wat ik me dan afvroeg; als jij zo'n muziek draait krijg je dan een dansvloer mee ? Versta me hierin nie negatief; tis gewoon als vraag dat ik dat stel; want ik kan me nie direct voorstellen dat er in Belgi� zoveel mensen hiervan kunnen genieten als ze uitgaan...

Persoonlijk heb ik dus liever meer actief en hard werk (ook om zelf te spelen); maar kzal die progtracks zeker 'ns op cd branden om op m'n gemak te beluisteren. Daar kan ik dan wel weer van genieten !

Posted by Jasperovitsj on Oct-24-2005 21:58:

quote:

Maar wat ik me dan afvroeg; als jij zo'n muziek draait krijg je dan een dansvloer mee ? Versta me hierin nie negatief; tis gewoon als vraag dat ik dat stel; want ik kan me nie direct voorstellen dat er in Belgi� zoveel mensen hiervan kunnen genieten als ze uitgaan...

Het feit dat ik nagenoeg nooit voor publiek kan spelen zou al genoeg moeten zeggen
Belgi� is jammer genoeg totaal geen fan van het soort prog dat ik speel. ..

Maar ik kan u gerust een set spelen met progtracks die u doen springen hoor. Er is zeker volk mee te krijgen met prog in een club, zolang je maar de juiste plaatjes speelt en de clubbers wat openminded zijn.

Posted by Push2005 on Oct-24-2005 22:00:

quote:
Maar ik kan u gerust een set spelen met progtracks die u doen springen hoor.

Da's een zware statement... dat zult ge op de beta party moeten bewijzen h� lol

Posted by The_G0dfather on Oct-24-2005 22:02:

quote:

Arcadia vind ik geen slechte track; maar 'k ben er ook niet helemaal weg van. Zoals ik eerder al heb gezegd snap ik de hype hier rond Gabriel & Dresden niet goed... buiten een paar uitstekende remixes laten ze me betrekkelijk koud ( en flame me hiervoor niet ) !

Tjah, je hoort iets gewoon graag of niet, en dit jaar zijn ze na armin toch wel m'n dik verdiende nr.2 !

En arcadia owns

Posted by The_G0dfather on Oct-24-2005 22:03:

quote:
Het feit dat ik nagenoeg nooit voor publiek kan spelen zou al genoeg moeten zeggen
Belgi� is jammer genoeg totaal geen fan van het soort prog dat ik speel. ..

Maar ik kan u gerust een set spelen met progtracks die u doen springen hoor. Er is zeker volk mee te krijgen met prog in een club, zolang je maar de juiste plaatjes speelt en de clubbers wat openminded zijn.

ben momenteel nog steeds ah zoeken naar een deftige prog/trance techno 'cafe' in gent dus jij als dj zou meer dan welkom zijn hier Nu nog een uitbater vinden

Posted by Jasperovitsj on Oct-24-2005 22:06:

quote:
Da's een zware statement... dat zult ge op de beta party moeten bewijzen h� lol

Bwah, in de halve finales van de DJ-contest in de Hel Van Staaien heb ik het volk toch ook erg in beweging gekregen met m'n progtracks, genoeg mensen hier die dat kunnen bevestigen.
Setje dat ik daar gespeeld heb bestond - als ik me goed herinner - uit:

01. Kosmas Epsilon - Shame
02. Matthew Dekay vs Proluctors - Bad
03. Parallel Sound - Beyond your soul
04. Echotek - The other zone (Moshic mix)
05. Cassino & Laben - Leaving panic behind (Flash Brothers remix)

Kzou zeggen, zoek die tracks open speel ze eens achter elkaar op hoog volume. Ge zult dan wel horen wat ik bedoel

Pages (66): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 64 65 66 »