TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »

Posted by raoel on Dec-05-2003 18:24:

quote:
Originally posted by basd
Waarom vind je dat juist extra fijn Ei, als je headphone in aan de achterkant zit? Lijkt mij juist behoorlijk ruk.

Waarom zou dat ruk zijn?
Je steekt um er aan de achterkant in en laat de kabel onder (of naast) je mixer doorlopen richting de voorkant.
Als ie aan de voorkant zit moet je er denk ik mee opletten dat je er niet tegen aanstoot en dat ie daardoor krom gaat! Bovendien kun je um dan al bijna niet inbouwen.

Bij mijn mixer zit ie bovenop. Zelf eigenlijk geen last van.
al heb ik ��n keer mun x-fader van rechts naar links geschoven met de snoer toen ik een stuk naar links liep om iets te pakken.

Posted by DJ D-Man on Dec-07-2003 20:18:

Kan iemand mij vertellen welke mixer dit is?? (Helaas geen betere foto beschikbaar).

Ik heb al enkele sites zoals new-line bezocht, maar ik kan deze mixer nergens vinden...

Posted by basvh on Dec-07-2003 20:23:

is dat geen rodec? of een oude datec?

Posted by DJ D-Man on Dec-08-2003 13:39:

Nee, helaas...

Iemand anders?

Posted by JunKX on Dec-14-2003 23:20:

quote:
Originally posted by New Wave
Heb er nog geen bij gekocht, der zit niet echt een mixer bij die ik wil.
Veel mixers met een leuk prijsje en toch duur zijn hebben vaak slechte eigenschappen.......ik kom der niet uit
Ik wil namelijk een mixer met een kill van -24 dB, faders die niet kraken na 6 maanden, faders niet groter zijn dan 7 cm, de plug van de h-phone aan de voorkant gestoken kan worden, zonder beatcounter enzenzenz.....moeilijk zoeken dus

Hmm ik weet niet of deze mixer aan al je eisen voldoet, maar hij komt in de buurt.

Het gaat om de Numark Matrix Fusion 3. Kijk eens op http://www.numark.com/products/product_view.php?v=overview&n=20
Ferry_0 (je vriendje ) heeft em. Ik vind het een erg fijn mengpaneel en hij is erg betaalbaar. Als je meer info wilt, moet je even hem PMen

Posted by New Wave on Dec-15-2003 17:34:

quote:
Originally posted by JunKX
Ferry_0(je vriendje )

Mijn vriendje? wie de $%^& is Ferry_0?
Maaruh, ik vind het design een beetje matig, dat speelt ook een rol bij mij
Ik wil het liefst een donkere mixer omdat ik de 1210 heb.

Posted by Flippe on Dec-16-2003 07:50:

quote:

Nee, jij wil het liefst een donkere omdat je altijd van die smerige vingers hebt, als je dan een donkere mixer hebt wordt die mixer niet zo snel smerig

Mag je best gweoon zeggen hoor

Posted by snitz on Dec-16-2003 10:44:

quote:
Mijn vriendje? wie de $%^& is Ferry_0?
Maaruh, ik vind het design een beetje matig, dat speelt ook een rol bij mij

gewoon de djm600 pakken staat perfect

Posted by New Wave on Dec-16-2003 13:40:

quote:
Originally posted by snitz
gewoon de djm600 pakken staat perfect

Ik zou zeggen, koop hem voor me want ik heb ook nog andere financiele projectjes lopen.

Posted by AlFerox on Dec-16-2003 18:47:

ik zou gewoon deze jongen nemen!

nieuwe Allen & Heath, Xone:92

Posted by Asperge on Dec-16-2003 18:56:

quote:
Originally posted by AlFerox
ik zou gewoon deze jongen nemen!

nieuwe Allen & Heath, Xone:92

sponsor jij

Posted by New Wave on Dec-16-2003 19:23:

Jaja, dat is een hele geile.
Maar die is me te duur

Posted by basvh on Dec-16-2003 19:57:

wat is er zo speciaal aan dat ding?

goed geluid?sampler?effectx?

Posted by eieregooie on Dec-17-2003 05:44:

Ik denk de kleurtjes...

*HINT* Klik anders ff op de link ofsow... *HINT*

Posted by Asperge on Dec-17-2003 14:38:

quote:
Originally posted by basvh
wat is er zo speciaal aan dat ding?

goed geluid?sampler?effectx?

Dit is mijns inziens de beste dj-mixer ter wereld

Posted by basd on Dec-17-2003 14:48:

quote:
Originally posted by Asperge
Dit is mijns inziens de beste dj-mixer ter wereld

Is het niet een beetje ERG vroeg om zoiets te roepen? Dat ding is nog niet eens op de markt..

Neemt niet weg dat ik em er retestrak uit vind zien.. En A&H heeft wel een reputatie hoog te houden wat betreft de kwaliteit..

Ik ga er ook wel van uit dat het een topmixer is. Alleen die prijs he..

quote:

Suggested retail price (unofficial) : $2199

Posted by raoel on Dec-24-2003 09:05:

Ik vraag me het volgende af:

Welke invloed heeft de kwaliteit van een mixer op het mixen?
En dan heb ik het niet over effecten.

Je hebt de platen gebeatmatched(?) en je gaat um inmixen.
Het belangrijkste is nu dat je het goed moment kiest waar je plaat erin gooit en dan ga je met de faders en toonregeling spelen.

Ik ben nu steeds meer aan het experimenteren met de toonregeling en het is een stuk belangrijker dan ik eerst dacht. Sommige platen passen simpelweg perfect bij elkaar, als je alle tonen normaal hebt staan loopt het als een trein!
Maar soms klinkt het gewoon niet en vaak zit het er tussenin. Als ik dan wat speel met de toonregeling en met name met de treble dan klinkt de mix vaak toch nog heel behoorlijk of zelfs perfect.
Met de bass probeer je de inkomende plaat zo onopvallend mogelijk er in te brengen, maar het is ook wel eens gaaf als je de "nieuwe" bass er flink in hoort knallen.
De mid heeft IMO wat minder invloed.

Nu werk ik met een simpele mixer, maar als ik nu ineens met een mixer van bijvoorbeeld A&H ga mixen. Is het dan ineens heel anders omdat die de tonen anders cq. beter filtert?
Misschien hoeft je de knop bij lange na niet zover dicht te draaien of juist meer. Klinkt het simpelweg beter dan met een cheap ass mixertje?
Natuurlijk ga hierbij vooral op je gehoor af en speelt dus ook het geluidssysteem hier een rol bij.

Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie.

Posted by Ding Chavez on Dec-24-2003 12:06:

Ik heb ook een simpel mixertje en wat ik merk bij bv dichtddraaien van de bass, dat het op mijn mixertje sneller "distorted" gaat klinken en ook al draai ik em helemaal dicht dan nog hoor je bass. Op een XTC bv, heb ik ooit even mee gedraait, klinkt het veel minder distored en is de bass wel zo goed als weg als je em dichtdraait.

Posted by New Wave on Dec-24-2003 15:39:

Het aantal dB wat je kan killen op een mixer is heel erg bepalend voor de manier van mixen. Ik heb bijvoorbeeld een mixer waarbij volgens mij maar 4 dB gekilled wordt....alles vervormt en loopt over.
Als ik bijv de bass weg draai dan blijf ik die horen terwijl andere frequenties ook minder worden.
Voor techno zijn de middentonen ook zeer belangrijk omdat je daar flink mee kan knetteren.

Posted by eieregooie on Dec-25-2003 16:29:

quote:
Originally posted by raoel
Nu werk ik met een simpele mixer, maar als ik nu ineens met een mixer van bijvoorbeeld A&H ga mixen. Is het dan ineens heel anders omdat die de tonen anders cq. beter filtert?

Ja, dat maakt echt een groot verschil... En imo zijn middentonen ook erg belangrijk... Maar ook dat is weer afhankelijk van hoe sterk er op welke frequentie gefilterd kan worden. Afhankelijk van de mixer dus...

Posted by TranceFool on Dec-26-2003 12:48:

Ik had ff een vraagje over de slijtage van mn mixer. Ik heb een Numark DM 3001X. Heb em nu ongeveer 2 jaar en hij bevalt goed alleen begint ie wat mankementjes te vertonen. Mn crossfader is namelijk erg brak en kraakt aan 1 uiteinde nogal (wil ook nog wel eens naar andere kanaal switchen als ik em snel naar de andere kant gooi). Kan dit door stof komen? of moet er waarschijnlijk een hele nieuwe crossfader? En waar kan ik dat dan het beste doen? Het is een 3-kanaalsmixer en de volumeregeling van kanaal 2 is ook niet meer echt super (bovenin kraakt ie soms). Nou is dit niet echt een heel groot probleem. Iemand advies??

Posted by Ding Chavez on Dec-26-2003 13:23:

quote:
Originally posted by TranceFool
Ik had ff een vraagje over de slijtage van mn mixer. Ik heb een Numark DM 3001X. Heb em nu ongeveer 2 jaar en hij bevalt goed alleen begint ie wat mankementjes te vertonen. Mn crossfader is namelijk erg brak en kraakt aan 1 uiteinde nogal (wil ook nog wel eens naar andere kanaal switchen als ik em snel naar de andere kant gooi). Kan dit door stof komen? of moet er waarschijnlijk een hele nieuwe crossfader? En waar kan ik dat dan het beste doen? Het is een 3-kanaalsmixer en de volumeregeling van kanaal 2 is ook niet meer echt super (bovenin kraakt ie soms). Nou is dit niet echt een heel groot probleem. Iemand advies??

1 troost, die van mij is net een jaar oud en die crossfader kraakt ook al zo erg. Voordeel voor mij is wel dat ik em niet gebruik en dat het dus weinig uitmaakt, vraag ik me dan wel weer af hoe ie zo slecht is geworden zonder gebruik...
Hoe je het kunt oplossen zou ik niet weten Als je geld hebt zou ik een kwaliteitsmixer kopen Ik weet namelijk niet of je zo een crossfader kunt vervangen, lijkt me dat dat ook aardig wat zal kosten.

Posted by New Wave on Dec-26-2003 13:36:

Je hoort/lees overal dat die numarks heel snel kraken.
De crossfader is voo rmij heel belangrijk en dat is d erede waarom ik deze niet koop.
Ziet er verder heel leuk uit maar kwalitatief zijn die Numarks zwaar bagger.

Posted by TranceFool on Dec-26-2003 14:09:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
1 troost, die van mij is net een jaar oud en die crossfader kraakt ook al zo erg. Voordeel voor mij is wel dat ik em niet gebruik en dat het dus weinig uitmaakt, vraag ik me dan wel weer af hoe ie zo slecht is geworden zonder gebruik...
Hoe je het kunt oplossen zou ik niet weten Als je geld hebt zou ik een kwaliteitsmixer kopen Ik weet namelijk niet of je zo een crossfader kunt vervangen, lijkt me dat dat ook aardig wat zal kosten.

Ik heb em ook niet vaak gebruikt en bij mij kraakte die ongeveer een half jaar geleden ook al ja. Maar nu ik juist ook een iets andere stijl ga draaien wil ik de crossfader juist wel gaan gebruiken

Ik was beetje aan het sparen voor nieuwe technics, maar ik kan nu dus ook beter maar alvast gaan sparen voor een nieuwe mixer zo te zien, lekker dan.

Posted by AlFerox on Dec-26-2003 14:22:

bij thuisgebruik maakt het toch niet zoveel uit als je faders wat kraken? mijn faders kraken ook, vooral als ik hem net heb aangezet.. na een tijdje gaat het dan weg, heb er dus niet echt hinderlijk last van.

ik geloof trouwens wel dat je een soort vloeistof kunt kopen waar je je faders mee kunt inspuiten, dan is het probleem weer voor een tijdje verholpen.

Pages (36): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »