TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Leraar in Den Haag neergeschoten
Pages (7): « 1 2 3 4 5 [6] 7 »

Posted by robin on Jan-15-2004 12:52:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Je kan niet eens typen/spellen. Bah.

erg zielig om mensen op typfouten te pakken.

Er is wat mij betreft ook helemaal geen discussie nodig tussen ons. Ik heb mijn mening en jij blijkbaar een andere. Vind ik prima, jij jou mening, ik de mijne.

Goed een keer duidelijk mijn mening en dan ben ik klaar hiermee. Ik vind het verschrikkelijk dat 'mensen'zoals die Murat de hele sfeer op straat en op school naar de klote helpen, en het word steeds erger en erger! Dit kan zo niet doorgaan en er moet echt iets serieus veranderen in dit land. Ik wens de familie van de overledenen heel veel sterke en hoop ook dat die Murat zeer zwaar gestraft wordt, ookal heb ie spijt. Laat maar wegrotten die gast.

En oke, ik had niet moeten beginnen over allochtonen, overal zitten foute gasten tussen, ook bij de marokanen, ook bij de nederlanders.
Helaas help de media flink mee het beeld, ook het mijne dus, lekker te beinvloeden. Das ook fout van mijn kant natuurlijk, maar moet ook zeggen dat 'zij' ook niet erg hard bezig zijn dat beeld teveranderen. sommige wel, maar de meeste helaas niet

Prettige dag verder en mijn excusses voor mijn wat onhandige reactie.

Posted by Donna on Jan-15-2004 12:58:

Robin dude,als jij een mening hebt en je staat daar achter,dan snap ik niet waarom je die nu zou gaan lopen bijstellen,alleen omdat je anders "niet correct" overkomt?
Meer dan schijt moet je hebben als je achter je mening staat,dus loop dan niet terug te krabbelen,be a man.

Want de moslim beweging mag hun moskee in ons land opeisen maar ik eis godverdomme dat t land waarin ik leef en waarin ik geboren ben gewoon nederland blijft en geen aanhangsel van marroko of turkije,lopen de suri's te vragen om shit? nee!
Net zoals elke groep buitenlanders dienen ook de moslims zich gewoon aan te passen en mee te lopen in t gareel wat N E D E R L A N D heet mmmkay?

Fuck die hele zooi ff lekker

Posted by robin on Jan-15-2004 13:05:

quote:
Originally posted by Donna
Robin dude,als jij een mening hebt en je staat daar achter,dan snap ik niet waarom je die nu zou gaan lopen bijstellen,alleen omdat je anders "niet correct" overkomt?
Meer dan schijt moet je hebben als je achter je mening staat,dus loop dan niet terug te krabbelen,be a man.

ik was behoorlijk pissed toen ik dat schreef, mijn mening is ook absoluut niet veranderd. ik denk alleen dat het zo wat duidelijker is.

Posted by Donna on Jan-15-2004 13:19:

Je moet je moods je objectiviteit niet laten beinvloeden dan hoef je daarna ook de zooi niet aan te passen etc.
Ookal ben je pissed like hell,na blijven denken is een vereiste als je aan een discussie wilt deelnemen en daar dan ook serieus bij genomen wild worden.

Posted by Zehra on Jan-15-2004 14:54:

quote:
Originally posted by MaGiK54
"Leerlingen nemen het op voor Murat"

DEN HAAG - Enkele tientallen leerlingen staan donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan en nemen het massaal op voor Murat. Ze hebben op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook roepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, slaan ze op auto's.

Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen.

De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen was dit de enige optie voor Murat. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."

(bron www.telegraaf.nl)

Ik weet dat het de telegraaf is en sensatie belust is, maar dat dit soort moncholen in de maatschappij rondlopen

dit is gewoon te ziek voor woorden... was ff sprakeloos hoor toen ik dit las! wa erg ey... snap niet dat die mensen het nog durven op te nemen voor die murat die het in zijn kop haalt iemand neer te schieten wat hij heeft gedaan is niet goed te spreken! pfff stelletje losers!

kdenk dat het hier ook een beetje heeft de maken met de omgeving (vriendenkring) van die jongen! meeste van die probleemgevallen gaan met elkaar om, nemen elkaars ide�en over... die ze dan ofcourse meekrijgen van de media! want kijk eens naar de muziek die de meeste wannabe-gansta's beluisteren: 50 cent hier, snoop dogg daar. meeste liedjes gaan over: bad bitches, money, cars en shoot the other side kzeg niet dat het hierdoor is gebeurd, mah dit zorgt er wel voor dat ze 'iemand neerschieten' als iets normaal beschouwen.

het is dan ook de taak van de ouders om hier iets tegen te doen! gewoon een beetje opletten met wie je kind omgaat. zeker op het middelbaar! want hoe jonger je bent, hoe meer je be�nvloed kan worden door je vrienden. meeste ouders interesseren zich nie meer in wat hun kinderen doen of met wie ze omgaan. opvoeding is niet alleen eten/drinken/onderdak geven! en dit is dan ook volgens mij het grootste probleem bij de meeste gezinnen! belgische, nederlandse of turkse... maakt niks uit! dit is ook echt wel een groot probleem bij de meeste turkse gezinnen in mijn omgeving! ouders die zich er niks van aantrekken van wat hun kinderen studeren, met wie ze omgaan, wat ze in hun vrije tijd doen... enzovoort! kzeg ook niet dat ze hun kinderen elke dag 24 uur op 24 moeten controleren mah oogje int zeil houden kan nooit kwaad eh

Posted by Flipper01 on Jan-15-2004 15:20:

Ik heb de thread niet helemaal doorgelezen en ben dat ook niet van plan om te gaan doen, maar ik wil toch graag even mijn mening geven, met name op het stuk van de klinisch psycholoog..
quote:
Dr. J. Verhulst is klinisch psycholoog
(..)De simpelste verklaring voor het geweld op de Haagse school is als volgt: het incident zou het zoveelste 'bewijs' zijn dat de integratie totaal is mislukt. Voor mij is het tevens de meest onjuiste verklaring. Ik kan namelijk zonder enige moeite voor iedere gewelddadige Turk twee gewelddadige Nederlanders neerzetten. Laten we ook niet vergeten dat ons aller Volkert een ras-Nederlander is.

Dit gaat echt helemaal nergens over... Het is toch echt een feit dat allochtonen gewelddadiger zijn dan Nederlanders. Een vergelijking met Volkert is al helemaal niet op zijn plaats aangezien Volkert geen agressief persoon is. Hij heeft in een vlaag van verstandsverbijstering Pim Fortuyn vermoord.
Wat betreft het falen van de integratie, van alle allochtonen zijn de Turken volgens mij het meest ingeburgerd in ons land. Het zijn tegenwoordig vooral Marokkanen en Antilliaanse jongeren die crimineel zijn.

quote:
(..)In psychologisch opzicht lijkt er ook wat aan de hand te zijn: We zijn de menselijke maat kwijtgeraakt. In onze egocentrische cultuur zijn onze typisch westerse ego's veel te groot geworden en we hebben daarmee misschien zelfs mensen uit andere culturen het verkeerde voorbeeld gegeven. In onze overdreven behoefte om voor onze eigenbelangen op te komen hebben we een niets-ontziende assertiviteit gepredikt als hoogste goed.

Dus wee degene die op onze tenen durft te gaan staan of ons anderszins iets in de weg legt. Die zal het bezuren. Hoe? Op elke manier die voorhanden is. Vroeger hield dat meestal een enorme scheldpartij in, of het stiekem leksteken van een band. Tegenwoordig ramt men iemand 'gewoon' in elkaar, of grijpt men 'gewoon' naar een pistool. Want wie niet horen wil, moet voelen.(..)

Hier kan ik het toch niet echt mee eens zijn. Natuurlijk is de maatschappij ruwer geworden, maar het verband met drugsgebruik zie ik niet helemaal. Wat betreft softdrugs zijn er in Frankrijk procentueel gezien meer jongeren die gebruiken dan in Nederland. Volgens mij heeft dit weinig gevolgen.
Wat betreft een voorbeeld geven, dat is echt uit de lucht gegrepen. Dat zou betekenen dat allochtonen ons gedrag kopi�ren? En dan zeker alleen het slechte gedrag...
Nee, het probleem ligt bij de cultuurverschillen. In Marokko is er veel meer sociale controle. Als daar een jochie iets steelt en hij wordt gepakt, dan krijgt hij een flink pak slaag. Hier in Nederland is er geen gezag, ja de politie, maar wat mogen die nou doen?
Er is gewoon geen respect voor de mensen die dat verdienen.

quote:
Waarmee we bij vraag twee zijn aangekomen: hoe voorkom je verschrikkelijke gebeurtenissen als in Den Haag? Natuurlijk: door een herstel van normen en waarden. Maar hoe ziet dat er dan uit? Want je kunt in Nederland niet zomaar iets opleggen of verbieden, in verband met onze persoonlijke vrijheden. Ons ego, weet u wel?

Als het aan mij ligt, komt er een maatregel die alle mensonterende tv-programma's uit de lucht haalt. Gewoon wegcensureren wegens verregaande smakeloosheid en als een bedreiging voor de samenleving. Want weet ��n ding heel zeker: het zien van geweld leidt nu eenmaal tot geweld. De oplossing is dus even voor de hand liggend als eenvoudig: 'gewoon' terug naar het goede voorbeeld. En weg met alle vormen van openlijke egotripperij.

Tja of dit nou een serieuze oplossing is, ik geloof er niet in.

Het is heel erg dat dit gebeurd is en dat er voor de zoveelste keer een allochtoon bij betrokken is, is natuurlijk erg vervelend. Mensen zien alle allochtonen als criminelen en ook niet geheel onterecht.
Het probleem is alleen dat je zo alleen maar verder afdwaalt van het eigenlijke probleem.
Nederland is ruwer geworden, maar er wordt weinig aan gedaan. Het is toch absurd dat conducteurs in elkaar geslagen worden door iemand die weigert om een kaartje te kopen. Als eerlijke burger heb je rechten en plichten, maar criminelen hebben in dit land alleen maar rechten.
Als je op kleinere vergrijpen hogere straffen zet en conducteurs een wapenstok mee geeft, zal je zien dat het een stuk veiliger zal worden.
Voor dit geval bestaat er volgens mij maar een oplossing en dat is nog beter integreren. Het is jaren terug helemaal mis gelopen en daar hebben we nu problemen mee. Je kunt niet verwachten dat zoiets in een paar jaar tijd geregeld kan worden.

Posted by TranceFool on Jan-15-2004 15:58:

Pffffft die vrienden van die kerel mogen ze echt meteen neerknuppelen zeg, hier gaat echt mn bloed van koken, wat een respect . Ben benieuwd hoe zij zich zouden voelen als hun vader doodgeschoten werd...

werkelijk niet te bevatten gewoon, hoe kan je zo diep zinken

Posted by MaGiK54 on Jan-15-2004 16:12:

quote:
Originally posted by TranceFool
Pffffft die vrienden van die kerel mogen ze echt meteen neerknuppelen zeg, hier gaat echt mn bloed van koken, wat een respect . Ben benieuwd hoe zij zich zouden voelen als hun vader doodgeschoten werd...

werkelijk niet te bevatten gewoon, hoe kan je zo diep zinken

Zoals Snuggle al vreest kan deze zaak uit de hand lopen. Zal me niet verbazen als er daadwerkelijk geknuppeld gaat worden morgen, als het selecte groepje moncholen zich niet tijdens de herdenking kan inhouden. Heb al een onheilspellende mailtje voorbij zien komen tussen twee supportersgroepen om dat "groepje kanker Marokanen en Turken" (let op quote uit de mail) aan te pakken.

Ik praat het zeer zeker niet goed als mensen het recht in eigen hand gaan nemen tegen dit uitschot, maar ik kan het me wel heel errug goed voorstellen, aangezien er wederom een grens is overscheden.

Posted by basvh on Jan-15-2004 16:30:

quote:
Wat nog slim is om te doen is getting united met ze,zodat ze je protecten in plaats van molesteren,maarruh gebeurde dat in 40/45 ook nie? (NSB)

Toevallig was er van de week een maat van RV hier die woont in bos en lommer (geloof ik) amsterdam.
Mooi nieuw winkelcentrum hadden ze daar gekregen 2 jaar geleden ofzo,zo goed als alle winkels zijn overgenomen door allochtonen want als je als nederlander er een winkel hebt slopen ze je spullen en vertellen erbij dat ze er niet voor terugdeinzen erger te slopen dan dat.
En zo word wat nog niet is overgenomen langzaam maar zeker veroverd want de sigarenboer verkoopt zijn winkel graag aan aghmed die er dan zn slagerij kan installeren.

Lekker hoor allemaal,en een rassist ben ik niet,ik kan t doorgaans prima vinden met elke kleur die hier rondloopt,interesseerd mij wat,welke kleur iemand heeft.
De godsdienst en zn fanatieke achterbakse aanhang zoals de islam maar OOK de katholieke beweging draag ik weerzin toe.
Gij zult niet zondigen maar een kind van 10 bruut verkrachten en daarna afmaken staat daar los van,allrighty then.

Dus boeie welke kleur,maar die tering islam kan van mij lekker aan t gas.

quote:
Want de moslim beweging mag hun moskee in ons land opeisen maar ik eis godverdomme dat t land waarin ik leef en waarin ik geboren ben gewoon nederland blijft en geen aanhangsel van marroko of turkije,lopen de suri's te vragen om shit? nee!
Net zoals elke groep buitenlanders dienen ook de moslims zich gewoon aan te passen en mee te lopen in t gareel wat N E D E R L A N D heet mmmkay?

tis voor het eerst dat ik de zelfde mening deel als die van jouw!

al denk ik wel dat er nog wel een oplossing is, maar goed die oplossingen zullen toch nooit in dit water-bij-de-wijn-landje worden doorgevoeerd.

en ik ben het met de familie waarden ook eens. Ooit heeft iemand gezegd het gezin is de hoeksteen van de samenleving! en daar ben ik het volledig mee eens. De ouders zullen dus beter op hun kinderen moeten passen, en misschien moet het beroep huismoeder ook in ere worden hersteld.

Verder denk ik dat je ook het sporten meer moet aansporen en tv/pc gebruik moet afremmen. Verboden hebben geen zin want dan wordt het alleen maar aantrekkelijk. Ook zal je heel veel aan integratie moeten doen. Taalcursussen, spreiding. Verder het strafboek aanpassen. Het geloof minder machtig maken, verbod op hoofddoekjes in openbare gebouwen. ENZ ENZ Wil je het tij omkeren moet je zoveel veranderen en naar mijn mening alles tegelijkertijd.
Van punt naar punt gaan heeft geeen zin, en jah komende jaren is hier toch geen geld voor, en ook geen leider die het zou kunnen doen. Wachten is idd totdat geheel nederland een tweede ghetto word.

Heel nederland, Nee een klein dorpje in het zuiden van Nederland kon wel heftig tegenstand bieden tegen de verloedering. dit d.m.v een door een druide gemaakte toverdrank. Zie hier basterix die met zijn goede vriend snitserix op everzwijnen jacht gaat.

Posted by Jappio on Jan-15-2004 16:32:

ik kan dit ook echt niet bevatten. Hoe groot is het bord voor je kop als je die gast nou nog gaat steunen ook. Ik ben bang dat als dit uit de hand loopt met die herdenking de situatie alleen maar verergerd; kijk maar naar antwerpen vorig jaar ofzo waar het toen ook helemaal fout ging.

Ik denk alleen dat het echt onaanvaardbaar is hoe dat kutvolk hierop reageert. Geef die gasten aub een uitburgeringscursus zodat ze in Turkije lekker de samenleving kunnen ontwrichten.

Posted by basvh on Jan-15-2004 16:34:

quote:
Originally posted by Jappio

Ik denk alleen dat het echt onaanvaardbaar is hoe dat kutvolk hierop reageert. Geef die gasten aub een uitburgeringscursus zodat ze in Turkije lekker de samenleving kunnen ontwrichten.

nee dat doen ze niet, want daar weten ze dat de politie en het leger er met harde hand regeert. En een turkse cel heeft echt geen playstation hoor!

Posted by Jappio on Jan-15-2004 16:34:

quote:
Originally posted by basvh
Heel nederland, Nee een klein dorpje in het zuiden van Nederland kon wel heftig tegenstand bieden tegen de verloedering. dit d.m.v een door een druide gemaakte toverdrank. Zie hier basterix die met zijn goede vriend snitserix op everzwijnen jacht gaat.

primitief volkje

Posted by Blik on Jan-15-2004 17:16:

Lekkere jeugd heeft die jongen trouwens gehad

Zijn vader heeft eerst 9 jaar in Duitsland in de cel gezeten wegens moord. Nu zit zijn vader in de cel vanwege een schietpartij in Dordrecht

oh ja, hij heeft de man trouwens neergeschoten onder invloed van XTC en Whiskey, lijkt me niet zo'n goeie combinatie...

Posted by Original on Jan-15-2004 17:56:

Ik weet niet waar ik moet beginnen, toen ik het nieuws hoorde was ik net als de meeste zeer geschokt. (ook omdat mijn moeder zelf ook lerares is).. dan ga je toch denken "stel". Maar zoals al gezegd is is het natuurlijk het ergst voor de nabestaande.

Ik hoop niet alleen dat deze gozer goed word gestraft. (en hem goed confronteren met het leed wat hij heeft aangericht), maar dat ook dat er helemaal tot op de bodum word uitgezocht waar hij het wapen vandaan heeft, van wie, waar, enzovoorts.. Zodat niet alleen hij maar ook zijn hele vrienden/meelopertjes club weet dat dit totaal niet te tolereren is!

Over die groep vrienden die ook nog is gaan protesteren, tja die zijn eigenlijk te dom voor woorden, en weten niet hoe een diep gat ze voor zichzelf (en ook andere turken/marrokanen) graven. Denk ook dat het goed is dat mensen uit die gemeenschap maar is een hartig woordje met die lui moeten spreken.

Wat ik verder nog even kwijt wil is dat de meeste Turken & Marokanen die hierheen (gehaald/gekomen) zijn van die plattelands boeren zijn. En omdat ze hier, of ze nou gevraagd zijn of niet voor het simpele werk kwamen. (waar je dus ook tamelijk simpel voor hoeft te zijn)
En het nazaad van deze mensen is over het algemeen ook simpel, gaan vaak met elkaar om en door de verkeerde vriendjes en geen of amper controle van ouders e.d. komen ze hierdoor in een neerwaardse spiraal. waardoor je van die standaard "Kut marokanen & turken etc." krijgt, en dat zijn er veel. Ja en in plaats van zich aan te passen gaan ze zich alleen maar meer afzetten.

quote:

Ja dat vind ik ook zo irri (maarja daarbij gaat t natuurlijk om de vrijheid van godsdienst blabla). Trouwens de helft van die moslims zijn alleen moslim als t ze uit komt. En veel mensen gebruiken en worden gebruikt (ook bij andere godsdiensten). niet dat ik godsdiensten niet respecteer, maar het is gewoon zo.

quote:
Wat nog slim is om te doen is getting united met ze,zodat ze je protecten in plaats van molesteren,maarruh gebeurde dat in 40/45 ook nie? (NSB)

Ik kende hier in mijn buurt ook de meeste van dit soort gasten. niet dat ik er vrienden mee was maar ik kende ze, niet onder het motto "NSB" maar onder "keep your friends close.."

Waar ik btw ook zo kut vind aan de hele zaak, is dat omdat het weer een allochtoon betreft. En hierdoor de groep Nazi/Waza's whatever steeds groter word.. waardoor je twee Uiterste groepen krijgt, en ja ik zie dit nog is vreselijk uit de hand lopen.

Posted by SnuggLe on Jan-15-2004 18:47:

quote:
Originally posted by robin
erg zielig om mensen op typfouten te pakken.

Er is wat mij betreft ook helemaal geen discussie nodig tussen ons. Ik heb mijn mening en jij blijkbaar een andere. Vind ik prima, jij jou mening, ik de mijne.

Ik was gewoon zwaar pissed om een dumbass reactie van iemand die de thread niet had gelezen, my humble apologies. Dan wil ik er nog wel eens wat anders bijslepen, omdat mensen spellen en typen als een turk

Verder verandert mijn mening na alles in de media nu ook meer en meer..... Klote lui, hem nog steunen ook!
Het wordt hier wat zwart/wit gezegd, maar ze mogen van mij wel neergeknuppeld worden en die gast lang de cel in.
Wat Magik al zegt, het wordt tijd dat ene groep NLers het eens opneemt voor onze mening en zaken, ipv dat die lui alles mogen flikken en er bijna niets aan gebeurt. En in de krant staan dan maar dingen als "psychologische hulp blabla" . Bullshit!

Oh, nog wat feiten:
-de vader van Murat ging toen Murat 3 was 9 jaar de bak in voor moord in Duitsland
-zijn vader zit nu weer vast ivm een aanslag in Dordrecht ivm drugs.
-Murat dronk in het cafe van zijn vader (doen turken normaal nooit, en zeker niet zo vroeg)
-Plus d'r is vandaag in de regio Haaglanden wederom een moord gepleegd, nu in Delft. Gaat lekker hier in de buurt.

Als ze morgen echt richting die herdenkingsdienst gaan, die vrienden, mag van mij echt een keer de pleuris uitbreken. Dan ga ik stenen uit mijn raam keilen

Posted by Donna on Jan-15-2004 18:50:

quote:
Originally posted by basvh
nee dat doen ze niet, want daar weten ze dat de politie en het leger er met harde hand regeert. En een turkse cel heeft echt geen playstation hoor!

So very true..

Beter gaat "ZwakNederland" er de beuk ingooien en t totale land schoonvegen,te beginnen bij de moskees en idd all schijtregels wat ook maar met geloofsovertuiging te maken heeft waar de burger in Nederland ongewild mee te maken heeft!

Als ze het land van zichzelf willen houden is nu de tijd de boel op te pakken,maar heb niet echt t geloof dat er ook maar iets zoals dat gaat gebeuren.

Het is al te ver gekomen,de invloed van andere culturen is al way too deep geinfiltreerd,way to go mannen van de kamer,you dudes ruleeeee

Posted by ROFL on Jan-15-2004 19:44:

Vanavond 21.52-22.35 uur RONDOM TIEN

Journalistiek discussieprogramma onder leiding van Cees Grimbergen.

Vanavond de vraag: Hoe gewoon is geweld voor Nederlandse jongeren anno 2004?

De moord op de Haagse conrector is meer dan een incident. Leerkrachten verhalen al tien jaar over agressie en vele bedreigingen. Maar dat het ooit tot een moord zou komen leek ondenkbaar.

Een gesprek met leerlingen en ouders van het Haagse Terra College, andere scholen en bedreigde leerkrachten.

En nu maar hopen dat ze ook de leerlingen uitnodigen die het nodig vonden om spandoeken op te hangen voor een moordenaar.

Posted by Fkwebeman on Jan-16-2004 01:04:

quote:
Uit een gesprek dat het actualiteiten-programma NOVA heeft gevoerd met een groep naaste vrienden van Murat D., de 17-jarige jongen die verdacht wordt van de moord op docent Hans van Wieren, blijkt dat een geschonden eergevoel waarschijnlijk de drijfveer voor de daad is geweest. Volgens de vrienden, ook leerlingen van Terra College, was Murat al jarenlang het pispaaltje van Van Wieren en is het hem allemaal teveel geworden.

De vrienden, waaronder een neef en de vriendin van Murat, benadrukten dat hun vriend een aardige jongen was die voor iedereen klaar stond. Ze staan nog volledig achter hem, en kunnen niet bevatten dat hij de leraar heeft vermoord, al begrijpen ze wel waarom hij het gedaan heeft. Docent Van Wieren zou Murat niet respectvol genoeg hebben behandeld.

In de studio sprak Gabri�l van den Brink, cultuursocioloog, van een verschil tussen de Mediterrane - en de Nederlandse cultuur. Hij was geschokt door het interview. Volgens hem beseffen de kinderen niet wat de omgangsvormen in de Nederlandse maatschappij zijn waarin ze leven. Ze zitten tussen twee vuren. Van den Brink wees op het feit dat eergevoel in Mediterrane cultuur heel anders is dan in de Nederlandse: ''In Nederland verdien je respect, als je goed presteert, in de andere cultuur heb je respect om wie je bent''. Hij vindt dat Nederland te lang heeft ontkend dat er grote verschillen bestaan tussen deze twee culturen.

Van Den Brink pleit voor een duidelijke wijze waarop de gangbare Nederlandse normen en waarden aan allochtonen worden overgebracht. Hij doelde daarbij onder meer op gelijkheid van man en vrouw en het feit dat je een conflict uitpraat en niet uitvecht. Normen en waarden die 90% van de Nederlanders hanteren. Volgens de cultuursocioloog is er niet duidelijk genoeg gemaakt aan immigranten wat ''wij'' van ''hun'' verlangen. Hij riep de allochtonen op om zich ook uit te spreken, en zich niet te verschuilen achter uitspraken dat men vreest voor de reputatie. ''Als je het niet eens bent met onze normen en waarden zeg dat dan, dan kan daarover gediscussieerd worden. Nu wordt er teveel gezwegen''.
Bron: NOVA/fok.nl

pfff, wat een thread zeg, veel leesvoer (ik moet altijd eerst alles lezen en dan pas reageren, vind ik..)
Kan het met mensen als bv Donna wel eens zijn, ze wonen HIER en dienen zich dus aan NEDERLAND aan te passen..

"al begrijpen ze wel waarom hij het gedaan heeft. Docent Van Wieren zou Murat niet respectvol genoeg hebben behandeld."

yeah so? Respect moet je toch ook verdienen denk ik dan? En voor zover ik het zelf heb meegemaakt, eisen zij respect van alles en iedereen zonder daar zelf iets voor te doen, het komt van 2 kanten jongens. En als je dan vindt dat je respectloos behandeld wordt, heb je het volgens mij bijna altijd aan jezelf te danken.
En dan ook nog zeggen dat je het kan begrijpen.. belachelijk, dit is toch niet goed te praten, nooit? Iemand die overvallen wordt en dan de overvaller dood, d�t kan ik begrijpen, (en ook dan is het nog niet goed hoor!), maar iemand doden omdat je geen respect krijgt? Dat doe je maar in Marokko.. (maar daar durven ze het niet, zoals al eerder opgemerkt)

Misschien dat de nederlandse normen en waarden wat meer naar buiten gebracht moeten worden op de scholen, een kind zit daar toch gemiddeld 8 uur per dag, ziet leraren misschien wel meer dan zijn/haar eigen ouders. Soort inburgeren, maar dan voor iedereen.. (want Murat en zijn vrienden zijn natuurlijk gewoon nederlands, met marokkaanse ouders)

Posted by Donna on Jan-16-2004 04:32:

Psies,wij weten ondertussen meer hoe een moskee eruit ziet dan een kerk en kennen de islam ondertussen beter dan welke godsdienst dan ook,weten waar we ons aan moeten aanpassen,leren dat ook elke dag wat meer,dit keer idd hoeveel respect wij voor dit soort ppl moeten hebben anders hebben we een kogel of een mes te pakken.

Zijn ze in die gemeenschap allemaal net zo kippig als jij Miss Z ?
Zien ze daar soms allemaal wat ze naar buiten willen laten doen geloven?
Want tot nog toe schijn ik meer verstand van het onderwerp respect in jouw cultuur te hebben dan jij.

Respect moet je idd verdienen,en is never nooit niet af te dwingen,en in deze knul zn cultuur staat alleen de doodstraf nog boven trots..
Dus ja wouter,in dit soort gevallen zeg ik,kill the ******,breek zn fuckin trots en maak m genadeloos hard af!

Posted by Creamfields23 on Jan-16-2004 06:51:

Als eerste wil ik zeggen dat deze Kerel gewoon niet spoort en dat dit incident gewoon NOOIT niet goed gepraat kan worden.

Wat ik zelf wel klote vind is dat zo'n lul als deze gozer het verpest voor de mensen die zich wel volledig aangepast hebben NET ZOALS IK. Ik word spontaan depri als ik 's morgens de krant lees of het journaal op de radio hoor.

Een ander aspect is dat ik deze maatschappij dus ook MIJN maatschappij steeds vernakter zie worden. In mijn ogen speelt de TV hier een ZEER grote rol in. De TV/MEDIA bied tegenwoordig zoveel Bullshit. Hiermee doel ik op programma's als The Cribbs, who wants to marry a millionare(= dus Programma's in de trent van Kijk mij het gemaakt hebben en de blitz uithangen) Iedereen gaat tegenwoordig voor de big bucks. Als je een zes/zeven jarige met twee werkende ouders tegenwoordig vraagt wat wil je worden krijg je als antwoord: Model,popster, voetballer(=Big bucks)

En nu THE POINT die genen die dit dus niet opkunnen brengen kiezen het criminele circuit want je moet meekunnen anders tel je niet mee.

Wat deze Murat betreft het is er weer een die de stoere vent wou uithangen en een die NOOIT aan de gevolgen kan denken omdat ie gewoon onderontwikkeld of DOM is.

OH Ja nog iets beetje off topic een Nederlandse vriend en vriendin van me gaan over een paar maanden trouwen en ik ben getuige en ceremonie meester tegenover 130 man. Ik hoop dat ik hier gewoon op me gemak kan staan en niet van die blikken in de zaal zie hangen van pffff een .....(vul maar in)

Ik sta open voor discussies

Posted by Phat B on Jan-16-2004 08:04:

quote:
Originally posted by Creamfields23
Als je een zes/zeven jarige met twee werkende ouders tegenwoordig vraagt wat wil je worden krijg je als antwoord: Model,popster, voetballer(=Big bucks)

sorry, maar dat wilde ik vroegah ook al worden...

die moord in Delft is helemaal erg
zou die dader de laatste dagen onder de grond hebben geleefd en dat ie niks van t nieuws heeft gezien of gehoord? lijkt mij onmogelijk, gezien de impact van t nieuws...

als je zoiets ziet en je hebt dan gesprek met je baas (twas schijnlijk ex-werknemer, dus zelfde situatie als in DH) dan denk je toch wel 2x na voor je zoiets doet.

FUCKED UP WORLD!!!
kmoet zeggen, dat ik t jammer vind dat iedere buitenlander tzelfde wordt gezien. De Turkse gemeenschap is, zoals al iemand zei, veel beter ge�ntegreerd dan andere bevolkingsgroepen. Naast de Marokkanen en Antilianen mogen ook zeker de Joegoslaven niet vergeten worden. Statistisch gezien leveren zij de meeste criminelen

Posted by Donna on Jan-16-2004 08:09:

Joh,mensen moeten s een keer hun smoel houden over "degenen die zich wel aangepast hebben zijn de dupe" BULLSHIT!!!
Want degenen die zich wel aangepast hebben zien we niet eens meer als een buitenlander maar als een vriend/vriendin of een relaxte buurman of whatsoever.
Als een katholieke lul een dikke misstap begaat heb ik ook niet meteen aan alle ppl van dat geloof een schurft,maar aan degenen die fuckin scheinheilig doorgaan met oogkleppen op,duh!

Ik ga mezelf niet inhouden omdat wanneer ik allah vervloek ppl gaan zeggen dat ik discrimineer,neuk Allah en iedere achterbakse lamer die m volgt op de foute manier,die hun eigen normen en waarden niet meer weten en alleen nog maar hun eer weten te vinden.
Ik discrimineer niet en ben geen rassist,ik weet wel wat mijn normen en waarden zijn en ik weet ook wat respect geven en ontvangen inhoud en hoe ik daarmee om moet gaan.
Ik hoef niemand een kogel door zn kop te jagen om me trots te redden,die red ik gewoon door mezelf te zijn en mezelf niet op een voetstuk te zetten voor een ander.
Ik zorg ervoor dat ik mezelf op een voetstuk zet voor mezelf zodat ik mezelf hoog kan houden en respect voor mezelf kan hebben,alleen dan kun je t een ander geven en op die manier terugverdienen.

Mensen moeten s gaan begrijpen wat er toe doet in life en wat totaal niet terzake doet.

Posted by Donna on Jan-16-2004 08:12:

2 Creamfields : Jah joh,en die gangstermovies en de rapscene waar alles om trots en eer draaid en waar aan lopende band gekilled word om die redenen doet niks ter zake....

blablabla

Posted by magrec on Jan-16-2004 10:20:

Go donna!!!!

Hehe ik was gister nog in zaandam trouwens hehe je voelt je meteen een buitenlander in je eigen land

Posted by Jappio on Jan-16-2004 10:22:

quote:
Originally posted by Creamfields23
Als eerste wil ik zeggen dat deze Kerel gewoon niet spoort en dat dit incident gewoon NOOIT niet goed gepraat kan worden.

Wat ik zelf wel klote vind is dat zo'n lul als deze gozer het verpest voor de mensen die zich wel volledig aangepast hebben NET ZOALS IK.

Mja probleem hier is dat ik vind dat het geen incident is. Als alleen die kerel niet zou sporen zouden die vriendjes van m ook niet zo kansloos hebben gereageerd.

Kijk naar de percentages van overvallen, berovingen enz in de grote stad, geloof dat in Rotterdam in 97 % van de gevallen de dader een allochtoon is.

en om dan nog even terug te komen op wat andere reacties; de dader was een turk, geen marokkaan.

ik laat deze thread nu een weekje met rust, want ga van mn big bucks
een weekje vakantie vieren.

Trouwens ook zo'n bullshit. Wat is er mis mee om voor het grote geld te gaan. Je mag toch idealen hebben? En dan nog wat, als jullie niet voor het geld hierheen zijn gekomen, waarvoor dan? voor het mooie weer ofzo?

tjoow

Pages (7): « 1 2 3 4 5 [6] 7 »