TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Förfest Tiesto
Pages (8): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 »

Posted by dbl on May-12-2004 22:59:

quote:
Originally posted by reveal
Hehe Menade mest att det nog inte blir att man sätter sig ner och diskuterar trance bara "Jaha, då tar vi det alla i tur och ordning. Favoritlåt, favoritartist, samt senast köpta skiva."

men neeeee... tror inte heller det blir så mycket trance prat... vet ifan om jag har pratat nått trance med nån härifrån... hmm.. mjoooo.. jag vizay o mindshooter snackade om lite på tåget påväg till nån fest en gång.. men blir ju inte så mycket direkt...
finns ju annat att prata om liksom.. hehe

Posted by SteveTranz4ever on May-12-2004 23:19:

Förstår vad han menar... om, man inte normalt har nån med med gemensam musiksmak så får man aldrig utlopp för sina tankar kring trance vilket är lite annorlunda på riktigt mot att bara skriva om det på ett forum som detta

Posted by CJ InterCity on May-13-2004 00:05:

mja, vad jag menar är att det blir skönt att umgås med "likasinnade" vet inte hur det är för er, men inte en enda av mina poalre lyssnar på annat än hiphop & rock. det blir lite trist ibland

Posted by SteveTranz4ever on May-13-2004 11:14:

Hur blir det med representation av det Kvinnliga könet ?
Har Skaune borna några resurser ???

Jag kanske fixar 2 tjejer...

Eller blir det gay förfest med oss tranceNördar

Posted by DJ Monzoon on May-13-2004 14:05:

Hur ser line-upen ut tidsmässigt?

När spelar Tijs och vem spelar innan?

Posted by CJ InterCity on May-13-2004 14:52:

jag har med en väninna från Danmark, men hon är "tagen"

Posted by jofawe on May-13-2004 15:44:

om det inte skitit sig totalt med min planering som det nu gjorde så hade jag haft med mig 3 chicks.. typ

Posted by keddo on May-13-2004 16:49:

fin karta e värdelös på att hitta oså, men de kanske kommer gå ändå. Ska bli kul att träffa alla ta's !

föresten, hur ska man presenterar sig då ? "tja!, heter keddo på sweta, va heter du ? "?

Posted by CJ InterCity on May-13-2004 17:01:

vi kanske skulle ha namnskyltar?

Posted by SWE_TRANCE on May-13-2004 17:55:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
vi kanske skulle ha namnskyltar?

Jag funderade lite på det där.
Eftersom Sipo har fixat förfesten och allt sånt, så tänkte jag att var allas lilla "pappa" reveal kunde fixa namnskyltar och bordsplacering till korv-middagen

Posted by reveal on May-13-2004 18:02:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Jag funderade lite på det där.
Eftersom Sipo har fixat förfesten och allt sånt, så tänkte jag att var allas lilla "pappa" reveal kunde fixa namnskyltar och bordsplacering till korv-middagen

Jasså det tänkte du
Men på vilket sätt är jag pappa Det är väl Steve som är

Posted by SteveTranz4ever on May-13-2004 18:39:

quote:
Originally posted by keddo
fin karta e värdelös på att hitta oså, men de kanske kommer gå ändå. Ska bli kul att träffa alla ta's !

föresten, hur ska man presenterar sig då ? "tja!, heter keddo på sweta, va heter du ? "?

Sånt där brukar vara ett dilemma... jag har ju träffat en hel del från nätet och jag brukar bara bry mig att komma ihåg vem som var SWE_TRANCE... vem som var jofawe osv.
Tänk er själva... på fyllan... så ska man lära sig tex. 10 nya ansikten som ska paras ihop med alla nicknames på SWETA... på det sen allas riktiga namn

Posted by Johan (DJ Irish) on May-13-2004 18:43:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Sånt där brukar vara ett dilemma... jag har ju träffat en hel del från nätet och jag brukar bara bry mig att komma ihåg vem som var SWE_TRANCE... vem som var jofawe osv.
Tänk er själva... på fyllan... så ska man lära sig tex. 10 nya ansikten som ska paras ihop med alla nicknames på SWETA... på det sen allas riktiga namn

Min senila hjärna klarar aldrig av sånt!

sjuuuuuuukt svårt ju

ansikten kommer jag däremot ihåg. Sedan får man lossas att man kan namnen oxå

Posted by jofawe on May-13-2004 18:47:

men man kan väl presentera sig normalt?

ett tips är att upprepa namnet:
- Hej, jag är Jofawe på Sweta.
- Hej Jofawe, kul att träffas Jofawe

(från Fab5 )

Edit:
måste bara flika in med att det heter inte KÅRV .. det heter KÅV!

Posted by sztation on May-13-2004 21:14:

kåv ståganoff

komma ihåg namn ja... kanske trycka varsin TA-T-shirt med TA-tryck och namn/nick-tryck is the way to go.. som bonus blir det extra enhetligt också när alla har samma en o samma sorts t-shirt på sig

Posted by Aendy on May-13-2004 21:17:

quote:
Originally posted by sztation
komma ihåg namn ja... kanske trycka varsin TA-T-shirt med TA-tryck och namn/nick-tryck is the way to go.. som bonus blir det extra enhetligt också när alla har samma en o samma sorts t-shirt på sig

Muahahahahahahahahahaha. Det är så kul så det finns inte och du har inte en aning att du är så rolig!

Posted by dbl on May-13-2004 21:20:

quote:
Originally posted by Dj_Irish

sjuuuuuuukt svårt ju

e likadan.. brukar komma ihåg ansikten.. men aaaaaldrig namn.. e värdelös på namn

quote:
men man kan väl presentera sig normalt?

ett tips är att upprepa namnet:
- Hej, jag är Jofawe på Sweta.
- Hej Jofawe, kul att träffas Jofawe

(från Fab5 )

jaså.. inte bara jag här som kollar på fab5.. hehe
men det känns lite löjligt nästan att säga så.
känns typ som man e senil så.. hehe

Posted by sipowitz on May-14-2004 04:47:

Håll tummarna!

"För att få tillgång till cdspelaren måste man ha en nyckel från malmöstad, och det är denna nyckeln jag väntar på. I bästa fall får jag även tillgång till eluttag så att högtalare och vinylplattorna kan kopplas in. I minde bästa fall så får vi köra på cdspelaren och i värsta fall (ej fått nyckeln) så får det bli barbeque till den chillmusiken som alltid är igång i utrustningen."

För att återknyta till det jag skrivit tidigare (citatet ovan).

Idag gäller det, förhoppningsvis har jag i eftermiddag fått lägga händerna på nycklarna till stället så vi kan använda musikanläggningen där vi ska grilla.

Håll tummarna att malmöstad gör det rätta!

Ps, möjlighet till bra musik finns det (oavsett vad som händer med nycklarna) på inomhusstället.. Och tar ni med vinylplattor så kan ni hämta de på Söndagen så ni slipper ha med de in på slagt.. ;-)

Angående öl, skulle jag köpa det eller? Undertecknad dricker själv inte den sortens alkoholdryck utan håller mig till vodka. Men jag tänkte att det kanske är kasst att åka runt med massa burkar för er som ska åka tåg/flyg.

Är det något som undras över så kan ni alltid slå mig en signal på 0708-764351 alt. 040-944021.

3 Extra. Den spelande kullen
Utöka promenaden: Har du mycket ork i benen och klockan är mellan 12 och 22, så fortsätter du rakt fram längs havet utanför kartan, tills du efter cirka 300 meter hittar den spelande kullen på höger sida där cykelvägen svänger. Kullen har en öppning där man kan gå in i en "dal". Där inne kommer musiken från fyra högtalare i kullen. Denna ljudinstallation skapades 1999 av Bo Andersson och Gunnar Ericson. Ett bra ställe att avnjuta den medhavda fikan på.

Posted by SWE_TRANCE on May-14-2004 07:25:

Okey, när börjar det festas där nere?
Åker till Varberg ikväll för att imorgon ta mig vidare neråt skaune.
Har inte tillgång till internet därifrån så vilken tid är det som gäller? Har skrivit ut karta så hitta ska jag göra iaf

Posted by Laszlo on May-14-2004 11:00:

quote:
Originally posted by Dj_Irish

sjuuuuuuukt svårt ju

haha - träffade Smekbar och Reveal på senaste kryssningen, då frågade jag "Och ni är..?" Uppenbarligen hade jag stött på någon av dessa en eller två gånger tidigare och sagt exakt samma sak. Så ta inte illa upp om jag träffar er på lördag, går iväg för att pissa, och inte minns vilka fan ni är när jag kommer tillbaka

Posted by Smekbar on May-14-2004 11:05:

quote:
Originally posted by Laszlo
haha - träffade Smekbar och Reveal på senaste kryssningen, då frågade jag "Och ni är..?" Uppenbarligen hade jag stött på någon av dessa en eller två gånger tidigare och sagt exakt samma sak. Så ta inte illa upp om jag träffar er på lördag, går iväg för att pissa, och inte minns vilka fan ni är när jag kommer tillbaka

japp d stämmer.. FY FAN FÖR DIG LAZLO aja, ska bli kul imorron... jag tar med ett par skivor ifall där nu skulle finnas TTs, så ska ni få höra lite dödstechno

Posted by Johan (DJ Irish) on May-14-2004 11:05:

quote:
Originally posted by Laszlo

Haha, skönt att det finns "likasinnade"

Posted by Laszlo on May-14-2004 11:07:

För övrig så är jag jävligt grinig idag - fick inte mina plattor från decks-records som jag hoppades på att jag skulle få, speciellt picture discen av traffic, som jag tänkte försöka få signerad : ( Tyvärr har jag bara 3-4 trance plattor, så jag undrar om det är någon mening med att släpa med de - och om jag fattat det rätt så är ni inte så sugna på att lyrssna på mangeltechno. :| Om någon är riktigt snäll kanske jag kan få vända ett par av någon annans plattor instead...?

Edit: Såg Smekis inlägg - aja - jag tar med mina technoguldklimpar, så kanske vi kan få vända några techno-dängor tillsammans under en kort då alla har börjar bli för fulla för att märka något

Posted by sztation on May-14-2004 11:17:

quote:
Originally posted by Aendy
Muahahahahahahahahahaha. Det är så kul så det finns inte och du har inte en aning att du är så rolig!

Hey, wait a minute. Problemet som det snackas om här är att man skulle vilja komma ihåg vem alla är på en fest.

Och det är väl inget jätteovanligt på "IRL-träff" att man tydligt visar vad man har för nick på ett eller annat sätt om nu det skulle behövas.

Så idéen med ett litet snyggt nick-tryck på tröjan istället för namnskylt tex hade väl inte varit så fel? eller? Det var faktiskt inte meningen att det skulle vara så kul, även om jag tycker det hade sett fånigt ut om alla hade haft samma sorts t-shirt på sig.. allright?

Posted by chjo on May-14-2004 11:25:

När är det planerat att folk börjar röra på sig mig Slagthuset.
Iom med att jag är något osäker på när min bil kan börja rulla nedåt, tar ju säkert en 3 timmar ner för mig också. Har sipo´s mob. nr, ifall jag kör vilse.
Hur som haver dyker jag väl upp där framemot eftermiddagen.. hoppas på schysst väder och håller tummarna för den där nyckeln.

Har för övrigt börjat bli ruggigt tänd på hela eventet, spelade min granne förbannad igår.. är aldrig för tidigt att börja ladda

Pages (8): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 »