TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack Springbreak Cruise!!!
Pages (7): « 1 2 3 4 5 [6] 7 »

Posted by St_Andrew on Mar-03-2005 03:12:

quote:
Originally posted by Hauken
Njae, jag tror snarare att det TYDLIGT skulle markera att inte vi tolererar att bli kallade knarkare. Vare sig vi vinner eller inte. Det skulle definitvit skapa rubriker och belysa det faktum att det finns stark opinion mot Manne J�nssons uttalande.

Den allm�nna folktron �r redan idag att Manne J�nssons uttalande �r riktigt och att s�ker h�lften som g�r p� "techno" eller "rejv" fester knarkar.

Att sedan vinna mot en polis tror jag blir v�ldigt sv�rt, men lagen s�ger det hela MYCKET tydligt;

1 � Den som utpekar n�gon s�som brottslig eller klanderv�rd i sitt levnadss�tt eller eljest l�mnar uppgift som �r �gnad att uts�tta denne f�r andras missaktning, d�mes f�r f�rtal till b�ter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med h�nsyn till omst�ndigheterna f�rsvarligt att l�mna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade sk�lig grund f�r den, skall ej d�mas till ansvar.

2 � �r brott som i 1 � s�gs att anse som grovt, skall f�r grovt f�rtal d�mas till b�ter eller f�ngelse i h�gst tv� �r.
Vid bed�mande huruvida brottet �r grovt skall s�rskilt beaktas, om uppgiften genom sitt inneh�ll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var �gnad att medf�ra allvarlig skada.

+1

t�nkte precis skriva n�ge liknande

Posted by Kongo_kim on Mar-03-2005 08:15:

�r den d�r Emil ocks� medlem h�r?

Posted by SWE_TRANCE on Mar-03-2005 08:29:

Tycker intervjun gick helt okej Stefan.
V�ldigt bra att detta f�r lite positivt utrymme i media...KAN leda till n�got gott i slut�ndan!

Posted by Johan (DJ Irish) on Mar-03-2005 09:02:

Bra jobbat Steve! Det d�r sk�tte du utm�rkt. och Emil med f�rresten Jag hade varit grymt nerv�s hehe.

Synd att det inte kommer utanf�r de regionala Stockholmsnyheterna f�r det hade gynnat klubbfolk �ver hela Sverige.

Posted by ScuL on Mar-03-2005 11:48:

jag har spelat in.
om n�gon har plats att hosta det f�r oss alla kan jag skicka upp det.

den �r 50MB.

Posted by EsseT on Mar-03-2005 12:24:

Sneaker Pimp

Bra jobbat steve hehe du kan det d�r ser jag =)
Jag �r IMOPNERAD hehe Steve �r verkligen representativ f�r oss alla HEHEH Bra jobbat

Posted by dbl on Mar-03-2005 15:07:

quote:
Originally posted by ScuL
jag har spelat in.
om n�gon har plats att hosta det f�r oss alla kan jag skicka upp det.

den �r 50MB.

har utrymme, men pga bandbredd kan jag inte g�ra det.. men l�gga upp den p� http://s13.yousendit.com/

Posted by ScuL on Mar-03-2005 15:56:

de tilll�ter bara 20 nerladdningar.
vore b�ttre om n�gon kunde hosta

Posted by SWE_TRANCE on Mar-03-2005 15:58:

quote:
Originally posted by ScuL
de tilll�ter bara 20 nerladdningar.
vore b�ttre om n�gon kunde hosta

Du har PM!

Posted by ScuL on Mar-03-2005 16:07:

*uppar*
-edit-
okej den finns nu d�r.. swe-trance. din tur

Posted by jofawe on Mar-03-2005 17:17:

ey!
dela med er!

Posted by SWE_TRANCE on Mar-03-2005 17:32:

jaja, har massa annat att g�ra...

Men h�r kommer den

H�gerklick, spara m�l som...

Posted by dbl on Mar-03-2005 19:42:

va ju inte s� farligt steve...

fast du skulle ju sagt �t dem att s�ga st���v����� hehe

Posted by Jeremy H on Mar-03-2005 19:55:

Thumbs up

Grymt bra gjort Steve!
Och tack f�r rippen ScuL!

Posted by SteveTranz4ever on Mar-04-2005 15:03:

Tack alla !
Tack Scul f�r rippen... uppskattas !

F�r er som missat... lite klipp � grejjer.

"Lantz i P3" tidigare i veckan
http://hem.bredband.net/b149872/stu...p3_20050301.mp3

Calle Dernulf p� "P3 Dans" (Spola in 5 minuter)
http://www.sr.se/p3/diverse/AppData...ounds/DANSA.ram

Ins�ndare till "Svenska Dagbladet" idag av Beckman (TC)
http://www.svd.se/dynamiskt/synpunkt/did_9262347.asp

Jag vill p�st� att jofawes namnlista har vart en stark bidragande orsak till en del av medias uppm�rksamhet.

Posted by jofawe on Mar-04-2005 15:43:

f�r dem som v�grar realplayer s� har jag rippat Calle Dernulfs uttalande:

http://hem.bredband.net/b149872/stu...lf_20050302.mp3

Hmm.. Steve, du hj�lpte till lite ocks�!

Posted by Laszlo on Mar-04-2005 16:22:

quote:
Originally posted by jofawe
f�r dem som v�grar realplayer s� har jag rippat Calle Dernulfs uttalande:

http://hem.bredband.net/b149872/stu...lf_20050302.mp3

Hmm.. Steve, du hj�lpte till lite ocks�!

Hur i b�vern har du lyckats rippa real-streamen??? Har h�rt miljontals grymma l�tar i P3 Dans och Klubb som jag velat ha ID:ade...det �r inte alltid de skriver ut l�tlistorna n�r de s�nder mixset...

Posted by jofawe on Mar-04-2005 16:25:

quote:
Originally posted by Laszlo
Hur i b�vern har du lyckats rippa real-streamen??? Har h�rt miljontals grymma l�tar i P3 Dans och Klubb som jag velat ha ID:ade...det �r inte alltid de skriver ut l�tlistorna n�r de s�nder mixset...

Jag anv�nder Creative Recorder och spelar in p� waveutg�ngen
det �r toksmidigt.. man spelar ju in allt som h�rs p� datorn .. haha.
(Programmet kom med mitt ljudkort (audigy 2)

Posted by Laszlo on Mar-04-2005 16:33:

quote:
Originally posted by jofawe
Jag anv�nder Creative Recorder och spelar in p� waveutg�ngen
det �r toksmidigt.. man spelar ju in allt som h�rs p� datorn .. haha.
(Programmet kom med mitt ljudkort (audigy 2)

P� det viset...men...hmm...jag f�rs�kte mig p� samma sak med ett annat program, men det blev en s�n helsikes j�vla rundg�ng s� taket h�ll p� att flyga av... :|

Posted by reveal on Mar-04-2005 17:31:

Tips: Med programmet "Stream Down" kan man spara hem real media-filer!

Posted by SteveTranz4ever on Mar-07-2005 08:46:

Saxat ur senaste nyhetsmailet fr�n MondayBar

MONDAY BAR OCH KNARKET - S� SER VI P� DET
Under en veckas tid har Monday Bar schavotterat i media med grovt neds�ttande ben�mningar som bl a "knarkarrang�r" och antydningar att vi skulle vara kriminellt belastade och uppmuntra droger. H�gt uppsatta myndighetspersoner har h�rt av sig till v�ra samarbetspartners f�r att f�rs�ka p�verka dem att upph�ra samarbete med oss. Detta pga det extraodrin�ra uttalandet att 1000 personer skulle varit drogp�verkade p� v�r senaste kryssning, n�got b�de g�ster och personal p� Silja Line best�mt bestrider.

Vi vill g�rna ge v�r syn p� det hela...

�R VI P� MONDAY BAR DROGLIBERALA?
Vi sysslar med att underh�lla m�nniskor, det �r inte v�r uppgift att moralisera. MEN.. droger �r ett samh�llsproblemproblem som vi m�ste f�rh�lla oss till vare sig vi vill eller inte. V�r st�ndpunkt �r, och har alltid varit spikrak - VI VILL INTE HAR NARKOTIKA P� V�RA TILLST�LLNINGAR! Det �r olagligt, skadligt och skapar bara problem. Dessutom vet vi och det stora flertalet att det inte beh�vs. Sk�n musik, goda v�nner och en drink i handen �r oslagbart!

�R VI BAKOM MONDAY BAR KRIMINELLA?
Vi �r tv� personer bakom Monday Bar, Staffan och Johnny. Ingen av oss har n�gonsin varit inblandade i brottslig verksamhet, inte heller har vi varit misst�nkta f�r det. Vi �r b�da helt ostraffade, och driver ett aktiebolag med F-skattsedel utan anm�rkning vare sig fr�n skattemyndighet, kronofogde eller revisorer. Av alla v�ra samarbetspartners, kr�gare, artistagenturer, leverant�rer mm, anses vi vara en av de mest seri�sa arrang�rerna i sverige - alla kategorier.

G�R KRIMINELLA P� MONDAY BAR?
Vi har 11.000 personer i v�rt medlemsregister. Det �r m�nniskor som har anm�lt sig frivilligt p� v�ra fester eller p� v�r hemsida f�r att f� information om kommande event. Med st�rsta sannolikhet l�r det av dessa 11.000 personer finnas ett antal som �r kriminellt belastade. Kommer d� dessa p� v�ra fester? Med st�rsta sannolikhet �r svaret ja, men exakt p� vilken popul�r krog g�r det inte det? Det �r heller ingenting vi p� n�got s�tt har n�gon m�jlighet att p�verka.

VAD �R MONDAY BARS AFF�RSID�?
V�r aff�rsid� �r att ta hit v�rldsartister och g�ra riktigt bra event. I varje stor stad i v�rlden finns det arrang�rer av fester, konserter mm som bidrar till g�r kulturutbudet rikare f�r boende och turister. Det �r v�l �nd� inte s� att Stockholm ska vara den enda staden d�r detta inte ska f� f�rekomma..?

DRAR MUSIKEN VI SPELAR TILL SIG MER KNARK?
Nej, det anser vi inte att det g�r. D�remot �r det ett problem p� alla fester, nattklubbar, festivaler mm som �r popul�ra oavsett musikinriktning. Detta problem ska hanskas och f�rebyggas av vaktstyrka och polis. Arrang�ren kan inte h�llas ansvarig om man inte medvetet motarbetat detta. Vi bakom Monday Bar har under alla �r d�remot aktivt arbetat f�r att underl�tta deras jobb.

VAD HAR MONDAY BAR GJORT F�R ATT F�REBYGGA DROGER P� V�RA FESTER OCH KLUBBAR?
�nda sedan 1992 har vi haft en kontinuerlig dialog med polis och ber�rda myndigheter och v�lkomnat varje initiativ och erbjudit oss att vara behj�lpliga d�r vi haft m�jlighet. Vi har aktivt och kontinuerligt informerat polis inf�r v�ra fester och sett till att de p� ett s� smidigt s�tt som m�jligt kunnat utf�ra sitt jobb, med kontoll av g�ster etc. Detta t ex genom specialpass f�r utvalda poliser f�r att det ska kunna passera ost�rt i entr� utan av beh�va legitimera sig. Internt inom det sk STAD-projektet (ett Stockholmsprojekt mellan myndigheter och krogar f�r att st�vja droger och kriminalitet p� krogen) refererade man till Monday Bar som exempel p� "m�nsterexempel p� gott samarbete".

Vi har inf�r st�rre event i reklamutskick och p� v�r hemsida tydligt markerat v�r inst�llning och ordningsregler. Inf�r varje kryssning har nedanst�ende information g�tt ut i v�rt nyhetsbrev samt p� v�r hemsida. Texterna �r utformade av oss och godk�nda av Silja Lines s�kerhetschef och tull.

Fr�n v�rt nyhetsbrev:

POLICY OM DROGER
All hantering av illegala droger p� kryssningen (konsumtion, f�rs�ljning, �verl�telse) �r absolut f�rbjudet. Om du g�r dig den otj�nsten att f�rs�ka ta med droger s� riskerar du inte bara att hamn i finkan sj�lv, du riskerar ocks� att f�rst�ra m�jligheten att genomf�ra dessa fester p� �versk�dlig framtid. Vi kan inte nog p�peka hur mycket vi �r emot droger p� kryssningen och vi hoppas och f�ruts�tter att det respekteras av alla. H�r du talas om n�gon som bryter mot denna regel, be dom att sluta omedelbart eller kontakta b�tens personal. Som vanligt kollas alla passagerare som kliver ombord noga.

Fr�n v�r hemsida:

Policy inf�r kryssningen
P� f�rekommen anledning vill vi g�ra v�ra g�ster uppm�rksamma p� vissa regler som g�ller p� v�r kryssning f�r allas s�kerhet. Vi �r �vertygade att detta inte ska bli n�gra problem och att alla passagerare sk�ter sig, men det �r viktigt att p�peka att reglerna �r mycket tydliga och att �vertr�delser ses mycket allvarligt.

Droger
Alla former av illegala droger �r absolut f�rbjudna ombord. Att f�rs�ka ta med sig droger ombord �r ett mycket allvarligt brott och likst�llt med smuggling till annat land. Vid ombordstigning kommer tullmyndigheten att ha specialutbildad personal och hundar att sk�ta bevakningen. Hundarna �r tr�nade att reagera p� lukt som har suttit i kl�der, bagage etc i flera dagar. Blir n�gon p�kommen att f�rs�ka ta med sig droger ombord kommer denna person inte med p� kryssningen och blir �verl�mnad till polis.

Detta g�r att det �r extremt viktigt att du vet vad du har med dig ombord och inte accepterar att ta ombord n�gon annans bagage. Personer som blir p�komna att anv�nda, inneha eller �verl�ta droger ombord kommer att omh�ndertas och �verl�mnas till polismyndigheten, i v�rsta fall redan p� finska sidan. Hemresan f�r man sedan ordna sj�lv.

Monday Bar & Silja Line

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �

DEBATT OCH ARTIKLAR P� N�TET MM
Efter otaliga onyanserade inslag i media �r det m�nga som k�nt sig uppr�rda och skrivit artiklar och debattinl�gg. H�r �r n�gra exempel:

Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/vss/debat...,612264,00.html

Svenska Dagbladet:
http://www.svd.se/dynamiskt/synpunk....asp#kommentera

Sylvester:
http://www.sylvester.se/content/column.asp?itemid=1171

Vi vill ocks� tacka Calle Dernulf som i programmet P3 Dans i onsdags gav oss sitt st�d. Lyssna p� programmet i Real Player (ca 5 minuter in i del 1):
http://www.sr.se/p3/dans/

Du kan ocks� l�sa m�nga inl�gg p� v�rt eget forum:
http://www.mondaybar.com/forum

NAMNINSAMLING MOT DROGER:
ST�D V�R SCEN OCH VISA VAR DU ST�R!

Sedan n�gra dagar tillbaka ligger en namninsamling mot droger ute p� n�tet. Skriv g�rna p� denna lista om du vill protestera mot f�rdomar och vill visa att du tillh�r majoriteten som vill festa utan knark!

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Jofawe

Posted by K-PAXian on Mar-07-2005 09:20:

Svar p� tal... Yes!

Hade inte t�nkt p� det hela med kontrollerna f�rr�n nu n�r jag l�ste kr�nikorna p� Sylvester, SVD och Aftonbladet, dvs hur kunde det sippra igenom polisens kontroller?

F�r se hur detta slutar. N�sta kryssning ska jag �ka p� - oavsett vilka som spelar. (om det blir av) Blir det likadan behandling igen s� kan man ju inte bli annat �n f�rbannad. Revolution?

Posted by Vizay on Mar-07-2005 09:43:

blev lite besviken p� Mbar f�rst n�r dom inte ville uttala sig i ABC men jag misst�nker att det var pga. det h�r l�nga pressmedelandet som dom avb�jde

v�ldigt klarg�rande och tydlig text iaf, inte ens media borde kunna misstolka det d�r

Posted by jofawe on Mar-07-2005 15:59:

det finns ju en anledning till att MondayBar �r sveriges b�sta festarrang�r.

Fr�gan �r hur media tar detta pressmeddelandet..

Posted by Hauken on Mar-07-2005 18:20:

"Sk�n musik, goda v�nner och en drink i handen �r oslagbart!"

Att p�st� att man �r imot droger och samtidigt uppmuntra till anv�ndandet av lagliga alternativ tycker jag �r lite osmidigt. Dubbelmoral om inte annat. Skulle inte alkohol vara skadligt och orsaka problem d� eller?

Bra uttalande i �vrigt.. synd bara att dom inte kom fram med det lite snabbare.. medias reaktion l�r v�l max bli en notis p� tio rader fram�t sidan 27 s�d�r...

Pages (7): « 1 2 3 4 5 [6] 7 »