TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Koptelefoon
Pages (6): « 1 2 3 4 5 [6]

Posted by Xilver on Jun-07-2006 15:40:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Exactly, de duurzaamheid laat echt te wensen over, vraag maar aan Xilver bijvoorbeeld

Dat was de vorige batch. Die is twee keer opzij afgebroken, wel telkens een nieuwe gekregen in Soundstation, en dus de laatste keer dus het nieuwe type van de 3000. De nieuwe types van de 3000 zijn wel enorm goed en ook steviger. Die kan je herkennen aan het nieuwe logo van Stanton dat eropstaat, en die hebben een zwarte band bovenaan inplaats van een blauwe. Ben er tevreden van.

Posted by Meltoz on Jun-07-2006 15:44:

Ik heb ook een Stanton DJ-PRO 2000S, m'n 2e ondertussen, kwamen barstjes in de zilvere kunststof Maar ook een nieuwe gekregen bij Sound-Station Kwalitatief klinkt de muziek h��l goed vind ik, maar dacht dat Ei, me er is opgeweze had dat hij niet sterk genoeg was voor te mixen... Enfin as ge me begrijpt

Posted by eieregooie on Jun-07-2006 15:49:

Heb ik dat gezegd?

Ik weet niet wat je met sterk bedoelt, maar ik vind het volume dat een koptelefoon aankan een bijzonder slecht criterium om te bepalen of ie goed is of niet... Als je er duurzaamheid mee bedoelt, dan zou het kunnen, alleen heb ik er zelf geen ervaring mee...

Ik weet niet meer wat ik zelf gezegd heb iig

edit: ik vind wel dat mono-stereo knopje op die koptelefoon belachelijk

Posted by Meltoz on Jun-07-2006 15:56:

quote:
Originally posted by eieregooie
Heb ik dat gezegd?

Ik weet niet wat je met sterk bedoelt, maar ik vind het volume dat een koptelefoon aankan een bijzonder slecht criterium om te bepalen of ie goed is of niet... Als je er duurzaamheid mee bedoelt, dan zou het kunnen, alleen heb ik er zelf geen ervaring mee...

Ik weet niet meer wat ik zelf gezegd heb iig

edit: ik vind wel dat mono-stereo knopje op die koptelefoon belachelijk

Ik denk dat we't toen inderdaad hadden over het volume... maar nu begin'k zelf te twijfelen of jij me hier wel opgewezen hebt Over da knopje heb je wel gelijk

Posted by eieregooie on Jun-07-2006 15:59:

Ik ben van mening dat de meeste DJ hun koptelefoon veel en veel te hard hebben staan... Dus mij zal je niet snel horen zeggen dat een koptelefoon niet luid genoeg kan

Posted by Bunz on Jun-07-2006 17:49:

Ik heb ook zo ne Stanton DJ Pro 2000 (nu ondertussen al een half jaartje) en kmoe zegge dak er ferm tevreden over ben.

Ik ben wel nie gemachtigd om te vergelijken aangezien et mene eerste koptelefoon is

Posted by Belgian Bonzai on Jul-18-2006 17:20:

quote:
Originally posted by Phortastic
Sorry om ne oude thread te bumpen maar om voor mijn vraag ne nieuwe thread te openen is ook belachelijk.

Anyway mijn vraag:

heb nu paar weken ne nieuwe sennheiser (HD 595) en ben er heel content van.

Alleen is er 1 ding dat me meer stoort ten opzichte van de oude sennheiser die we 10 jaar lang hadden.

Bij de 595 zit er enkel nog in het linkeroor ne kabel. Die int rechteroor is verdwenen wat wel voor minder last met de kabel zorgt.

MAAR als ik met men hoofd beweeg, waardoor het bovenste gedeelte van de kabel dat in het linkeroor steekt ook mee beweegt en bijgevolg ergens tegen schuurt, dan hoor je dat redelijk fel in het linkeroor

ook als je het bovenste gedeelte van de kabel gewoon aanraakt hoor je dit redelijk fel. Als je muziek luistert heb je daar weinig last van maar het blijft toch storend.

En het gekke is dat enkel de laatste 15 a 20 cm (of de eerste 15 cm, tis maar hoe je het bekijkt) van de kabel zo gevoelig is. Na dat punt hoor je nog amper iets als je de kabel aanraakt of beweegt.

dus samenvatting van het probleem: want het is een beetje lang
De eerste 15 - 20 cm van de kabel vertrekkend vanuit de koptelefoon is uiterst gevoelig aan beweging, wrijving (je hoort die wrijving/beweging in de linkerhelft van de koptelefoon).

Is dat normaal? Gaat dat misschien verminderen na gebruik? Iemand die dat ook heeft?

Oe zit et nog met die 595, man; paycheck komt eraan

Posted by Phortastic on Jul-18-2006 21:29:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Oe zit et nog met die 595, man; paycheck komt eraan

haha

ik raad hem toch wel aan eigenlijk... Is gewoon ideaal voor home listening. Voor DJ kan ik nix op zeggen, ik gok dat ie daar minder voor geschikt is. Echt ongelooflijk welke details je allemaal hoort in deze headphone.

Tip: ik heb hem hier gekocht: http://www.mp3shop.nl/product/20219

Ben vrijwel zeker dat je hem nergens goedkoper gaat vinden en de verzending was perfect

En dat storend geluid van de kabel vermindert wel trouwens. Trouwens als er muziek speelt hoor je zowiezo geen kabel
Kzen nu eenmaal ne muggezifter

Posted by Belgian Bonzai on Jul-20-2006 22:23:

quote:
Originally posted by Phortastic
haha

ik raad hem toch wel aan eigenlijk... Is gewoon ideaal voor home listening. Voor DJ kan ik nix op zeggen, ik gok dat ie daar minder voor geschikt is. Echt ongelooflijk welke details je allemaal hoort in deze headphone.

Tip: ik heb hem hier gekocht: http://www.mp3shop.nl/product/20219

Ben vrijwel zeker dat je hem nergens goedkoper gaat vinden en de verzending was perfect

En dat storend geluid van de kabel vermindert wel trouwens. Trouwens als er muziek speelt hoor je zowiezo geen kabel
Kzen nu eenmaal ne muggezifter

Super super; dank je, Phortastic

Posted by Loraine on Jul-21-2006 10:53:

Op dit moment een kleine opvouwbare Stanton DJ Pro 30 omdat-ie zo fijn mee kan op reis met de laptop (en op dat moment betaalbaar was).
Op mijn lijstje staan zowel de Pioneer HDJ-1000 (lekker licht met zijn 270 gram!) alsmede de Technics RP-DH 1200

Nog geen keuze kunnen maken... Al staat de Technics hoofdtelefoon me qua uiterlijk (en merk) meer aan PLUS dat ik al meer dan 25 jaar gewend ben aan Technics spullen en ik het merk nu eenmaal kwalitatief goed vind.

Pages (6): « 1 2 3 4 5 [6]