TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?
Pages (9): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 »

Posted by moogwai on Jun-06-2005 14:52:

1 juli vind ik goed, anders wordt het voor mij ook lastig ivm met een (allerlaatste ooit hopelijk!) herkansing en vakantie. Begin juli heb ik wel tijd genoeg om te jureren.

De opzet van Snuggle vind ik goed. Maar is er al iets bepaald over de duur van de mixen? Een set van ongeveer ��n uurtje lijkt me voldoende.

Posted by Muppy on Jun-06-2005 15:05:

quote:
Originally posted by raoel
Even de topic doorgespit en alle namen op een rijtje gezet.
Als de twijfelgevallen even bevestigen en we een sluitingsdatum bebapelen maak ik voor die tijd wel een beoordelingsschema.

Dj's (21)
ahp2002
Bailey
Basd
Chicane
Cosmic
Ding Chavez
DJ D-Man
DJ_Siesta
dj_spare
djdavid
eieregooie
Glaniskanis
Lynxx
magrec
mahwang
MennoB
Raoel
sndh
subtrance
tijs08
TranceFool

Twijfel Dj's
New Wave? (kom op tim!)
Switch?

Juryleden (9)
@win
Asperge
basvh
Creamfields23
Djeebie
Fkwebeman
moogwai
nwopper
SnuggLe

Van deze weet ik niet wat ze willen:
Muppy
Phortje

doe mij maar laten jureren...dan heb je er 10

Posted by SnuggLe on Jun-06-2005 15:47:

quote:
Originally posted by basd
Als dat de datum wordt, doe ik niet mee.. Te weinig gedraaid laatste tijd en dan wordt het al helemaal voor niemand leuk om naar te luisteren (voorzover dat sowieso niet het geval zou zijn).

Damn moet er echt weer eens meer tijd in gaan steken.

Eh...voor wanneer zou je er wel 1 af kunnen hebben dan?
Just asking...

Doe je best, schop marlous even de deur uit, en mixen kreng!
Dan zaterdag niet BBQ-en !

Posted by raoel on Jun-06-2005 17:25:

Dj's (20)
ahp2002
Bailey
Chicane
Cosmic
Ding Chavez
DJ D-Man
DJ_Siesta
dj_spare
djdavid
eieregooie
Glaniskanis
Lynxx
mahwang
MennoB
Raoel
sndh
subtrance
Theseus
tijs08
TranceFool

Twijfel Dj's
Switch?

Juryleden (10)
@win
Asperge
basvh
Creamfields23
Djeebie
Fkwebeman
moogwai
Muppy
nwopper
SnuggLe

Van deze weet ik niet wat ze willen:
Phortje

Basd doet niet mee met de huidige sluitingsdatum van 1 juli. Mocht die later worden dan kan dat nog veranderen.

Als Switch en Phortje nog even aangeven wat ze wel of niet doen hebben we waarschijnlijk iedereen wel.

Ik heb even in het 1 en ander opgezocht in de topicvan de vorige contest. Uiteindelijk is er bepaald dat de mixen max 80 minuten mochten duren.

Er zijn toen in totaal 3 rondes geweest, net als bram nu bedoeld, maar dat omschrift hij wat krom door er ronde 3 en de finale te noemen, wat eigenlijk hetzelfde is.

Vorig jaar heeft hij dit getypt:

quote:

Ronde 1:
- 5 groepen van 6 sets
- 10 juryleden, dus 2 juryleden per groep
- Beste 2 sets van de groepen gaan door (dus 10 mixen)
- 10 beste mixen worden over 2 groepen verdeeld, ronde 2

Ronde 2:
- 2 groepen van 5 sets (welke set in welke groep: 3x nummer 1 uit vorige ronde, 2x nummer 2 uit vorige ronde in groep 1, 2x nummer 1 en 3x nummer 2 uit vorige rodne in groep 2)
- 10 juryleden, dus 5 juryleden per groep die alles luisteren.
- Beste 2 sets van de groepen gaan door (dus 4 mixen)
- 4 beste mixen gaan door naar ronde 3

Ronde 3:
- 1 groep van 4 sets
- 10 juryleden, die alles luisteren

Zoiets wordt nu weer de opzet, afhankelijk van het aantal deelnemers.

En volgens mij was het zo dat de juryleden per ronde een week de tijd kregen om te beoordelen. Misschien dat dat nu wat moeilijk wordt vanwege de vakantie, maar daar hebben we nog wel even de tijd voor.

Jureren
Elke Dj doet zijn eigen ding, stijl doet er niet toe. Opbouw, platenkeus die iets of juist niets bijdraagt aan de sfeer van de set en natuurlijk mixtechniek zijn de punten om te beoordelen.
Natuurlijk zal een tranceliefhebber de sfeer van een trance set lekkerder vinden dan van zo'n eentonig en saaie prog set maar daar moet je toch een beetje doorheen kijken!

Weet niet hoe het beoordelen vorig jaar is gegaan. Misschien kan Bram dat even toelichten.
Elke mix toelichten met een paar regels tekst, zoiets las ik in de topic van de vorige keer. Of is dat uiteindelijk alleen gedaan bij de finale?

Ik denk dat het in de 1e ronde al voldoende is als elk jurylid doorgeeft wie nummer 1, 2 ,3 etc is. Daar komen de nummers 1 en 2 uitgerolt. Eindigen er meerdere deelnemers gelijk op de bovenste 2 plaatsen, dan moet de jury maar even overleggen via msn/chat.
In de verdere ronde misschien een persoonlijke toelichting per set?

Maar goed, dat is verder aan de jury...

Dus:
- 1 juli sluitingsdatum
- Mixen maximaal 80 minuten (of tussen de 60 en 80 minuten?)
- Mixen encoderen op VBR (--alt-preset standard)
- Stijl niet belangrijk; mixen beoordelen op opbouw, sfeer en mixtechniek.

Posted by DJ D-Man on Jun-06-2005 17:39:

Ik vind wel dat elke mix (ook in de eerste ronde) een paar regels commentaar / feedback van de jury moet krijgen. Is volgens mij de vorige keer ook zo gegaan. En zo veel werk is dat niet voor de juryleden... Mee eens?

Posted by Ding Chavez on Jun-06-2005 17:47:

Niet om de jury extra werk aan te smeren maar je kan toch wel in 2 regels vertellen waarom een mix wel of niet door is. Dan hebben de afvallers iig ook wat feedback.

[edit]ik ben niet enige die er zo over denkt [/edit]

Posted by Cosmic on Jun-06-2005 17:48:

quote:
Originally posted by DJ D-Man
Ik vind wel dat elke mix (ook in de eerste ronde) een paar regels commentaar / feedback van de jury moet krijgen. Is volgens mij de vorige keer ook zo gegaan. En zo veel werk is dat niet voor de juryleden... Mee eens?

Ja idd vorig jaar was dat ook zo, en zo leer je er nog wat van (hopelijk!)

Ik ga morgen maar beginnen dan

Posted by Phortje on Jun-06-2005 17:49:

Ik wil een ftp beschikbaar stellen waar de mixes geupload worden en waar de juryleden ze kunnen downloaden.

Posted by Glaniskanis on Jun-06-2005 18:00:

haha vet... heb dr zin in
mee eens met alle commentaar

[edit]
hier zijn btw nog de vorige threads voor mensen die ff terug willen lezen
Inschrijvings-thread
Uitslag-thread
Misschien handig op de een of andere manier...
[/edit]

Posted by raoel on Jun-06-2005 19:03:

Jury geeft dus altijd een "toelichting" bij een mix.

2 Phortje: wat doe jij?
Mix in elkaar draaien, jureren of doe je niet mee?
Behalve dan eventueel FTP beschikbaar stellen.
Is me namelijk nog niet duidelijk.

Posted by SnuggLe on Jun-06-2005 19:04:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Niet om de jury extra werk aan te smeren maar je kan toch wel in 2 regels vertellen waarom een mix wel of niet door is. Dan hebben de afvallers iig ook wat feedback.

[edit]ik ben niet enige die er zo over denkt [/edit]

Jep, moet zeer zeker!

Oh en Raoul: 3 ronden klopt!

van 20 (ronde 1) daauit komen er:
10 (ronde 2) daaruit komen er
4 (ronde 3) = finale

Toch vind ik de stap van 10 naar 4 weinig...dus maybe 1 extra 'bonus' naar de finale ofzo

Posted by basd on Jun-06-2005 19:19:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Eh...voor wanneer zou je er wel 1 af kunnen hebben dan?
Just asking...

Niet op tijd, zeker niet iets waar ik zelf tevreden mee zou zijn.

quote:

Doe je best, schop marlous even de deur uit, en mixen kreng!
Dan zaterdag niet BBQ-en !

Leer jij nou eerst maar eens de naam van mijn vriendin goed te schrijven!

Enne, met dit weer moet ik die bbq sowieso nog maar eens zien gebeuren.

Posted by SnuggLe on Jun-06-2005 19:22:

quote:
Originally posted by basd
Niet op tijd, zeker niet iets waar ik zelf tevreden mee zou zijn.

Leer jij nou eerst maar eens de naam van mijn vriendin goed te schrijven!

Enne, met dit weer moet ik die bbq sowieso nog maar eens zien gebeuren.

Dat zei ik ook al: met dit weer kom ik niet, ga ik naar Everybody.

Posted by @win on Jun-06-2005 20:50:

Ik doe even een voorstel van de punten waarop je de mixen zou kunnen beoordelen

Mix-Technisch
Opbouw/Verhaal
Orginaliteit/Verniewing
Platenkeus

Heb ik ooit mee gewerkt in een andere contest, is reuzehandig cijfers optellen, gemiddelde berekenen, motivatie erbij en voila

Posted by Fkwebeman on Jun-06-2005 22:28:

quote:
Originally posted by @win

Mix-Technisch
Opbouw/Verhaal
Orginaliteit/Verniewing
Platenkeus

Heb ik ooit mee gewerkt in een andere contest, is reuzehandig cijfers optellen, gemiddelde berekenen, motivatie erbij en voila

Ik denk toch ook vooral of het lekker en soepel wegluistert..

Posted by Phortje on Jun-06-2005 22:36:

quote:
Originally posted by raoel
Jury geeft dus altijd een "toelichting" bij een mix.

2 Phortje: wat doe jij?
Mix in elkaar draaien, jureren of doe je niet mee?
Behalve dan eventueel FTP beschikbaar stellen.
Is me namelijk nog niet duidelijk.

Jureren heb ik eigenlijk geen tijd voor en mixen kan ik niet Bovendien ben ik diegene die weet welk nummertje bij welke inzending hoort

Posted by Djeebie on Jun-06-2005 23:04:

Eindelijk schot in de zaak Commentaar van de jury voor elke beluisterde set lijkt me inderdaad wel op z'n plaats. Beoordelen doe je toch tijdens het luisteren en verantwoorden kan dan met een paar regels.

quote:

Mix-Technisch
Opbouw/Verhaal
Orginaliteit/Verniewing
Platenkeus

Criteria van beoordeling ben ik het bijna helemaal mee eens. Toch even een punt van kritiek. Originaliteit/vernieuwing... Hoe ga je dit beoordelen? Dit is volgens mij een te subjectief criterium. Leg anders uit wat hier precies mee bedoeld wordt. Als het gaat om de originaliteit van de muziek zelf wordt het namelijk te lastig om objectief te beoordelen

En doen we de beoordelingen per onderdeel op een schaal van 1 tot 10? Lijkt me wel het handigst in ieder geval

Posted by SnuggLe on Jun-07-2005 05:47:

quote:
Originally posted by Djeebie
Eindelijk schot in de zaak

Tsja, als je met zovele mensen bent, heb je altijd besluiteloosheid. Iemand moet gewoon de knoop doorhakken / besluiten

Posted by @win on Jun-07-2005 08:01:

quote:
Eindelijk schot in de zaak Commentaar van de jury voor elke beluisterde set lijkt me inderdaad wel op z'n plaats. Beoordelen doe je toch tijdens het luisteren en verantwoorden kan dan met een paar regels.

Criteria van beoordeling ben ik het bijna helemaal mee eens. Toch even een punt van kritiek. Originaliteit/vernieuwing... Hoe ga je dit beoordelen? Dit is volgens mij een te subjectief criterium. Leg anders uit wat hier precies mee bedoeld wordt. Als het gaat om de originaliteit van de muziek zelf wordt het namelijk te lastig om objectief te beoordelen

En doen we de beoordelingen per onderdeel op een schaal van 1 tot 10? Lijkt me wel het handigst in ieder geval

Idd op een schaal van 1 tot 10 ja

Even over dat punt Originaliteit, je let er gewoon op of mensen plaatjes draaien die niet iedereen al standaard draait. Kijk als je een set kopieert van Armin, Tiesto of Sasha dan scoor je naar mijn idee niet bijzonder hoog. Dat bedoelde ik dus Vernieuwende en originele plaatjes in een set darr moet je punten voor geven!

Posted by moogwai on Jun-07-2005 09:42:

quote:
Idd op een schaal van 1 tot 10 ja

Even over dat punt Originaliteit, je let er gewoon op of mensen plaatjes draaien die niet iedereen al standaard draait. Kijk als je een set kopieert van Armin, Tiesto of Sasha dan scoor je naar mijn idee niet bijzonder hoog. Dat bedoelde ik dus Vernieuwende en originele plaatjes in een set darr moet je punten voor geven!

Ik vind originaliteit niet zo belangrijk. Je hebt hier ook te maken met dj's die meteen alle nieuwe promo's kunnen krijgen/niet alles kunnen kopen, etc. En dan vind ik de kwaliteit van de nummers & opbouw
belangrijker. En niet te vergeten het mixen zelf natuurlijk

Ik weet zeker dat ik de meeste platen in een trance set herken, dus dan is deze voor mij persoonlijk niet vernieuwend (ook al vind ik dit niet zo belangrijk), maar voor een ander kan dit wel het geval zijn. Ik vind het te subjectief. Maar in geval van twijfel, zou je dit misschien wel als extra argument kunnen nemen.

Posted by Djeebie on Jun-07-2005 10:13:

quote:
Originally posted by moogwai
Ik weet zeker dat ik de meeste platen in een trance set herken, dus dan is deze voor mij persoonlijk niet vernieuwend (ook al vind ik dit niet zo belangrijk), maar voor een ander kan dit wel het geval zijn. Ik vind het te subjectief. Maar in geval van twijfel, zou je dit misschien wel als extra argument kunnen nemen.

Precies. Originaliteit gaat een te lastig beoordelingspunt worden. Als iemand een techno set inlevert kan ik daar de originaliteit niet van beoordelen. Daarnaast ken ik ook maar een beperkt aantal nummers uit de 'prog' scene en weet lang niet altijd of een plaat nieuw is of niet. Wat mij betreft valt originaliteit van de muziek dus af als punt van beoordeling.

Mixtechnisch gezien kan een set wel origineel zijn natuurlijk

Posted by moogwai on Jun-07-2005 10:32:

quote:
Mixtechnisch gezien kan een set wel origineel zijn natuurlijk

Als iemand een briljante trainwreck maakt of DJ Jean kan overtreffen levert dit natuurlijk pluspunten op

Posted by TranceFool on Jun-07-2005 12:13:

Hmmm 1 juli wordt wel heel erg krap, ik zit echt middenin mn tentamens, maarja.....probeer op tijd wat in elkaar te flansen.

Posted by Jasperovitsj on Jun-07-2005 12:29:

Op verzoek van Glaniskanis:

Mogen er ook een paar BeTA's een mixje insturen?
Of willen jullie het puur en alleen voor NlTA's houden?

Posted by MennoB on Jun-07-2005 12:33:

Mijn mening: Alleen NLTA

Misschien kunnen we een keer een contest houden met NLTA en BETA..
Of een contest: Best NLTA DJ tegen de Best BETA

Pages (9): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 »