TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?
Pages (9): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 »
1 juli vind ik goed, anders wordt het voor mij ook lastig ivm met een (allerlaatste ooit hopelijk!) herkansing en vakantie. Begin juli heb ik wel tijd genoeg om te jureren.
De opzet van Snuggle vind ik goed. Maar is er al iets bepaald over de duur van de mixen? Een set van ongeveer ��n uurtje lijkt me voldoende.
| quote: |
| Originally posted by raoel Even de topic doorgespit en alle namen op een rijtje gezet. Als de twijfelgevallen even bevestigen en we een sluitingsdatum bebapelen maak ik voor die tijd wel een beoordelingsschema. Dj's (21) ahp2002 Bailey Basd Chicane Cosmic Ding Chavez DJ D-Man DJ_Siesta dj_spare djdavid eieregooie Glaniskanis Lynxx magrec mahwang MennoB Raoel sndh subtrance tijs08 TranceFool Twijfel Dj's New Wave? (kom op tim!) Switch? Juryleden (9) @win Asperge basvh Creamfields23 Djeebie Fkwebeman moogwai nwopper SnuggLe Van deze weet ik niet wat ze willen: Muppy Phortje |
| Originally posted by basd Als dat de datum wordt, doe ik niet mee.. Te weinig gedraaid laatste tijd en dan wordt het al helemaal voor niemand leuk om naar te luisteren (voorzover dat sowieso niet het geval zou zijn). Damn moet er echt weer eens meer tijd in gaan steken. |
Dj's (20)
ahp2002
Bailey
Chicane
Cosmic
Ding Chavez
DJ D-Man
DJ_Siesta
dj_spare
djdavid
eieregooie
Glaniskanis
Lynxx
mahwang
MennoB
Raoel
sndh
subtrance
Theseus
tijs08
TranceFool
Twijfel Dj's
Switch?
Juryleden (10)
@win
Asperge
basvh
Creamfields23
Djeebie
Fkwebeman
moogwai
Muppy
nwopper
SnuggLe
Van deze weet ik niet wat ze willen:
Phortje
Basd doet niet mee met de huidige sluitingsdatum van 1 juli. Mocht die later worden dan kan dat nog veranderen.
Als Switch en Phortje nog even aangeven wat ze wel of niet doen hebben we waarschijnlijk iedereen wel.
Ik heb even in het 1 en ander opgezocht in de topicvan de vorige contest. Uiteindelijk is er bepaald dat de mixen max 80 minuten mochten duren.
Er zijn toen in totaal 3 rondes geweest, net als bram nu bedoeld, maar dat omschrift hij wat krom door er ronde 3 en de finale te noemen, wat eigenlijk hetzelfde is.
Vorig jaar heeft hij dit getypt:
Ronde 1: - 5 groepen van 6 sets - 10 juryleden, dus 2 juryleden per groep - Beste 2 sets van de groepen gaan door (dus 10 mixen) - 10 beste mixen worden over 2 groepen verdeeld, ronde 2 Ronde 2: - 2 groepen van 5 sets (welke set in welke groep: 3x nummer 1 uit vorige ronde, 2x nummer 2 uit vorige ronde in groep 1, 2x nummer 1 en 3x nummer 2 uit vorige rodne in groep 2) - 10 juryleden, dus 5 juryleden per groep die alles luisteren. - Beste 2 sets van de groepen gaan door (dus 4 mixen) - 4 beste mixen gaan door naar ronde 3 Ronde 3: - 1 groep van 4 sets - 10 juryleden, die alles luisteren |
maar daar moet je toch een beetje doorheen kijken!
Ik vind wel dat elke mix (ook in de eerste ronde) een paar regels commentaar / feedback van de jury moet krijgen. Is volgens mij de vorige keer ook zo gegaan. En zo veel werk is dat niet voor de juryleden... Mee eens?
Niet om de jury extra werk aan te smeren maar je kan toch wel in 2 regels vertellen waarom een mix wel of niet door is. Dan hebben de afvallers iig ook wat feedback.
[edit]ik ben niet enige die er zo over denkt
[/edit]
| Originally posted by DJ D-Man Ik vind wel dat elke mix (ook in de eerste ronde) een paar regels commentaar / feedback van de jury moet krijgen. Is volgens mij de vorige keer ook zo gegaan. En zo veel werk is dat niet voor de juryleden... Mee eens? |
Ik wil een ftp beschikbaar stellen waar de mixes geupload worden en waar de juryleden ze kunnen downloaden. 
haha vet... heb dr zin in
mee eens met alle commentaar
[edit]
hier zijn btw nog de vorige threads voor mensen die ff terug willen lezen 
Inschrijvings-thread
Uitslag-thread
Misschien handig op de een of andere manier... 
[/edit]
Jury geeft dus altijd een "toelichting" bij een mix.
2 Phortje: wat doe jij?
Mix in elkaar draaien, jureren of doe je niet mee?
Behalve dan eventueel FTP beschikbaar stellen.
Is me namelijk nog niet duidelijk.
| Originally posted by Ding Chavez Niet om de jury extra werk aan te smeren maar je kan toch wel in 2 regels vertellen waarom een mix wel of niet door is. Dan hebben de afvallers iig ook wat feedback. [edit]ik ben niet enige die er zo over denkt [/edit] |
| Originally posted by SnuggLe Eh...voor wanneer zou je er wel 1 af kunnen hebben dan? Just asking... |
Doe je best, schop marlous even de deur uit, en mixen kreng! Dan zaterdag niet BBQ-en ! |
| Originally posted by basd Niet op tijd, zeker niet iets waar ik zelf tevreden mee zou zijn. Leer jij nou eerst maar eens de naam van mijn vriendin goed te schrijven! Enne, met dit weer moet ik die bbq sowieso nog maar eens zien gebeuren. |

Ik doe even een voorstel van de punten waarop je de mixen zou kunnen beoordelen
Mix-Technisch
Opbouw/Verhaal
Orginaliteit/Verniewing
Platenkeus
Heb ik ooit mee gewerkt in een andere contest, is reuzehandig cijfers optellen, gemiddelde berekenen, motivatie erbij en voila 
| Originally posted by @win Ik doe even een voorstel van de punten waarop je de mixen zou kunnen beoordelen Mix-Technisch Opbouw/Verhaal Orginaliteit/Verniewing Platenkeus Heb ik ooit mee gewerkt in een andere contest, is reuzehandig cijfers optellen, gemiddelde berekenen, motivatie erbij en voila |
| Originally posted by raoel Jury geeft dus altijd een "toelichting" bij een mix. 2 Phortje: wat doe jij? Mix in elkaar draaien, jureren of doe je niet mee? Behalve dan eventueel FTP beschikbaar stellen. Is me namelijk nog niet duidelijk. |
Bovendien ben ik diegene die weet welk nummertje bij welke inzending hoort
Eindelijk schot in de zaak
Commentaar van de jury voor elke beluisterde set lijkt me inderdaad wel op z'n plaats. Beoordelen doe je toch tijdens het luisteren en verantwoorden kan dan met een paar regels.
| Originally posted by @win Ik doe even een voorstel van de punten waarop je de mixen zou kunnen beoordelen Mix-Technisch Opbouw/Verhaal Orginaliteit/Verniewing Platenkeus Heb ik ooit mee gewerkt in een andere contest, is reuzehandig cijfers optellen, gemiddelde berekenen, motivatie erbij en voila |

| Originally posted by Djeebie Eindelijk schot in de zaak |
| Originally posted by Djeebie Eindelijk schot in de zaak Commentaar van de jury voor elke beluisterde set lijkt me inderdaad wel op z'n plaats. Beoordelen doe je toch tijdens het luisteren en verantwoorden kan dan met een paar regels. Criteria van beoordeling ben ik het bijna helemaal mee eens. Toch even een punt van kritiek. Originaliteit/vernieuwing... Hoe ga je dit beoordelen? Dit is volgens mij een te subjectief criterium. Leg anders uit wat hier precies mee bedoeld wordt. Als het gaat om de originaliteit van de muziek zelf wordt het namelijk te lastig om objectief te beoordelen ![]() En doen we de beoordelingen per onderdeel op een schaal van 1 tot 10? Lijkt me wel het handigst in ieder geval |

Vernieuwende en originele plaatjes in een set darr moet je punten voor geven!
| Originally posted by @win Idd op een schaal van 1 tot 10 ja ![]() Even over dat punt Originaliteit, je let er gewoon op of mensen plaatjes draaien die niet iedereen al standaard draait. Kijk als je een set kopieert van Armin, Tiesto of Sasha dan scoor je naar mijn idee niet bijzonder hoog. Dat bedoelde ik dus Vernieuwende en originele plaatjes in een set darr moet je punten voor geven! |

| Originally posted by moogwai Ik weet zeker dat ik de meeste platen in een trance set herken, dus dan is deze voor mij persoonlijk niet vernieuwend (ook al vind ik dit niet zo belangrijk), maar voor een ander kan dit wel het geval zijn. Ik vind het te subjectief. Maar in geval van twijfel, zou je dit misschien wel als extra argument kunnen nemen. |
| Originally posted by Djeebie Mixtechnisch gezien kan een set wel origineel zijn natuurlijk |
Hmmm 1 juli wordt wel heel erg krap, ik zit echt middenin mn tentamens, maarja.....probeer op tijd wat in elkaar te flansen.
Op verzoek van Glaniskanis:
Mogen er ook een paar BeTA's een mixje insturen?
Of willen jullie het puur en alleen voor NlTA's houden?
Mijn mening: Alleen NLTA
Misschien kunnen we een keer een contest houden met NLTA en BETA..
Of een contest: Best NLTA DJ tegen de Best BETA