TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- alleen wonen
Pages (11): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 »

Posted by Shadowkid on Jun-18-2006 08:18:

quote:
Originally posted by Phortastic
Als jij het hebt Zehra mag je het me ook sturen
Ben ik ook wel benieuwd naar

ik wil die file ook best wel eens zien. Hij kan het anders mss beter uploaden bij yousendit of een van die dingen.

Posted by Jasperovitsj on Jun-18-2006 13:22:

quote:
Originally posted by Push2005

Het beste wat ge eigenlijk kunt doen is een schamel/bescheiden huisje kopen (idd met een lening); er wat renovatiewerken aan doen en het na een aantal jaren terug verkopen (en het zal tegen ferme meerwaarde zijn ) en dan een huis meer toepasselijk bij uw wensen te zoeken .

Denk je nu echt dat het zo simpel is?

Ten eerste is het al niet makkelijk om als jong koppel zomaar een lening te krijgen, zelfs al is het maar voor een "schamel" huisje om te renoveren. Dat kost nog steeds een aardig centje. En je vergeet precies dat "wat renovatiewerken" ook een serieus pak geld kost. Ofwel heb je een dikke spaarboek die daarin kan voorzien (maar welke starter heeft da?), ofwel moet je nog meer lenen. Maar dan moet al je al serieus wat geld in de renovatie pompen om uw huis uiteindelijk tegen een goeie meerprijs te kunnen verkopen. En wat ga je doen tijdens de renovatie? Geloof me maar, dan thuis blijven wonen is nagenoeg onmogelijk, dus dan moet je ondertussen ergens anders terecht kunnen. Weer extra kosten dus.
Het is echt niet zo makkelijk als het lijkt hoor. Zonder rijke ouders of een dikke spaarboek (verrassend genoeg hangt dat vaak samen ) is kopen of bouwen echt niet makkelijk, en is huren dus zeker geen "weggegooid geld"

Denk hier trouwens ook eens aan: Als je een lening afsluit voor een huis, dan hang je daar 30 jaar aan vast, en wie kan er voorspellen wat er in 30 jaar gebeurt? Zeker als 25-jarige, dan ligt uw leven nog niet eens volledig in de plooi, en wat zou je dan zo'n lening afsluiten die u voor de helft van uw leven vastbindt? Ik wacht dan liever tot ik wat ouder ben (pakweg 30 ofzo), en al wat beter weet wat ik wil doen qua woonplaats, werk, partner, kinderen, enzovoort...

Posted by domineesje on Jun-18-2006 13:27:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Denk hier trouwens ook eens aan: Als je een lening afsluit voor een huis, dan hang je daar 30 jaar aan vast, en wie kan er voorspellen wat er in 30 jaar gebeurt? Zeker als 25-jarige, dan ligt uw leven nog niet eens volledig in de plooi, en wat zou je dan zo'n lening afsluiten die u voor de helft van uw leven vastbindt? Ik wacht dan liever tot ik wat ouder ben (pakweg 30 ofzo), en al wat beter weet wat ik wil doen qua woonplaats, werk, partner, kinderen, enzovoort...

wij hebben het ervaren, een week voor we alles gingen tekenen (bouwplannen omg Zaventem), hoorden we van de dokter dat hij kanker had..... alles dus maar stopgezet, wat we ons zeker niet betreuren

Posted by Kaidreas on Jun-18-2006 13:28:

^is het moeilijk om aan een lening te geraken? wtf? tis poepsimpel wie heeft er tegenwoordig bijna geen lening???
denkt ge dat al die jonge mensen die met een ferme bak rond rijden? dat met cash hebben betaald? praktisch 50% daarvan zitten met een leasing.
ik volg push 2005: het is tegenwoordig inderdaad beter een oud huisje te kopen, en dit te renoveren. dan kan je er zelf het geld insteken dat je wil, en wanneer je wilt.
alleen het doorverkopen terug opnieuw beginnen is nogal vergezocht. alle toch voor jonge mensen die geen rijke ouders hebben.
dit is eerder een 10-20jaren plan.

Posted by domineesje on Jun-18-2006 13:31:

quote:
Originally posted by Kaidreas
^is het moeilijk om aan een lening te geraken? wtf? tis poepsimpel wie heeft er tegenwoordig bijna geen lening???
denkt ge dat al die jonge mensen die met een ferme bak rond rijden? da

zal wel stuk aan goede ouders liggen hoor, en dat zijn dan meestal van die gasten die lang thuis blijven wonen en zo goed als niks moeten afgeven

Posted by Kaidreas on Jun-18-2006 13:34:

^ze betalen gewoon niet.
mijn moeder werkt op een bank, en heeft met niets anders dan zo'n gasten te maken. maar niet alleen jonge mensen. ook bekende mensen. gewoon niet willen/kunnen betalen.

ik denk dat je gewoon voor jezelf moet uitmaken wat je belangrijk vind in het leven? een gezin stichten: huisje, tuintje, boompje, beesje. of dat geld ergens anders in pompen.

Posted by Push2005 on Jun-18-2006 13:34:

quote:
Denk je nu echt dat het zo simpel is?

Idd! Moeilijker dan dat is het niet uit te leggen; je moet alleen de moeite doen

Mijn ouders waren afgestudeerd; hadden een jobke met een vrij bescheiden loon en zijn direct beginnen lenen (kdacht 2 of 3 miljoen bef) voor een huis in antwerpen te kopen. Een rijhuis in de Schulstraat, midden int centrum vant stad... Een half krot bijna . Ze hebben dat gerenoveerd en na 8 jaar verkocht voor 5 miljoen.
En trouwens, de banken doen niet liever dan u geld geven; da is hun job. Ge hebt een vast inkomen nodig en hupla, daar ist contract. Het enigste waar je mee zit is dat je idd voor 20 jaar vastzit. Maar als je geen RISICO durft nemen in je leven is je leven saai; en kies je idd beter voor huren maar dan verlies je op termijn. Leven is voor mensen met visie...

En nog iets; mn ouders zijn derna naar brugge gekomen om een huis dat dubbel zo duur is te kopen; m'n ma werkte al niet meer voor de kinderen dus we vielen op een inkomen. Na de verkoop van dat eerste huis een klein leningske erbij en een groot huis gekocht. Ons huis is ondertussen al 3 miljoen bef meer waard dan zijn aankoopprijs en het afbetalen duurt nog 8 jaar ofzo. Daarna niets dan winst en feest

En vergeet niet: Alles wat je van werken aan je eigen huis doet is een INVESTERING, alles wat met een gehuurd huis gebeurd is een VERLIES. Want na al die jaren na het kopen heb je BEZIT; bij huren op lange termijn bezit je NIETS

En ook nog; het risico pakken moet je durven doen. Je kan ook afkomen dat er iets gebeurd met uw huurbaas (overreden ofzo) en dan sta jij mooi op straat

Kopen ftw

(edit: voor alle duidelijkheid; mijn ouders hebben geen rijke ouders want bvb menne pa is een boerezoon en kreeg van thuis alleen maar een pak mest mee )

Posted by domineesje on Jun-18-2006 13:35:

quote:
^ze betalen gewoon niet.
mijn moeder werkt op een bank, en heeft met niets anders dan zo'n gasten te maken. maar niet alleen jonge mensen. ook bekende mensen. gewoon niet willen/kunnen betalen.

ik denk dat je gewoon voor jezelf moet uitmaken wat je belangrijk vind in het leven? een gezin stichten: huisje, tuintje, boompje, beesje. om het geld ergens anders in pompen.

dan blijven ze toch niet met hun ferme johnnybak verder rondrijden he

Posted by Kaidreas on Jun-18-2006 13:38:

^ge zou verschieten hoe lomp ze soms bij een bank zijn (hoe gemakkelijk ze een lening geven, sommige mensen wonen niet eens in belgie of hebben geen belgisch paspoort), en hoelang het duurt voor dat de bank echt achter hun geld gaat vissen.?

Posted by domineesje on Jun-18-2006 13:41:

quote:
^ge zou verschieten hoe lomp ze soms bij een bank zijn (hoe gemakkelijk ze een lening geven, sommige mensen wonen niet eens in belgie of hebben geen belgisch paspoort), en hoelang het duurt voor dat de bank echt achter hun geld gaat vissen.?

ja maar nu zijt ge wel aan het uitwijken he... (laten we het over 'de belgen' hebben)

en nu terug over alleen woneen etc...

Posted by Kaidreas on Jun-18-2006 13:44:

quote:
Originally posted by domineesje
ja maar nu zijt ge wel aan het uitwijken he... (laten we het over 'de belgen' hebben)

en nu terug over alleen woneen etc...

dat is niet uitwijken, kwas gewoon aan het aantonen hoe gemakkelijk je een lening kan krijgen.

Posted by Jasperovitsj on Jun-18-2006 13:45:

quote:
Idd! Moeilijker dan dat is het niet uit te leggen; je moet alleen de moeite doen

Maar als je geen RISICO durft nemen in je leven is je leven saai; en kies je idd beter voor huren maar dan verlies je op termijn. Leven is voor mensen met visie...

Sorry Luc, maar zo'n uitspraken trekken echt op niks. Dus Zehra is een laffe, saaie vrouw zonder visie omdat ze de eerste 10 jaar niet van plan is om een huis te kopen? Misschien is het voor u nog allemaal wat abstract, dat "risico's nemen", en lijkt het een leuk spelleke ofzo. Maar als je geen ouders hebt om op terug te vallen moest er iets tegenzitten (en man, er kan z�veel misgaan tijdens 30 jaar), dan is het wel degelijk een risico om uzelf zolang voor zoveel geld te verbinden. Als je geen eigen reserve hebt moet je daar echt niet aan beginnen. Dus kan je beter een aantal jaar huren en proberen wat te sparen. Maar het is evengoed utopisch om te denken dat je, zelfs als koppel, 1000� per maand kan sparen. Dus tegen dat je een deftig reserve hebt bijeen gespaard zit je al makkelijk 5 jaar verder. En dan kan je voor mijn part eens beginnen denken aan kopen of bouwen.

En ja, hoe haal je dan "winst" uit een eigen huis als je het niet verkoopt? Dat de waarde stijgt is totaal irrelevant als je er gewoon in blijft wonen. Je mag het dan inkleden als "investering", maar het blijven gewoon kosten op het moment dat je ze maakt hoor. Sure, de waarde stijgt misschien op termijn (misschien ook niet), maar tot je verkoopt heb je daar dus niks aan. En als je het dan toch zou verkopen (en kom, wie gaat er nu in z'n leven 3 of 4 keer da proces van lenen-kopen-renoveren-verkopen willen meemaken?), dan moet je die winst wel mooi in een nieuw huis steken Het enige waar je aan kan denken is het feit dat je uw kinderen een mooie erfenis kan geven als je in een rusthuis gaat zitten en je huis verkoopt. Maar das iets waar ik eerlijk gezegd nog niet mee bezig ben op m'n 22ste. Eerst aan mezelf denken

Posted by Bertn on Jun-18-2006 13:46:

quote:
dat is niet uitwijken, kwas gewoon aan het aantonen hoe gemakkelijk je een lening kan krijgen.

dat hangt ook af van kantoor tot kantoor hoor Je hebt idd kantoren die daar echt op amateuristische wijze mee omspringen.

Posted by Kaidreas on Jun-18-2006 14:04:

^mss, maar tis in iedergeval geen klein bank.

@push 2005 huren is voor mensen zonder levensvisie? wtf man... niet iedereen denkt eraan om een gezin te stichten hoor, niet iedereen wil 50 jaar op het zelfde plekje wonen en elk weekend in "den hof" werken. dus huren is niet altijd idioot ze.

Posted by Push2005 on Jun-18-2006 14:06:

quote:
Sorry Luc, maar zo'n uitspraken trekken echt op niks. Dus Zehra is een laffe, saaie vrouw zonder visie omdat ze de eerste 10 jaar niet van plan is om een huis te kopen? Misschien is het voor u nog allemaal wat abstract, dat "risico's nemen", en lijkt het een leuk spelleke ofzo.

Manman, van u had ik zo'n uitspraken toch nie verwacht hoor; kdacht dat ge op een hoger niveau stond. Waar insinueer ik bijgod ergens dat mensen die huren lafaards zijn ?
Mijn punt is dat op lange termijn huurders vooral geld verliezen, en investeerders winnen. Dat staat los van hun persoon als mens. Maar "risicobereidheid" is zowa het belangrijkste dat ge hebt in uw leven. Je kunt op safe spelen en idd huren, zelfs voor de rest van je leven, maar dan kan je weinig meegeven aan je kinderen, bezit je uiteindelijk niets en kan je je stek waar je je goed bij voelt wellicht niet vinden.

quote:
Maar als je geen ouders hebt om op terug te vallen moest er iets tegenzitten (en man, er kan z�veel misgaan tijdens 30 jaar), dan is het wel degelijk een risico om uzelf zolang voor zoveel geld te verbinden. Als je geen eigen reserve hebt moet je daar echt niet aan beginnen.

We leven hier in Belgi�, het land met de uitgebreidste sociale voorzieningen ter wereld (maar hoelang dat nog gaat blijven is de vraag natuurlijk). Ik zeg nu nie dage een risico moet lopen dat ge u int falliet gaat jagen; maar zelfs als er iets gebeurt gaje niet liggen creperen in de goot.
En kom; op uw eigen dood na (en wa is die kans?) loop je met een lening aan te gaan toch niet zo h��l veel risico. Das allemaal overroepen. Je moet het lef hebben; een afbetaling gespreid over 20j of op levensverzekering (= tot 65 jaar) is geen zwaar betonblok aan uw been hoor... Tzal weinig verschillen van uw maandelijke huurprijs zelfs.

quote:

Dus kan je beter een aantal jaar huren en proberen wat te sparen. Maar het is evengoed utopisch om te denken dat je, zelfs als koppel, 1000� per maand kan sparen. Dus tegen dat je een deftig reserve hebt bijeen gespaard zit je al makkelijk 5 jaar verder. En dan kan je voor mijn part eens beginnen denken aan kopen of bouwen.

Natuurlijk kan je de eerste jaren huren. Daar is weinig mis mee en da is het geval dat voor de meeste jongen mensen die min of meer safe willen starten. Maar cijfers wijzen nu eenmaal uit dat mensen die huren zich nestelen en zich safe voelen in hun stek. Er zijn dan al dikwijls kindere bij. Het risico (daar zijn we weer met dat geniaal woord ) dat ge dan neemt om weer te veranderen van stek en te kopen is bijna even groot als bij uw start. En ge gaat toch niet jaren en jaren en jaren blijven sukkelen met een gehuurde woning h� ? Das financieel echt niet verstandig...

quote:

En ja, hoe haal je dan "winst" uit een eigen huis als je het niet verkoopt? Dat de waarde stijgt is totaal irrelevant als je er gewoon in blijft wonen. Je mag het dan inkleden als "investering", maar het blijven gewoon kosten op het moment dat je ze maakt hoor.

Dat de waarde stijgt als je er blijft in wonen is helemaal niet irrelevant, het is zelfs in zekere zin cruciaal. Er bestaan mensen die hun optrek bvb verkopen nadat al hun kinderen buitenzijn om naart buitenland te trekken. Of het is toch wel in zekere zin belangrijk dat je je kinderen een mooie bonus kan meegeven ook zeker? In het begin moet ja natuurlijk aan jezelf denken; maar het is voor je kinderen wel het best als zij al wat meekrijgen zodat ze niet van zo-laag)bij-de-grond moeten starten als je het moeilijk hebt in je eigen 20'er jaren.
En niets is zo leuk als uw eigen eigendom te hebben; het geeft voldoening en extra motivatie om te weten waarvoor je werkt.

Als ik afgestudeerd ben zal ik ofwel een klein aantal jaren huren; ofwel direct ne lening aangaan van paar miljoen, dat staat vast (maar da hangt ook van vriendin etc. af )

edit: En vergeet niet dat je makkelijk aan geld van de bank komt; in tegenstelling tot wat je in je vorige posts zei. Das hun job dus
Het feit is wel dat er grenzen zijn aan leningen aangaan en vooral omwille van wat je ze aangaat. Investeren in vastgoed kan ik alleen maar aanraden en is goed; maar constant leningen/afbetalingsprogramma's aangaan voor uw nieuwste plasmaTV of yacuzzi enzo das enorm onnozel en da doet ge dus beter niet. Anders wordt je zoals de Amerikanen. Trouwens veel mensen die huren hebben dat probleem ook nog eens. Mensen die kopen weten al dat ze een grote lening hebben; maar mensen die huren neigen nogal naar het uitgeven aan kleine gadgets zodat het op den duur ook niemeer schoon wordt. Het blijft uiteindelijk een geval van gezond verstand aan de dag leggen, en ben je een consequente huurder dan is daar niets mis mee; maar uiteindelijk bezit je ook maar weinig

Posted by Nabistai on Jun-18-2006 15:55:

Excelbestand

Dit is maar een algemene berekening uiteraard, dus naarmate je eigen situatie zal het altijd anders zijn. Even een uitlegje erbij:

Er wordt rekeningen gehouden met de huurprijs, het loon en de algemene kosten van het huishouden (eten, auto, kleren etc.)

Het voorbeeld dat er momenteel staat is een beetje gebaseerd op mijn broer zijn situatie, die is vorig jaar met zijn vriendin alleen gaan wonen. Zijn huurprijs is 450 euro, samen hebben ze 1000 kosten per maand en allebei een loon van 1500 euro. (Hij heeft wel een bedrijfswagen - daarom dat ik voortwerk met een algemene kost van 1500 euro.)

In het voorbeeld dat er staat werk ik dus met een gezamelijk loon van 3000 euro (2*1500 euro), een huurprijs van 450 en algemene kosten van 1500. Dat zorgt ervoor dat er 1050 per maand gespaard kan worden (nogmaals dat kan helemaal anders zijn in uw eigen situatie).

De lening die wordt aangegaan is gebaseerd op een woonkrediet van Fortis met een vaste maandelijkse aflossing gedurende 25 jaar. (zonder rentevoetvoorziening). Er wordt ook rekeninge gehouden met fiscaal voordeel op de belastbare inkomens van beide personen.

Stel dat we 200.000 euro moeten lenen om het huis (gedeeltelijk) te betalen, dan kost die lening ons in totaal 301.000 euro als we die lening nu onmiddelijk aangaan, om het huis nu te kopen (en dan zitten we nog met een maandelijkse afbetaling van 1.178 euro). Na 2 jaar is onze totale kost (de nieuwe lening + kosten van het huren) gelijk aan 267.000 euro en na vier jaar 234.000 euro. De algemene kosten worden uiteraard niet meegerekend omdat ge die ook zou hebben als ge nu een huis koopt, of een appartementje huurt.

Dat zou dan betekenen dat ge na 4 jaar huren in totaal 66.000 euro minder kosten hebt (uiteraard grotendeels door interesten van die zware lening die wegvallen). Zelfs als we rekening houden met de fluctuaties van de immobielienmarkt blijft dit een voordelige situatie. Als de prijzen gedurende die 4 jaar stijgen met een jaarlijkse 3% dan betekent dat dat ons oorspronkelijk huis 25.000 euro duurder zal geworden zijn. En dat betekent dat we nog steeds 41.000 euro bespaard hebben.

Natuurlijk kunt ge blijven kosten toewijzen en extra beinvloedbare factoren aanhalen zoals extra kosten die meekomen met een huis (renovatiewerken etc), de leningen die momenteel vrij laag staan etc (dus als de leningen stijgen, dan bespaard ge nog meer).

Ik zeg niet dat eerst een paar jaar huren voor iedereen een voordelige situatie is (dat hangt vooral af van het bedrag dat ge kunt sparen - niet iedereen verdient 1500 per maand), maar laat het duidelijk zijn dat het in sommige situaties wel degelijk zeer voordelig kan zijn.

Als ge dingen wilt veranderen, verander dan gewoon de huurprijs, loon en kosten in K1:K3 en bereken snel even de totale kost van de leningen en invullen in K7 en K12.

Posted by Shadowkid on Jun-18-2006 18:47:

Best interessant die excel file. Met die bedragen lijkt het idd beter om eerst te huren en ondertss te sparen.

Maar ge zegt het zelf al, ge moet dat geval per geval bekijken. Als ge weinig of nix kunt sparen omdat ge minder verdient, alleen wilt gaan wonen of meer huur moet betalen; kan het best zijn dat ge er nix mee wint.

Posted by Phortastic on Jun-18-2006 18:54:

quote:

@push 2005 huren is voor mensen zonder levensvisie? wtf man... niet iedereen denkt eraan om een gezin te stichten hoor, niet iedereen wil 50 jaar op het zelfde plekje wonen en elk weekend in "den hof" werken. dus huren is niet altijd idioot ze.

+1

Posted by Jasperovitsj on Jun-19-2006 05:31:

quote:
Manman, van u had ik zo'n uitspraken toch nie verwacht hoor; kdacht dat ge op een hoger niveau stond. Waar insinueer ik bijgod ergens dat mensen die huren lafaards zijn ?

Hier bijvoorbeeld, nog maar eens:

quote:

Je moet het lef hebben

Achja, gij hebt uw idee erover, gestaafd op het succes van uw ouders. Ik heb mijn idee erover, gestaafd op het falen van anderen met dezelfde intentie als uw ouders. Verder vind ik dat ge het allemaal nog wat na�ef bekijkt bij momenten (zeker op gebied van leningen), maar bon, dat kan nog veranderen als ge een paar jaar verder in het leven staat - misschien ook niet, dat is uiteindelijk uw zaak. Maar kom hier gewoon niet meer verkondigen dat huurders lompe mensen zijn

Posted by djcresto on Jun-19-2006 07:06:

quote:
Originally posted by Nabistai
Excelbestand

Dit voorbeeld ziet er wel heel rooskleurig uit In dit voorbeeld kan je beter 16 jaar huren en dan heb je het bedrag van 200000 euro gespaard

Ik vind het vooral moeilijk om een schatting te maken van je vaste kosten. Zijn daar zo geen gemiddelden van?

Posted by Push2005 on Jun-19-2006 14:02:

quote:
Achja, gij hebt uw idee erover, gestaafd op het succes van uw ouders.

Gestaafd op het succes van mijn ouders en zowat elk middenklasse gezin dat ik ken ja...

Mensen die hun hele leven huren kunnen eventueel wel lomperiken zijn ja; punt uit.
Ik zei het constant al: Huren op KORTE termijn is voor h��l veel starters een goed aanknopingspunt; maar het is best dat je er rap vanaf stapt...
En na�viteit; hoort em hier... Ge zijt maar een paar jaar ouder en gij hebt uw stappen ook nog nie int leven gezet. Maar ik ben omgeven door de economisten en hun visie daarover en dies meestal wel genuanceerder dan je zou denken... Denk je dat ik hier uit mijn nek lul voor het plezier ofzo?

En wat dat excelbestand betreft: Die lineaire afbetalingen kloppen wel maar uw kosten zijn zodanig variabel dat ge daar niet eens een gemiddelde van KUNT maken; dus dat model kan nie kloppen. Ook moet je toch weten dat je nu van een harmonische situatie uitgaat; net zoals vele theoretische economische modellen zijn; maar dat de praktijk een hemelsbreed verschil is... Uw excelbestand toont dus alleen maar een eventuele trend aan maar is totaal geen bewijs voor het feit dat direct lenen slechter zou zijn dan huren

Posted by Xilver on Jun-19-2006 14:08:

quote:
Denk je dat ik hier uit mijn nek lul voor het plezier ofzo?

Posted by Bertn on Jun-19-2006 14:35:

komkom, vriendjes blijven he

Persoonlijk vind ik huren de ideale oplossing op korte termijn: ik zou het niet willen om nu al 20 jaar lang vast te zitten aan een supergrote lening, die ik met de grootste moeite zou kunnen afbetalen...
Daarnaast staat de huizenmarkt op dit moment te hoog om een huis te kopen, binnen een paar jaar verwachten ze een crash/daling van deze prijzen en wordt het wel weer goed te doen.

Jasper, ik snap niet goed waarom je levenslang huren dan bijvoorbeeld niet "onverstandig" vindt... als je uitrekent dat je voor 800 euro per maand een huis huurt, 50 jaar lang, dan zit je aan 20 miljoen kosten (BEF) en heb je uiteindelijk NIKS in handen he...

daartegenover kan je een huis kopen van 15 miljoen BEF, daar 5 miljoen herstellingskosten aan hebben (ik reken hier allemaal met een grote marge he). Als je daar dan een hele tijd in woont heb je na al die jaren nog steeds een huis dat van jou is, en dat je kan verkopen he!

Dan win je toch bij die tweede situatie en is dat toch veel verstandiger dan levenslang huren? Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie?

Posted by Nabistai on Jun-19-2006 14:43:

quote:
bla bla bla Ook moet je toch weten dat je nu van een harmonische situatie uitgaatbla bla bla

Inderdaad, zoals ik al verschillende keren gezegd heb. Als je deze situatie al optimistisch vind (met andere woorden 1050 euro per maand kunnen sparen), dan wens ik je veel geluk om elke maand 1200-1300 euro neer de leggen voor een lening.

Voor mij eindigt deze discussie, ze is toch nutteloos aangezien iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben.

Btw Bertn, men verwacht absoluut geen crash over een paar jaar, daar zou ik al zeker niet op rekenen.

Posted by Bertn on Jun-19-2006 14:46:

verdikke, ik dacht echt dak da al een paar keer gelezen had...

Pages (11): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 »