TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- RoomService Tråden
Pages (6): « 1 2 3 4 5 [6]

Posted by Aendy on Feb-28-2007 16:19:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Vad tror ni om följande projekt som strax drar igång...
Att måla en vägg i köket svart, sedan med endast klar lackfärg måla följande motiv:

Diggar idén då det blir en bra symbol med namnet
Eller tycker ni det är lite väl "freaky" att smälla upp en sådan symbol i köket?

Go fot it!! Tänk bara på att rött på svart ibland "växer" i ögonen, passa på att matcha fram nyanser hos färghandlaren eller kör genom NSC-färgerna i Photoshop eller liknande ( http://www.easyrgb.com/reference.php )

Posted by SWE_TRANCE on Feb-28-2007 17:48:

quote:
Originally posted by Aendy
Go fot it!! Tänk bara på att rött på svart ibland "växer" i ögonen, passa på att matcha fram nyanser hos färghandlaren eller kör genom NSC-färgerna i Photoshop eller liknande ( http://www.easyrgb.com/reference.php )

Vet inte vart du fick "rött" ifrån, kanske bara ett allmänt tips..tackar jag för!
Tanken är en ganska stark matt svart färg på väggen, sen endast trasparent lackfärg eller svart lackfärg till ängeln och godskitchen-texten.
Det ska bli lite diskret så att säga
Ska experimentera lite i photoshop och testa lite olika varianter.

Tack för länken, bra sida!

Posted by Aendy on Feb-28-2007 17:52:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Vet inte vart du fick "rött" ifrån, kanske bara ett allmänt tips..tackar jag för!
Tanken är en ganska stark matt svart färg på väggen, sen endast trasparent lackfärg eller svart lackfärg till ängeln och godskitchen-texten.
Det ska bli lite diskret så att säga :)
Ska experimentera lite i photoshop och testa lite olika varianter.

Tack för länken, bra sida!

Haha, oj, jag läste bara lack och tänkte för mig själv i huvudet "rött"... Sorry :)

Posted by Aendy on Mar-02-2007 16:55:

quote:
Originally posted by Aendy
Jag får en ny spis som är smalare än den nuvarande, därför blir det ett 15 brett hål som jag tänkte göra typ ett bakskåp till. Men eftersom man typ bara kan använda de 30 närmsta cm i ett sådant smalt skåp tänkte jag försöka utnyttja de bakre cm till något vettigt oxå...

Mina högtflygande planer stoppades av ett gasrör så det fick bli en low-tech variant...

Posted by Laszlo on Mar-02-2007 16:57:

Gasolspis is the shizzel!

Posted by jofawe on Mar-02-2007 17:42:

jag införskaffade en skjutdörrsskena idag, täntke ha den i köket så man slipper dörren.. bara å skjuta in den bakom köksinredningen, zuperzmidigt jue!

Posted by mr_fisken on Mar-02-2007 23:49:

jag införskaffade mig ett tre meter långt kopparrör som ska bli gardinstång i morgon.. snart är lyan pimpad o klar

Posted by Aendy on May-25-2008 18:23:

Nya projekt på gång. Men jag behöver hjälp. Jag behöver en bra festbild med laser i fokus. Men det ska vara händer i luften på folk som dansar framför. Bilden ska sedan göras svart-vit och slängas upp på en vägg. Obegripligt? Bifogar en bild på ungefär hur jag menar men jag behöver en bättre bild så snälla leta lite i gömmorna om ni har bra bilder, allt tas i beaktning.

Pages (6): « 1 2 3 4 5 [6]