TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Vuelta a España 2006
Pages (7): « 1 2 3 4 5 [6] 7 »
Bwah nee, vorige week heeft hij nog gezegd dat het zijn ambitie is om de Vuelta uit te rijden en het puntenklassement te winnen. Dus ik zie hem wel blijven, zeker omdat McEwen al weg is en de rest van de sprinters er niet echt veel van bakt. 
| quote: |
| Na alweer een kans voor de sprinters, die deze keer eens goed uitdraaide voor Thor Hushovd, trekt de Vuelta voor een tweede keer naar de bergen. Het rennerspak begint aan hun zevende rit in Léon, de aankomstplaats van vandaag. Een licht golvend parcours is de aanloop naar de Alto de El Morredero, een lastige klim van eerste categorie en met een lengte van om en bij de twintig kilometer. Na 154,4 kilometer weten we wie zich de winnaar op Ponferrada mag noemen. Een ware veldslag dient zich aan! |
Lol @ valverde, legt hem nog efkes op de grote plaat, vino zag hem ni eens passeren gok ik
Redelijk indrukwekkend ja. En Sastre ook slim gekoerst, heel de klim mooi in het wiel blijven zitten als anderen aanvielen en dan in de laatste hectometers naar de 2de plaats rijden. Brajkovic ook impressive, khad hem beter niet uit m'n ploeg gesmeten voor Piepoli
En Menchov man, die komt gewoon niet in het stuk voor 
Nie normaal, diene Valverde. Wellicht wel de meest complete renner ter wereld; die heeft ongelooflijk veel talent. Lijkt mij nu de voornaamste kandidaat om de Vuelta te winnen, want wordt elke dag sterker.
Ik kijk al uit naar zondag; compleet geschift met liefst 6 cols...
Ook wel een knappe prestatie van De Volder (9de), ik hoop da em de volgende dagen ook iets kan laten zien...
Geen wielerprono zege voor mij vandaag aangezien diddi vinokourov, die de rit won vandaag, in zijn ploeg heeft 
En Vinokourov wint vandaag opnieuw. Het ziet er steeds meer naar uit dat hij nog de grootste concurrent wordt voor Valverde, die vandaag 2e werd in de loodzware bergrit.
| Originally posted by Mr_Pedro En Vinokourov wint vandaag opnieuw. |
Aardige etappe weeral vandaag. Brajkovic die door het ijs zakt, Mayo met een mindere dag en Vinokourov die met de dag beter wordt. Het zal nog spannend worden de komende 2 weken 
| Originally posted by Jasperovitsj Aardige etappe weeral vandaag. Brajkovic die door het ijs zakt, Mayo met een mindere dag en Vinokourov die met de dag beter wordt. Het zal nog spannend worden de komende 2 weken |
ister vandaag iets noemenswaardigs in de Vuelta?
of ist rustdag?
Het is integrale uitzending vandaag, ga naar uw tv en wacht tot het begint. Da kan elk moment zijn.
| Originally posted by MikeVee Het is integrale uitzending vandaag, ga naar uw tv en wacht tot het begint. Da kan elk moment zijn. |
ROFL @ both 
Astana boven, 3 ritten op rij! Prachtig afgemaakt van Paulinho, en terecht, want hij was veruit de sterkste van de kopgroep.
En Millar heeft vandaag ook weer zijn goeie benen getoond, dus ik hoop dat hij in de tijdrit zaterdag nog eens kan uitpakken...
Alweer een zalige finale vandaag. Leek eerst te gaan eindigen op een massasprint, maar de slotfase was blijkbaar toch selectief genoeg. Waren er maar meer zo'n etappes in de Tour!
Schitterend afgewerkt van Samuel Sanchez. Zo'n snelheden dat die haalde in die afdaling
En nog ff drinken op 500m van de streep, lol, was er ferm gerust in blijkbaar 
Amai man, ik vond dit zelfs pakken spannender dan de aankomsten bergop!
Sterk nummer van Sanchez, en ook sterk van bepaalde WK-kandidaten die zich toch al tonen op zulk een selectief parcours (wat het in Salzburg ook zal zijn): Di Luca, Bettini en Paolini, een verrassend sterke Hushovd, en natuurlijk Valverde. Boonen gaat het zeker niet cadeau krijgen 
David Millar
Valverde, Vinokourov, Kascheskin en Sastre goed. Gomez Marchante en vooral Brajkovic vallen door de mand. En Devolder knap 6de 
Leuk van Devolder inderdaad, had hem zelf nog ietsje beter verwacht. Misschien dan in de tijdrit van volgend weekend, dat zou hem nog iets meer moeten liggen!
Anyway, lijkt me duidelijk dat Vinokourov de enigste echte uitdager nog is van Valverde. Na deze tijdrit is dat alleen maar duidelijker geworden. Hij zal moeten aanvallen in de bergritten volgende week, en hem kennende, zal hij dat effectief ook doen. Vraag is of Valverde die ook in de 3e week nog allemaal kan beantwoorden. Wordt een leuk duel, lijkt me! 
Vinokourov en Kashechkin missen dopingtests
Vinokourov.
Kashechkin.
De Kazachen Alexander Vinokourov en Andrey Kashechkin, beide in de Vuelta in erg goeie doen, hebben vanmorgen voor de start van de vijftiende rit onaangekondigde bloedtesten gemist. De twee zaten al in de teambus op weg naar de startplaats, terwijl controleurs van de UCI in het teamhotel aankwamen om de tests uit te voeren. De controleurs vroegen nog dat de bus zou terugkeren naar het hotel, op tachtig kilometer van de start in Almussafes, maar daar werd geen gevolg aan gegeven.
Comfortabeler
"De controleurs waren gewoon te laat voor de twee Kazachen", sprak Astana-woordvoerder Jacinto Vidarte. "Het hotel bevond zich ver van de start en de rit begon toch al om 10u. Normaal was het de bedoeling dat iedereen in auto's van het team naar de start zou rijden, maar de twee Kazachen hadden vroeg ontbeten en besloten toch om met de bus te gaan omdat dat meer comfortabel was."
Tests negatief
Kashechkin is tweede in de algemene stand, op 48 seconden van leider Alejandro Valverde, terwijl Vinokourov al goed was voor twee ritzeges en momenteel vierde in het algemene klassement staat. De vijftien renners die wel de tests ondergingen, zes van Astana en negen van het Franse Ag2R, mochten allemaal starten. In juli moest Astana in laatste instantie afzien van de Tour de France, nadat vijf van hun renners betrokken bleken in het Spaanse schandaal rond bloeddoping. (ODBS)
=====================================================================
benieuwd of dit zonder gevolgen gaat blijven.
e Italiaanse sprinter Alessandro Petacchi (Milram) heeft een vinger van zijn rechterhand gebroken na de vijftiende etappe in de Ronde van Spanje. Hij moet daardoor noodgedwongen de Vuelta verlaten. Petacchi brak zijn vinger toen hij tijdens een ruzie met Danilo Napolitano hard op de bus van Lampre sloeg. Zo uitte hij zijn onvrede over het feit dat Napolitano hem de weg zou hebben afgesneden tijdens de massaspurt van net daarvoor. (belga)

| Originally posted by MikeVee e Italiaanse sprinter Alessandro Petacchi (Milram) heeft een vinger van zijn rechterhand gebroken na de vijftiende etappe in de Ronde van Spanje. Hij moet daardoor noodgedwongen de Vuelta verlaten. Petacchi brak zijn vinger toen hij tijdens een ruzie met Danilo Napolitano hard op de bus van Lampre sloeg. Zo uitte hij zijn onvrede over het feit dat Napolitano hem de weg zou hebben afgesneden tijdens de massaspurt van net daarvoor. (belga) |
Zeer idioot inderdaad
| Fabian Cancellara zal dinsdag niet meer starten in de Vuelta. De Zwitser wil zich thuis voorbereiden op het Wereldkampioenschap tijdrijden in Salzburg. "Al voor de wedstrijd had ik beslist niet uit te rijden. Het is beter dat ik me thuis op een tijdritfiets voorbereid op het Wereldkampioenschap. Toch was het geen gemakkelijke beslissing. De sfeer in de ploeg was uitstekend en de vorm was er om Carlos (Sastre, red.) te helpen. Waarschijnlijk kon ik dat deze week toch niet meer, aangezien er nog vier lastige ritten op het programma staan", verteld de winnaar van Parijs-Roubaix dit jaar. Cancellara werd vorig jaar derde in Madrid op het WK tijdrijden. |
Wow, da's balen. Dat was nog mijn grote troef voor de tijdrit van zaterdag om punten te scoren in de Wielerprono. Helaas!
Anyway, vanaf morgen het laatste drieluik bergritten... spektakel verzekerd! 
Di 12/09: 16e rit: Almeria - Observatorio Astronómico de Calar Alto, 145 km
Wo 13/09: 17e rit: Adra - Granada, 167 km
Do 14/09: 18e rit: Granada - Sierra de la Pandera, 153 km