TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Pim neergeschoten
Pages (12): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 »

Posted by K.nattick on May-06-2002 21:24:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
moord is een teken van zwakte en ik was ervan overtuigd dat de "anti-fortuyn aanhang" beter was dan dit.

Juistem! Strijd met woorden, niet met moorden. Lost nix op en verergert mogelijke extreme gevoelens juist. Zo ontzettend jammer.

Altijd respect.

Posted by M5 on May-06-2002 21:25:

quote:

* ik hou een slag om de arm qua dader omdat ik denk dat er best eens een kleine kans in zou kunnen zetten dat dhr. Fortuyn op deze manier beroemd wilde worden...wie weet was dit zijn uiteindelijke doel?

bedoel je hiermee dat hij zelf zijn moordenaar ingehuurd heeft om zichzelf van kant te laten maken?? en zo roem te verkrijgen??

neej dis gewoon onzin...zo was Pim niet...hij was een man met ambities..hij wilde iets bereiken.... op eigen kracht...

dat blijkt overal uit...hij was geen slapjanus die zo beroemd wilde worden...en owja..was hij al niet beroemd?

Posted by Miss Proximus on May-06-2002 21:25:

laat me dit duidelijk maken: ik praat NIKS goed! GVD wie zou zoiets goed kunnen praten!!

2 serialkillah: ik weet niet goed hoe ik t moet stellen, maar bv. op t nieuws zei een politicus dat zoiets niet mag gebeuren omdat wij een tolerant land zijn. HALLO!! ik vind nederland HELEMAAL niet tolerant, en dan zoveel van allochtone als van autochtone zijde!! er word duidelijk van beide zijden uit gegenerlaiseerd wat voor mij een doorn in het oog van de tolerantie is.

ik vind het echt heel moeilij om uit te leggen. ik vind dat pim fortuyn met de manier waarop hij dingen bracht en campagne voerde bepaalde extreme denkbeelden de wereld in heeft gebracht, bijvoorbeeld tegenover allochtonen, maar ook bijvoorbeeld met dat WAO gedoe: dat mensen het zelf maar moeten oplossen als ze niet op het werk gewond zijn geraakt (om het maar even plat te zeggen)...hoewel Nederland natuurlijk al een behoorlijk individualistische maatschappij is, is het door pim fortuyn naar mijn idee nog een tikje erger geworden..."ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken" of "het recht van de sterkste" en dat soort idee�n..en naarmate die sfeer belangrijker wordt kunnen mensen ook gaan denken dat als zij het niet eens zijn met bepaalde belangrijke personen dat zij daar dan maar een eind aan moeten maken ofzo....

ik weet het natuurlijk OOK niet wie het was, waarom het was......maar ik denk wel dat deze actie makkelijker is gemaakt door de sfeer die er de laatste tijd hing....

NOGMAALS (voor de blinden of selctief lezenden onder ons).....MOORD is NIET het ANTWOORD

*zucht*

en als ik het niet goed verwoord.....jammer....beter kan ik dat op t moment niet. PUNT

Posted by serialkillah on May-06-2002 21:33:

quote:

2 serialkillah: ik weet niet goed hoe ik t moet stellen, maar bv. op t nieuws zei een politicus dat zoiets niet mag gebeuren omdat wij een tolerant land zijn. HALLO!! ik vind nederland HELEMAAL niet tolerant, en dan zoveel van allochtone als van autochtone zijde!! er word duidelijk van beide zijden uit gegenerlaiseerd wat voor mij een doorn in het oog van de tolerantie is.

ik vind het echt heel moeilij om uit te leggen. ik vind dat pim fortuyn met de manier waarop hij dingen bracht en campagne voerde bepaalde extreme denkbeelden de wereld in heeft gebracht, bijvoorbeeld tegenover allochtonen, maar ook bijvoorbeeld met dat WAO gedoe: dat mensen het zelf maar moeten oplossen als ze niet op het werk gewond zijn geraakt (om het maar even plat te zeggen)...hoewel Nederland natuurlijk al een behoorlijk individualistische maatschappij is, is het door pim fortuyn naar mijn idee nog een tikje erger geworden..."ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken" of "het recht van de sterkste" en dat soort idee�n..en naarmate die sfeer belangrijker wordt kunnen mensen ook gaan denken dat als zij het niet eens zijn met bepaalde belangrijke personen dat zij daar dan maar een eind aan moeten maken ofzo....

ik weet het natuurlijk OOK niet wie het was, waarom het was......maar ik denk wel dat deze actie makkelijker is gemaakt door de sfeer die er de laatste tijd hing....

NOGMAALS (voor de blinden of selctief lezenden onder ons).....MOORD is NIET het ANTWOORD

*zucht*

en als ik het niet goed verwoord.....jammer....beter kan ik dat op t moment niet. PUNT

kijk, hier ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat in die paar maanden waarin fortuyn 'in the picture' stond, de normen en waarden qua moord en geweld zo sterk zijn gedaald dat je het in je hoofd kan halen dat je dan maar iemand waar je het niet mee eens bent overhoop moet schieten.

sterker nog, ik denk niet dat de dader ook maar een scheutje verstand in z'n kop heeft, want als het een tegenstander van foruyn is, heeft ie met z'n daad de 'zaak' fortuyn alleen maar sterker en z'n aanhang feller gemaakt.

Isreal heeft ook arafat laten leven met in het achterhoofd dat het anders een martelaar wordt en dan de dingen pas echt uit de hand gaan lopen.....

Posted by Eye-Riz on May-06-2002 21:37:

quote:
Originally posted by arno
ok dit zien jullie nou vast niet op tv. Maar er rijdt dus net een auto toeterend door de straat waaruit een man hangt die met een turkse vlag loopt te zwaaien.

dat is weer zoiets... er zijn altijd mongolen die lopen te profoceren. Of dat nou een Turk is of niet. Wat denk je van die skinheads dan in Den Haag? Is toch net zo suf? Domheid en onnozelheid ligt niet aan huidskleur of culturele afkomst. Domheid heb je overal.
Je moet het niet uit zijn verband rukken. Je hebt zeker niet op tv gehoord van alle multiculturele en islamitische organisaties die hun walging over deze daad hebben uitgesproken?

oja, en met 'je' heb ik het over mensen in het algemeen, ook al haal ik jouw woorden aan.

Posted by Miss Proximus on May-06-2002 21:38:

quote:
Originally posted by serialkillah
Isreal heeft ook arafat laten leven met in het achterhoofd dat het anders een martelaar wordt en dan de dingen pas echt uit de hand gaan lopen.....

Tja..die moordenaar is ook gewoon dom geweest...dat zal denk ik niemand weerleggen! Nu maar afwachten wie t was, wat z'n motief was, wat eruit voortkomt, hoe hij gestraft gaat worden en hoe we verder moeten!

Posted by Blik on May-06-2002 21:40:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
Wat denk je van die skinheads dan in Den Haag?

dat zijn gewoon trieste personen die een mogelijkheid zien om te rellen, in andere woorden: voetbalsupporters (in dit geval van ADO Den Haag)

Posted by TimeportE on May-06-2002 21:41:

tja.. die gast die dat gedaan heeft, is:
a. gestoord!
b. dom (je verergert alleen de zaak)
c. triest (zo iets doe je toch niet)

ik snap niet wat hij hier mee wilde berijken, ik denk ook dat als die vent eens zijn verstand had dit niet zou zijn gebeurd.. gister op tv bij barend en van dorp was der zo'n persoon die dat erg goed uitlegde.. hij dacht dat fortuyn het nie leuk zou vinden in de 2de kamer en dat hij daar veel minder voor elkaar zou kunnen krijgen dan men dacht.. fortuyn is immers iemand die van sensatie houd (zo kwam die bij mij over iig). in de 2de kamer is het helemaal niet sensationeel, kan hij geen commotie maken.
en ook zijn plannen waren waarschijnlijk maar gedeeltelijk aangenomen en te werk gesteld..

Posted by Miss Proximus on May-06-2002 21:42:

quote:
Originally posted by Blik

dat zijn gewoon trieste personen die een mogelijkheid zien om te rellen, in andere woorden: voetbalsupporters (in dit geval van ADO Den Haag)

ja echt zwaar irritant! wat denken ze nou dat ze daarmee bereiken!

Posted by serialkillah on May-06-2002 21:43:

quote:

ja echt zwaar irritant! wat denken ze nou dat ze daarmee bereiken!

ze zijn niet meer zo vaak in de media en kunnen zo weer ff stoer doen.........

Posted by Eye-Riz on May-06-2002 21:48:

quote:
Originally posted by Blik

dat zijn gewoon trieste personen die een mogelijkheid zien om te rellen

ja inderdaad, maar in feite geldt dat dus ook voor die Turk met die vlag.
ik zeg niet dat ik het niet goed keur, echt niet, maar het is gewoon zo'n duffe actie waar je niet eens aandacht aan zou moeten besteden.
Dat is nou wat ik bedoel met ophitsen, net als die beelden na de aanslag in Amerika, van die feestende jongeren. Dat waren er ook maar een paar, die het ook nog eens leuk vonden om op tv te komen en nog harder gingen zingen. De rest van zo'n groepering die het WEL erg vindt wat er gebeurt zie je niet op tv. Nee, want dat is geen sensatie...

Posted by John on May-06-2002 21:51:

quote:
* ik hou een slag om de arm qua dader omdat ik denk dat er best eens een kleine kans in zou kunnen zetten dat dhr. Fortuyn op deze manier beroemd wilde worden...wie weet was dit zijn uiteindelijke doel?

ik geef eerlijk toe dat ik deze GEDACHTE ook even gehad heb... maar hij leek me er idd de man niet naar...

Posted by Miss Proximus on May-06-2002 21:52:

quote:
Originally posted by TimeportE
tja.. die gast die dat gedaan heeft, is:
a. gestoord!
b. dom (je verergert alleen de zaak)
c. triest (zo iets doe je toch niet)

ik snap niet wat hij hier mee wilde berijken, ik denk ook dat als die vent eens zijn verstand had dit niet zou zijn gebeurd.. gister op tv bij barend en van dorp was der zo'n persoon die dat erg goed uitlegde.. hij dacht dat fortuyn het nie leuk zou vinden in de 2de kamer en dat hij daar veel minder voor elkaar zou kunnen krijgen dan men dacht.. fortuyn is immers iemand die van sensatie houd (zo kwam die bij mij over iig). in de 2de kamer is het helemaal niet sensationeel, kan hij geen commotie maken.
en ook zijn plannen waren waarschijnlijk maar gedeeltelijk aangenomen en te werk gesteld..

en (ik heb t al aan Time uitgelegd) dat is wat ik met dat "beroemd zijn" bedoelde.
we weten allemaal dat pim fortuyn een man was die van theater hield. wat ik bovendien vind is dat hij af en toe vrij kinderachtig was.
die 2 eigenschapen gecombineerd kan volgens mij tot rare dingen leiden.
STEL NOU dat hij inzag dat als hij eenmaal verkozen zou worden dat hij weinig tot niets van zijn beloftes waar kon maken, terwijl hij het juist (volgens mij) fijn vond om toegejuigd te worden en in de schijnwerpers te staan. Zou hij dan niet gedavht kunnen hebben dat hij liever geschiedenis zou willen schrijven als een Kennedy-achtig persoon dan na een half jaar uitgekotst te worden?
Zou hij dan niet een aanslag op zichzelf geplanned kunnen hebben om dan toch zijn doel te behalen en een tweedeling in nederland veroorzaken en de haat tegen allochtonen vergroten?
Natuurlijk moet je voor zoiets een beetje raar inelkaar zitten maar ja....WHAT IF

ik ben me ervan bewust dat ik bepaalde mensen op hun tenen op hun tenen kan trappen met mijn hypothese...en mijn excuses daarvoor...

maar toch....als enkele members zeggen dat de moordenaar een moslim moet zijn dan mag dat toch ook door jullie gezegd worden?

en degenen die zich vernedered voelen door mijn uitspraak zijn dat ook niet degenen die het hardst riepen dat vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is??

ik zeg niet dat ik er daadwerkelijk hoogst van overtuigd ben dat mijn hypothese feit is....ik zeg wel dat ik ALLES voor mogelijk houdt.

Posted by mido on May-06-2002 22:01:

quote:

en (ik heb t al aan Time uitgelegd) dat is wat ik met dat "beroemd zijn" bedoelde.
we weten allemaal dat pim fortuyn een man was die van theater hield. wat ik bovendien vind is dat hij af en toe vrij kinderachtig was.
die 2 eigenschapen gecombineerd kan volgens mij tot rare dingen leiden.
STEL NOU dat hij inzag dat als hij eenmaal verkozen zou worden dat hij weinig tot niets van zijn beloftes waar kon maken, terwijl hij het juist (volgens mij) fijn vond om toegejuigd te worden en in de schijnwerpers te staan. Zou hij dan niet gedavht kunnen hebben dat hij liever geschiedenis zou willen schrijven als een Kennedy-achtig persoon dan na een half jaar uitgekotst te worden?
Zou hij dan niet een aanslag op zichzelf geplanned kunnen hebben om dan toch zijn doel te behalen en een tweedeling in nederland veroorzaken en de haat tegen allochtonen vergroten?
Natuurlijk moet je voor zoiets een beetje raar inelkaar zitten maar ja....WHAT IF

ik ben me ervan bewust dat ik bepaalde mensen op hun tenen op hun tenen kan trappen met mijn hypothese...en mijn excuses daarvoor...

maar toch....als enkele members zeggen dat de moordenaar een moslim moet zijn dan mag dat toch ook door jullie gezegd worden?

en degenen die zich vernedered voelen door mijn uitspraak zijn dat ook niet degenen die het hardst riepen dat vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is??

ik zeg niet dat ik er daadwerkelijk hoogst van overtuigd ben dat mijn hypothese feit is....ik zeg wel dat ik ALLES voor mogelijk houdt.

Kijk dit is nou een duidelijk antwoord.
En hier ben ik het denk ik nog wel helemaal mee eens ook.

Volgens mij verwek je hier geen verhitte gevoelens mee op!

whehe

Posted by Blik on May-06-2002 22:03:

ja hij was een man van theater, maar hij zou nooit iemand inhuren om zichzelf te vermoorden...

wie zou zich dan hiervoor willen opofferen, die man gaat levenslang de cel in, in dit soort gevallen mogen ze iemand echt levenslang geven, dus niet 20 jaar, dan zit je dus de rest van je leven in een cel, en geloof mij maar, in de bajes zullen heel wat LPF aanhangers zitten (ook al mogen ze niet stemmen). Dat is dus zeker geen pretje.

Posted by Miss Proximus on May-06-2002 22:04:

quote:
Originally posted by mido

Kijk dit is nou een duidelijk antwoord.
En hier ben ik het denk ik nog wel helemaal mee eens ook.

Volgens mij verwek je hier geen verhitte gevoelens mee op!

whehe

joepie! ik was al bang voor een virtuele steniging

ik ben blij dat ik eindelijk een manier heb gevonden om mijn mening te verwoorden, want ik vind dit niet altijd even makkelijk omdat ik vaak zelf in tweestrijd ben met hoe ik over bepaalde dingen denk

Posted by Opti on May-06-2002 22:04:

dat kan ook natuurlijk... alhoewel dat natuurlijk niet helemaal realistisch is... maar alles kan

Posted by Miss Proximus on May-06-2002 22:11:

het was een jaar geleden ook onrealistisch om te zeggen dat bepaalde idioten vliegtuigen in het New Yorkse WTC zouden vliegen...

Posted by Apoptosis on May-06-2002 22:15:

Jah, beetje vergezocht, maar k zat zelf idd ook allemaal vage theorie�n te bedenken, waaronder die van Miss Prox

Posted by Opti on May-06-2002 22:44:

quote:
het was een jaar geleden ook onrealistisch om te zeggen dat bepaalde idioten vliegtuigen in het New Yorkse WTC zouden vliegen...

das waar

Posted by Henkie_henk on May-07-2002 00:21:

Morgen naar ROtterdam.. das dus vandaag ghehe..

nu maar slapen..

Weet iemand waar dat huis van mijn geliefde pimmetje is?

en waar dat gemeentehuis zich bevind??

bij voorbaat dank..

R.I.P. Pim

Je had mijn stem pim.. maar nu ben ik sprakeloos

Posted by eXos on May-07-2002 01:01:

Sja, alles is al gezegt in deze thread.

Tis gewoon niet normaal voor woorden.

Kan er niet veel anders over kwijt. Ik was op me werk toen het gebeurde en mensen liepen gewoon huilend van tafel toen het nieuws tot hun kwam.

Schokkerennd gewoon!

Posted by eieregooie on May-07-2002 02:50:

Het meeste is inderdaad al gezegd. Zelf was ik geen aanhanger van Pim, maar dit heeft hij niet verdiend. Deze daad is een deuk in de democratie, maar laat dit niet het einde van onze democratie betekenen.

Ik las dat er een discussie gaande was over het wel of niet stemmen op LPF na deze aanslag. Ik heb op TV meerdere malen Harry Mens, goede vriend van Pim, voorbij zien komen met iedere keer hetzelfde praatje (alleen steeds op een andere locatie voor een andere journalist). Maar in ��n van deze interviews deed hij een opmerkelijke uitspraak. Hij is er stellig van overtuigd dat Pim niet gewild zou hebben dat zijn aanhangers nu nog LPF zouden stemmen. Die hele partij stelde voor Pim niet voor, hij heeft die partij slechts gebruikt als opstapje naar zijn doel; Minister President worden. (de rest van de LPF zijn dus ook volgens Pim een stelletje nietsnutten) Volgens Harry zou Pim liever hebben dat zijn aanhangers nu op Balkenende of Dijkstal omdat Pim daar nog enige affiniteit mee zou hebben (en dus niet met LPF). Met de excuses voor Melkert, maar daar had Pim niets mee.

Ik wil gelijk even duidelijk stellen dat ik dit dus niet zit te verzinnen maar dat dit gezegd is door een goede vriend van Pim Fortuyn.

Ik heb trouwens de hele thread door zitten lezen en ik ben blij dat iedereen hier een beetje realistisch met de situatie omgaat en de boel op een fatsoenlijke wijze probeert te beredeneren (een enkele uitzondering daargelaten die meteen is gaan lopen rellen )

Oh, en Blik, het zogehete "levenslang" dat wij hier in nederland hebben is niet langer dan 25 jaar (dacht ik, maar het kan ook langer zijn). Daarentegen kan iemand wel bijv. meerdere malen levenslang krijgen voor verschillende delicten die dan bij elkaar worden opgeteld.

Posted by Siesta on May-07-2002 04:46:

het is gewoon zoo zonde

btw, het is een huurmoordenaar anders heeftie nooit zo goed gericht. enne dan neem je off course een blank, hadden ze een zwarte een genomen dan was ned nu echt oorlog.

maar dat dit kon gebeuren, je kan niet eens =je mening geven sjees

Posted by DjSuez on May-07-2002 05:09:

He optimus, ben weer wakker...

ik kom zelf ook uit rotterdanm, en ik weet wat Pim bedoelde met NoGo areas, ik ken ze zelf ook, wijken waar je gewoon van je fiets gechopt wordt..of het nu allochtonen of autochtonen zijn, dat maakt niet uit, alhoewel het veel vaker allochtonen zijn. anyways..als een politieagent op elke straathoek de oplossing zou zijn, heb ik dat er best een tijdje voor over, want dan voel ik me iig veilig op straat, en kan ik weer eens gewoon doen waar ik zin in heb. Ik had dus op Pim gestemd, als ik 18 was geweest, maar ik ben net een maand te laat jarig.. En daarom vind ik het belangrijk dat zijn stroming vertegenwoordigt moet blijven, ookal is hij er zelf niet meer bij, zijn boek puinhopen is zijn partijprogramma, dus aan de hand daarvan moet het nr 2 van de lijst en verder gaan lukken...

Pages (12): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 »