TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wie rookt er allemaal ?
Pages (8): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 »

Posted by New Wave on Sep-21-2002 17:48:

quote:
niet zo'n motivatie van: 'Het is slecht voor je', dat werkt bij mij niet.

wel vaag want dit isd volgens mij de rede waarom 100% stopt...omdat het slecht voor je is.....je stopt niet omdat de buurman zijn plantjes water geeft ofzo

Posted by eieregooie on Sep-22-2002 00:23:

Je kan ook stoppen omdat het slecht is voor de mensen om je heen... Bijvoorbeeld wanneer je vriendin liever heeft dat je stopt, waneer je samen gaat wonen en je partner niet wil dat het hele huis naar rook ruikt, of, wat volgens mij vrij vaak voorkomt, wanneer er kinderen geboren worden...

De eerste, en vooral ook de laatste zouden goede redenen kunnen zijn voor mij om te stoppen...

Posted by Opti on Sep-22-2002 00:27:

Exclamation

stoppen omdat het te duur wordt!

Posted by Eye-Riz on Sep-22-2002 01:31:

roken is gewoon smerig. alleen rokers denken van niet omdat ze zijn gebrainwashed door de sigaretten

Posted by Emphelator on Sep-22-2002 11:16:

quote:
Originally posted by eieregooie
Je kan ook stoppen omdat het slecht is voor de mensen om je heen... Bijvoorbeeld wanneer je vriendin liever heeft dat je stopt

Dat is inderdaad een goeie reden (voor mij dan).
Ik ben wel eens gestopt voor een vriendin alleen toen 't uit was viel ik weer in m'n oude ritme.

quote:
Originally posted by Eye-Riz
roken is gewoon smerig. alleen rokers denken van niet omdat ze zijn gebrainwashed door de sigaretten

Rokers vinden 't niet smerig want anders zouden ze niet roken

Posted by Eye-Riz on Sep-22-2002 11:27:

ze DENKEN dat het lekker is...
en ik weet precies hoe rokers denken, heb jarenlang ZELF gerookt!!

Maar als je je serieus af gaat vragen wat er nou lekker aan is om verbrand papier met wat planten erin in je longen te stoppen, dan verklaar je jezelf toch voor gek dat je zoiets onzinnigs doet?

komt dus allemaal door de nicotine verslaving, die laat je dingen denken, daardoor verzin je smoesjes om het te rechtvaardigen.

Posted by Emphelator on Sep-22-2002 11:50:

Natuurlijk is het nicotine-verslaving, maar het kan toch wel zo zijn dat je 't lekker vind ruiken?

Posted by Donna on Sep-22-2002 12:11:

Joh, k zou niet weten of t lekker is of niet,k doe t gewoon omdat ik t doe
En the money zou voor mij de voornaamste reden zijn om te stoppen,pas daarna me lichaam en pas daarna voor een ander.
Sja surry hoor,k zeg gewoon ff hoe t is.

Zou heel wat vette spullen kunnen kopen die ik ERG graag hebben wil,mp3 player+ 6 vette speakers imme auto bv,nice dvd setje etc etc,om over kleding en vakanties al helemaal niet te praten
Maja,de opdrachtgevers in mn hoofd zijn er nog steeds niet over uit wat ze nou willen,denk dat ik de jaarvergadering van volgend jaar maar weer moet afwachten
Maja als ik failliet ga zal de OR wel bijspringen

Posted by Jappio on Sep-22-2002 12:39:

quote:
Originally posted by Donna

Zou heel wat vette spullen kunnen kopen die ik ERG graag hebben wil,mp3 player+ 6 vette speakers imme auto bv,nice dvd setje etc etc,om over kleding en vakanties al helemaal niet te praten
Maja,de opdrachtgevers in mn hoofd zijn er nog steeds niet over uit wat ze nou willen,denk dat ik de jaarvergadering van volgend jaar maar weer moet afwachten
Maja als ik failliet ga zal de OR wel bijspringen

haha kan je anders geen rijke externe financier zoeken?

Posted by AlFerox on Sep-22-2002 17:06:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
ze DENKEN dat het lekker is...
en ik weet precies hoe rokers denken, heb jarenlang ZELF gerookt!!

Maar als je je serieus af gaat vragen wat er nou lekker aan is om verbrand papier met wat planten erin in je longen te stoppen, dan verklaar je jezelf toch voor gek dat je zoiets onzinnigs doet?

komt dus allemaal door de nicotine verslaving, die laat je dingen denken, daardoor verzin je smoesjes om het te rechtvaardigen.

zeg,

wil jij even gauw ophouden en ons rokers lekker in de waan laten.

ga een boek schrijven als je je verveelt!

Posted by Eye-Riz on Sep-22-2002 18:59:

duizend maal excuses, ik zal jullie voortaan in de waan laten. volgende keer zalik wel langs je deur komen, met allen Carr als mijn bijbeltje, hihihihi!

Posted by eieregooie on Sep-22-2002 19:21:

Ehmmm... Iris... Jij als ex-roker zou toch moeten kunnen beamen dat een sigaretje op z'n tijd best lekker is...

Ik ken mensen die bewust niet roken (als je het niet roken mag noemen), maar die 2 of 3 keer per week best graag 1 sigaretje lusten...

Soort partyrokers dus, maar dan alleen niet op een party, maar lekker na het eten, of gezellig bij een bakkie koffie...

Posted by T.H.C. on Sep-23-2002 14:06:

Ik heb de knoop doorgehakt, ben vandaag gestopt met roken en met blowen, dit komt zo plotseling omdat ik zaterdag iets te ver ben gegaan en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mijzelf helemaal kapot aan het maken ben in het weekend en dan doordeweeks zoveel blowen dat je niet over moeilijke dingen na hoeft te denken(het leven is zo simpel als je maar stoned genoeg bent)
Nu is dat blowen niet verslaven maar wel de tabak die erdoor gaat, dus moet ik allebei tegelijk maar opgeven, scheelt me ook nog klauwen met geld, alleen aan de wiet was ik al 25 eurotjes in de week kwijt(als ik het rustig aan deed)
Dat boek heb ik op dit moment niet nodig, ik denk dat ik er nu zelf wel genoeg achter sta om het vol te houden, desnoods koop ik het boek later nog.
Thnx iris je hebt me aan het denken gezet.

Posted by @ddicted on Sep-23-2002 14:13:

quote:
Originally posted by T.H.C.
Ik heb de knoop doorgehakt, ben vandaag gestopt met roken en met blowen, dit komt zo plotseling omdat ik zaterdag iets te ver ben gegaan en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mijzelf helemaal kapot aan het maken ben in het weekend en dan doordeweeks zoveel blowen dat je niet over moeilijke dingen na hoeft te denken(het leven is zo simpel als je maar stoned genoeg bent)
Nu is dat blowen niet verslaven maar wel de tabak die erdoor gaat, dus moet ik allebei tegelijk maar opgeven, scheelt me ook nog klauwen met geld, alleen aan de wiet was ik al 25 eurotjes in de week kwijt(als ik het rustig aan deed)
Dat boek heb ik op dit moment niet nodig, ik denk dat ik er nu zelf wel genoeg achter sta om het vol te houden, desnoods koop ik het boek later nog.

Veel succes, en ik hoop dat je het volhoud !

Posted by Emphelator on Sep-23-2002 14:23:

quote:

Succes ermee!!!

Posted by New Wave on Sep-23-2002 14:26:

quote:

super! hoop dat het gaat lukken!

Posted by T.H.C. on Sep-23-2002 14:33:

thnx pplz....ik hoop ook dat het me gaat lukken, heb er nu 10 jaar blowen opzitten (waarvan zeker 6 jaar dagelijks) wordt wel een keertje tijd.

Posted by franzelare on Sep-23-2002 15:01:

nou dan hoeven we dus deze week niet in de shop af te spreken

maar ik hoop voor je dat het je lukt! als je alleen al van het roken af kan komen scheelt je dat echt bergen met geld! dat zie ik wel bij vrienden van mij

en met dat geld kan je weer feesten
dus dat is nooit verkeer

Posted by T.H.C. on Sep-23-2002 15:19:

quote:
Originally posted by franzelare
nou dan hoeven we dus deze week niet in de shop af te spreken

lol,...da's een beetje de kat op het spek binden...lijkt me niet zo'n goed plan.(pm)

Posted by Opti on Sep-23-2002 17:43:

spaar die 25 euro per week en in de kerstvakantie kan je van dat geld op vakantie

Posted by eXos on Sep-23-2002 22:45:

quote:

Afgelopen weekend te ver gegaan???

Viel wel mee toch haha

Maar leuk dat je weer probeert te stoppen. Ik ben benieuwd!

Posted by Eye-Riz on Sep-24-2002 11:34:

GOEDZOOOOOOOOOOOOOOO!!!
gefeliciteerd!!!!!

en een dikke smakkerd!
ik ben ondertussen al 2 weken niet-roker
en het gaat me prima af. Tuurlijk heb ik af en toe zin, maar ik heb geen zin om al die moeite voor niets te hebben gedaan, en ik weet ook dat ik met 1 trekje weer verslaafd ben. Want na 1 trekje komt 1 sigaret, en daarna 1 pakje, etc. Als mensen me nu zouden vatbinden en me dwingen om er 1 te roken, zou ik dat heel erg vinden, ik wil het per se niet meer. Het is lekker om niet meer na te hoeven denken of je wel sigaretten hebt, vooral dat is erg leuk. Ik begin ook echt meer te ruiken (vooral mensen die net gerookt hebben, blegh!)

Kijk alleen uit, je gaat jezelf na een tijdje smoezen aanpraten, net of al je motivatie die je in het begin had, er niet meer is (zoals inderdaad 'het is slecht voor me': toen ik de 1e keer stopte, had dat op het laatst geen zin meer om te zeggen tegen me, want dan kwam ik met de smoes 'we gaan toch allemaal dood'.) Je gaat jezelf dus voor de gek houden. Als ik dat nu heb, kan ik me bedenken dat IK dat niet ben, maar dat het mijn verslaving is die dat zegt.

ik hoop dat jij je dat ook bedenkt als je het even moeilijk hebt!

Posted by Chicane on Sep-24-2002 13:31:

(_)____)____________)))~~~~~~~~~

Posted by magrec on Sep-24-2002 13:34:

T.H.C. veel succes!!!!!
Ik hoop dat je het vol houdt!!

Posted by TravelDog on Sep-24-2002 13:41:

Smoking ..umm..something

nah..

Pages (8): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 »