TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Den Knäppa Tråden
Pages (96): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 »
http://www.feministisktinitiativ.se/
Sry men.. tycker nästan det platsar här 
| quote: |
| Originally posted by Jeremy H http://www.feministisktinitiativ.se/ Sry men.. tycker nästan det platsar här |
Alltså .. ärligt.. Feminism har verkligen inte ngt med manshat att göra.. På 70-talet var det väl lite så.. och det vart det lite draget över gränsen många gånger.. Men jag vägrar att tro att det är så i dag..
Ialf hoppas man ju att det inte är så.
Tror nog att det behövs högljudda feminister som kan kräva lite ändring..
Självklart att det är skillnad mellan män och kvinnor.. Vi klarar vissa saker bättre och ni klarar vissa sämre
Nej skoja bara.. Vi har helt klart olika saker vi är bra och duktiga på.. Därför söker vi också till helt olika yrken..
Men vad som inte är O K E J är dessa löneskillnader. Alltså är det mer värt att bygga hus än att ta hand om svårt sjuka?
Vi behöver ju alla hus att bo i.. men vi behöver likaså bli omhändertagna när vi är sjuka..
Alltså enligt mig så krävs det en jädrans massa förändring.. för jämlikhet är inte för mkt begärt 
Så även om folk vill kalla feminister för fanatiker or whatever så får dom ialf lite gjort..Vilket är mer än vi kan säga om mig och de flesta andra...
tummen upp ialf
| quote: |
| Originally posted by Jeremy H http://www.feministisktinitiativ.se/ Sry men.. tycker nästan det platsar här |
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew WTF! av allt bullshit dom skrev där så lyckades dom inte nånstanns (vad jag såg iaf) skriva hur fan dom skulle ändra på allt?! |
Det var ganska kul att se hur en av de på FI som blev intervjuad av en TV4-reporter närmast bröt ihop av nervöst skratt då hon inte lyckades svara på en enda av frågorna hon fick...feminister eller inte - I don't give a damn, men så länge de inte ens har en aning om vad de själva driver för ekonomipolitik och what not och vad de har för andra ställningstaganden kan man inte annat göra än att bara skaka på huvudet...
Och lilltjejen på presskonferensen som "var så förbannad över det orättvisa samhället" verkade allt annat än just det - snarare smålog hon då hon gjorde dessa uttalanden...ungefär som om hon var glad för att hon någonstans innerst inne visste att hon gjort mamma och pappa där hemma i TV-soffan stolta för att hon "åstadkommit något"... 
| quote: |
| Originally posted by November Mäh,... Ett steg i taget eller hur? Rom byggdes inte på en dag vettu |
November:
Som jag sa, jämnlikhet är bra.
Men till vilka gränser?
Jag tycker det är jävligt orättvist att Kristina Jutterström plockar ut åtskilliga miljoner pga honsitter i en styrelse och lyfter inte ett finger, medans jag, 23 år gammal, redan har problem med knän och rygg pga mitt arbete och tjänar en knapp hög skit med pengar.
Visst har vissa arbeten jävligt dåligt betalt.
MEN .. att förvandla jämnlikhetsfrågan till en klassfråga, DET är att gå över gränsen!
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Det var ganska kul att se hur en av de på FI som blev intervjuad av en TV4-reporter närmast bröt ihop av nervöst skratt då hon inte lyckades svara på en enda av frågorna hon fick...feminister eller inte - I don't give a damn, men så länge de inte ens har en aning om vad de själva driver för ekonomipolitik och what not och vad de har för andra ställningstaganden kan man inte annat göra än att bara skaka på huvudet... |
Låg dubbelvikt av skratt i soffan efter jag sett hennes reaktion när hon fått frågan om vad hon tyckte om tillväxten i Sverige 
FI = Fiende på armespråk
FI = FinansInstitutet
FI = Finland?
nej jag ser det som ett skämt.
Såg ni aftonbladet.se´s undersökning igår, mer än 86% svarade NEJ på frågan om de skulle rösta på FI 
| quote: |
| Originally posted by jofawe FI = Fiende på armespråk FI = FinansInstitutet FI = Finland? nej jag ser det som ett skämt. Såg ni aftonbladet.se´s undersökning igår, mer än 86% svarade NEJ på frågan om de skulle rösta på FI |
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew fast det betyder ändå att 14% funderar på det |
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew fast det betyder ändå att 14% funderar på det |
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6

Tror jag stannar i kanada!
Ni missar helt klart det fina i det hela.
Detta splittrar vänstern och sossarna står där själva.
Enade borgerliga partier mot splittrade vänstern... vilka får majoritet i riksdagen efter nästa val tror ni? 
Datorer är inte alltid så lätt 
http://www.svenskaflippersallskapet...=412&lastvisit=
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Datorer är inte alltid så lätt ![]() http://www.svenskaflippersallskapet...=412&lastvisit= |
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Datorer är inte alltid så lätt ![]() http://www.svenskaflippersallskapet...=412&lastvisit= |
hmm ja måste va lika blåst som han som i det där för fattar inte heller
...fast skulle nog iaf inte fortf tro jag har rätt efter sådär länge![]()
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Datorer är inte alltid så lätt ![]() http://www.svenskaflippersallskapet...=412&lastvisit= |

| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Datorer är inte alltid så lätt ![]() http://www.svenskaflippersallskapet...=412&lastvisit= |
Men nu får dom fan ta och ge sig !!!!
Det är hysteriskt roligt samtidigt som det är förbannat löjligt !!!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,631018,00.html
Det finns så många ord du inte får använda som Svensk för då är du rasist mot alla invandrare.
Du får inte säga
Neger
Svarting
Jude
Svart
Invandrare
Negerboll
Du får inte säga att du är patriot eller nationalist
Minsta lilla & folk är rädda för att bli stämplade som rasist... Mes-Svennar !!!
(Har en neger som dyker in på jobbet ibland som heter Razak som har blivit en god vän/kollega... han kallar jag för Razze (slang på rasist & hans namn))
http://mzl.rukki.net/mzl/kama/kuvat/hot_19y_dj_girl.gif
Vad säger man... tjejer som är DJ's..kan det bli finare?
Watch out boys !!!
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever http://mzl.rukki.net/mzl/kama/kuvat/hot_19y_dj_girl.gif Vad säger man... tjejer som är DJ's..kan det bli finare? Watch out boys !!! |
Blev lite lätt... Äcklad.
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever http://mzl.rukki.net/mzl/kama/kuvat/hot_19y_dj_girl.gif Vad säger man... tjejer som är DJ's..kan det bli finare? Watch out boys !!! |
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.