TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Prog Appreciation Thread
Pages (66): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 [65] 66 »
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj ... Dus ja, melodische minimal met dansvloerpotentieel, zonder t� glitchy of downtempo te zijn Tegenwoordig zijn er zoveel minimalproducers dat ik door het bos de bomen niet meer zie |
Thanks voor de tips. De meeste tracks uit die lijstjes kende ik wel al, en de meeste zijn ook niet helemaal wat ik zoek 
Die nieuwe cd van Marco V ga ik wel zeker checken, want ik heb er al lovende commentaren over gehoord...
toch jammer dat de progressive zo minimal wordt
Yep. En trance wordt jump en r&b wordt polka. 
| Originally posted by Jasperovitsj Bon, tegenwoordig kan ik best wel wat van die groovy/tranzy/progressive minimal appreci�ren, dus ik vroeg me af of iemand nog wat tips in die richting heeft? Het soort "minimal" wat ik zo'n beetje zoek ligt in de lijn van tracks als: .. |
Deze thread nog maar eens bumpen met z��r interessant nieuws:
| Sasha launches brand new label � Emfire� Sasha is delighted to announce the launch of a brand new label. Titled Emfire, the imprint will be an exclusive outlet for his own material, which has been co-produced with his renowned collective � Charlie May, Duncan Forbes and Barry Jamieson, aka COMA, a pseudonym that also provides the title for the first release. �It�s been exciting getting back in the studio again after a hiatus. I am looking forward to using this new imprint as a vehicle to release my own music as well as signing great forward thinking music from other producers.� The label will focus on digital and vinyl and feature a strong, continuous graphic foundation; running from release to release, a colour-coded, graded spectrum will marry to a numeric sequence. Insect, best known for their recent work with Banksy, are handling the art direction, �We want it to be simple, beautiful and collectable, particularly in terms of the vinyl,� expands Sasha. True to his word, 3 forthcoming Sasha tracks will be released as a limited, one-sided �etched� 12� and across all good digital servers on a monthly basis, starting with the aforementioned �Coma� in October. Stay tuned to djsasha.com for further information� Sasha � Coma is out on emFire in October |
| Originally posted by Jasperovitsj Deze thread nog maar eens bumpen met z��r interessant nieuws: En dan nog Involver 2 die binnen enkele maanden uitkomt |
Eelke Kleijn - Naturally Artificial
01. Defining the Pattern (intro)
02. Luigi's Magic Mushroom (with Nick Hogendoorn)
03. Ondine
04. Attack of the Synthesizer Orchestra
05. Be Somewhere Else
06. Symphonia part 1
07. The Magical Number 7
08. Zeitgeist
09. Symphonia part 2
10. Early Morning Awakenings
11. Timo & Clo�
12. Drama Queen
13. The Big Chill
14. Monsters of the Deep
15. Breaking the Pattern (outro)
Playtime CD: 79:14

Er verschijnen ook nog 4 exclusive tracks die je bij download op verschillende download stores krijgt. Het album zal ergens midden september uitkomen via Global Underground. Meteen een groot debuut dus voor Eelke! 
september gaat een zeer mooie maand worden qua releases 
ook naar deze kijk ik uit 
bumptybump
Sasha - Who Killed Sparky ?
kan op een goed soundsysteem serieuze schade aanrichten volgens mij 
Ik ben meer te vinden voor Mongoose eigenlijk, uiteraard ver na Coma
mongoose nog niet gehoord
sparky vinnek alleszins veel beter dan coma...
nuja, das persoonlijk, zo'n platen met wat meer tempo en flow erin vinnek zalig
Mongoose staat in mijn laatste mix die ik hier gezet heb
En die moet live idd wel fameus knallen denk ik 
Maar dat is in feite een project van Spooky, maar ze hebben het om ��n of andere reden onder Sasha's naam gezet.
Who Killed Sparky vind ik voorlopig ook ��n van de sterkste nieuwe Sasha releases, samen met Coma. De full version van Park It In The Shade was dan weer een zware teleurstelling na de veelbelovende sample 
Het nieuwe jaar is nog maar enkele dagen oud en de 1ste echte top-release is (eindelijk in dit geval) een feit
Pole Folder - Guernsey ep [Restart Records]
Met de originele mixen van "In My Mind" en "Crossing Oceans".
Dit is pure kwaliteit in de zuiverste zin van het woord.
Muziek kan toch zo mooi zijn!!
De remixen heb ik nog niet heel aandachtig beluisterd, zal voor 1 vd volgende dagen zijn.
*Superbump*
Wat zijn de betere labels vandaag de dag? 
Ik hunker de laatste tijd naar iets meer melodie ipv soul, maar toch met een diepe, toch wat funky ondertoon.
Een goed voorbeeld: Evren Ulusoy - Space for you (Steve Mill remix)
Daarnaast zou het wel leuk zijn om wat donkere, tribal progressive terug te horen.
Al kom ik met Contrast Records (Moshic!) releases al goed aan mijn trekken 
Armada
Ik vind Stripped Rec. met veel goed spul uitkomen tegenwoordig.
Kga hier nog eens wat retrospectief in moeten browsen, bij 2 random clicks van vorige pagina's deze parels tegengekomen 
Pole Folder & CP - Nightdriver
Benz & MD - Dead Calm
Nu kan ik al de progressive beginnen verzamelen die ik in het trancetijdperk gemist heb 
edit: De eerste fantastische daad van onze kersverse moderator 
Ik zie op Beatport dat veel van mijn vroegere favoriete labels gewoon nog bestaan 
Het mag wat mij betreft trouwens niet in de verste verte op techno lijken 
Deepfunk vind ik een van de meest indrukwekkende producers van de laatste tijd.
Maar voor de rest kan ik het momenteel helaas niet meer zo intensief bijhouden als vroeger. 
| Originally posted by Jasperovitsj Deepfunk vind ik een van de meest indrukwekkende producers van de laatste tijd. Maar voor de rest kan ik het momenteel helaas niet meer zo intensief bijhouden als vroeger. |
| Originally posted by Jakhira *Superbump* Wat zijn de betere labels vandaag de dag? ![]() Ik hunker de laatste tijd naar iets meer melodie ipv soul, maar toch met een diepe, toch wat funky ondertoon. Een goed voorbeeld: Evren Ulusoy - Space for you (Steve Mill remix) Daarnaast zou het wel leuk zijn om wat donkere, tribal progressive terug te horen. Al kom ik met Contrast Records (Moshic!) releases al goed aan mijn trekken |

Ik zie je al jaren over die mannen posten. Ik zal ze eens checken 
Stripped Recordings is het niet helemaal, trouwens. Te weinig drums!
| Originally posted by Jakhira Ik zie je al jaren over die mannen posten. Ik zal ze eens checken ![]() Stripped Recordings is het niet helemaal, trouwens. Te weinig drums! |
Tripswitch - Collider (Fiord remix) vind ik een lekkere, trippy plaat 
De sound die ik in gedachten heb noemt Beatport trouwens dikwijls ook deep house ![]()
Ik heb deze middag eventjes classics staan te mixen, maar Live houdt die dingen dikwijls niet genoeg in sync