TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- A State of Trance with Armin van Buuren
Pages (98): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 »

Posted by TOR on Oct-20-2005 19:22:

12. Odysee - Behind The Falls

wat een heerlijke plaat! heeft die Y2K Bonzai trance sound, met emotionele gated strings.. mmmmm

Posted by Bertn on Oct-20-2005 20:44:

die martin roth track was anders ook best zalig

Posted by Icone on Oct-20-2005 21:25:

ASOT is voorgoed verleden tijd voor mij

Het lijkt bijna de enige bron van 'goede' muziek tegenwoordig, terwijl trance eigenlijk veel uitgebreider moet zijn. Schande.

Posted by djcresto on Oct-20-2005 22:10:

quote:
Originally posted by Icone
ASOT is voorgoed verleden tijd voor mij

Het lijkt bijna de enige bron van 'goede' muziek tegenwoordig, terwijl trance eigenlijk veel uitgebreider moet zijn. Schande.

Dus eigenlijk luister je niet meer omdat je niet met de hoop wil meelopen? Wat maakt mij het uit of iedereen denkt dat het de enige bron van goeie muziek zou zijn. Als ik het goed vind, luister ik en anders niet.

Posted by Icone on Oct-20-2005 22:18:

quote:
Originally posted by djcresto
Dus eigenlijk luister je niet meer omdat je niet met de hoop wil meelopen? Wat maakt mij het uit of iedereen denkt dat het de enige bron van goeie muziek zou zijn. Als ik het goed vind, luister ik en anders niet.

Het heeft niets te maken met meelopen of niet, er zijn er heel veel die hetzelfde denken omtrent de ASOT-hype (zelfs grotere namen zoals Plastic Angel e.d.).

Ik respecteer zeker uw keuze, maar ik zou aanraden niet al te kortzichtig te zijn en enkel denken dat alles wat op ASOT verschijnt 'quality' is en alles wat niet op ASOT verschijnt 'niet goed genoeg werd beaamd'.

Ik zeg niet dat ASOT 'verkeerd' is, het is gewoon raar hoe alles zich centraliseert tegenwoordig rond een ��n-mans-opinie. 'Trance' zoals het is, is ongelofelijk versmald qua stijlen (de meeste hedendaagse artiesten zijn zelfs 'stijl-loos', niet te herkennen en vergeten in een tweetal weken). Dat in vergelijking met wat er uitgebracht werd rond 2000 en ASOT heeft daar veel mee te maken. Dat is ��n van de redenen waarom ik er gewoon nee tegen zeg.

Posted by The_G0dfather on Oct-20-2005 22:23:

Het is wel uitermate handig om op een leuke en snelle manier toch enigszins constant up to date te zyn met wat er allemaal geproduced wordt. 'k Luister anderhalve maand ofzo niet ernaar en 'k ken een ongelooflijk zotte plaat (dj shah beautiful) uit de set van Ti�sto niet. Op zich geen ramp maar ik wil maar zeggen dat ze ondertss toch al gedraait was op ASOT.
Zoals je zegt is het zeker niet allemaal goed wat daar gedraaid wordt, daar is iedereen het hier wel ongeveer mee eens veronderstel ik. En idd, niet alle goeie dingen zullen er te horen zijn ook, maar toch een groot deel ervan.

edit: en zijn opinie; hij kiest natuurlijk nog altijd zelf de platen maar hij heeft toch wel al gezegd dat hij ook de platen draait die hij persoonlijk niet goed vind, om het toch enigszins objectief te houden i guess.

Posted by Icone on Oct-20-2005 22:27:

quote:
Originally posted by The_G0dfather
Het is wel uitermate handig om op een leuke en snelle manier toch enigszins constant up to date te zyn met wat er allemaal geproduced wordt.

Het is ZEKER niet alles wat er geproducet wordt, helemaal niet kwa uplifting trance en dergeljke zoals ASOT vroeger was... Het is dan ook, zoals ik reeds zei, de opinie van slechts ��n enkele persoon. ASOT daarentegen lijkt precies een mythe geworden te zijn, een soort van standaard voor wat 'goed' is en wat 'niet goed' is. Een grove vergissing als je het mij vraagt, want praktisch geen enkele track uit die show blijft mer lang bij.

quote:

edit: en zijn opinie; hij kiest natuurlijk nog altijd zelf de platen maar hij heeft toch wel al gezegd dat hij ook de platen draait die hij persoonlijk niet goed vind, om het toch enigszins objectief te houden i guess.

Dat ruikt volgens mij verschrikkelijk naar vriendjespolitiek, sorry.

Nogmaals sorry aan alle hartstochtelijke liefhebbers van ASOT, dit is mijn eerlijke mening.

Posted by The_G0dfather on Oct-20-2005 22:30:

soms vind ik het overgrote deel van een episode ook slecht/niet indrukwekkend/flauw hoor
houd me voorlopig niet tegen om toch nog naar een volgende episode te luisteren...

Posted by Bertn on Oct-21-2005 09:25:

A

maar allez, af en toe wordt er toch ook een Icone track gedraaid in ASOT?

Posted by diddi on Oct-21-2005 11:09:

quote:
Het is ZEKER niet alles wat er geproducet wordt, helemaal niet kwa uplifting trance en dergeljke zoals ASOT vroeger was... Het is dan ook, zoals ik reeds zei, de opinie van slechts ��n enkele persoon. ASOT daarentegen lijkt precies een mythe geworden te zijn, een soort van standaard voor wat 'goed' is en wat 'niet goed' is. Een grove vergissing als je het mij vraagt, want praktisch geen enkele track uit die show blijft mer lang bij.

Dat ruikt volgens mij verschrikkelijk naar vriendjespolitiek, sorry.

Nogmaals sorry aan alle hartstochtelijke liefhebbers van ASOT, dit is mijn eerlijke mening.

mja, kan ik wel inkomen... als je ID&T kent

Posted by Icone on Oct-21-2005 11:57:

Re: A

quote:
Originally posted by Bertn
maar allez, af en toe wordt er toch ook een Icone track gedraaid in ASOT?

Weet ik wel, daar ben ik ook wel blij om, daar niet van. Maar ik probeer er toch wat nuchter in te blijven en mezelf zeggen dat het toch niet ALLES is wat je kan of hoeft te realiseren (voor vele nieuwe producers is eens op ASOT komen genoeg, kwaliteit of melodie ofzo van de track maakt hen dan niet uit).

Ik ben echt blij als om het even wie m'n tracks draait. Ik heb er zelfs meer plezier van dat DJ Elof een van m'n tracks draait omdat ik dan ZEKER ben dat hij het een leuke track vindt. Bij Armin is dat net even anders.

Posted by Real on Oct-21-2005 12:24:

100% akkoord met Icone, hoewel zeker niet alles wat in ASOT komt slecht is.

Posted by Bertn on Oct-21-2005 12:45:

stel: ik ben een nieuwe producer, ikvind dat ik een goeie plaat gemakat heb en op de een of andere manier geraakt armin aan die track, vindt hij hem goed en draait hem in zijn show.

Ik zou erg blij zijn daarmee, want die radioshow is ontzettend goeie reclame om bekend te worden als producer. Zie het als een soort springplank

Posted by Icone on Oct-21-2005 15:22:

quote:
stel: ik ben een nieuwe producer, ikvind dat ik een goeie plaat gemakat heb en op de een of andere manier geraakt armin aan die track, vindt hij hem goed en draait hem in zijn show.

Ik zou erg blij zijn daarmee, want die radioshow is ontzettend goeie reclame om bekend te worden als producer. Zie het als een soort springplank

Ja, maar wat is er tegenwoordig nog anders dat je als producer zou willen behalen. Ik bedoel, alles draait toch bijna om ASOT? Het is de natte droom van elke producer om zijn plaat op ASOT te hebben, de rest maakt hun precies niet uit. 't Is echt kwantiteit over kwaliteit geworden, en nog niet min ook (een producer brengt tegenwoordig een track en/of remix uit elke week, dat in vergelijking met vroeger 1 om de 2 maand ofzo).

Tuurlijk is het 'goeie' promotie, maar het hele idee erond zit verkeerd vind ik. Mensen denken automatisch dat de plaat steengoed is als Armin hem draait en hypen die dan SERIEUS op terwijl het dat helemaal niet verdient (zie maar naar bijna ALLE John O'Callaghan platen bvb).

Andere platen die Armin dan niet draait - weet ik veel waarom, misschien niet 'vriend' genoeg - maar van uitstekende kwaliteit zijn worden dan h��l gauw links gelaten. Mensen denken dan namelijk dat ze 'minder' zijn omdat Armin (jah, d� man en bijna god tegenwoordig) ze niet draait.

Posted by Bertn on Oct-21-2005 18:32:

ik denk dat je het nu weer wat zwartwit aan het maken bent. ik kan moeiljk geloven dat je bv enkel in de show terechtkomt omdat je vriend genoeg bent van de armin.

maar wat JOC betreft kan ik je goed begrijpen: die platen zijn allemaal pure CRAP, ik snap niet waarom armin die altijd draait.

Posted by Eagle` on Oct-21-2005 18:41:

eindelijk is ene die het niet opneemt voor het heilige ASOT, good stuff I.

Posted by The_G0dfather on Oct-21-2005 20:51:

quote:

Mensen denken automatisch dat de plaat steengoed is als Armin hem draait en hypen die dan SERIEUS op terwijl het dat helemaal niet verdient (zie maar naar bijna ALLE John O'Callaghan platen bvb).

Andere platen die Armin dan niet draait - weet ik veel waarom, misschien niet 'vriend' genoeg - maar van uitstekende kwaliteit zijn worden dan h马 gauw links gelaten. Mensen denken dan namelijk dat ze 'minder' zijn omdat Armin (jah, d韟an en bijna god tegenwoordig) ze niet draait.

's jonge, 'k denk eigenlijk NIET dat de gemiddelde trance/asot fan zo oordeelt hoor. basisidee is dat je het nog altijd zelf graag moet horen en dus zal die niet zomaar zeggen dat alles uit ASOT simpelweg goed is. Alle zo werkt da bij mij toch.
'k snap je redenering wel hoor en ze klopt ook wel, ma je mag ook niet overdrijven...

En als je nu een mega goeie plaat hoort die niet in ASOTkomt, zal je ze daarom minder goed vinden
Weet je wel hoelang Armin er over gedaan heeft om Without You Near te draaien , da maakte de plaat zeker niet slechter voor mij

Posted by Icone on Oct-21-2005 21:45:

Ik heb het zeker niet alleen over de 'echte' luisteraars, integendeel.

Het zijn vaak ook zelf producers die naar deze show luisteren, alsook veel platenlabels die blijkbaar enkel aan hun portemonnee denken en zo de scene eigenlijk ten onder brengen met slechte muziek (het zijn ook dikwijks ZIJ die op die manier denken - ASOT is goed, niet ASOT is niet goed). Kijk bvb naar de manier waarop ze tegenwoordig nieuwe releases aanprijzen als tegen 6 jaar geleden. Als iedereen ze draait, MOET het toch goed zijn, niet? Kwantiteit over kwaliteit dus.

Neem bvb John O'Callaghan, hij werd ooit gedraaid op ASOT en sindsdien blijkbaar niet meer weg te denken ondanks het ongelofelijk grote gemis aan kwaliteit en interessante melodi�n in AL zijn muziek. Deze jongen heeft nog nooit zichzelf bewezen met ��n eigen goede plaat en toch krijgt hij daardoor HOPEN remix offers. Sorry, maar dat kan er bij mij ECHT niet in.

John OC doet het immers enkel voor het geld btw heb ik uit heel betrouwbare bron... Hij is echter belange niet het enige voorbeeld van zogezegd 'nieuw talent' dat overal opgehemeld wordt, dit door ASOT en niets anders. Het is misschien wat ver van jullie bed, maar als goedmenende producer die graag zijn muziek aan het 'grotere' publiek wil brengen is dit - op z'n allerminst gezegd - vrij frustrerend.

Vraag maar eens aan Elof wat hij denkt van de grote hoop 'producer-djs' die uitermate saaie en oninteressante sets draaien op ETN.fm. Ik denk dat hij gerust ook wel eens zijn hartje zou willen luchten.

Anywayz, ik hoop dat deze tijd van trance h��l snel overgaat... Ik zie het namelijk vrij somber in

Posted by Push2005 on Oct-21-2005 21:50:

quote:
Ik heb het zeker niet alleen over de 'echte' luisteraars, integendeel.

Het zijn vaak ook zelf producers die naar deze show luisteren, alsook veel platenlabels die blijkbaar enkel aan hun portemonnee denken en zo de scene eigenlijk ten onder brengen met slechte muziek (het zijn ook dikwijks ZIJ die op die manier denken - ASOT is goed, niet ASOT is niet goed). Kijk bvb naar de manier waarop ze tegenwoordig nieuwe releases aanprijzen als tegen 6 jaar geleden. Als iedereen ze draait, MOET het toch goed zijn, niet? Kwantiteit over kwaliteit dus.

Neem bvb John O'Callaghan, hij werd ooit gedraaid op ASOT en sindsdien blijkbaar niet meer weg te denken ondanks het ongelofelijk grote gemis aan kwaliteit en interessante melodi�n in AL zijn muziek. Deze jongen heeft nog nooit zichzelf bewezen met ��n eigen goede plaat en toch krijgt hij daardoor HOPEN remix offers. Sorry, maar dat kan er bij mij ECHT niet in.

John OC doet het immers enkel voor het geld btw heb ik uit heel betrouwbare bron... Hij is echter belange niet het enige voorbeeld van zogezegd 'nieuw talent' dat overal opgehemeld wordt, dit door ASOT en niets anders. Het is misschien wat ver van jullie bed, maar als goedmenende producer die graag zijn muziek aan het 'grotere' publiek wil brengen is dit - op z'n allerminst gezegd - vrij frustrerend.

Vraag maar eens aan Elof wat hij denkt van de grote hoop 'producer-djs' die uitermate saaie en oninteressante sets draaien op ETN.fm. Ik denk dat hij gerust ook wel eens zijn hartje zou willen luchten.

Anywayz, ik hoop dat deze tijd van trance h��l snel overgaat... Ik zie het namelijk vrij somber in

Ik kan u zeer goed volgen en geef je ook gelijk.
Ma kvind toch da John O Callaghan 1 leuke remix heeft ( Sophie Sugar - Call Of Tomorrow (JOC Remix ) ) ... maar z'n producties zijn idd crap!

Posted by CygnusX on Oct-21-2005 21:54:

Icone: Het klinkt bij mij bijna alsof Armin je ooit iets heeft gelapt waardoor je een wrok hebt tegenover hem. Je ziet het zoals Bertn al zei erg zwart/wit.

quote:
... ik zou aanraden niet al te kortzichtig te zijn en enkel denken dat alles wat op ASOT verschijnt 'quality' is en alles wat niet op ASOT verschijnt 'niet goed genoeg werd beaamd'.

Voor mij is ASOT een goede bron van nieuwe nummers, maar zeker niet de enige. Ik luister ook naar setjes van Ferry, Gabriel & Dresden, Above & Beyond's 'Trance Around The World', Menno De Jong's 'Intuition', ... En ik ben er zeker van dat de echte tranceliefhebbers ASOT niet als enige 'trancebron' gebruiken.

Natuurlijk is niet alles wat hij draait 'top quality', maar dat is toch bij elke dj zo? Elke dj draait wel eens wat mindere nummers.

quote:
maar wat JOC betreft kan ik je goed begrijpen: die platen zijn allemaal pure CRAP, ik snap niet waarom armin die altijd draait.

Van mij mag Armin die blijven draaien. JOC heeft ook dit jaar een aantal topproducties gemaakt imo :
- John O'Callaghan pres. Mannix - Mercury
- Inertia - The Chamber
- Stenna - Skyline
- Agnelli & Nelson - Shiver (John O'Callaghan Remix)
- Siberian Sun - Frostbite

JOC > 90% van de trance-producers

Smaken verschillen zeker?

Posted by Bertn on Oct-22-2005 00:50:

quote:
.

sorry, maar dit is gewoon een kwestie van smaakt. JOC - mercury was wel degelijk een redelijk goeie plaat, met een goeie hook als lead melody en zo! Ik ben zeker niet de eerste die de vent zal komen verdedigen, maar zoals ik al eerder zei: soms druk je het nogal zwartwit uit.

Posted by djcresto on Oct-22-2005 11:06:

quote:
Originally posted by CygnusX
Voor mij is ASOT een goede bron van nieuwe nummers, maar zeker niet de enige. Ik luister ook naar setjes van Ferry, Gabriel & Dresden, Above & Beyond's 'Trance Around The World', Menno De Jong's 'Intuition', ... En ik ben er zeker van dat de echte tranceliefhebbers ASOT niet als enige 'trancebron' gebruiken.

Natuurlijk is niet alles wat hij draait 'top quality', maar dat is toch bij elke dj zo? Elke dj draait wel eens wat mindere nummers.

Beter zou ik het niet kunnen zeggen. Maja hoge bomen vangen altijd wel meer wind zeker

Posted by Gladius on Oct-22-2005 11:20:

quote:
Originally posted by CygnusX
Van mij mag Armin die blijven draaien. JOC heeft ook dit jaar een aantal topproducties gemaakt imo :
- John O'Callaghan pres. Mannix - Mercury
- Inertia - The Chamber
- Stenna - Skyline
- Agnelli & Nelson - Shiver (John O'Callaghan Remix)
- Siberian Sun - Frostbite

JOC > 90% van de trance-producers

Smaken verschillen zeker?

+1
en z�ker daarbij:
- foreign dilussions
- restricted motion
- inertia - the emerald

(daarnaast heeft hij idd ook wel veel matige trance gemaakt)
mss weten de meesten gewoon niet dat hij achter bovenstaande aliassen zit...

Posted by Icone on Oct-22-2005 12:46:

Je moest eens weten hoeveel andere producers zo denken over JOC... Heb je ooit al een track van hem gehoord met een melodie die zeg langer gaat dan 4 of 8 kicks? Die jongen heeft bitter weinig talent op dat gebied. Er zijn heel veel mensen die dat menen en maar bitter weinig die er zich ook maar iets van aantrekken omdat hij op de een of andere manier een naam heeft gekregen door ASOT. Ik weet zeker welke aliasen hij allemaal heeft want ik ken hem goed. JOC heeft z�ker geen consistentie wat dat betreft en toch blijven ze hem vragen.

Ik heb helemaal g��n wrok tegen Armin, ik blijf hem een steengoede dj vinden. Ik heb ook niks tegen ASOT, enkel de ongelofelijke hype errond door andere producer-djs, labels en djs die hetzelfde draaien als wat op ASOT gedraaid wordt (weet ik veel, om aandacht te krijgen) en zo de scene ongerlofelijk versmallen qua impressies en invloeden.

Wanneer heb je nog het laatst een track gehoord op ASOT zoals Dumonde, Fridge, Junk Project, Green Court en een hele hoop anderen? Ik zie het zo in: die tijd is voorbij en komt als het zo verder gaat vrees ik nooit meer trug...

Posted by CygnusX on Oct-22-2005 13:12:

quote:
Je moest eens weten hoeveel andere producers zo denken over JOC... Heb je ooit al een track van hem gehoord met een melodie die zeg langer gaat dan 4 of 8 kicks? Die jongen heeft bitter weinig talent op dat gebied. Er zijn heel veel mensen die dat menen en maar bitter weinig die er zich ook maar iets van aantrekken omdat hij op de een of andere manier een naam heeft gekregen door ASOT. Ik weet zeker welke aliasen hij allemaal heeft want ik ken hem goed. JOC heeft z�ker geen consistentie wat dat betreft en toch blijven ze hem vragen.

Onze meningen/smaken verschillen blijkbaar erg wat JOC betreft
Ik beoordeel nummers puur op hoe ze me doen voelen, niet op het aantal kicks in een melodie of andere technische aspecten. JOC's melodi�n vind ik vaak geweldig. Ik kan ook niet geloven dat velen (waaronder mezelf) hem enkel goed vinden omdat Armin zijn nummers draait op ASOT.

Veel nummers zijn in mijn ogen minder goed omdat de producer zijn herkenbare sound blijft gebruiken, maar bij JOC is dat nog niet gebeurd. Een JOC-nummer hoor je vaak van ver aankomen, door zijn typische sound. Inconsistent zou ik hem dus zeker niet noemen. Hij blijft bommen maken

quote:
Ik heb helemaal g��n wrok tegen Armin, ik blijf hem een steengoede dj vinden. Ik heb ook niks tegen ASOT, enkel de ongelofelijke hype errond door andere producer-djs, labels en djs die hetzelfde draaien als wat op ASOT gedraaid wordt (weet ik veel, om aandacht te krijgen) en zo de scene ongerlofelijk versmallen qua impressies en invloeden.

Zie het dan als jouw missie om nummers te maken die zo goed zijn dat ze die slechte nummers van ASOT verdringen
Ik ben ervan overtuigd dat als Armin deze week een geweldig nummer van een (onbekende) producer in de bus krijgt, dat hij dat nummer dan zal verkiezen boven een matig nummer van een gevestigde producer of 'vriend'.

quote:
Wanneer heb je nog het laatst een track gehoord op ASOT zoals Dumonde, Fridge, Junk Project, Green Court en een hele hoop anderen? Ik zie het zo in: die tijd is voorbij en komt als het zo verder gaat vrees ik nooit meer trug...

Die sound is voorgoed verleden tijd. Trance evolueert. Misschien kan jij je niet meer vinden in de huidige sound, maar ik kan het nog erg appreci�ren.

Pages (98): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 »