TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »
| quote: |
| Originally posted by AlFerox bij thuisgebruik maakt het toch niet zoveel uit als je faders wat kraken? mijn faders kraken ook, vooral als ik hem net heb aangezet.. na een tijdje gaat het dan weg, heb er dus niet echt hinderlijk last van. ik geloof trouwens wel dat je een soort vloeistof kunt kopen waar je je faders mee kunt inspuiten, dan is het probleem weer voor een tijdje verholpen. |
| quote: |
| Originally posted by TranceFool Ik zal trouwens eens kijken naar die vloeistof, thanx voor de tip |
je hebt een spelfout in je sig
| quote: |
| Originally posted by Optimus je hebt een spelfout in je sig |
| quote: |
| Originally posted by Optimus je hebt een spelfout in je sig |
Faders (niet alleen crossfader maar ook channel faders) gaan ook vaak kraken door stof, oplossing is om dat ding af te dekken als je em niet gebruikt..
Of het is natuurlijk gewoon een brakke mixer 
Crossfader vervangen zou niet al te moeilijk moeten zijn, ik weet in ieder geval wel dat je voor een aantal merken gewoon losse nieuwe exemplaren kan kopen..
| quote: |
| Originally posted by New Wave Ik een spelfout, jij een neukfout |

contactspray helpt wel voor even, maar vergeet niet dat die vloeistof op zichzelf weer meer vuil aantrekt, dus dat het na een tijdje terug is, zoniet erger.
Ik heb pas een cdtjs opgenomen maar deze is iets te lang. Dit zag ik al aan komen dus wist ik al van te voren dat ik moest gaan knippen. Maar ik heb een soort van edit in mijn branderprogramma, maar als ik daar doe knippen zet hij er automatisch een stukje van een miliseconde tussen waar je niks hoord. Dus dan door je dat daar iest geknipt is. Ik krijg dit niet weg.
Weet iemand wel een goed programma om uit zo'n set stukjes te knippen??
| quote: |
| Originally posted by MennoB Ik heb pas een cdtjs opgenomen maar deze is iets te lang. Dit zag ik al aan komen dus wist ik al van te voren dat ik moest gaan knippen. Maar ik heb een soort van edit in mijn branderprogramma, maar als ik daar doe knippen zet hij er automatisch een stukje van een miliseconde tussen waar je niks hoord. Dus dan door je dat daar iest geknipt is. Ik krijg dit niet weg. Weet iemand wel een goed programma om uit zo'n set stukjes te knippen?? |
Je wil er toch geen stukken tussenuit gaan knippen of wel???
De simpele weg is mp3cutter, kun je em mooi op de honderdste van een secone knippen geloof ik, maar hij kapt em wel gewoon af. Wil je een fade out aan het eind dan zul je toch de wave moeten editen met een programma als Cool Edit of Sound Forge.
| quote: |
| Originally posted by Ding Chavez Je wil er toch geen stukken tussenuit gaan knippen of wel??? |
. Ik wil het zo doen dat je niet hoord dat ik eriets uit heb geknipt. De meeste cd's die je kan kopen is dit ook gebeurt omdat er anders maar 12 nummers op kunnen komen..
Ik probeer nu ff mp3cutter omdat deze gratis is..
Ik wil er niet zoveel geld aan uitgeven. Ik kan ook een set opnemen met een nummer minder...
Het enige nadeel van mp3cutter is dat je moet weten bij welke tijd je moet knippen. Die tijd weet ik niet precies, maar weet iemand wel hoe dat cue programmatje heet voor winamp? Daar kan ik wel ff die tijden in opzoeken zeg maar.
| quote: |
| Originally posted by MennoB Het enige nadeel van mp3cutter is dat je moet weten bij welke tijd je moet knippen. Die tijd weet ik niet precies, maar weet iemand wel hoe dat cue programmatje heet voor winamp? Daar kan ik wel ff die tijden in opzoeken zeg maar. |
| quote: |
| Originally posted by MennoB Ik probeer nu ff mp3cutter omdat deze gratis is.. Ik wil er niet zoveel geld aan uitgeven. Ik kan ook een set opnemen met een nummer minder... |
| quote: |
| Originally posted by Bellie gebruik gewoon cool edit pro. is stukken makkelijker. |
Zo'n 11 maanden geleden ben ik begonnen met draaien en heb natuurlijk heel wat achter mijn tafels gestaan. Destijds heb ik 2 nieuw naalden (banana's) op de tafels gezet.
Nu heb ik het idee dat ��n naald versleten is en vraag ik me af of dat je platen hier dan harder van slijten.
Maar, kan een naald uberhaupt wel verslijten?
Lijkt me wel.
Ik heb dat idee sinds ik Delerium - Silence draaide en toen klonk de vocal ontzettend brak. Heb um nog niet op de andere tafel gelegd, dat zal ik nog is doen.
Dus:
Hoe vaak moeten jullie nieuwe naalden kopen?
Mishandel je met een versleten naald je vinyl?
| quote: |
| Originally posted by raoel Dus: Hoe vaak moeten jullie nieuwe naalden kopen? Mishandel je met een versleten naald je vinyl? |

Als je platen schoonmaken niet meer helpt..
Het kan best aan de naalden liggen. Ik had in het begin ook een paar keer m'n naalden laten butsen op de draaitafel (was te snel
) en daardoor versleten m'n platen ineens heel snel. In de beak flink gekraak (waren gelukkig niet mijn platen toen
) Ik was toen naar de winkel gegaan waar ik ze had gekocht en kreeg meteen 2 nieuwe naalden (zonder elementen)
Maar een te hoge naaldendruk kan het ook wel zijn ja...
| quote: |
| Originally posted by MennoB Het kan best aan de naalden liggen. Ik had in het begin ook een paar keer m'n naalden laten butsen op de draaitafel (was te snel ) en daardoor versleten m'n platen ineens heel snel. |
| quote: |
| Originally posted by basd Tsja tegen mensen die zich bezighouden met toonarmslingeren zijn de meeste platen inderdaad niet bestand |
| quote: |
| Originally posted by MennoB Nou, ik liet hem toen niet op de platen valllen, maar op de draaitafel zelf, naast de pitchcontrol zeg maar |
| quote: |
| Originally posted by basd Wel staaltje vakkundig sloopwerk hoor |
| quote: |
| Originally posted by MennoB Ja klopt, TranceFool stuurt mij die vanavond door tenzij iemand mij een link kan geven om het te downloaden... |
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.