TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »


Posted by TranceFool on Dec-26-2003 15:09:

quote:
Originally posted by AlFerox
bij thuisgebruik maakt het toch niet zoveel uit als je faders wat kraken? mijn faders kraken ook, vooral als ik hem net heb aangezet.. na een tijdje gaat het dan weg, heb er dus niet echt hinderlijk last van.

ik geloof trouwens wel dat je een soort vloeistof kunt kopen waar je je faders mee kunt inspuiten, dan is het probleem weer voor een tijdje verholpen.

Van die faders vind ik opzich ook niet zo erg, maar het gaat er vooral om dat wanneer ik em helemaal open gooi dat het geluid wegvalt. Dat is wel irritant. Dit heb ik alleen bij kanaal 2 dus ik gebruik nu alleen 1 en 3.

Met die crossfader zit ik wel heel erg. Er zitten 4 schroeven op dus ik neem aan dat je em gewoon los kan schroeven. Misschien om eens te kijken of er veel vuil tussen die crossfader zit, want zo vaak heb ik em niet gebruikt. Of lijkt jullie het niet verstandig om em open te halen?

Ik zal trouwens eens kijken naar die vloeistof, thanx voor de tip


Posted by New Wave on Dec-26-2003 17:30:

quote:
Originally posted by TranceFool
Ik zal trouwens eens kijken naar die vloeistof, thanx voor de tip


Noem het maar contactspray


Posted by Opti on Dec-26-2003 17:44:

je hebt een spelfout in je sig


Posted by New Wave on Dec-27-2003 13:38:

quote:
Originally posted by Optimus
je hebt een spelfout in je sig


Ik een spelfout, jij een neukfout


Posted by franzelare on Dec-27-2003 15:26:

quote:
Originally posted by Optimus
je hebt een spelfout in je sig


jij bent een en al vout dus jij moet je bek houden stomme kut sjinees!

kan kan niet draaien, geen joints en geen plaatjes dus je moet opzouten uit deze draad! ga maar naar de hitjesluisterdraad!


Posted by basd on Dec-27-2003 15:35:

Faders (niet alleen crossfader maar ook channel faders) gaan ook vaak kraken door stof, oplossing is om dat ding af te dekken als je em niet gebruikt..

Of het is natuurlijk gewoon een brakke mixer

Crossfader vervangen zou niet al te moeilijk moeten zijn, ik weet in ieder geval wel dat je voor een aantal merken gewoon losse nieuwe exemplaren kan kopen..


Posted by SnuggLe on Dec-28-2003 19:31:

quote:
Originally posted by New Wave
Ik een spelfout, jij een neukfout


LOL, nu hoortie het eens van een ander


Posted by Eye-Riz on Dec-28-2003 23:04:



contactspray helpt wel voor even, maar vergeet niet dat die vloeistof op zichzelf weer meer vuil aantrekt, dus dat het na een tijdje terug is, zoniet erger.


Posted by MennoB on Dec-30-2003 10:22:

Ik heb pas een cdtjs opgenomen maar deze is iets te lang. Dit zag ik al aan komen dus wist ik al van te voren dat ik moest gaan knippen. Maar ik heb een soort van edit in mijn branderprogramma, maar als ik daar doe knippen zet hij er automatisch een stukje van een miliseconde tussen waar je niks hoord. Dus dan door je dat daar iest geknipt is. Ik krijg dit niet weg.

Weet iemand wel een goed programma om uit zo'n set stukjes te knippen??


Posted by DjRV on Dec-30-2003 11:26:

quote:
Originally posted by MennoB
Ik heb pas een cdtjs opgenomen maar deze is iets te lang. Dit zag ik al aan komen dus wist ik al van te voren dat ik moest gaan knippen. Maar ik heb een soort van edit in mijn branderprogramma, maar als ik daar doe knippen zet hij er automatisch een stukje van een miliseconde tussen waar je niks hoord. Dus dan door je dat daar iest geknipt is. Ik krijg dit niet weg.

Weet iemand wel een goed programma om uit zo'n set stukjes te knippen??


cool edit pro (Y)


Posted by Ding Chavez on Dec-30-2003 11:29:

Je wil er toch geen stukken tussenuit gaan knippen of wel???
De simpele weg is mp3cutter, kun je em mooi op de honderdste van een secone knippen geloof ik, maar hij kapt em wel gewoon af. Wil je een fade out aan het eind dan zul je toch de wave moeten editen met een programma als Cool Edit of Sound Forge.


Posted by MennoB on Dec-30-2003 13:39:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Je wil er toch geen stukken tussenuit gaan knippen of wel???


Uhm, eigenlijk wel ja. De cd die ik heb opgenomen is 84 minuten lang dus moet er zeker 5 minuten uit geknipt worden. Dit knippen die ik niet zomaar ff iets eruit knippen hoor . Ik wil het zo doen dat je niet hoord dat ik eriets uit heb geknipt. De meeste cd's die je kan kopen is dit ook gebeurt omdat er anders maar 12 nummers op kunnen komen..


Posted by MennoB on Dec-30-2003 13:44:

Ik probeer nu ff mp3cutter omdat deze gratis is..
Ik wil er niet zoveel geld aan uitgeven. Ik kan ook een set opnemen met een nummer minder...


Posted by MennoB on Dec-30-2003 13:53:

Het enige nadeel van mp3cutter is dat je moet weten bij welke tijd je moet knippen. Die tijd weet ik niet precies, maar weet iemand wel hoe dat cue programmatje heet voor winamp? Daar kan ik wel ff die tijden in opzoeken zeg maar.


Posted by Ding Chavez on Dec-30-2003 14:40:

quote:
Originally posted by MennoB
Het enige nadeel van mp3cutter is dat je moet weten bij welke tijd je moet knippen. Die tijd weet ik niet precies, maar weet iemand wel hoe dat cue programmatje heet voor winamp? Daar kan ik wel ff die tijden in opzoeken zeg maar.


mp3cue ???


Posted by Bellie on Dec-30-2003 14:53:

quote:
Originally posted by MennoB
Ik probeer nu ff mp3cutter omdat deze gratis is..
Ik wil er niet zoveel geld aan uitgeven. Ik kan ook een set opnemen met een nummer minder...


gebruik gewoon cool edit pro. is stukken makkelijker.


Posted by MennoB on Dec-30-2003 14:58:

quote:
Originally posted by Bellie
gebruik gewoon cool edit pro. is stukken makkelijker.


Ja klopt, TranceFool stuurt mij die vanavond door tenzij iemand mij een link kan geven om het te downloaden...


Posted by raoel on Jan-02-2004 17:25:

Zo'n 11 maanden geleden ben ik begonnen met draaien en heb natuurlijk heel wat achter mijn tafels gestaan. Destijds heb ik 2 nieuw naalden (banana's) op de tafels gezet.
Nu heb ik het idee dat ��n naald versleten is en vraag ik me af of dat je platen hier dan harder van slijten.

Maar, kan een naald uberhaupt wel verslijten?
Lijkt me wel.
Ik heb dat idee sinds ik Delerium - Silence draaide en toen klonk de vocal ontzettend brak. Heb um nog niet op de andere tafel gelegd, dat zal ik nog is doen.

Dus:
Hoe vaak moeten jullie nieuwe naalden kopen?
Mishandel je met een versleten naald je vinyl?


Posted by basd on Jan-02-2004 19:28:

quote:
Originally posted by raoel
Dus:
Hoe vaak moeten jullie nieuwe naalden kopen?
Mishandel je met een versleten naald je vinyl?


Sowieso kunnen naalden natuurlijk slijten he

Weet niet precies hoe lang dat duurt, zal wel verschillen per type naald en type gebruiker.. Kan me niet voorstellen dat het slecht is voor je vinyl, als je vinyl zwaar achteruit gaat ligt dat denk ik eerder aan te hoge naalddruk dan aan gare naalden..

Zelf doe ik al meer dan een jaar met mijn eerste setje Ortofon OM Pro's... Hoor nog geen verschil met een jaar geleden.

Je hoort het meestal trouwens wel vrij duidelijk wanneer je naald aan vervanging toe is Als je platen schoonmaken niet meer helpt..


Posted by MennoB on Jan-02-2004 20:07:

Het kan best aan de naalden liggen. Ik had in het begin ook een paar keer m'n naalden laten butsen op de draaitafel (was te snel ) en daardoor versleten m'n platen ineens heel snel. In de beak flink gekraak (waren gelukkig niet mijn platen toen ) Ik was toen naar de winkel gegaan waar ik ze had gekocht en kreeg meteen 2 nieuwe naalden (zonder elementen)

Maar een te hoge naaldendruk kan het ook wel zijn ja...


Posted by basd on Jan-05-2004 07:55:

quote:
Originally posted by MennoB
Het kan best aan de naalden liggen. Ik had in het begin ook een paar keer m'n naalden laten butsen op de draaitafel (was te snel ) en daardoor versleten m'n platen ineens heel snel.


Tsja tegen mensen die zich bezighouden met toonarmslingeren zijn de meeste platen inderdaad niet bestand


Posted by MennoB on Jan-05-2004 09:13:

quote:
Originally posted by basd
Tsja tegen mensen die zich bezighouden met toonarmslingeren zijn de meeste platen inderdaad niet bestand


Nou, ik liet hem toen niet op de platen valllen, maar op de draaitafel zelf, naast de pitchcontrol zeg maar


Posted by basd on Jan-05-2004 09:17:

quote:
Originally posted by MennoB
Nou, ik liet hem toen niet op de platen valllen, maar op de draaitafel zelf, naast de pitchcontrol zeg maar


Ah nou snap ik em.. Inderdaad, als je zo je naald molt dan kunnen er wel onregelmatigheden op komen (ook al zijn die dingen keihard, helemaal hufterproof zijn ze toch nooit) die vervolgens je platen weer kunnen slopen..

Wel staaltje vakkundig sloopwerk hoor


Posted by MennoB on Jan-05-2004 09:18:

quote:
Originally posted by basd

Wel staaltje vakkundig sloopwerk hoor


Thnx


Posted by Bellie on Jan-08-2004 08:03:

quote:
Originally posted by MennoB
Ja klopt, TranceFool stuurt mij die vanavond door tenzij iemand mij een link kan geven om het te downloaden...


En..... heb je hem al gekregen van hem??


Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.