TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- alleen wonen
Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 »

Posted by Nabistai on Jun-19-2006 14:52:

quote:
Originally posted by Bertn
verdikke, ik dacht echt dak da al een paar keer gelezen had...

Kben een paar maandjes geleden nog naar een clubavond van de BBC geweest (Brabantse Business Club) geweest. En die avond heeft 1 of ander hoge piet van de immobilien een parl�ke gehouden over de immobilienmarkt en de toekomst ervan. De grootste opmerkingen die hij maakte was dat de prijzen van huizen de komende jaren blijven stijgen, en dat de huurprijzen daarentegen dalen door een overaanbod. En nog een interessant detail: Lennik is 1 van de duurste gemeenten ven Belgi� om een huis te kopen (ik dacht zelfs de duurste van Brabant). Go Lennik!

Posted by djcresto on Jun-19-2006 15:23:

quote:
Originally posted by Push2005
Gestaafd op het succes van mijn ouders en zowat elk middenklasse gezin dat ik ken ja...

Je kan de tijden ook moeilijk vergelijken. Kopen is nu een pak moeilijker dan zoveel jaren terug. Wij mogen ons hier thuis ook tot een middenklassegezin rekenen. Mijn ouders hebben eerst een app gehuurd voor een jaar of 3-4. Daarna gebouwd. Ons huis kostte mss 3-4 miljoen BEF. Hetzelfde huis zal nu zeker een waarde hebben van meer dan 10 miljoen. Probeer dat maar eens als jong koppel op tafel te leggen.

Posted by djcresto on Jun-19-2006 15:25:

quote:
Originally posted by Push2005
Mensen die hun hele leven huren kunnen eventueel wel lomperiken zijn ja; punt uit.
Maar ik ben omgeven door de economisten en hun visie daarover en dies meestal wel genuanceerder dan je zou denken... Denk je dat ik hier uit mijn nek lul voor het plezier ofzo?

Een beetje minder neerbuigend kan misschien ook?

Posted by Push2005 on Jun-19-2006 15:35:

quote:
Originally posted by djcresto
Een beetje minder neerbuigend kan misschien ook?

Aan objectieve feiten is er niets hooghartigs...

Wie is hier neerbuigend ? Ik werd als het na�ef lulletje zonder levenservaring afgeschilderd door iemand die hooguit een paar jaar ouder is... Mijn argumenten zijn evenveel gestaafd als de zijne; het is aan u om er uw eigen mening op na te houden; maar als je mijn taalgebruik in deze topic veroordeelt lees dan eerst zijn posts erop na en doe dan maar hetzelfde.

Posted by Jasperovitsj on Jun-19-2006 15:51:

quote:
Originally posted by Bertn

Jasper, ik snap niet goed waarom je levenslang huren dan bijvoorbeeld niet "onverstandig" vindt...

Ik heb nergens gezegd dat ik dat niet onverstandig vind h�
Dat is inderdaad dom, maar ik vind het even dom om op bijvoorbeeld je 24ste al - pas afgestudeerd, eerste job, nog geen kinderen - je al meteen te verbinden aan een huis/lening. Tegen m'n 30ste wil ik ook beginnen denken aan kopen hoor, don't get me wrong. Maar eerst een 10tal jaar sparen en huren tot m'n leven deftig in de plooi ligt en je wat reserve hebt opgebouwd. Als mensen dat dom vinden, dan vind ik hen op hun beurt na�ef, en ik denk veel mensen met mij...

En echt, Luc, je mag dat echt niet onderschatten wat de druk van zo'n grote lening is. Als jong koppel valt dat misschien nog te doen, maar vanaf er kinderen komen is het financieel h�lemaal niet meer zo vanzelfsprekend om deftig voor je kinderen te zorgen en elke maand zonder problemen de termijn af te lossen :s

Posted by Push2005 on Jun-19-2006 15:56:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Dat is inderdaad dom, maar ik vind het even dom om op bijvoorbeeld je 24ste al - pas afgestudeerd, eerste job, nog geen kinderen - je al meteen te verbinden aan een huis/lening. Tegen m'n 30ste wil ik ook beginnen denken aan kopen hoor, don't get me wrong. Maar eerst een 10tal jaar sparen en huren tot m'n leven deftig in de plooi ligt en je wat reserve hebt opgebouwd.

Maar daar ga ik mee akkoord ... Huren van 24 - 30j is korte termijn h�
Alleen is het fout om te denken dat vanaf uw 30ste uw leven al in de plooi ligt; velen zullen er dan nog even hard aan twijfelen om te kopen als toen ze 25 waren... Want als je huurt gaat het eenmaal goed en haal je geen risico's in huis... Het is van dat dat je moet durven afstappen ... Blijf je voorthuren dan verlies je centjes, daar blijf ik bij.

Posted by FredNova on Jun-19-2006 15:59:

Wacht maar tot het zo ver is... dan loopt net alles anders dan je had geplanned...

maar tis toch allemaal de schuld van id&t

Posted by Nabistai on Jun-19-2006 16:04:

quote:
Originally posted by FredNova

Ik ben blij dat we eindelijk tot de kern van deze zaak zijn gekomen!

Posted by Bertn on Jun-19-2006 16:17:

impliciet is het idd de schuld van id&t. door hun veel te dure ticketprijzen kan de jonge - en nog uitgaande - spaarder minder geld per maand opzij zetten om zijn lening af te betalen. bijgevolg moet hij langer huren, enzovoort...

uiteindelijk is ALLES de schuld van ID&T

Posted by Jasperovitsj on Jun-19-2006 16:30:

Ehe, spot on

Posted by Phortastic on Jun-19-2006 18:05:

quote:

lolz

Posted by FredNova on Jun-19-2006 18:10:

Tis toch waar zeker...
Da is hier ni voor te lachen he

Posted by Jasperovitsj on Jun-19-2006 18:12:

Hier gaan we weer...

Posted by FredNova on Jun-19-2006 18:18:

quote:
Hier gaan we weer...

Posted by Bertn on Jun-19-2006 19:45:

quote:
Tis toch waar zeker...
Da is hier ni voor te lachen he

het leven, das ook ni voor te lachen!

Posted by domineesje on Jun-19-2006 20:34:

wie woont er nu eigenlijk alleen (niet meer bij ouders) van de BETA's

Posted by Kelly* on Jun-19-2006 20:46:

quote:
Originally posted by domineesje
wie woont er nu eigenlijk alleen (niet meer bij ouders) van de BETA's

ikke

Posted by Dj LPG on Jun-19-2006 20:59:

quote:
Dat is inderdaad dom, maar ik vind het even dom om op bijvoorbeeld je 24ste al - pas afgestudeerd, eerste job, nog geen kinderen - je al meteen te verbinden aan een huis/lening. Tegen m'n 30ste wil ik ook beginnen denken aan kopen hoor, don't get me wrong. Maar eerst een 10tal jaar sparen en huren tot m'n leven deftig in de plooi ligt en je wat reserve hebt opgebouwd.

Hier ben ik het ook mee eens... Probeer tegenwoordig trouwens maar eens aan een lening te geraken op je 24e! Mijn broer werkt al 5jaar en is nu 25 en nog altijd moeten mijn ouders alletwee borg tekenen voor zijn lening en duurde het zeker een maand voor ze toegezegd was. En da was dan nog maar voor nen auto van 16.000�!

Posted by Nabistai on Jun-19-2006 21:15:

quote:
Originally posted by Dj LPG
Hier ben ik het ook mee eens... Probeer tegenwoordig trouwens maar eens aan een lening te geraken op je 24e! Mijn broer werkt al 5jaar en is nu 25 en nog altijd moeten mijn ouders alletwee borg tekenen voor zijn lening en duurde het zeker een maand voor ze toegezegd was. En da was dan nog maar voor nen auto van 16.000�!

Nuja als uw broer al 5 jaar werkt en hij moet nog een lening aangaan om een auto te kopen, dan denk ik dat de bank toch terecht twijfels heeft neen?

Posted by FredNova on Jun-19-2006 21:17:

Wie woont alleen van de BeTA's:

Kelly*
FredNova

Posted by Xilver on Jun-19-2006 21:22:

Wie woont alleen van de BeTA's:

Kelly*
FredNova
Nyah + Xilver (maar dan samen)

Posted by Dj LPG on Jun-19-2006 21:53:

quote:
Originally posted by Nabistai
Nuja als uw broer al 5 jaar werkt en hij moet nog een lening aangaan om een auto te kopen, dan denk ik dat de bank toch terecht twijfels heeft neen?

Ik weet het ni ze, ik hou mij ni bezig me zijn geldzaken, ma ik wil maar zeggen da het dus toch ni zo eenvoudig is als sommigen hier beweren om een lening te krijgen. De banken beginnen blijkbaar steeds meer schrik te krijgen dat ze hun geld niet gaan terug zien ofzo...

Posted by MikeVee on Jun-19-2006 22:03:

Dat is omdat het risico voor de bank bij een wagen groter is. Als iemand met een autolening nie kan betalen bestaat de kans dat de bank zijn geld niet ziet doordat de wagen gestolen is, niet meer zoveel waard is,...
Een woning staat er, dus minder risico en jezal dus gemakkelijker een lening krijgen.

Posted by FCB_Fanatic on Jun-19-2006 22:36:

quote:
Originally posted by Nabistai
Kben een paar maandjes geleden nog naar een clubavond van de BBC geweest (Brabantse Business Club) geweest. En die avond heeft 1 of ander hoge piet van de immobilien een parl�ke gehouden over de immobilienmarkt en de toekomst ervan. De grootste opmerkingen die hij maakte was dat de prijzen van huizen de komende jaren blijven stijgen, en dat de huurprijzen daarentegen dalen door een overaanbod. En nog een interessant detail: Lennik is 1 van de duurste gemeenten ven Belgi� om een huis te kopen (ik dacht zelfs de duurste van Brabant). Go Lennik!

Nochtans hebben ze op Terzake een aantal maanden geleden iets anders gezegd. Ze hadden het daar niet over een crash maar wel dat prijzen zouden dalen door sterfte van de babyboomers, die vaak toch een huis hebben. Daardoor zouden heel wat huizen op de markt komen en een overaanbod creeren en dus voor een prijsdaling zorgen. Een Belg bouwt dan ook nog steeds liever zelf een eigen huis dan er ��n te kopen.

Kzeg niet dat Terzake het beter weet natuurlijk, kwil alleen maar aangeven dat zij er een andere theorie op nahielden. Kweet ook niet meer wat de verdere en exacte inhoud was want t is echt al maanden geleden

Posted by djcresto on Jun-19-2006 22:47:

Die babyboomers zijn nu mss 50 dus belange nog niet dood he. Wat ik gelezen heb is dat de markt zich stabiliseert. Maar de prijzen zullen wel niet meer zakken maar de prijzen van de leningen zullen wel stillaan weer de hoogte in gaan.

Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 »