TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Party v3
Pages (70): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 »

Posted by djcresto on Sep-15-2005 16:23:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Al feestjes daar meegemaakt Gert? Is het iets voor een Beta-party met een grote naam op de affiche, of heeft het t� veel "gore chirofuif" gehalte?

We hebben daar vorig jaar ons kampioenenfuif georganiseerd. We vreesden een beetje voor de opkomst en dachten zelfs aan verlies. Maar dat viel supergoed mee en we maakten zelfs 200 euro winst.
pics: http://www.bcoudegem.be/fotos/2005k...nenfuif2005.htm

Zoiezo zijn er een pak nadelen aan die zaal. Tis voor wat het is duur. Want je moet zelf nog voor je installatie zorgen. De opkuis moogt ge ook zelf doen. Enja tchirogehalte ligt er redelijk hoog. Enja in Dendermonde is er ook al eens een beta party doorgegaan. Dan kunt ge evengoe Gent nemen. Want de Rector is toch een goede goedkope zaal waar ge weinig werk mee hebt. Maar in al die grote steden moeten toch nog goeie zaaltjes zijn of niet?

Posted by Nyah on Sep-15-2005 16:28:

quote:
Originally posted by Zehra
omg that looks

idd looks very nice, ma zoals jasper al zei, lijkt me dat ni zo geschikt voor een beta-party

Posted by Kaidreas on Sep-15-2005 17:43:

quote:
Originally posted by Zehra
omg that looks

inderdeed, en niet geschikt voor een trance feesje? kdacht juist van wel wie weet mag je daar wat aanpassingen maken, zet die tafelkes weg enz. en gehebt al serieus wat plek bij (wie weet mag dit wel)

Posted by TOR on Sep-15-2005 18:11:

quote:
Originally posted by Nyah
idd looks very nice, ma zoals jasper al zei, lijkt me dat ni zo geschikt voor een beta-party

bwa ik heb altijd al trance geassocieerd met style, dus voor mij is met het interieur zeker niks mis

en zoals Dries zegt, je kunt mss wel een paar aanpassingen doorvoeren

de vraag is idd of de geluidsinstallatie geschikt is

Posted by Belgian Bonzai on Sep-29-2005 23:36:

Ik ben ooit eens in de catacomben van het Kuipke in Gent geweest naar een fuif, goei acustiek en ge kunt het afzetten naar willekeur. Prijs & contact: geen idee.

Posted by Jasperovitsj on Sep-29-2005 23:41:

Update:

Die zalen in het Antwerpse gaan denk ik niks worden
Van de Kaaiman heb ik geen antwoord meer gekregen, en van Pier 19 ook niet meer. En hoewel het een coole zaal was leek me die toch niet geschikt voor een trancefeestje anyway. Misschien mits aanpassingen ja, maar we hebben totaal geen budget voor zo'n dingen er nog bij te nemen. En voor de rest weet ik in Antwerpen zelf ook geen geschikte zaal meer zijn, en ik ken ook niet echt mensen die me verder zouden kunnen helpen...

Dus ik denk toch dat we onze pijlen terug op anders steden moeten richten, met name Gent, Leuven of Hasselt. Of Kortrijk inderdaad zoals Pheatus zei. Probeer in ieder geval als je kan ACTIEF naar locaties op zoek te gaan. Als je iets vindt dat geschikt lijkt, post dan niet gewoon hier dat je iets hebt gevonden, maar contacteer die mensen, vraag achter prijzen en voorwaarden enzo. Hetgeen wat we zoeken staat nog steeds in mijn eerste post, dus daar kan je je op baseren. Maar er moeten echt m��r mensen acief meezoeken, anders geraken we echt geen stap verder, en er is blijkbaar toch weer een hoop animo voor een nieuwe Beta-party

Posted by eieregooie on Sep-30-2005 02:36:

Ik wil best helpen hoor, maar een BETA Party in NL lijkt me not-done

Posted by Real on Sep-30-2005 06:40:

quote:
Originally posted by eieregooie

Dat zou een nationale schande zijn!

Posted by djcresto on Sep-30-2005 06:57:

quote:
Originally posted by eieregooie

ergens op de grens een BE NL TA party

Posted by pooley on Sep-30-2005 07:46:

Of je trekt het meer naar Frankrijk/Walloni�.
Lolo heeft een goed contact met de Franse community, das ook al nen hoop volk

Posted by djcresto on Sep-30-2005 08:16:

quote:
Originally posted by pooley
Of je trekt het meer naar Frankrijk/Walloni�.
Lolo heeft een goed contact met de Franse community, das ook al nen hoop volk

of waarom niet in onze hoofdstad?

Posted by pooley on Sep-30-2005 09:13:

Das natuurlijk ook mogelijk, ben er zelf voorstander van ;-) Lekker dicht bij.
Kzal is informeren achter zaaltjes, kzit hier op men nieuw werk met gasten uit brussel + diest; die ook draaien en feestjes geven.
Maja, als ge naar Brussel trekt, gaat d eprijs ook de lucht in h�.

Posted by Xilver on Sep-30-2005 09:35:

Den Ancienne Belgique, onzen baas heeft da ook gedaan voor z'n trouwfeest vorig weekend

Posted by diddi on Sep-30-2005 09:45:

Enkele suggesties:

'T smis in Asse

..als we dan toch iets groter zoeken. Altijd veel volk en h��l trance minded. Prijzen ken ik niet echt. Ook altijd goed volgeboekt. Materiaal is zelf mee te nemen. Drank is apart denk ik. Kan een 2000 (imo) man herbergen. Makkelijk te bereiken via de ring van bxl.

't Centrum in Londerzeel
Prijzen ken ik ook niet, die ben ik aant opzoeken. Alles aanwezig: licht en geluid (zelfs een beetje ingericht als een discotheek). Kan imo zeker 1000 � 1500 man binnen. Ook Trance gericht, wel mits de nodige reclame. Drank is af te nemen via een caf�.
Gelegen langs A12, 15 min van de ring van Bxl.

Voor de rest... mss Complex Kwetsendael in Merchtem (waar vroeger the nitric door ging, daar kan ook heel wat volk binnen).

Voor goedkopere zalen moet je bij de lokale jeugdhuizen zijn. Probleem echter: hoe in een marginale zaal een vette trance fuif organiseren (zie reputatie)

Ik weet nog dat er in Zaventem een vrij grote zaal is (een sporthal d8 ik), ma ben niet van die buurt. Mss iemand hier dat daar meer over weet.

En anders de stadsfeestzaal in Aarschot (bestaat nog wel denk ik). Deze zaal wordt veel gebruikt (zie RGR-radio ). Maar daar heb ik ook geen informatie van

In Brussel is er ook een zaal in een oud (trein)station. Zal daar eens achter horen.

Ik doe maar wat voorstellen h�... so shoot!

Posted by dj Elof on Sep-30-2005 10:02:

Ik las dit topic even vlug door, so don't shoot me als er al geantwoord is op volgende vragen:

- organiseren in een discotheek?
- wordt er inkom gevraagd?
- hoe staan jullie tegenover het idee: inkom voor jullie en drank voor de eigenaar

Opgelet! In discotheken zijn er wel kosten. Om je een voorbeeld te geven, inkom 5 EUR = SABAM aan 250 EUR.

Posted by Pheatus on Sep-30-2005 10:22:

Wel leuk en goed idee om het eventueel in een discotheek te laten doorgaan!

Enkele positieve puntjes:
- belichting/geluid zijn allemaal dik inorde
- bar voorzien
- leuke sfeer meestal
- weinig organisatie nodig om dit op punt te zetten
- waarschijnlijk makkelijker volk te lokken -> groot pluspunt natuurlijk! En mits een deftige line-up moet dit lukken.
- inkomsten door toegangskaarten

Minder:
- duurder voor bezoekers (drankjes/inkom/...)
- Sabam en dergelijke? of wordt dit betaald door discotheek zelf?
- geen inkomsten uit verkoop drank

Posted by pooley on Sep-30-2005 10:28:

Zaventem, ben ik al eens geweest voor een fuif, valt daar wel mee ma ni echt ne vette.
Stadsfeestzaal in Aarschot, jaja Elof bestaat nog !, maar het volk van die omstreken is margi.
Jump, retro, hardstyle al wat de klok slaat (vorige week wast daar jump/hardcore fuif
Wij wouden met onze fuif ook al naar daar trekken maar toch maar van afgezegd...
Probleem bij mij in de buurt zijn de sluitingstijden (Overijse markthal, 1500man, grote zaal die je zelf groter kan maken maar daar kruipt dus veel tijd in.

Als we een zaal pakken kan ik altijd voor Sound & Light proberen te zorgen, ne goeie vriend heeft zo'n bedrijf nu (fransoo.be) en ik help hem ook regelmatig. Sound powered by DAS, dus pure qualiteit. Versterkers Behringer...
Echt goeie stuff en daar let hij ook op.

geluid

Dusja, dat is een optie h�, maar dan moet je met zware sponsoring etc beginnen...

Het valt natuurlijk te zien wat we van plan zijn, groots, klein, met Lolo? met elof?
Moetne eerst is concreet zien wat we ervan willen maken en daarop verderbouwen.

Posted by dj Elof on Sep-30-2005 11:12:

Ik ken links en rechts een paar discotheek eigenaren en zij hebben soms ook nog wel wat favors in te lossen

Aangezien het tussen jullie en mij op de vorige beta party verkeerd gelopen is wil eerst eens horen wat jullie willen doen. Ik denk dat je vooral moet uitmaken wat het budget is. Dat is het eerste punt op jullie agenda: inkomsten ja of nee. Gratis inkom of niet. Discotheken doen niets voor niets, if you know what I mean.

Ik heb al efkes gemailed en ik zou een club met capaciteit 1.500 man kunnen hebben, waarbij enkel de SABAM zou betaald moeten worden. Drank is voor de eigenaar om de kosten van personeel, electriciteit en andere zaken te dekken. Uiteraard zijn de kosten van dj's, flyers, promotie en andere zaken ten eigen laste. Het enige nadeel van clubs is: het moet buiten de normale zaterdagen of feestdagen zijn. Dus, op een vrijdag. And we all know that's a dangerous day!

Posted by djcresto on Sep-30-2005 11:22:

quote:
Originally posted by dj Elof
Ik heb al efkes gemailed en ik zou een club met capaciteit 1.500 man kunnen hebben, waarbij enkel de SABAM zou betaald moeten worden. Drank is voor de eigenaar om de kosten van personeel, electriciteit en andere zaken te dekken. Uiteraard zijn de kosten van dj's, flyers, promotie en andere zaken ten eigen laste. Het enige nadeel van clubs is: het moet buiten de normale zaterdagen of feestdagen zijn. Dus, op een vrijdag. And we all know that's a dangerous day!

sotto's?

Bovenstaand concept houdt zeker weinig risico's in en valt volgens mijn mening sterk te overwegen.
We hebben nu een 300 tal euro opzij liggen. Winst hoeven we zeker niet te maken. Verlies ook niet want dan komt het verlies op private personen terecht aangezien we geen vzw zijn.
Het grote gevaar op zo een avond is zoals elof het al aangeeft: het volk. Als alle beta's tesamen een discotheek van 1500 bezoeken dan is ze nog steeds pijnlijk leeg. En of je een discotheek van 1500 man kan vullen zodat het gezellig is alleen met online promotie daar heb ik ook mijn twijfels bij. En andere promotie kost dan direct pakken meer.

Posted by Hydra on Sep-30-2005 11:29:

Daar kan wel ietsje meer volk binnen

Posted by djcresto on Sep-30-2005 11:30:

quote:
Originally posted by Hydra
Daar kan wel ietsje meer volk binnen

i know, maar als ik mij niet vergis hebben zij ook die formule.

Posted by diddi on Sep-30-2005 11:44:

FUSE

h� pooley

greetz

Posted by dj Elof on Sep-30-2005 11:48:

quote:
Originally posted by djcresto
sotto's?

Nee, d'ernaast, de Krypton. Voor Sotto's moet je minstens op 2.500 man kunnen rekenen. Ik heb wat gemailed met hem en hij wil wel iets doen voor mij (allez, zegt 'm nu h� ). Als je zelfs maar op 500 man rekent, kan de Krypton best gezellig gevuld zijn. De dansvloer ligt namelijk vrij goed. En het geluidssysteem is daar nog altijd, zoals ze in Zottegem zeggen "bere".

Trouwens, ik hoef er niet actief als dj bij te zijn hoor. Maar reken wel dat de eigenaar iets van vertrouwen moet hebben in de party. Hij zal dus wel een bekende naam willen zien staan. Airwave of Estuera moet misschien wel lukken!

/EDIT:
Reken efkes uit wat je wil doen:
- 250 EUR SABAM (ongeveer)
- inkom: 2,5 EUR of 5 EUR (500 man = maximaal 2.500 EUR)
- dj's zal je rond de 1.000 - 1.500 EUR zitten (afhankelijk van het aantal)
- flyers kosten ongeveer 150 EUR voor 5.000 stuks
- posters: heb ik geen idee van, maar zal rond de 500 EUR zitten
...

Posted by pooley on Sep-30-2005 12:30:

Posters zijn minder, voor nen A1, full color.
Voor 250: 350�
Voor 500: 385�
Voor 750: 420�

Flyers (recto verso met plan of sponsor op:
A5 (= A4 in 2 geplooid), full color, recto verso
Voor 2500: 180�
Voor 2500 (afgeronden hoeken): 205�

Is de naam Krypton ook geen probleem? Staat dat niet meer gekend als het-rnb-gedeelde-van-de-sotos?

Posted by djcresto on Sep-30-2005 12:54:

quote:
Originally posted by pooley
Posters zijn minder, voor nen A1, full color.
Voor 250: 350�
Voor 500: 385�
Voor 750: 420�

Flyers (recto verso met plan of sponsor op:
A5 (= A4 in 2 geplooid), full color, recto verso
Voor 2500: 180�
Voor 2500 (afgeronden hoeken): 205�

Das al 385 euro kosten. We hebben 300 euro opzij staan. Wie neemt de overige kosten op zich tot aan het eigenlijke evenement? Laten sponsoren hoor ik je al zeggen. Zo zou het moeten zijn, maar wie gaat er achter zoeken? Zeker in een streek waar je niemand kant. Alleja zo eenvoudig is het allemaal nie, maar da weet ge ook wel

Pages (70): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 »