TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- SWETA Mixfestival 2006 The Spring Edition
Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Posted by Braxen on Mar-03-2006 21:03:

^^ Absolut, sl�ng upp den .. eftersom vi �nd� inte kommer �verens om n�tt s� kan vi v�l k�ra n�sta vecka ?

Posted by Dj P.A! on Mar-03-2006 21:08:

Drunk

OK - tack! Upploader den nu.

Posted by SteveTranz4ever on Mar-04-2006 16:58:

Vad �r sagt nu ? K�r vi denna vecka som kommer eller veckan d�rp�... allts� vecka 10 eller 11 eller n�n annan vecka ?
http://www.vecka.nu

Vilka dagar ? Tider ?

Jag kommer sl�nga med en mix iaf nu

14 DJmixar finns... 15 med min

Braxn
Christian �
DJ P.A.
Fred Acler
InterCity
Jeremy H
Jofawe
Laszlo
Patrik
Rebel9
Scul
Taste
Vizay

Vem �r Patrik ?

En del mer eller mindre ok�nda ansikten... hoppas alla kan bli lite mer aktiva nu

Skulle va kul om alla kunde g�ra en custom-made DJ-CV f�r "SWETA Mix-Festival"

Buhh f�r anonymitet !!!

Posted by Gate 42 on Mar-04-2006 18:05:

Det �r jag som �r Patrik. Eftersom jag inte spelar Trance l�ngre s� k�r jag numer under eget namn.

F�r att folk ska f� tid att skicka brev till v�nner och bekanta om deras speltider s� f�resl�r jag att vi k�r hela kalaset vecka 11.
M�n, Tis, Ons fr�n kl 19 och fr�mm�t, beroende p� hur m�nga set vi m�ste spela per dag f�r att f� ihop det.

Posted by jofawe on Mar-04-2006 18:11:

quote:
Originally posted by Gate 42
F�r att folk ska f� tid att skicka brev till v�nner och bekanta om deras speltider s� f�resl�r jag att vi k�r hela kalaset vecka 11.
M�n, Tis, Ons fr�n kl 19 och fr�mm�t, beroende p� hur m�nga set vi m�ste spela per dag f�r att f� ihop det.

L�ter ju skitbra tycker jag!

Allts�, vecka 11, m�ndag fr�n kl 19 och framm�t.
Sen k�r vi till och med onsdag..

4 eller 5 mixar per dag?
Blir v�l lite drygt om de ska spelas efter kl 23 va?

Posted by Christian �. on Mar-04-2006 19:09:

quote:
Originally posted by jofawe
L�ter ju skitbra tycker jag!

Allts�, vecka 11, m�ndag fr�n kl 19 och framm�t.
Sen k�r vi till och med onsdag..

4 eller 5 mixar per dag?
Blir v�l lite drygt om de ska spelas efter kl 23 va?

ja eller hur, 4 mixar ( eller 4 h) per dag �r bra, annars blir det f�r mycket och f�r sent

Posted by Gate 42 on Mar-04-2006 20:41:

btw, vad �r det "mini dj cv" ?!

Posted by Laszlo on Mar-04-2006 20:50:

quote:
Originally posted by Gate 42
btw, vad �r det "mini dj cv" ?!

tippar p� att han menar en liten kort presentation p� n�gra rader av oss sj�lva...eller �r jag ute och cyklar?

Posted by SteveTranz4ever on Mar-05-2006 00:06:

quote:
Originally posted by Laszlo
tippar p� att han menar en liten kort presentation p� n�gra rader av oss sj�lva...eller �r jag ute och cyklar?

Ja precis... kort biografi

Posted by jofawe on Mar-05-2006 00:38:

quote:
Originally posted by Laszlo

typ:

Namn/nick:
�lder:
Bor i:

Borde r�cka

Posted by SteveTranz4ever on Mar-05-2006 01:09:

quote:
typ:

Namn/nick:
�lder:
Bor i:

Borde r�cka

Ungef�r s� h�r.

Namn/nick: Stiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiv med Lloyden
�lder: 31
Bor i: Lapplands V�sby

Nfo:
Har spelat sen '96 d� jag skaffade min f�rsta mixer men mest som bedroom DJ.
Denna g�ngen har jag anv�nt mig av 2st Technics 1210 MKII, 2st Pioneer CDJ-100 samt en Pioneer DJM600 mixer.

Posted by FredAcler on Mar-05-2006 07:13:

D� forts�tter v�l jag d�

Namn/nick: Fred Acler (Fredrik)
�lder: 29�r om 6 dagar
Bor i: �rebro

Nfo: Har spelat sen 2003 ungef�r, ocks� tyv�rr mest hemma p� kammaren med undantag f�r n�gra sm�fester. Men hoppas det ska bli �ndring p� det. Spelar p� 2st cdj-1000 och en djm-600.

Posted by Gate 42 on Mar-05-2006 10:05:

namn: Patrik Bj�rkman
�r: 23
bor: Stockholm

.nfo:
Lirat plattor i blandade genres i 1� �r och har nu funnit mitt hem i elektron och technon. SweTA mixen �r inspelad p� 2st Numark TT-200's, 2st CDJ-800's kopplade till en DJM-600.

Posted by jofawe on Mar-05-2006 11:51:

Namn/nick: Jofawe [�ofejv]
�lder: 23
Bor i: V�xj�

Nfo:
B�rjade i mitten p� 90-talet p� min brors utrustning men slutade d� han flyttade hemifr�n.. G�r det mest f�r skojs skull.
Har spelat in sweta settet p� en Numark CDN-90 och en Pioneer DJM 600 som jag l�nat av en v�n.

Posted by Laszlo on Mar-05-2006 11:58:

Namn/Nick: Laszlo/Laszlo
�lder: 23
Bor: V�xj�
.nfo: Inf�rskaffade ett par CDJ-500S f�r ca 4 �r sedan. Kompletterade s� sm�ningom med 2 Technics 1210;or och senare den tredje. F�r n�gon m�nad sedan �r jag ocks� en stolt �gare av en EFX-500. Mixen �r inspelad p� denna utrustning samt min sketna knastrande gamla Numark DM3002X-mixer.

Posted by Braxen on Mar-05-2006 13:00:

Namn/Nick: Anders Johansson/Braxn
�lder: 20
Bor: Nyn�shamn (Strax utanf�r Stockholm)
.nfo: Har spelat i ca.3 �r nu, n�r jag inte spelar f�r mig sj�lv f�rs�ker jag undeh�lla mina likasinnade v�nner h�r i Nyn�shamn. Klassas v�l som dom flesta h�r som 'bedroom dj'.
Jag spelar och �lskar att spela olika former av house, funkigt, skitigt och sv�ngigt
Skulle dj utrustning ha en egen 'PRO f�rening' s� skulle mina prylar passa in fint, mixen �r inspelad med hj�lp av en Behringer VMX-200 (mixerbord), Numark cdn18 (CD) och en Numark TT-200 (Vinyl).

Posted by Christian �. on Mar-05-2006 13:15:

f�ljer str�mmen...

Namn: Christian �hman
�lder: 17
Bor i: Stockholm
.Nfo: Har lekt hemma r�tt l�nge men har blivit mer m�lmedveten och seri�s de senaste �ren, har dock mestadels stannat hemma och spelat.
Mixen �r inspelad p� 2st Pioneer cdj-200, Numark dxm 01-Usb och Techincs RP-DH1200 lurar.
Jag spelar v�ldigt brett och varierat fr�n trance till house. SweTa mixen inneh�ller lite �ldre och sv�ngiga housel�tar fr�n sekelskifet som jag hittade l�ngst bak i skivcasen.

Posted by ScuL on Mar-05-2006 14:30:

Namn/Nick: Martijn / ScuL
�lder: 24
Bor: n�ra Hilversum (NL)
.Nfo: Mixen �r inspelad med 2 American Audio HTD4.5 skivspelare (OEM-model ) samt Numark DXM06 mixer och en Pioneer CDJ800.
Jag har lirat med vinyl sen juli 2004 och spelat i NL och Frankrike. N�sta fredag ska jag spela p� en fest i Danmark med ungef�r 600/700 pers. I april ska jag spela i Frankrike igen och jag satsar p� en booking i Polen snart. Jag driver det st�rsta hardstyle forumet p� n�tet och har egen skivlabel (b�da heter Global Hardstyle).

Posted by Christian �. on Mar-05-2006 18:32:

hur blir det nu? S�ger vi start m�ndag v. 11?

Tiden springer i v�g v�ldigt fort, skulle vara bra om vi beslutar det s� Laszlo kan fixa den d�r "bannern" med r�tt datum och tid s� man kan g�ra lite reklam!

och med tanke p� jinglarna, ska vi skita i det eller ska de som kan g�ra sin egen g�ra en?

Som sagt, k�nns som att det �r mycket snack men lite verkstad och beslut just nu och tiden springer iv�g!

Posted by SteveTranz4ever on Mar-05-2006 18:37:

quote:
Originally posted by Christian �.
hur blir det nu? S�ger vi start m�ndag v. 11?

Tiden springer i v�g v�ldigt fort, skulle vara bra om vi beslutar det s� Laszlo kan fixa den d�r "bannern" med r�tt datum och tid s� man kan g�ra lite reklam!

och med tanke p� jinglarna, ska vi skita i det eller ska de som kan g�ra sin egen g�ra en?

Som sagt, k�nns som att det �r mycket snack men lite verkstad och beslut just nu och tiden springer iv�g!

Vi k�r p� de... v.11 !

Den som k�nner sig manad kan ju g�ra jinglar annars kan ju den som vill kn�pa ihop n�t v�rsta Trance Energy intro �t sig sj�lv

Posted by ScuL on Mar-05-2006 19:10:

Jag kan fixa jinglar �t alla men jag beh�ver en r�st

Posted by jofawe on Mar-05-2006 19:20:

quote:
Originally posted by ScuL
Jag kan fixa jinglar �t alla men jag beh�ver en r�st

typ en kvinnlig mekanisk r�st ala sensation

Posted by SteveTranz4ever on Mar-05-2006 19:25:

quote:
typ en kvinnlig mekanisk r�st ala sensation

Oftast �r det v�l en v�lh�ngd mansr�st med avgrundsdjup r�st som snackar i typ en kvart innan DJn f�r spela

Posted by jofawe on Mar-05-2006 19:38:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Oftast �r det v�l en v�lh�ngd mansr�st med avgrundsdjup r�st som snackar i typ en kvart innan DJn f�r spela

f�rvisso.. men.. ibland �r det en brud med
men �r det n�n h�r p� sweta som har druckit whiskey och r�kt ofiltrerade cigg i 40 �r?

Posted by Gate 42 on Mar-05-2006 19:48:

Nej tyv�rr
Gillar b�de whiskey och r�ka men l�ter fortfarande som en barnrumpa n�r jag pratar

Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 »