TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- NEXUS PARTY!!!! 23 februari in Utrecht!!!!!
Pages (7): « 1 2 3 4 5 6 [7]

Posted by Jukx on Feb-11-2002 15:47:

quote:
Originally posted by M5

maar hetgene wat me dwars zit is dat onderscheid gemaakt wordt: ...HBO/UNI krijgen meer dan MBO....uitwonend krijgt meer dan thuiswonend... en dan heb je nog gigantische verschillen in studiefinanciering tussen mensen met dezelfde opleiding en zelfde woonsituatie... soms wel 4keer meer!!

kijk ik weet dat sommige gezinnen het beter hebben qua geld dan andere , maar ik vind dat het uitgangspunt zou moeten zijn dat iedere student gelijk is..dus leeftijd/studie/thuissituatie worden buiten beschouwing gelaten....is wel zo eerlijk lijkt me ...ALLE mensen zijn gelijk..

wat zou het volgende onderscheid wel niet kunnen zijn als de regering doorgaat met het maken van zulk soort regeltjes?? Studenten met een studie zoals Vrijetijdskunde of Kunstgeschiedenis (waar vrijwel geen vraag naar is vanuit de arbeidsmarkt) veeel minder studiefinanciering geven dan een student geneeskunde?? , waar zoals bekend een schreeuwend tekort aan is...

Het principe van dat voorbeeld is niet eerlijk....omdat onderscheid gemaakt wordt tussen opleiding....waarom dan wel verschil op basis van woonsituatie ed. ??

hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel...ben niet echt in staat mooie zinnen te maken )

Edit:

owja...zou dit stelsel van het toekennen van de studiefinanciering trouwens niet in strijdt zijn met Art. 1 (jaaaa alweer dat artikel ja! ) van de grondwet waarin staat dat het verboden is mensen te discrimineren op grond van geslacht, ras , politieke voorkeur of op welke grond dan ook!

Maw..past de regering eigenlijk wel dit artikel toe??

het heeft er helemaal niets mee te maken dat iedere student als gelijke zou moeten worden gezien en dus evenveel studiefinanciering zou moeten krijgen. studiefinanciering is namelijk niet bedoel als een soort van kadootje.
er wordt studiefinanciering gegeven om iedereen de mogelijkheid te geven te kunnen studeren. zowel arme als rijke mensen. iedereen moet de kans krijgen om te kunnen studeren. vandaar dat mensen die het wat minder breed hebben meer studiefinanciering krijgen dan mensen met een wat grotere portemonnee. dit verklaart ook waarom uitwonenden meer krijgen dan thuis wonenden.
men wil gewoon voorkomen dat mensen besluiten om maar niet te gaan studeren omdat ze vanwege de afstand uit huis zouden moeten gaan en dit niet op zouden kunnen hoesten.

jij gaat met je verhaal gewoon geheel voorbij aan het doel van de studiefinanciering...

sorry voor het off-topic gaan hoor Eye-Riz!

Posted by Siesta on Feb-11-2002 16:10:

veel plezier toegewesnt voor de mensen die der heen gaan, kep een setje van eye gehoord en dat klonk zeer flexx, dus aan de dj's zallet um niet liggen

laterr

Posted by M5 on Feb-11-2002 16:24:

quote:
Originally posted by Jukx

het heeft er helemaal niets mee te maken dat iedere student als gelijke zou moeten worden gezien en dus evenveel studiefinanciering zou moeten krijgen. studiefinanciering is namelijk niet bedoel als een soort van kadootje.
er wordt studiefinanciering gegeven om iedereen de mogelijkheid te geven te kunnen studeren. zowel arme als rijke mensen. iedereen moet de kans krijgen om te kunnen studeren. vandaar dat mensen die het wat minder breed hebben meer studiefinanciering krijgen dan mensen met een wat grotere portemonnee. dit verklaart ook waarom uitwonenden meer krijgen dan thuis wonenden.
men wil gewoon voorkomen dat mensen besluiten om maar niet te gaan studeren omdat ze vanwege de afstand uit huis zouden moeten gaan en dit niet op zouden kunnen hoesten.

jij gaat met je verhaal gewoon geheel voorbij aan het doel van de studiefinanciering...

sorry voor het off-topic gaan hoor Eye-Riz!

heb je helemaal gelijk in Jukx...als je van dat doel uitgaat dan is het goed dat het zo geregeld is

maar toch in de kern vind ik niet dat het helemaal 100% klopt....d'r is tenslotte ook de mogelijkheid om te lenen bij de IBG...

maarja..je kan als overheid natuurlijk niet 100% van de bevolking het overal meej eens laten zijn..

Posted by kolkiewolkie on Feb-11-2002 16:28:

quote:
Originally posted by M5

maar toch in de kern vind ik niet dat het helemaal 100% klopt....d'r is tenslotte ook de mogelijkheid om te lenen bij de IBG...

dus iedereen die toevallig ergens in nederland is gedumpt waar geen bijpassende opleiding in de buurt is of waar thuis de zaakjes financieel niet zo heel goed zijn moet maar gaan bijlenen. Mooi is dat zeg..pfff, dan geef je die mensen bij het beginnen van werken meteen ALWEER een achterstand... lekker fair ook

vindt dat het zo best kan (procentueel is het best goed geregeld, absoluut minder)

mzzl
greetz kolkiewolkie

Posted by Jukx on Feb-11-2002 16:35:

quote:
Originally posted by M5

en wat wil je daarmee zeggen?
iemand die geen stuiver bezit zal echt niet zo snel 15.000 gulden bij de ibg gaan lenen om te kunnen studeren. het is namelijk niet voor iedereen even makkelijk om zo een lening eventjes terug te betalen.

Posted by M5 on Feb-11-2002 17:04:

neej natuurlijk is zo'n lening niet gemakkelijk terug te betalen maar je geeft mensen wel de kans om zonder geld een opleiding af te maken ...als je dan eenmaal een goede baan hebt dan moet dat niet zo'n heel groot probleem zijn denk ik..

dat collegegeld moeten ze eigennlijk gewoon afschaffen...hebben ze in oostenrijk ook dacht ik..maar dan krijg je weer het probleem dat mensen maar wat aanklooien...das ook nix..

ach..tis altijd wat...

Posted by magrec on Feb-12-2002 09:07:

back 2 topic,

ik kan niet komen,,,ja ik met mijn grote waffel hehe, ik ben door mijn ouders verplicht om naar mijn oma's verjaardag te gaan.

Hoor ik mijn zus gister zeggen:
Gaan we nog naar oma's verjaardag de 24e?
Mijn vader:
Ja natuurlijk!
IK:
24 februari?????
Pa:
euh ja
IK:
ow 23 februari heb ik een feest
Pa:
had je dat niet eerder kunnen zeggen
IK:
Weet ik veel wanneer me oma jarig is
Pa:
zeg dat feest maar af want je gaat met ons mee:
PA:
einde discussie

Daar ben ik dan weer mooi klaar mee
Als mijn oma nou in de buurt woonde...nee is ook nog eens 1,5 uur rijden met de auto

sorry eye-riz
volgende keer dan maar.

Posted by aphex on Feb-12-2002 18:10:

Tijd om op kamers te gaan, gelukkig laten mij ouders me vrij in dat soort stuff.. alleen errug lullig als je oma dan overlijd..

Was ook zo met een vriend van mij, we zouden uitgaan maar zijn oma kwam langs, toen moest ie thuis blijven.. en is zijn oma een paar dagen overleden.

Dan ben je blij dat je niet weg bent gegaan..

Maarja nu mis je wel nexus..

Posted by magrec on Feb-12-2002 19:23:

quote:
Originally posted by aphex
Tijd om op kamers te gaan, gelukkig laten mij ouders me vrij in dat soort stuff.. alleen errug lullig als je oma dan overlijd..

Was ook zo met een vriend van mij, we zouden uitgaan maar zijn oma kwam langs, toen moest ie thuis blijven.. en is zijn oma een paar dagen overleden.

Dan ben je blij dat je niet weg bent gegaan..

Maarja nu mis je wel nexus..

hehe mijn ouders laten mij mij niet vrij naja stel dat ik iets belangrijks heb (nexus is niet belangrijk in hun ogen) dan hoef ik echt niet mee maar omdat ik mijn oma ook maar 6/7x per jaar zie en ze ook 90 jaar wordt maar ook erg achteruit gaat willen mijn ouders dat ik mee ga...

Posted by Opti on Mar-01-2002 23:47:

Nexus was phatt blablablablablablablablabla

en hiers een foto:

Posted by Dj Alpha on Mar-02-2002 07:51:

Tin je word kaal

Posted by Yarnie on Mar-02-2002 09:39:

godver k sta er weer eens niet op

Posted by Eye-Riz on Mar-02-2002 12:00:

vandaag ga ik bezig met de thumbnails, en dan staan de foto's vanavond online...
voor iedereen die het nog niet weet: er staat een report op www.dancegids.nl en daar staan ook veelfoto's...

Posted by Opti on Mar-02-2002 15:06:

quote:
Originally posted by Dj Alpha
Tin je word kaal

Hmmm, ik ga maar minder aan de gel... anders kom ik wel in gabberkapsel volg keer ghehehe

Posted by Opti on Mar-02-2002 20:51:

waarom gaat die klote thread niet omhoog?

[edit]ow jawel[/edit]

Posted by Eye-Riz on Mar-02-2002 21:34:

de foto's staan online!!!!!!!!
check www.nexusparties.nl

Posted by Opti on Mar-03-2002 12:56:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
de foto's staan online!!!!!!!!
check www.nexusparties.nl

aaaarrghh, die verknaakte kop van mij staat nog openbaar inline

Posted by Opti on Mar-03-2002 15:03:

HAAAAAAA, aan haar hebbik nog ****** verkocht whahahaha