TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- In Search Of Sunrise 5
Pages (8): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 »

Posted by dj Elof on Apr-02-2006 12:22:

Tuurlijk mag en MOET er kritisch gekeken worden, maar er mag niet overdreven worden. Als een dj er ��n beat naast zit of een overgang trainwhreckt is het alsof hij de grootste amateur is die er bestaat. Wel guess what... dj's zijn ook maar mensen.

Voor CD compilaties mag het zelfs nog wat kritischer zijn, zeker en vast. Maar ofwel maak je in de studio een volledig uitgekiende computer mix die technisch perfect in elkaar zit met alle toeters en bellen ofwel doe je het anders. Either way, het is nooit goed hier.

Denken jullie nu echt dat men bij Blackhole gezegd heeft: "zeg tijs, jong wat doede vanavond? geen goesting om wat plaatjes in elkaar te smijten, goh mixen moet je niet doen hoor, 't verkoopt van zijn eigen wel". Komaan h�...

Wreed hoe ik er mij tegenwoordig kan in opjagen in zo'n dingen. Een fout of ��n slechte mix en je bent een slechte dj. Het ergert mij vooral omdat 90% hier op het forum zelf dj't en eigenlijk zou moeten weten dat je goeie, slechte en andere dagen hebt. Oh ja, 't gaat mij hier niet om mijn gelijk of ongelijk te halen, 't gaat mij gewoon over de mentaliteit die er in trance heerst.

Posted by Devil_Dante on Apr-02-2006 12:42:

Sommige tracks van isos 5 vind ik wel super, sommige wat minder (mag ook gezegd worden), en dat is wel een beetje spijtig. Maar aan de andere kant is het haast onmogelijk om elke track of overgang perfect te mixen

Posted by TOR on Apr-02-2006 14:29:

quote:
Originally posted by dj Elof
Wreed hoe ik er mij tegenwoordig kan in opjagen in zo'n dingen. Een fout of ��n slechte mix en je bent een slechte dj. Het ergert mij vooral omdat 90% hier op het forum zelf dj't en eigenlijk zou moeten weten dat je goeie, slechte en andere dagen hebt. Oh ja, 't gaat mij hier niet om mijn gelijk of ongelijk te halen, 't gaat mij gewoon over de mentaliteit die er in trance heerst.

Nu haal je events en compilaties door elkaar. Als je een slechte dag hebt als je de compilatie ineen mixt, doe je het een andere dag gewoon overnieuw. Dat zelfrespect en respect voor je job moet je als dj toch hebben, neem ik aan? Ik kan me echt niet voorstellen dat Ti�sto tevreden is met wat hij hier heeft afgeleverd, tenzij de omstandigheden zich niet leenden tot een betere mix (druk tourschema, etc.).

En het gaat niet om 1 fout h�, maar om meerdere. Voor mij blijven het nog steeds gewoon schoonheidsfoutjes, maar vele schoonheidsfoutjes maken een grote teleurstelling.

Posted by Vishnu on Apr-02-2006 14:48:

quote:
Originally posted by TOR
Nu haal je events en compilaties door elkaar. Als je een slechte dag hebt als je de compilatie ineen mixt, doe je het een andere dag gewoon overnieuw. Dat zelfrespect en respect voor je job moet je als dj toch hebben, neem ik aan? Ik kan me echt niet voorstellen dat Ti�sto tevreden is met wat hij hier heeft afgeleverd, tenzij de omstandigheden zich niet leenden tot een betere mix (druk tourschema, etc.).

En het gaat niet om 1 fout h�, maar om meerdere. Voor mij blijven het nog steeds gewoon schoonheidsfoutjes, maar vele schoonheidsfoutjes maken een grote teleurstelling.

Dikke vette +1

Posted by Jasperovitsj on Apr-02-2006 15:37:

quote:
Originally posted by dj Elof

Voor CD compilaties mag het zelfs nog wat kritischer zijn, zeker en vast. Maar ofwel maak je in de studio een volledig uitgekiende computer mix die technisch perfect in elkaar zit met alle toeters en bellen ofwel doe je het anders. Either way, het is nooit goed hier.

Mjah, je hebt gelijk als ISOS 5 een livemix had geweest. Maar het is een voledig uitgekiende computermix die technisch perfect had kunnen (en moeten) zijn. Maar dat is het niet, en dat is het hem nu net. Als dit een livemix was geweest, dan hadden die kleine foutjes best vergeven kunnen worden, hij is idd maar een mens. Maar als hij zelfs met Ableton en al zijn andere mogelijkheden nog zo'n middelmatige mix aflevert, doen moet toch niemand dat probleemloos aanvaarden?

En ja, ook +1 op TOR dus

Posted by djcresto on Apr-02-2006 16:10:

je kan Tiesto toch ook als een bedrijf zien. Een bedrijf kan het zich ook niet veroorloven om serieuze fouten te maken.

En iedereen heeft wel een punt hier hoor. Wij zijn een forum waarop velen dag in dag uit naar trance luisteren. Wij zijn bijgevolg ook te kritisch voor ocharme een stom mixfoutje. Maar langs de andere kant vind ik die kritiek dan weer terecht.

Posted by Jasperovitsj on Apr-02-2006 16:27:

quote:
Originally posted by djcresto
Wij zijn bijgevolg ook te kritisch voor ocharme een stom mixfoutje.

Point is:

Luister naar de compilaties van Sasha, Hernan Cattaneo, Ferry Corsten, Armin Van Buuren, Dave Seaman, Balance series, Anjunabeats series, Global Undergrounds, noem maar op. Dat zijn ook computermixes, maar daar klopt w�l alles, zowel qua beatmatching als qua harmonisch mixen. Als al die mensen dat wel kunnen, waarom dan uitgerekend Tiesto niet? Dan krijgt ge als die hard met al dat vergelijkingsmateriaal voorhanden toch een gevoel van "Waarom kan hij dat niet?". Wilt hij er geen moeite in steken, kan het hem niet schelen hoe het eindproduct klinkt, kan hij gewoon niet beter? :s

Posted by Bertn on Apr-02-2006 16:39:

Armin zijn 2004 mix was nog met CD's gemixt, en daar valt zelfs niks op aan te merken.

trouwens, ISOS5 is toch ook met CDs gemixt, ni?

Posted by jeronimo_jd on Apr-06-2006 08:32:

laten we met zen allen zwijgen over tiesto, dan is iedereen hem over een jaar missch vergeten

Posted by Synthesia on Apr-06-2006 08:45:

Schoon cd'ke, gisteren in den auto naar geluisterd en zalig zomer sfeerke al paste het nog niet zo om op te leggen met dit weer Kan toch wel niet tippen aan ISOS 4 van vorig jaar vind ik naar mijn persoonlijke mening, k'vind zo meer een redelijke chill/lounge/relax/zachte compilatie.

Zitten misschien wel wat 'schoonheidsfoutjes' op maar k'vind die niet echt zooo storend, en k'ga ze ook niet gaan zitten tellen of echt op letten, de meeste overgangen vind ik niet slecht gedaan al zijn sommige wat hard.

En nu wachten op Armin's ASOT 2006 en M.I.K.E.'s upcoming album

Posted by Push2005 on Apr-06-2006 08:47:

quote:
Originally posted by jeronimo_jd
laten we met zen allen zwijgen over tiesto, dan is iedereen hem over een jaar missch vergeten

Ja, dat lijkt me �rg nuttig

Posted by willeke on Apr-14-2006 12:44:

quote:
Originally posted by BZRK
Ik vind die Dekay remix van Everything Matters ineens een stuk beter, nu ik die hoor in een mix. Echt wel nie mis

Posted by Push2005 on Apr-18-2006 21:21:

TI�STO - IN SEARCH OF SUNRISE 5 (LIMITED EDITION VINYL SAMPLER) : TO BE RELEASED
A1. Electro-Prompt - Beside Me (Gothek D.C. Remix)
A2. Leama & Moor - Everything Matters (Matthew Dekay Remix)
B1. Matthew Dekay vs. Proluctors - Let The Game Begin
B2. Tom Cloud - Told You So
C1. A.M. - Arise (Exclusive Hammer & Funabashi Remix)
C2. Estuera - Tales From The South (Jonas Steur�s Revision Flow)
D1. Ozgur Can - Irony
D2. Way Out West - Don�t Forget Me (Guy Ehmetores Remix)

Mja; zeker geen slechte keuze... Vooral de eetste 3 zijn fijn, dan moet ik die niet meer apart kopen . Die Arise is maar een matige keuze aangezien die remix toch nie echt beter is dan al al releasde versie.

Die Estuera track vind ik maar flauwtjes (sorry jonas ); en die laatste plaat is ook ok.

Irony hadden ze toch beter vervangen door Colour My Eyes, Empty Streets of Second Turn hoor... Maar die zullen sowieso wel full releases krijgen...

Posted by Magistrate on Apr-18-2006 21:28:

mja, khad ook liever empty streets erop gezien, ktwijfelde nog om die apart te kopen.

goed dat de 2 dekay tracks erop staan. Die nieuwe versie van tales from the south vind ik trouwens beter dan second turn

moonlight party mocht er ook wel op

Posted by Push2005 on Apr-18-2006 21:31:

Little Bird & Let Me Be mochten er anders ook wel op van me

Nuja, hij moet 4 tracks van elke cd kiezen; en de meeste worden sowieso wel released. Het goeie aan deze samplers is dat je dan ook rap de full mp3 kan vinden

Bah; da betekent dat Conil - Malibu Beach beperkt blijft tot z'n intro. Net zoals Noa Assembly - Into The Fire ... Kzou die zo graag full horen Zalige trance...

Posted by Real on Apr-19-2006 05:50:

quote:
Originally posted by Magistrate
moonlight party mocht er ook wel op

Boeeeeeeeeeee stomme Tosti.

De sampler valt serieus tegen vind ik.

Posted by Push2005 on Apr-19-2006 10:28:

Nice interview met Ti�sto HIER

Posted by The Freezzz on Apr-19-2006 10:58:

quote:
Originally posted by Push2005
Nice interview met Ti�sto HIER

Tnx Push... Cool interview idd. Ook wel leuk om te lezen dat ie af en toe op Tranceaddict komt.

Posted by djcresto on Apr-19-2006 11:07:

mooie quote van Tiesto die echt wel betrekking heeft op deze topic:

"T: Yeah, I see myself as a risky mixer because I think if you mix very clean, that's great for like 3% of the audience, but the other 97% who don't have a clue about mixing tracks, they want to hear the mix. So, I like them to hear the mix, so they know there's a new track coming in."

Posted by Push2005 on Apr-19-2006 11:16:

Het interview is erg goed afgenomen vind ik
Een quote uit MD:
quote:
Originally posted by THE_Chris
Fighting aside, that was a great interview. We need more like that rather than your generic bullshit interview that we get so much of. Im sick of interviews where basically the interviewer is licking the arse of the DJ the whole time.

Als je in't groot debat wil meedoen --> http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=339479

Grappig idd dat ook Ti�sto de New Cd/Releases thread komt lezen

Posted by Transfusion on Apr-19-2006 12:41:

Leuk interview om te lezen

Posted by emma on Apr-19-2006 13:31:

quote:
Originally posted by Transfusion
Leuk interview om te lezen

ja, vond ik ook.

& ik vind de cd ook gewoon erg relaxed
zeker 't begin van eerste cd, krijg ik een happy-gevoel van.

Posted by Eagle` on Apr-19-2006 15:11:

quote:
Originally posted by djcresto
mooie quote van Tiesto die echt wel betrekking heeft op deze topic:

"T: Yeah, I see myself as a risky mixer because I think if you mix very clean, that's great for like 3% of the audience, but the other 97% who don't have a clue about mixing tracks, they want to hear the mix. So, I like them to hear the mix, so they know there's a new track coming in."

Dit moet zowat het grootste bs antwoord geweest zijn ooit ofzo, straks gaat ie zijn mixen nog als kunst verheffen ...

What's the point van mixen dan nog, waarom fader slammed ie gewoon niet int vervolg met ne casual "ga en vermeninigvuldig u" af en toe der tss door.

Posted by Push2005 on Apr-19-2006 15:41:

quote:
Originally posted by Eagle`

Dit moet zowat het grootste bs antwoord geweest zijn ooit ofzo, straks gaat ie zijn mixen nog als kunst verheffen ...

What's the point van mixen dan nog, waarom fader slammed ie gewoon niet int vervolg met ne casual "ga en vermeninigvuldig u" af en toe der tss door.

Tja, het is nu eenmaal zijn stijl; en vroeger (1999) mixte hij ook al zo ze... Leer er mee leven of luister niet naar hem

Trouwens, ze kappen altijd op het mixen van Ti�sto. Heeft er al iemand ooit eens een dj set van Dj Rush gehoord ? Die man staat ��k ergens in de betere helft van de dj top en hij smashed letterlijk zijn faders. Hij mixt niet en laat alles maar in het honderd lopen. Hij noemt dat ook "energieker"... Kheb daar de mensen eigenlijk nog maar amper kritiek op weten geven...

Iedere dj mixed op zijn manier, das voor een stuk ook persoonlijk h� Dj's enough out there dus kies diegene die u aanstaan

Trouwens eagle, persoonlijk hoor ik het ook graag als de nieuwe track er ietsje harder inkomt ... it's a matter of taste... zelfs op da vlak.

Posted by Eagle` on Apr-19-2006 15:56:

quote:
Originally posted by Push2005

Trouwens eagle, persoonlijk hoor ik het ook graag als de nieuwe track er ietsje harder inkomt ... it's a matter of taste... zelfs op da vlak.

ik heb zo en verhaal opgevangen van Real , ma is toch wel dag en nacht verschil tss de manier waarop ge eqed en trainwreckend nen track inbrengt

Pages (8): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 »