TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- De DJ-equipment thread
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 »

Posted by Real on Mar-02-2007 18:03:

quote:
Originally posted by BZRK
Zijn er dan alternatieven die geen 1000 euro per stuk kosten?

De CDJ200 van Pioneer. Maar da's ook al +500�.

En je hebt gelijk hoor Jasper. Die pitch is voor mij het enige twijfelgeval. Maar je moet al naar dure Pioneerproducten kijken (of er was ook nog een Denon ofzo, als ik me niet vergis) om zo'n accurate pitch te hebben. Mixen met 0,1% marge is vaak irritant, maar het blijft hoedanook "doenbaar".

edit: bedankt om 75% van m'n post reeds te vermelden.

Posted by Push2005 on Mar-02-2007 18:04:

0.1% pitch zouden ze moeten verbannen

En dan zijn er van die flikkers zoals op aboutdj die zeggen dat je daar naadloos mee kan mixen en slechts eenmaal om de halve minuut op een knopje moet drukken.

Het wordt tijd dat de standaard verlegd wordt naar 0.05% of lager.

Posted by BZRK on Mar-02-2007 18:05:

Damn you all, nu begin ik WEER te twijfelen

Posted by Jasperovitsj on Mar-02-2007 18:17:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj

En ik weet niet of de Denon toestellen ondertussen ook al een aangepaste pitchratio hebben, want als dat het geval is is een DS-1000 ook een serieuze optie.

Op de spec sheet staat dat het altijd een 0,1% marge is, maar misschien zijn er ondertussen al software updates?

Posted by Real on Mar-02-2007 18:19:

quote:
Op de spec sheet staat dat het altijd een 0,1% marge is, maar misschien zijn er ondertussen al software updates?

Het was een andere Denon denk ik ...

edit: Denon DNS-3500

�4% (0.02% step), �16%, �24% (0.1% step), �50% (0.5% step), �100% (0.1% step)

Posted by Loraine on Mar-06-2007 21:03:

quote:
CDJ-200 heb je al voor 500� per stuk hoor

Bij Thomann kost een 800MKII tegenwoordig 644 euri incl BTW.
Iemand nog tips mbt goede, doch betaalbare mixers?
Heb goeie verhalen gehoord over spullen van Vestax, maar zijn er andere ervaringen?

Posted by Tiger777 on Mar-07-2007 18:50:

quote:
Originally posted by Loraine
Iemand nog tips mbt goede, doch betaalbare mixers?
Heb goeie verhalen gehoord over spullen van Vestax, maar zijn er andere ervaringen?

VMX300 van behringer, schitterende kwaliteit, perfect onderhouden en voor u, gratis en voor niets afhaalbaar bij mij thuis voor slechts 75�!

Posted by Loraine on Mar-07-2007 22:40:

Behringer (DJX700) is inmiddels afgevallen.
Tnt hoor en lees is de beste recensies over de Numark DXM09 en Reloop RMX-40 (beiden rond de 325-350 euro)
Iemand ervaringen en/of meer tips?

Wat betreft koptelefoons hoor en lees ik dat de Stanton Pro 2000 uitblinkt in de prijs-kwaliteit verhouding. Anyone?

Posted by Transfusion on Mar-07-2007 23:25:

Stanton is redelijk goed om mee te draaien maar daar is de kous dan ook mee af. Lekkere bassen, maar de andere tonen schieten imho toch iets te kort. Ik zou naar een iets duurdere headphone zien, het is namelijk een zeer belangrijk instrument bij het dj'en. Best kan je misschien zelf eens in een winkel verschillende modellen testen.

Posted by Tiger777 on Mar-08-2007 16:51:

quote:
Wat betreft koptelefoons hoor en lees ik dat de Stanton Pro 2000 uitblinkt in de prijs-kwaliteit verhouding. Anyone?

Ik heb deze en ik kan daar niet anders dan lof over spreken. Vroeger beweerde men dat ze nogal makkelijk breken, maar hier zijn ze toch al enkele keren vrij zwaar ten val gekomen en toch zit er nog geen kras op. Wat transfusion hier zegt over de highs is misschien wel waar. Maar goed, duurder is natuurlijk beter, kwestie van prijs/kwaliteit kunt ge hier niks mee misdoen.

Ik verkoop geen hoofdtelefoon

Posted by Loraine on Mar-08-2007 19:58:

quote:
Originally posted by Tiger777
Ik verkoop geen hoofdtelefoon

Goeie!
Iemand ervaingen met de Ecler Nuo 2 ?

Posted by jeronimo_jd on Mar-08-2007 20:09:

quote:
Originally posted by Transfusion
Ik zou naar een iets duurdere headphone zien, het is namelijk een zeer belangrijk instrument bij het dj'en.

Wat maakt een duurdere koptelefoon dan zoveel beter? Gaat het beatmatchen relaxter? Ik heb zo het gevoel dat ik wel met elke koptelefoon kan beatmatchen, en dat je vooral goede monitors nodig hebt, zodat je je mix zelf goed hoort.

Posted by Tiger777 on Mar-08-2007 21:10:

quote:
Originally posted by jeronimo_jd
Wat maakt een duurdere koptelefoon dan zoveel beter? Gaat het beatmatchen relaxter? Ik heb zo het gevoel dat ik wel met elke koptelefoon kan beatmatchen, en dat je vooral goede monitors nodig hebt, zodat je je mix zelf goed hoort.

Om het vrij simpel te stellen: wat is het verschil tussen een MP3 en een CD... Zoiets dus.

Posted by 1Million$shot on Mar-09-2007 16:34:

quote:
Goeie!
Iemand ervaingen met de Ecler Nuo 2 ?

Ik heb ervaring met de Nuo 3
verschil is gewoon 1 extra kanaal

lekker grote eq-knoppen (even wennen in begin als je kleintjes gewend bent)
faders glijden lekker
proper design
geluidskwaliteit is echt wel goed

een goede aankoop dus!!

Posted by Jasperovitsj on Mar-09-2007 21:45:

Ik zoek van die metalen brackets om CDJ's schuin te kunnen plaatsen boven de rest van de booth, zoiets als dit dus:

Heeft iemand een adres in het Antwerpse waar ze dit voor een deftige prijs verkopen? Want ik wil daar echt geen 100� aan uitgeven.

Posted by Real on Mar-10-2007 10:01:

Zelf maken uit karton > alles

Posted by Bertn on Mar-10-2007 10:31:

of uit papier mach�. zelf kauwen geeft het meeste stevigheid.

Posted by Transfusion on Mar-10-2007 12:59:

quote:
Ik zoek van die metalen brackets om CDJ's schuin te kunnen plaatsen boven de rest van de booth, zoiets als dit dus:

Heeft iemand een adres in het Antwerpse waar ze dit voor een deftige prijs verkopen? Want ik wil daar echt geen 100� aan uitgeven.

Zoiets kan je echt zelf gemakkelijk maken. In edegem is er een hubo, daar kan je planken enzo gratis op maat laten zagen. Ik heb zo m'n hele djmeubel zelf ontworpen. Het is echt niet zo moeilijk dan het lijkt.

Posted by Real on Mar-11-2007 16:28:

[[ LINK REMOVED ]]

Posted by Real on Mar-11-2007 17:14:

quote:
Dear Ferry,

thank you for your Email.
Please notice that the RMP-1 has got no scratch function. Only the RMP-2 has got that function.
Best regards,

Daniel Hakenes
Inter. Sales Representative

!!!!!!

Posted by Real on Apr-07-2007 14:37:

Zo. In de sound-station in Hasselt staat er een (zwarte) Reloop RMP-1 tentoon gesteld. Ik heb er efkes mee zitten prullen. Het lijkt mij wel een fijn ding, maar nu weet ik nog steeds niet wat ik ga kopen.

Posted by Jasperovitsj on Apr-07-2007 16:15:

Pioneer CDJ-200 in Duitsland natuurlijk

Posted by Transfusion on Apr-07-2007 16:25:

Bij deejayladen kan je de pioneer cdj 800 mk2 krijgen voor 800�. Ik zou in ieder geval daar even voor doorsparen. Normaal gezien zal je er geen spijt van hebben

Posted by Real on Apr-07-2007 16:49:

Veel te duur jongens.

Posted by Jasperovitsj on Apr-07-2007 16:55:

quote:
Originally posted by Real
Veel te duur jongens.

http://www.gigasales.nl/pioneer-cdj200-p-57.html

Vanaf ik werk haal ik er zo 2 in huis

Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 »