TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Riksdagsvalet 2006
Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 »
| quote: |
| Originally posted by montana alliansen vann, ok, kul, nu �r det bara en kort v�ntan innan moderaterna lyckas att haverera landet , som kalle bildt & the boys gjorde 16�r tidigare, sen f�r vi se hur m�nga r�ster reinfeldt & hans boys f�r 2010. jag gissar p� v�ldigt lite. |
Jag tycker att det ska bli intressant att se vad som h�nder nu.
Inget kommer ju h�nda imorgon och jag tror inte direckt att samma sak kommer h�nda nu som f�rra g�ngen moderaterna styrde.
Jag tycker att det k�nns lite... l�jligt att s�ga att nu kommer det g� �t helvete f�r det gjorde det f�rra g�ngen sossarna inte styrde (jo oj vilket j�vla bra land vi har haft nu n�r sossarna haft makten).
Det �r inte samma moderater som kommer styra nu som d�, sverige ser inte lika dant ut, hur kan man d� s�ga att det kommer g� likadant?
Kan inte s�ga att jag �r glad �ver att dom van men kan v�l inte s�ga att jag �r ledsen �ver det heller.
Men lite glad �r jag �ver att jag facktiskt kom iv�g och r�stade!
jag trode inte jag skulle g�ra det. Plocka lite vuxenpo�ng �r ju kul 
| Originally posted by Pjox Jag tycker att det ska bli intressant att se vad som h�nder nu. Inget kommer ju h�nda imorgon och jag tror inte direckt att samma sak kommer h�nda nu som f�rra g�ngen moderaterna styrde. Jag tycker att det k�nns lite... l�jligt att s�ga att nu kommer det g� �t helvete f�r det gjorde det f�rra g�ngen sossarna inte styrde (jo oj vilket j�vla bra land vi har haft nu n�r sossarna haft makten). Det �r inte samma moderater som kommer styra nu som d�, sverige ser inte lika dant ut, hur kan man d� s�ga att det kommer g� likadant? Kan inte s�ga att jag �r glad �ver att dom van men kan v�l inte s�ga att jag �r ledsen �ver det heller. Men lite glad �r jag �ver att jag facktiskt kom iv�g och r�stade! jag trode inte jag skulle g�ra det. Plocka lite vuxenpo�ng �r ju kul |

| Originally posted by Akia Blir visst biltullar |
Om vi ska ha biltullar borde det finns v�rlden �ver och inte bara h�r, det borde vara ett krav p� det f�r att t�nka p� milj�n som vi p� tok underskattar..
det blir ju inga biltullar tydligen, eftersom komunerna utanf�r innerstan s�ger nej, trots innerstans ja..
| Originally posted by jofawe det blir ju inga biltullar tydligen, eftersom komunerna utanf�r innerstan s�ger nej, trots innerstans ja.. |
Vizay nu tycker jag att du har sn�at in dig lite v�l mkt p� att det har blivit dyrt f�r dig som har bil 
Tr�ngselskatten p�verkade mkt, det var mindre trafik och man s�g skillnad. Sen fattar jag �nd� inte varf�r folk vill �ka bil n�r det oftast g�r fortare med kollektivtrafiken, iaf inne i stan.
*edit
Sen kan man ju tycka att det borde vara vi i innerstan som i slut�ndan best�mmer om det ska vara biltullar eller ej, �r i st�rst utstr�ckning vi som drabbas om det inte blir tr�ngselskatt.
| Originally posted by montana Vizay, naivt var det inte, mer som en l�tt cynism. Du vet v�l vad som h�nde p� b�rjan av 90talet. Jovisst, Carlsson gjorde ett r�tt kasst jobb ekopolitiskt men Bildt skulle ju v�nda p� det, gjorde dom det. Nej, dom lyckades g�ra det v�rre, riktigt v�rre. Och eftereffekterna fr�n det fiaskot ekoade sig igenom men Carlsson lyckades att fixa (ja, ok inte helt) inte bara sin skitg�ra, utan det som var Bildt's fiasko ocks�. |
| och det sista ja, Det skulle komma en s�n stark kvinna som skulle ta �ver efter g�ran. men hon blev ju visst knivstucken av en viss Mijailo Mijailovic. |
| Originally posted by St_Andrew Margot Wallstr�m? Hon har ju lite v�rldserfarenhet ocks� och �r inte s� f�rbannat insn�ad som vissa andra sossar! |
| Originally posted by jofawe Sen �r hon en MILF med .. alltid bra.. |
| Originally posted by Kvicket Vizay nu tycker jag att du har sn�at in dig lite v�l mkt p� att det har blivit dyrt f�r dig som har bil ![]() Tr�ngselskatten p�verkade mkt, det var mindre trafik och man s�g skillnad. Sen fattar jag �nd� inte varf�r folk vill �ka bil n�r det oftast g�r fortare med kollektivtrafiken, iaf inne i stan. *edit Sen kan man ju tycka att det borde vara vi i innerstan som i slut�ndan best�mmer om det ska vara biltullar eller ej, �r i st�rst utstr�ckning vi som drabbas om det inte blir tr�ngselskatt. |
| Originally posted by jofawe Sen �r hon en MILF med .. alltid bra.. |
Jag som var st�lt �ver att jag fackiskt r�stade, men biltullarna r�stade jag inte om! inte lite glad l�ngre hehe.
Jag f�rst�r inte varf�r biltullarna ska vara s� bra?
Jag tycker att amn borde sattsat pengarna p� lokaltrafiken. Bygga lite fler sl-parkerinigar och f�rs�ka f� pendeln m.m att g� n�r den ska.
Nu har jag ju ingen bil och bor inte �nns i sthlm s� jag p�v�rkas ju inte direckt men kan n�gon f�rklara varf�r biltullar �r s� bra?
Vizay : sammlar jag tillr�ckligt mycket po�ng kanske jag blir... 6 �r? 
biltullar som princip handlar fr�mst om att minska in och utfarter till en stad f�r att p� s� vis antingen a) bli av med en oh�llbar trafiksituation (se London t.ex.) eller b) f�r att g�ra det b�ttre f�r milj�n, minska utsl�ppen, f� folk att k�pa hybridbilar etc.
I principen �r det en ganska smart l�sning men i praktiken hj�lper den bara i de extrema situationerna. Stockholm �r inte en stad i behov av biltullar. London �r det...
| Originally posted by Vizay I principen �r det en ganska smart l�sning men i praktiken hj�lper den bara i de extrema situationerna. Stockholm �r inte en stad i behov av biltullar. London �r det... |
| Originally posted by Vizay biltullar som princip handlar fr�mst om att minska in och utfarter till en stad f�r att p� s� vis antingen a) bli av med en oh�llbar trafiksituation (se London t.ex.) eller b) f�r att g�ra det b�ttre f�r milj�n, minska utsl�ppen, f� folk att k�pa hybridbilar etc. I principen �r det en ganska smart l�sning men i praktiken hj�lper den bara i de extrema situationerna. Stockholm �r inte en stad i behov av biltullar. London �r det... |
| Originally posted by mr_fisken Beror p� hur man ser det, jag har f�r mig att jag s�g siffran 38 �ver m�nniskor som d�r av luff�roreningar varje �r och det �r extremt p� vissa s�tt enligt mig. Sen s� tycker jag inte att man m�ste l�ta en situation bli extrem innan man g�r n�gonting �t saken. �r v�l bra med lite framf�rh�llning, hade ju varit lite konstigt OM det blir som i London och man inte hade gjort n�got �t det n�r man hade chansen. |
| Originally posted by Vizay dom d�r siffrorna �r jag skeptisk till av den enkla anledningen att det torde vara mer eller mindre om�jligt att bevisa att det var just luftf�roreningarna som tog d�d p� personen i fr�ga. Visst �r det sen bra med framf�rh�llning men detta �r inte ett bra exempel p� det. Ett exempel p� bra framf�rh�llning vore ju att leda trafiken runt stan ist�llet f�r igenom den, l�gg 3,8 miljarder p� en ringled ist�llet. Det �r en metod som visat sig fungera i m�nga st�der och ett mycket mer legitimt alternativ i en stad med endast runt 2 miljoner inv�nare (om man r�knar med omnejd). London har ca. 12 miljoner inv�nare med omnejd, d�r �r trafiksituationen l�jlig och d�rf�r blir biltullar ett bra s�tt f�r att b�de r�dda milj�n och f�r att f� ner antalet bilar i deras innerstad. Men att ta till en s� drastisk metod p� en sm�stad som stockholm d�r man kan g� mitt p� vilken gata som helst vid 15-tiden utan fara f�r sitt eget liv. |
Att tro blint p� siffror som presenteras av sidan som f�rspr�kar ett ja �r v�l mer idiotiskt �n att ifr�gas�tta siffrorna?
Sen undrar jag fortfarande var de officiella siffrorna f�r utsl�ppen under f�rs�ken h�ller hus. Jag har inte sett en enda rapport p� detta s� om n�gon st�tt p� det n�gonstans eller vet mer skrik till. Det �r ju trots allt huvudorsaken till att f�rs�ket utf�rdes.
F�r �vrigt, jag har varit inne i stan under den s� kallade "v�rsta rusningstiden", jag har ocks� varit i London vid deras "v�rsta rusningstid", i j�mf�relse s� �r Stockholm ingenting. Att sitta och skapa sig en illusion om ett problem som egentligen inte existerar och sen b�rja straffa medborgare f�r att de finns med i den bilden �r i mina �gon inte bra n�gonstans.
Att sen frysa ut h�lften av de ber�rda f�r att ens ha en chans att f� ett ja �r �nnu mer avskyv�rt.
�r v�l samma sak med siffror fr�n sidan som �r mot biltullar.
Det jag tycker �r avskyv�rt �r att det ska till en situation som den i london f�r att du ska b�rja t�nka till n�r det g�ller detta.
Din j�mf�relse �r ju bara helt otrolig, om vi alltid j�mf�r s�d�r s� �r det ok att d�da 5 om n�gon annan d�dar 50. (extrem j�mf�relse men det �r po�ngen jag �r ute efter)
Och sedan n�r du p�st�r att det �r lite trafik i stan, �verl�t den iaktagelsen till folk som faktiskt har varit i stan och upplevt problemet. F�r om du p�st�r att det inte �r ett problem s� �r du ute och cyklar 
�kte med farsan till plugget f�rra veckan (fr�n s�dra station till stureplan) och det tog runt 20 minuter. Det hinner jag cykla p� ungef�r 15. Tar v�l en 10 med tuben.
H�vdar �ven fortfarande att det �r vi som bor mitt i skiten som p�verkas mest.
ni p�verkas av bilarna som existerar i stan, vi runt om p�verkas ekonomiskt. Jag v�gar h�vda att det sl�r h�rdare mot oss �n mot er.
Beror p� hur man rankar pengar vs mentalt v�lm�ende 
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6
Det blir tr�ngselskatt 
| Originally posted by Kvicket http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6 Det blir tr�ngselskatt |