TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Pim neergeschoten
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 »

Posted by DjSuez on May-07-2002 05:34:

He maar Blik, de bak zit vol met allochtonen (85%), als je de bewakers moet geloven, ik denk dat dat dus wel meevalt met die LPF aanhangers...

Posted by arrows on May-07-2002 06:56:

Angry

Het is te triest dat dit gebeurd in onze democratie.
Ook al ben je het niet eens met zijn ideeen, wij leven in democratie , dus vrije meningsuiting. Heeft iemand een keer (afwijkende) mening, dan word je nog voor je kop geschoten. Echt een schande

Posted by kolkiewolkie on May-07-2002 07:30:

I'm shocked!

en ik sluit me dan ook bij de eerste woorden van Kok aan

je dient elkaar met woorden te bestoken in de politiek, niet met kogels....

ik kon er met mijn gedachten nooit bij dat mensen op fortuyn stemden, maar al HELEMAAAAAAL niet dat iemand zo kneitergestoord is hem neer te knallen...

ik had hem namelijk ook wel af willen zien gaan als ie gekozen werd... dat is nu dus niet het geval...

voor mijzelf (en of ik hier nou mensen mee tegen de schenen trap of niet, weet ik niet, ik doe het iig niet expres) heb ik het zo verwoord:
ik ben niet blij (best wel kwaad eigenlijk) dat hij dood(geschoten) is (want dat is altijd kloten), maar ik ben wel 'blij/opgelucht' dat hij niet 'aan de macht' komt. Zou ik dat laatste niet zijn dan zou ik dat ontzettend hypcriet van mezelf vinden.

nog even over dat motief: miss proximus haalde het al heel even aan: fortuyn was ook van plan drastisch in te grijpen in de WAO. op zich had ie daar een goed punt (moet ik dan wel toegeven), maar probeer je voor te stellen hoe sommige (psychisch niet altijd helemaal lekker gestelde) mensen daar op kunnen reageren... misschien dat deze wel helemaal tot deze nodeloze daad gedreven zijn door zulk soort dingen... want voor zulke mensen is dat niet niks. hun uitkering komt behoorlijk in gevaar, en voor sommigen leidt zoiets wellicht tot wanhoopsdaden als deze...

positieve deel van fortuyn, wat ik wel enigszins zal missen: kleurrijk en hij heb iig de hele meuk wakker geschud...

overigens was het gisteren opvallend rustig op de wegen en dergelijke.... viel me echt op van: WOW, wat is het overal stil en rustig!!

tot zover

kW

Posted by magrec on May-07-2002 07:41:

Dus dit is tolerant nederland. Doorgeschoten tolerantie!!!

Waar ik mij het ergst aan erger is dat Pim fortuyn als rechts extremist werd aangeduid. Dit was hij bij lange na niet (Het programma van de VVD was nog een stuk rechtser) Daarnaast is voor mij weer ��ns duidelijk geworden dat Rechtse partijen als "een gevaar voor de samenleving" worden gezien terwijl als het gaat over linkse partijen of over extreem links nooit een verkeerd woord wordt gezegd. Je wordt als het ware gedwongen links te stemmen want anders ben je rascist...

Ik was in 1e instantie niet van plan om op LPF te stemmen maar nadat ik afgelopen weekend een interview zag van pim op de NMO (nederlandse moslim omroep) mwoah ik kon hem geen ongelijk geven.....

Moord is nooit goed, Extreem links & extreem rechts kun je niet stoppen maar de media moet ze gewoon geen aandacht geven....trieste figuurtjes die relschoppers in den haag zeg (ja onze duitse vriendjes komen ook nog losers)

Posted by TimeportE on May-07-2002 08:58:

quote:
Originally posted by Blik
wie zou zich dan hiervoor willen opofferen, die man gaat levenslang de cel in, in dit soort gevallen mogen ze iemand echt levenslang geven, dus niet 20 jaar, dan zit je dus de rest van je leven in een cel, en geloof mij maar, in de bajes zullen heel wat LPF aanhangers zitten (ook al mogen ze niet stemmen).

uuh dit is echt zo'n onzin.. omdat degene iemand vermoord die bekend is moet hij langer naar de gevangenis dan iemand die een onbekend persoon neerknalt.. of verdraai ik nou je woorden?

quote:
Originally posted by Dj Siesta
btw, het is een huurmoordenaar anders heeftie nooit zo goed gericht. enne dan neem je off course een blank, hadden ze een zwarte een genomen dan was ned nu echt oorlog.

dit zijn echte speculaties (je KAN natuurlijk gelijk hebben maar zo zie ik het iig niet). 10 keer knallen en een beetje richten je zult echt wel wat vitaals raken.
der komen opeens allemaa; van die conspiracy theories.. hij lijkt me gewoon het logischt dat het iemand was die nie goed in zijn hoofd was!

Posted by Vinyl Boy on May-07-2002 09:08:

Wee het gebeente van de zieke geest die dit gedaan heeft.

Hier in spanje wordt pim afgeschilderd als de Le Pen van Nederland en als een fascist. Blijkt dus maar weer dat ze er geen reet vanaf weten, iemand die zijn mond opentrekt en zegt wat half nederland denkt noem ik geen fascist.

Ik hoop dat de andere partijen niet hypocriet gaan doen en opeens pims grootste vriend gaan spelen...dan heb ik er echt geen vertrouwen meer in.

Ik hoop van harte dat LPF met een goede nieuwe lijsttrekker komt die gewoon Pims lijn voort kan zetten. Misschien dat nu de scherpe kantjes van het partijprogramma afzijn en er ruimte is voor een iets genuanceerdere (is dit een woord?) kijk op een aantal standpunten.

Pim was neit gek, hij had gewoon een uitgesproken mening, maar dat wordt blijkbaar al snel als fout beschouwd...

Posted by Blik on May-07-2002 09:43:

quote:
Originally posted by TimeportE

uuh dit is echt zo'n onzin.. omdat degene iemand vermoord die bekend is moet hij langer naar de gevangenis dan iemand die een onbekend persoon neerknalt.. of verdraai ik nou je woorden?

dat speelt dus echt wel mee, ga jij een cirmineel maar eens doodknallen en de koningin doodknallen (extreem voorbeeld), geloof mij maar, als je de koningin neerknalt krijg je meerdere jaren levenslang en als je een crimineel neerknalt zie ik het nog best wel gebeuren dat je met 5 jaar wegkomt (of minder)

de dader heeft een aanslag op de democratie gepleegd, hele land in rep en roer, verkiezingen misschien uitgesteld, dat verergert de zaak alleen maar.

ik weet niet 100% zeker of die man echt levenslang kan krijgen, ik dacht eerst ook dat levenslang hier maximaal 20 jaar was, maar mijn moeder zei dat een politieke moord een andere geval is en dat die man echt levenslang zou krijgen, zou die in ieder geval wel verdienen...

Posted by TranceFool on May-07-2002 09:45:

quote:
Originally posted by Miss Proximus

Tja..die moordenaar is ook gewoon dom geweest...dat zal denk ik niemand weerleggen! Nu maar afwachten wie t was, wat z'n motief was, wat eruit voortkomt, hoe hij gestraft gaat worden en hoe we verder moeten!

Nou misschien is het helemaal niet zo'n dom persoon....stel dat het een rechts-extremist is. Haat tegen buitenlanders is na deze aanslag toch gelijk weer versterkt. Heeft die vent gelijk zijn doel bereikt.....

Posted by kolkiewolkie on May-07-2002 09:54:

wrom zou de haat tegen buitenlanders toenemen als ie door een rechtsextremist overhoop geschoten word??

snap ik ff niet

Posted by TranceFool on May-07-2002 09:55:

quote:
Originally posted by kolkiewolkie

wrom zou de haat tegen buitenlanders toenemen als ie door een rechtsextremist overhoop geschoten word??

snap ik ff niet

nou omdat men nu nog meer realiseert dat er iets gedaan moet worden.....dat is gewoon zo. Kijk maar op straat

edit: je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat niet bekend is dat ie extreem-rechts is......maar als dat het motief is geweest in zijn hoffd vinnik dat echt geen gek idee...

Posted by Jukx on May-07-2002 10:00:

quote:
Originally posted by eieregooie

Ik las dat er een discussie gaande was over het wel of niet stemmen op LPF na deze aanslag. Ik heb op TV meerdere malen Harry Mens, goede vriend van Pim, voorbij zien komen met iedere keer hetzelfde praatje (alleen steeds op een andere locatie voor een andere journalist). Maar in ��n van deze interviews deed hij een opmerkelijke uitspraak. Hij is er stellig van overtuigd dat Pim niet gewild zou hebben dat zijn aanhangers nu nog LPF zouden stemmen. Die hele partij stelde voor Pim niet voor, hij heeft die partij slechts gebruikt als opstapje naar zijn doel; Minister President worden. (de rest van de LPF zijn dus ook volgens Pim een stelletje nietsnutten) Volgens Harry zou Pim liever hebben dat zijn aanhangers nu op Balkenende of Dijkstal omdat Pim daar nog enige affiniteit mee zou hebben (en dus niet met LPF). Met de excuses voor Melkert, maar daar had Pim niets mee.

Ik wil gelijk even duidelijk stellen dat ik dit dus niet zit te verzinnen maar dat dit gezegd is door een goede vriend van Pim Fortuyn.

ja klopt, dat heb ik ook op tv gezien.. ook stond het vanochtend in de krant. het schijnt zelfs dat Pim nog niet zo lang geleden serieus overwogen heeft ermee te stoppen omdat hij ernstige twijfels had over de kwaliteit van zijn eigen lijst.
Harry Mens raadt het zelfs iedereen af om nu op LPF te stemmen omdat het dan ��n grote chaos gaat worden als die partij, ontdaan van zijn leider, de grootste gaat worden.

Joao Varela for president!

(wel vaag trouwens.. al die mensen die voor LPF kozen om zo hun afkeer tegen buitenlanders duidelijk te maken zullen dit nu moeten doen door op een allochtoon (een neger!) te stemmen..)

Posted by TranceFool on May-07-2002 10:03:

quote:
Originally posted by Jukx
(wel vaag trouwens.. al die mensen die voor LPF kozen om zo hun afkeer tegen buitenlanders duidelijk te maken zullen dit nu moeten doen door op een allochtoon (een neger!) te stemmen..)

Gelukkig heb je niet 1 soort buitenlanders....niet iedere buitenlander is hetzelfde

Posted by Jukx on May-07-2002 10:05:

quote:
Originally posted by TranceFool

nou omdat men nu nog meer realiseert dat er iets gedaan moet worden.....dat is gewoon zo. Kijk maar op straat

edit: je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat niet bekend is dat ie extreem-rechts is......maar als dat het motief is geweest in zijn hoffd vinnik dat echt geen gek idee...

kan je nagaan hoe achterlijk die rechts-extremisten dan zijn!!
juist de man die rechtsere denkbeelden mogelijk heeft gemaakt en de deur op een kier heeft gezet voor een verrechtsing in de nederlandse politiek zou dan door, nota bene, een rechts-extremist zijn neergeknald.

(ohja, want het doel heiligt de middelen. )

Posted by Jukx on May-07-2002 10:10:

quote:

Gelukkig heb je niet 1 soort buitenlanders....niet iedere buitenlander is hetzelfde

dit vind ik dus zo krom!!!
(ik ben het al eerder tegen gekomen in deze thread)

aan de ene kant is het van "oprotten met die buitenlanders, kut marokkanen!! allemaal het land uit en weg dermee!!"
maar dan gaat het om die Joao Varela en dan is het weer van "ja er zijn ook 'goede' buitenlanders hoor, deze man heeft namelijk gestudeerd."

zijn buitenlanders nou onvoorwaardelijk slecht of zitten er, net als bij autochtonen, goede en slecte figuren tussen??

Posted by TimeportE on May-07-2002 10:17:

quote:
Originally posted by Blik
dat speelt dus echt wel mee, ga jij een cirmineel maar eens doodknallen en de koningin doodknallen (extreem voorbeeld), geloof mij maar, als je de koningin neerknalt krijg je meerdere jaren levenslang en als je een crimineel neerknalt zie ik het nog best wel gebeuren dat je met 5 jaar wegkomt (of minder)

de dader heeft een aanslag op de democratie gepleegd, hele land in rep en roer, verkiezingen misschien uitgesteld, dat verergert de zaak alleen maar.

in mijn ogen is iedereen hier in dit land gelijk, dit denk ik niet alleen maar staat ook in de wet. en het nederlands rechtssysteem is in tegenstelling tot het amerikaans systeem niet snel beinvloed door externe factoren. dus zal der ook alleen maar vanuit de wet naar de zaak gekeken worden.. de media zet natuurlijk druk op zijn zaak maar dit beinvloed iig in nederland de rechter veel minder als in andere landen!

Posted by Blik on May-07-2002 10:23:

quote:
Originally posted by TimeportE

in mijn ogen is iedereen hier in dit land gelijk, dit denk ik niet alleen maar staat ook in de wet. en het nederlands rechtssysteem is in tegenstelling tot het amerikaans systeem niet snel beinvloed door externe factoren. dus zal der ook alleen maar vanuit de wet naar de zaak gekeken worden.. de media zet natuurlijk druk op zijn zaak maar dit beinvloed iig in nederland de rechter veel minder als in andere landen!

we zullen zien, ik gok op levenslang (20 jaar dan wel echt levenslang)

het schijnt nu trouwens een milieuactivist te zijn die Pim vermoord heeft, extreem-links die iemand van extreem-rechts vermoord. Ben benieuwd of dit groen-links stemmen gaat kosten.

Posted by kolkiewolkie on May-07-2002 10:28:

quote:

aan de ene kant is het van "oprotten met die buitenlanders, kut marokkanen!! allemaal het land uit en weg dermee!!"
maar dan gaat het om die Joao Varela en dan is het weer van "ja er zijn ook 'goede' buitenlanders hoor, deze man heeft namelijk gestudeerd."

zijn buitenlanders nou onvoorwaardelijk slecht of zitten er, net als bij autochtonen, goede en slecte figuren tussen??

tjongtjong

tuurlijk zit er verschil tussen...

zo heb je ECHTE vluchtelingen (iets wat nog wel eens vergeten word volgens mij ) en van die raddraaiers die hier naartoe komen om te rellen en er zelf beter van te worden... en omdat het weer te zwartwit is om te zeggen dat iedere buitenlander binnen 1 van deze twee valt kun je stellen dat buitenlanders allemaal ergens tussen deze 2 extremen inzitten.... maarrrrrr

alle nederlanders zijn ook niet even 'goed' ofwel?
ook de 'van origine' nederlandse bevolking kent raddraaiers, profiteurs, criminelen enz. enz.

en @ trancefooL: ik ga er ff vanuit dat je dan doelt op: er moet iets gedaan worden aan de veiligheid===>> maar hiermee laat zon extreem rechtse gast toch alleen maar zien hoe gevaarlijk dat volk KAN (niet altijd is), KAN zijn....??

en met het 'gevaar' van de buitenlanders heeft dit dus nix te maken..

overigens heb je (dit geldt voor jukx) mij nooit horen zeggen: optiefen met die buitenlanders...

Posted by total woot on May-07-2002 10:35:

Ksnap er nog steeds geen reet van, het enige dat ik weet is dat er als het aan mij ligt geen plaats is in de gevangenis voor die kerel die hem doodschoot...ze mogen hem stenigen als het aan mij ligt (en zoiets zeg ik niet snel).

verder denk ik alleen maar:

in NEDERLAND

in NEDERLAND

in NEDERLAND

in NEDERLAND

ik kan er echt niet bij..........

Posted by TranceFool on May-07-2002 10:37:

quote:

neej wat jij zegt is pas krom....pffff. Er zijn toch verschillende soorten nederlanders.... Er zijn mensen die hier komen om te werken en de nederlandse taal te leren om hier een beter bestaan op te bouwen. Dat zijn vooral die nu wat 'ouderen' buitenlanders. Het probleem ligt vooral bij de jongere buitenlanders die hier zijn geboren. Ik weetnie hoe het in de rest van Nederland zit, maar hier in Rotterdam is dat het grootste probleem. Die gasten denken dat ze hier alles kunnen doen en klaten en dat het hier luilekkerland is. Helaas zijn die buitenlandse jongeren volgens mij officieel zelfs nederlander . Tuurlijk zijn ze niet allemaal zo tuurlijk niet, maar het is wel een feit dat buitenlandse jongeren de meeste problemen veroorzaken. Juist die personen maken vaak van discriminatie misbruik. Als jij zegt ' rot op' als een Marokaanse gozer irritant doet, verdraaien zij het meteen oprotten naar het buitenland. Gewoon verdraaien zodat ze er weer ff om kunnen vechten.

Kortom het probleem zit juist bij de buitenlandse jeugd die in nederland is geboren of heel jong hier naartoe is gekomen......die hebben vaak geen normaen en waarden....

Posted by Pjotr G on May-07-2002 10:55:

quote:
Kortom het probleem zit juist bij de buitenlandse jeugd die in nederland is geboren of heel jong hier naartoe is gekomen......die hebben vaak geen normaen en waarden....

Dat is omdat je in marokko als jongere heel erg aan regels en zeer sterke normen en waarden gebonden bent. Hier in nederland is het veel losser, en dan slaan die figuren helemaal los, slaan veel verder door dan nederlandse normen en waarden. Ik denk dat veel ligt bij de ouders van die jongeren. Is wel erg makkelijk om te zeggen misschien, maar als die in hun opvoeding de nederlandse gewoonten zouden betrekken zou het denk ik beter gaan. Vaker bij gezinnen van marokkaanse afkomst, zodra je hun huis binnenkomt zit je in een stukje marokko.

Posted by Jukx on May-07-2002 11:00:

quote:

*knip*

ja, vertel mij wat..

wat mij gewoon opvalt is dat de algeme opinie, ook op dit board, erg generaliserend negatief tegenover buitenlanders is.
de problemen in dit land worden veroorzaakt door buitenlanders, ze zorgen voor onveiligheid, hebben onterecht een WAO-uitkering, pikken andersmans baantje, huis �n vrouw etc in. ze tonen geen respect, jatten andersmans fiets, zijn lui en blablabla.
met andere woorden: het zijn altijd DE buitenlanders en DE allochtonen. er wordt absoluut geen onderscheid gemaakt of gerelativeerd.

en nu dat een allochtoon, waarschijnlijk, lijsttrekker gaat worden van LPF zijn het diezelfde mensen die dan roepen: "ja maar hoho, let wel, niet alle buitenlanders zijn slecht hoor! je hebt er namelijk ook goeie tussen zitten!"

komt op mij een beetje tegenstrijdig over..

Posted by TranceFool on May-07-2002 11:00:

quote:
Originally posted by Pjotr G

Dat is omdat je in marokko als jongere heel erg aan regels en zeer sterke normen en waarden gebonden bent. Hier in nederland is het veel losser, en dan slaan die figuren helemaal los, slaan veel verder door dan nederlandse normen en waarden. Ik denk dat veel ligt bij de ouders van die jongeren. Is wel erg makkelijk om te zeggen misschien, maar als die in hun opvoeding de nederlandse gewoonten zouden betrekken zou het denk ik beter gaan. Vaker bij gezinnen van marokkaanse afkomst, zodra je hun huis binnenkomt zit je in een stukje marokko.

ja idd.....thuis moeten die gasten zich volgens mij echt wel gedragen. Alleen zodra ze de straat op komen......dit heeft misschien ook wel met de ouders te maken, maar ook zeker met het optreden in Nederland over het algemeen. Die gasten kunnen niet omgaan met zoveel vrijheid.

Posted by TranceFool on May-07-2002 11:02:

quote:

ja, vertel mij wat..

wat mij gewoon opvalt is dat de algeme opinie, ook op dit board, erg generaliserend negatief tegenover buitenlanders is.
de problemen in dit land worden veroorzaakt door buitenlanders, ze zorgen voor onveiligheid, hebben onterecht een WAO-uitkering, pikken andersmans baantje, huis �n vrouw etc in. ze tonen geen respect, jatten andersmans fiets, zijn lui en blablabla.
met andere woorden: het zijn altijd DE buitenlanders en DE allochtonen. er wordt absoluut geen onderscheid gemaakt of gerelativeerd.

en nu dat een allochtoon, waarschijnlijk, lijsttrekker gaat worden van LPF zijn het diezelfde mensen die dan roepen: "ja maar hoho, let wel, niet alle buitenlanders zijn slecht hoor! je hebt er namelijk ook goeie tussen zitten!"

komt op mij een beetje tegenstrijdig over..

Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat op dit board wordt gedacht dat alle buitenalnders hetzelfde zijn. Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar ik denk dat jij dat dan een beetje verkeerd heeft opgevat. Als je zegt dat alle buitenlanders hetzelfde zijn spoor je niet echt...

Posted by Jukx on May-07-2002 11:17:

quote:

Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat op dit board wordt gedacht dat alle buitenalnders hetzelfde zijn. Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar ik denk dat jij dat dan een beetje verkeerd heeft opgevat. Als je zegt dat alle buitenlanders hetzelfde zijn spoor je niet echt...

ehhh, heb jij de afgelopen maanden (jaren?) soms als kluizenaar op een of ander onbewoond eiland geleefd? hebben jullie geen tv thuis? een krant misschien?

om het puur op dit board toe te spitsen: ik weet hoe een aantal mensen hier (ik zal geen namen noemen) denken. daarop en op wat er de laatste jaren in nederland (wereld?) gebeurt baseer ik mijn opvattingen..

(ps. jou bedoelde ik er niet mee hoor, misschien dat je het daarom verkeerd opvatte. )

Posted by TranceFool on May-07-2002 11:21:

quote:

ehhh, heb jij de afgelopen maanden (jaren?) soms als kluizenaar op een of ander onbewoond eiland geleefd? hebben jullie geen tv thuis? een krant misschien?

(ps. jou bedoelde ik er niet mee hoor, misschien dat je het daarom verkeerd opvatte. )

LOL....wat wil je nou eigenlijk met dit stukje zeggen???? Dat buitenlanders in de media altijd als 1 groep wordt afgeschilderd???? Weetnie welke krant jij leest dan...

Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 »