TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tomorrowland 2009
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »

Posted by Unique2701 on Apr-07-2009 17:21:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
niiiiiiiiiiceeee

laat zeker ns weten hoe het geweest is

Kort reviewtje dan

Vibrasphere was geboekt voor Alpha Omega, bleek een vrij groot evenement te zijn tot onze verbazing (ik ging nog met een andere TA, The_Chris). Er was een psy trance zaal (main), een prog trance zaal, een voor breaks en een voor electro. Ik was voornamelijk in de progtrance room afgewisseld met de psy trance zaal, waar ook Hallucinogen stond. Het was echt een heeeele andere ervaring dan alle feesten waar ik ooit ben geweest. In de psy trance ging het er wild aan toe, trance vanaf 140 bpm, weer eens wat anders dan het McProg hier Ook eindelijk niet in elke track een lange breakdown, waardoor de flow erg goed was, iedereen bleef lekker doordansen en men had er duidelijk zin in. Het was wel een beetje teveel van het full on geluid voor mij, ben geen getrainde psy luisteraar.

In de progtrance hoorde ik ook Luke Porter, deze draaide echt lekker, zeker de moeite waard om hem nog een x te zien en jammer dat hij relatief onbekend is, hij verdient zeker beter. Vibrasphere begon vrij laat pas, van 4.30 - 6, het was enkel Rickard die er stond trouwens, schijnt dat Robert het niet zo heeft met vliegen.. Het begin was aardig, wat meer opbouwend. Daarna draaide hij een half uurtje alleen tracks uit 't nieuwe album, Lungs of Life, dat vond ik veel minder door de electro/minimal elementen. Daarna ging hij over op wat meer tracks van het album daarvoor, Exploring the Tributaries, hoogtepunten waren natuurlijk Autumn Lights en Landmark. Ik vond het trouwens wel jammer dat hij alles van z'n laptop afspeelde, leek alsof hij alleen de tracks mixte, da's wel erg makkelijk he

Maar al met al een erg geslaagd feestje. Ik zal zo snel niet zo'n feest kunnen vinden hier in NL, wel wat kleine psy feestjes meer upcoming, maar zeker niks van dat formaat en dan zie je hoeveel mensen erop afkomen! De zaal was erg leuk aangekleed, erg psy/hippie. Er was ook nog een stand die alle mogelijke glow dingen verkocht.

Posted by FCB_Fanatic on Apr-07-2009 22:27:

quote:
Originally posted by Unique2701
Kort reviewtje dan

Vibrasphere was geboekt voor Alpha Omega, bleek een vrij groot evenement te zijn tot onze verbazing (ik ging nog met een andere TA, The_Chris). Er was een psy trance zaal (main), een prog trance zaal, een voor breaks en een voor electro. Ik was voornamelijk in de progtrance room afgewisseld met de psy trance zaal, waar ook Hallucinogen stond. Het was echt een heeeele andere ervaring dan alle feesten waar ik ooit ben geweest. In de psy trance ging het er wild aan toe, trance vanaf 140 bpm, weer eens wat anders dan het McProg hier Ook eindelijk niet in elke track een lange breakdown, waardoor de flow erg goed was, iedereen bleef lekker doordansen en men had er duidelijk zin in. Het was wel een beetje teveel van het full on geluid voor mij, ben geen getrainde psy luisteraar.

In de progtrance hoorde ik ook Luke Porter, deze draaide echt lekker, zeker de moeite waard om hem nog een x te zien en jammer dat hij relatief onbekend is, hij verdient zeker beter. Vibrasphere begon vrij laat pas, van 4.30 - 6, het was enkel Rickard die er stond trouwens, schijnt dat Robert het niet zo heeft met vliegen.. Het begin was aardig, wat meer opbouwend. Daarna draaide hij een half uurtje alleen tracks uit 't nieuwe album, Lungs of Life, dat vond ik veel minder door de electro/minimal elementen. Daarna ging hij over op wat meer tracks van het album daarvoor, Exploring the Tributaries, hoogtepunten waren natuurlijk Autumn Lights en Landmark. Ik vond het trouwens wel jammer dat hij alles van z'n laptop afspeelde, leek alsof hij alleen de tracks mixte, da's wel erg makkelijk he

Maar al met al een erg geslaagd feestje. Ik zal zo snel niet zo'n feest kunnen vinden hier in NL, wel wat kleine psy feestjes meer upcoming, maar zeker niks van dat formaat en dan zie je hoeveel mensen erop afkomen! De zaal was erg leuk aangekleed, erg psy/hippie. Er was ook nog een stand die alle mogelijke glow dingen verkocht.

t is dus een leuk feestje geworden. Wel jammer van Vibrasphere dat ze vooral nieuw spul hebben gedraaid. Hun ouder werk is stukken beter, recentelijk pas hun Stricktly 12" album gehoord ... echt �norm sterk!!! Ik ben ook �norm zot van hun remix van "Perfect Stranger & Pena - Ode Ao Sol"

toevallig geen andere bekende tracks gehoord? Van die Luke Porter mss? Benieuwd wat die zoal draait want heb nog nooit van hem gehoord

laatste psy party die ik zelf heb gedaan was in Hasselt, Belgisch Limburg: 5 Years B2B met o.a. Sponghle, Infected Mushroom en John 00 Fleming. Vet feestje !!! met een goeie sfeer en veel volk, toch een dikke 5.000 man. Ze hebben dit jaar ook weer een area op TL . Alleen al voor JOOF is het de moeite om er aanwezig te zijn . Ik heb hem ondertussen al drie maal gezien en hij heeft nooit teleurgesteld. Hopelijk krijgt hij wel eens een dikke twee uur om te draaien, dan is ie op zn best; beginnen met zaaaalige prog psy en dan geleidelijk aan opbouwen naar meer full on ...

zeker de moeite om eens langs te komen

Posted by Unique2701 on Apr-08-2009 22:43:

quote:
t is dus een leuk feestje geworden. Wel jammer van Vibrasphere dat ze vooral nieuw spul hebben gedraaid. Hun ouder werk is stukken beter, recentelijk pas hun Stricktly 12" album gehoord ... echt �norm sterk!!! Ik ben ook �norm zot van hun remix van "Perfect Stranger & Pena - Ode Ao Sol"

toevallig geen andere bekende tracks gehoord? Van die Luke Porter mss? Benieuwd wat die zoal draait want heb nog nooit van hem gehoord

laatste psy party die ik zelf heb gedaan was in Hasselt, Belgisch Limburg: 5 Years B2B met o.a. Sponghle, Infected Mushroom en John 00 Fleming. Vet feestje !!! met een goeie sfeer en veel volk, toch een dikke 5.000 man. Ze hebben dit jaar ook weer een area op TL . Alleen al voor JOOF is het de moeite om er aanwezig te zijn . Ik heb hem ondertussen al drie maal gezien en hij heeft nooit teleurgesteld. Hopelijk krijgt hij wel eens een dikke twee uur om te draaien, dan is ie op zn best; beginnen met zaaaalige prog psy en dan geleidelijk aan opbouwen naar meer full on ...

zeker de moeite om eens langs te komen

Stricktly.. helemaal over het hoofd gemist! Ik ken niet zoveel tracks van hun eigenlijk, heb een paar livesets gehoord maar dat klonk super. Ik heb wel hun albums op mijn wantlist staan, vooral Archipelago, maar kan 'm nergens op CD vinden helaasch.

Wow, moet wel zeggen dat Nederland een beetje achterloopt wat betreft psy parties. Wij houden teveel van handjes in de lucht trance...
Maar ja, J00F.. weet niet hoor, ik vind vooral de 1997-2002 J00F goed, en nu draait hij vaak zo full on (voor mij). Heel af en toe hoor ik nog wel een wat trancier mix van hem op GTG, daar geniet ik dan wel weer heel erg van. Ik wil Astral Projection eens live zien

Posted by FCB_Fanatic on Apr-09-2009 13:43:

quote:
Originally posted by Unique2701
Stricktly.. helemaal over het hoofd gemist! Ik ken niet zoveel tracks van hun eigenlijk, heb een paar livesets gehoord maar dat klonk super. Ik heb wel hun albums op mijn wantlist staan, vooral Archipelago, maar kan 'm nergens op CD vinden helaasch.

dan heb ik goed nieuws, ik meen gelezen te hebben dat ze die opnieuw gaan releasen

quote:
Wow, moet wel zeggen dat Nederland een beetje achterloopt wat betreft psy parties. Wij houden teveel van handjes in de lucht trance...
Maar ja, J00F.. weet niet hoor, ik vind vooral de 1997-2002 J00F goed, en nu draait hij vaak zo full on (voor mij). Heel af en toe hoor ik nog wel een wat trancier mix van hem op GTG, daar geniet ik dan wel weer heel erg van. Ik wil Astral Projection eens live zien

In de periode die je opnoemt was hij idd minder gericht op (full on) psy, zowel live als op GTG. Hij is daar geleidelijk aan meer naar toe ge�volueerd. Nu is het format van zn show ook wat veranderd: hij begint rustig met wat prog (psy), gevolgd door de primeur van een nieuwe track (kan zowat vanalles zijn) met daarna de turbo-mix die hoofdzakelijk de meer full on psy bevat.

Wat hij tegenwoordig live draait hangt trouwens ook veel af van waar hij draait, wie er voor hem draait en hoelang hij kan draaien. Hij moet al minstens 2u krijgen om echt rustig te beginnen en op te bouwen. Heeft hij minder tijd zal hij al wat harder beginnen en eerder naar de full on psy kant draaien. Ik heb hem ondertussen drie maal gezien en hij heeft mij in ieder geval nog nooit ontgoocheld. Deze zomer volgt in ieder geval de 4de keer op TL

p.s.: Astral Projection heb ik vorig jaar gezien op TL, zeker de moeite

Posted by Eagle` on Apr-10-2009 16:12:

Die Ode Ao Sol remix is dik plokke indeed, stond jaar terug ofzo op hun oude webshop, toen ze hun side project (ondertussen afgeblazen ??) Hyzer aankondigden in de news sectie. Spijtig genoeg bieden ze die nu wel ni meer aan precies

Avi vond ik vorig jaar ma matig eigenlijk

Posted by MikeVee on Apr-11-2009 18:07:

quote:
Originally posted by MikeVee

Regi & Wout op de mainstage, ondertussen Jon o'Bir in een trancetent zodat daar geen verkeerd volk zit.

Jon O Bir was al bekend en Regi 1 Wout zijn ook bekendgemaakt

David Guetta - Burger & Voigt - SNAP! - Marc Romboy - David Morales - Dada Life - Push - Evil Activities -Maxime Dangles - D Bridge & SP:MC - Stacey Pullen - Technoboy - Kiki - Kenny Larkin - Regi & Wout - Silicone Soul - Guy J - Armani & Ghost - Donkey Rollers - Martin Solveig - Tatanka & Stephi -
Simon Dunmore - D-Block & S-Te-Fan - Jan Eric Kaiser - Natural Born Deejays - 16 Bit Lolittas

Wel vette shit: hardcore (wel teveel platgedraaide hitjeshardcore met EA) & 90's

Posted by Antony on Apr-11-2009 18:15:

'90s passen ni op Tomorrowland, op de huidige line-up niveel kritiek hoor. Ma da hoefde der voor mij ni te zijn. Ik heb vanavond al '90s in Hasselt. 1 avond per jaar hypen is voldoende.

Posted by MikeVee on Apr-11-2009 18:18:

quote:
Originally posted by Antony
Ik heb vanavond al '90s in Hasselt.

Wil je mij morgen eens een PM sturen hoe de security bij het binnenkomen was? Qua fouilleren, digitaal fototoestel,...
Kwestie van te weten of ik met mijn eigen fles wodka binnengeraak

Posted by Antony on Apr-11-2009 18:18:

I will =D

Posted by Real on Apr-11-2009 19:23:

Foute zet.

Posted by pzK on Apr-11-2009 19:51:

waar zijn die handjes?

why?

Posted by Xilver on Apr-11-2009 20:23:

Ey godverdomme 't is genoeg geweest met al die 90's crap zene.

Posted by Jasperovitsj on Apr-11-2009 21:28:

Marc Romboy, nice

Posted by Progrez on Apr-12-2009 08:32:

Het is wachten op Metallica.

Posted by FenixStyle on Apr-12-2009 16:55:

Vanochtend bij het buitengaan op I Love The 90's een flyerke gekregen ivm Tomorrowland, ze hebben er dus hun eigen stage met volgende namen:

Snap
Push
Pat Krimson
Regi & Wout
Natural Born Deejays
Dj Ward

Ikzelf ben dan wel een grote liefhebber van het genre, maar die stage is voor mij toch ook niet nodig op Tomorrowland. Natural Born Deejays wil ik mss nog wel eens checken, maar voor de rest geef ik dat weekend toch de voorkeur aan andere muziek.

Posted by Antony on Apr-12-2009 16:57:

Zelfde mening. '90s waren bangelijk leuk gistre, ma op tomorrowland staat da ni. Bij da flyerke was het toch een pak van men hart da Regi vs. Wout toch ni op mainstage staan

Posted by Jasperovitsj on Apr-12-2009 17:44:

Als de Natural Born Deejays nog dezelfde bezetting als 12 jaar geleden op het podium weten te zetten, moet je die absoluut gaan bekijken. Ik heb ze in hun hoogdagen een paar keer aan het werk gezien, en dat was elke keer volledig 100% live, met stuk voor stuk echte muzikanten die hun instrumenten live op het podium bespeelden, in plaats van andere acts die wat staan te rammen op hun draadloze, battery-operated keyboards die het zelf overpakken als de toetsenist tijdens de break vooraan aan het podium wat met zijn handen staat zwaaien. En het ging verder dan alleen maar integraal de radio mix van hun hitjes spelen, ze maakten ook live remixes en eigen interpretaties van retroclassics en zelfs toenmalige dancehits van andere formaties. Ik ga ze zeker checken in ieder geval

Regi en Wout daarentegen, moge ze beiden op een vreselijke manier ge�lektrocuteerd worden wanneer een plotse onweersbui en slecht ge�soleerde kabels het recept voor hun laatste wapenfeit vormen. En het klootjesvolk maar denken dat het bij de act hoort

Posted by FenixStyle on Apr-12-2009 18:29:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Als de Natural Born Deejays nog dezelfde bezetting als 12 jaar geleden op het podium weten te zetten, moet je die absoluut gaan bekijken. Ik heb ze in hun hoogdagen een paar keer aan het werk gezien, en dat was elke keer volledig 100% live, met stuk voor stuk echte muzikanten die hun instrumenten live op het podium

Heb hier thuis op een of ander videoband nog een tv-opname van een van hun live-gigs, en ziet er idd wel de moeite uit.
En volgens hun site zijn ze effectief van plan om met de originele bezetting terug op die manier te gaan optreden.

Posted by FUSyke on Apr-16-2009 15:40:

Ticketinfo online

Zaterdag of zondag: 46�
Zaterdag en zondag: 68�
Camping: 15�

Posted by De Geert on Apr-16-2009 15:53:

quote:
Originally posted by FUSyke
Zaterdag of zondag: 46�
Zaterdag en zondag: 68�
Camping: 15�

Chapeau!

Posted by FenixStyle on Apr-16-2009 16:46:

quote:
Originally posted by De Geert
Chapeau!

Bwa voor combi+camping is het natuurlijk wel een prijsstijging van bijna tien euro tov vorig jaar, maar voor hetgeen ge ervoor in ruil krijgt, is het zeker nog steeds een mooie prijs ja.

Posted by FenixStyle on Apr-22-2009 09:51:

De camping zal blijkbaar dit jaar al geopend zijn vanaf vrijdagavond 17u.

Posted by FCB_Fanatic on Apr-27-2009 16:24:

donderdag wordt de volledige line-up bekend gemaakt

Posted by FUSyke on Apr-27-2009 16:34:

quote:
donderdag wordt de volledige line-up bekend gemaakt

De line up zal wss enkel nog aangevuld worden met Belgisch talent. Al hoop ik toch nog op een paar toppers

Posted by TOR on Apr-27-2009 19:27:

Ik hoop stiekem op Stoneface & Terminal

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »