TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Grafik, Design, In here
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »

Posted by SWE_TRANCE on Sep-20-2003 15:59:

Tycker den ser helt OK ut..
Mkt b�ttre �n den f�rra faktiskt...

Hoverf�rgen p� menyn(vit) �r lite otydlig, kanske b�ttre med den orange som du anv�nder p� siten i �vrigt?

I �vrigt s� har jag inget mer att klaga p�
Hade inte tid att kolla stavningar m.m, kan g�ra det en annan g�ng om det beh�vs

Posted by teski on Sep-20-2003 16:00:

quote:
Originally posted by dbl
ser bra ut teski...
men jag ser ingen anledning �ver huvud taget att inte g�ra den till 800*600 som det fortfarande finns en del som anv�nder.

bara att krympa ner den lite p� h�jden och p� l�ngden..
f�r du har ett tomt utrymme i mitten som inte beh�ver vara d�r direkt.... s� jag tycker du ska k�ra den efter 800*600...

fina bilder.. tagit dem sj�lv?

Mjo f�r v�l lov att g�ra det Anledningen �r att det �r sv�rt.. iaf f�r mig att anpassa bilderna efter 800x600 och �ven f� de att se bra ut i 1024 x 768

Och det tomma utrymmet i mitten f�r jag f�rs�ka fixa till
Bra att du ger mig lite pointers

Bilderna har jag inte tagit sj�lv
BILDTJUV t�nker du va?
Har faktiskt tillst�nd att anv�nda varenda liten bild p� sidan

Tack f�r support och hj�lp

MindShooter, tycker som sagt att sidan ser j�ttebra ut
Bra att du satte ribban h�gt *nickar*

Posted by Smekbar on Sep-20-2003 17:04:

sjysst sida mind... ser b�ttre ut nu �n innan tycker jag.. dock lite buggig, tror jag iaf
kolla l�nken f�r att se hur den ser ut f�r mig i opera...

opera

Posted by keddo on Sep-20-2003 17:27:

Skitsnyggt mindshooter, men som IT elev s� m�ste jag ge n�gra pointers , framen till v�nster g�r att flytta om man markerar och drar lite i botten,
S�g att lite text gick utanf�r en Table, och att det var en b�rjan p� en ny table under dom andra, tricter.tk loggan l�ngt upp och gubben till v�nster har en annan gr� nyans som bakrund �n den du anv�nder till det andra. Ja, det var bara lite konstruktiv kritik
PZ!

Posted by mindshooter on Sep-21-2003 09:19:

quote:
Originally posted by Powell
Skitsnyggt mindshooter, men som IT elev s� m�ste jag ge n�gra pointers , framen till v�nster g�r att flytta om man markerar och drar lite i botten,
S�g att lite text gick utanf�r en Table, och att det var en b�rjan p� en ny table under dom andra, tricter.tk loggan l�ngt upp och gubben till v�nster har en annan gr� nyans som bakrund �n den du anv�nder till det andra. Ja, det var bara lite konstruktiv kritik
PZ!

tackar tackar det �r s�nt jag vill h�ra.

Hur texten kan g� utanf�r en table f�rst�r jag inte... eftersom ingen av texterna (n�stan) ligger i n�n table,...alla ligger i CSS l�dor vilket g�r det om�jligt f�r dom att g� utanf�r... jag har st�llt in s� att alla CSS l�dor har marginaler inn�t s� att s�ga...texten bryter sig sj�lv s� fort den kommer till kanten.
Visa g�rna vart

Anledningen till att gubben och loggan sk�r ut �r f�r att dom �r i GIF medans bakgrunden �r i JPG... det �r olika bildkomprimeringsmetorder som tolkar f�rg-koderna p� olika s�tt. F�r se om jag orkar �ndra det

Smekbar: Shit, va skevt det ser ut...underligt...har verkligen bara anv�nt simpel kodning rakt upp och ner..den verkar tolka CSS:en helt fel juh.... hmmmm

Posted by mindshooter on Sep-21-2003 11:03:

quote:
Originally posted by Smekbar
sjysst sida mind... ser b�ttre ut nu �n innan tycker jag.. dock lite buggig, tror jag iaf
kolla l�nken f�r att se hur den ser ut f�r mig i opera...

opera

tror f�rresten jag hittat felet nu n�r jag tittar och t�nker efter...opera verkar fungera r�tt kosntigt...vad som har h�nt �r att den inte visar bakgrunder som �r inlagda i mina TD rutor i tabellerna. s� d� m�ste jag l�gga in dom som bilder ox� s� kommer sidan se fullst�ndig ut...sen vet jag ox� varf�r l�dorna till h�ger ser ut som dom g�r, jag tror iaf att det har o g�ra med att jag har en ALIGN="right" d�r som skjutsar ut dom, fast bara i opera

Posted by teski on Sep-23-2003 10:40:

Vad kan vi dra f�r slutsats om Opera nu?

~*ler lite busigt*~

Posted by fede on Sep-23-2003 11:20:

quote:
Originally posted by teski
Vad kan vi dra f�r slutsats om Opera nu?

~*ler lite busigt*~

Opera �ger
jag tycker det �r b�ttre �n internet explorer, men jag anv�nder inte opera s� ofta eftersom det har blivit en vana att starta ie n�r man ska surfa

Posted by mindshooter on Sep-23-2003 11:58:

quote:
Originally posted by ShyTrance
Opera �ger
jag tycker det �r b�ttre �n internet explorer,

varf�r d�? nyfiken varf�r s� m�nga anv�nder det...f�r mig har den mest orsakat problem d�den begr�nsar trick och funktioner n�r jag ska skapa hemsidor.

Posted by Smekbar on Sep-23-2003 15:53:

opera f�ljer html-standarderna lika bra som IE, dock �r folk vana vid att koda f�r IE vilket g�r att det blir knas... eftersom de tolkar olika blir det d� lite konstigt ibland i opera... Mozilla �r dock b�st, ur html-tolkningssynpunkt... Opera �r dock absolut sk�nast att anv�nda, plus att den har extremt mysiga features...

Posted by cviper on Sep-24-2003 15:34:

quote:
Originally posted by mindshooter
Anledningen till att gubben och loggan sk�r ut �r f�r att dom �r i GIF medans bakgrunden �r i JPG... det �r olika bildkomprimeringsmetorder som tolkar f�rg-koderna p� olika s�tt. F�r se om jag orkar �ndra det

Tips: du kan ha transparens i GIF bilder, d.v.s ist�llet f�r att f�rs�kar att f� bildens bakgrund se likadan ut som sidans bakgrund kan du anv�nda en transparent bakgrund i GIF bilden, s� sidans bakgrund "lyser genom" (ehh.. d�lig f�rklaring, men om du kollar p� min [inte s�rskillt snygga eller meningsfulla] logga p� www.newq.net och www.newq.net/img/logo.gif ser du vad jag menar).

cgi's verkar inte funka p� min sida f�r tillf�llet, s� du kommer f� ett litet java-script fel

Annan fr�ga: varf�r anv�nder du en enf�rgad bakgrundsbild? Du kan s�tta bakgrunden antingen med CSS eller i tagen till en f�rg.

Sidan ser bra ut iaf

Posted by mindshooter on Sep-25-2003 16:54:

quote:
Originally posted by cviper
Tips: du kan ha transparens i GIF bilder, d.v.s ist�llet f�r att f�rs�kar att f� bildens bakgrund se likadan ut som sidans bakgrund kan du anv�nda en transparent bakgrund i GIF bilden, s� sidans bakgrund "lyser genom" (ehh.. d�lig f�rklaring, men om du kollar p� min [inte s�rskillt snygga eller meningsfulla] logga p� www.newq.net och www.newq.net/img/logo.gif ser du vad jag menar).

cgi's verkar inte funka p� min sida f�r tillf�llet, s� du kommer f� ett litet java-script fel

Annan fr�ga: varf�r anv�nder du en enf�rgad bakgrundsbild? Du kan s�tta bakgrunden antingen med CSS eller i tagen till en f�rg.

Sidan ser bra ut iaf

vet mycket v�l hur man anv�nder transparenta giffar men det �r itne alltid b�sta l�sningen, som i detta fall d� jag anv�nt en bild som �r airbrushad och tonad, d� f�r den automatiskt sm� vita ytor f�r att �terge effekten, s� d� l�gger jag in bakgrunden som den ska ha f�r att det ska se bra ut

att jag har en bild �r nog bara en vana

Posted by Smekbar on Oct-07-2003 01:36:

Ny bild jag suttit och jobbat p� nu i en 2 timmar kanske. Fotomanipulation. Stock-art fr�n deviantart.com som anv�nts. Hoppas n�n tycker den �r fin Jag �r iaf n�jd

It's never too late to give up - Ivar Boson

Posted by fede on Oct-28-2003 14:52:

http://www.deviantart.com/view/3621813/

Posted by dbl on Nov-05-2003 14:19:

DRUGS IS BAAAD... M'KAY???

Posted by mindshooter on Nov-05-2003 14:44:

najs jobb grabbar...mkt najs

Posted by mellow pleasure on Nov-05-2003 21:26:

Smoking ..umm..something Absolut provjobb !

Jorde ett litet prov jobb f�r www.modellfoto.com f�r ett tag sen och fick en bild p� en av modellerna. Detta var vad jag �stadkom sen dess �r jag sammarbets partner p� den biten. Tyv�rr var absolut sn�la eller ngt och ville inte k�pa bilden men tyckte den var grym.
That�s life.
Se den h�r :
http://w1.635.telia.com/~u63505576/absolutlake.htm
Eller mitt senaste wallpaper :
http://w1.635.telia.com/~u63505576/journey.htm

Posted by dbl on Nov-05-2003 22:14:

Re: Absolut provjobb !

quote:
Originally posted by mellow pleasure
Jorde ett litet prov jobb f�r www.modellfoto.com f�r ett tag sen och fick en bild p� en av modellerna. Detta var vad jag �stadkom sen dess �r jag sammarbets partner p� den biten. Tyv�rr var absolut sn�la eller ngt och ville inte k�pa bilden men tyckte den var grym.
That�s life.
Se den h�r :

absolut lake grejen.. njaaa... f�r det f�rsta s� e ju vatten effekten bara ett script.. s� neee.
f�r det andra s� ska man INTE anv�nda lensflare filtret.. suger totalt om man inte vet hur man anv�nder det.
absolut spaced out texten ser la s�d�r ut... e inte speciellt bra p� text sj�lv, men vet hur bra text ser ut.

tjejen s�g ju bra ut iallafall.

the journy ser ju lite b�ttre ut, men inget jag skulle anv�nda som wallpaper.. men det e ju jag det

Posted by fede on Nov-06-2003 17:57:

va tycker ni ?

Posted by mindshooter on Nov-06-2003 19:32:

quote:

va tycker ni ?

mkt najs...du har b�ttrat p� den lite sedan du visa den f�r mig
Jag skulle g�rna se att du l�t "jordenn" sm�lta in lite mer...typ s�nka opaciteten p� den. Annars great

Posted by NooN on Nov-06-2003 20:44:

Re: Absolut provjobb !

quote:
Originally posted by mellow pleasure
That�s life.
Se den h�r :

Absolutlake funkade inte f�r mig

Journey var snygg, men inget som jag skulle ha som wallpaper.
En liten grej bara: "For quite some time..."

Posted by fede on Nov-17-2003 10:51:

va tycker ni?

edit: nu har jag gjort d ljusare p� den delen. f�r d va h�r o inte bilden som var klippt d�r

Posted by dbl on Nov-17-2003 11:34:

shytrance: gillar inte linjen som g�r mellan tunneln o ansiktet... ta o f� dem att sm�lta ihop b�ttre... fan va l�jligt det l�ter... l�ter b�ttre p� engelska... iallafall.
annars ser det ganska bra ut.

s�.. kan ju ta o posta n�tt eget ocks� kanske...
bakgrunden e la s�d�r.. orkade inte bry mig l�ngre s� jag sket i att g�ra den b�ttre

Posted by mellow pleasure on Nov-17-2003 11:37:

Smoking ..umm..something

quote:

va tycker ni?

Tycker den �r cool i sitt blurriga lite r�riga utf�rande ( positivt) har d�remot lite sv�rt att f�rst� motivet men �ven detta �r coolt. Ska sj�lv avsluta en bild idag d� jag f�tt idee�r och konstruktiv kritik i detta forum. Att Absolut lake inte fungerade vet jag inte vad detta beror p�. Kan vara ngn skitinst�llning i datorn eller ngt. Ha det b�st.

Posted by mellow pleasure on Nov-17-2003 11:41:

quote:
s�.. kan ju ta o posta n�tt eget ocks� kanske...
bakgrunden e la s�d�r.. orkade inte bry mig l�ngre s� jag sket i att g�ra den b�ttre

Tycker du skulle p� ngt s�tt "montera" in ramen i bakgruden den ser lite v�l "ditlagd" ut annars �r det en sk�n ide samt det vore snyggt att g�ra om skuggan i tavlan till en hand ist�llet. Nu �r jag inget proffs s� jag bara talar om hur jag skulle g�ra. Vill nu inte ha en massa skit f�r detta bara f�r jag v�drar tankarna. Ha det b�st.

Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »