TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fokused Scandinavian Tour 2003 - Sweden
Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 »

Posted by Ravesquad on Mar-27-2003 09:02:

Sad

quote:
Originally posted by mindshooter
Fan i helvete d�, skriver detta innan Jake hinner skriva det...

Lokal�garna har b�rjat jiddra med dom och nu f�r dom inget eld-tillst�nd.... So no Fire-Performance people...
Man tr�ttnar allts�...fan va jag f�rlorade min peppning inf�r l�rdagen nu. Blir givetvis lysstavar ist�llet men det �r inte ens halva grejen l�ngre, inte med dom trick vi skulle g�ra.
N�ja, Jakob gjorde sitt b�sta, det �r jag �vertygad om. Fick h�ra att det �r j�vligt tufft nu n�r lokal�garna �r emot det hela s� all respekt �t fokused...

Lider med dig mindshooter, faan va ja hade sett fram mot det...finns inget som h�jer st�mningen s� mycket som eld.. Hoppas det g�r bra med stavarna..

Har �garna blivit trakaserade av rk eller? Man kanske inte ska bli f�rv�nad om det blir razzia o massgripanden..

Posted by Aendy on Mar-27-2003 09:22:

quote:
Originally posted by Ravesquad
Har �garna blivit trakaserade av rk eller?

�r inte det lite nojigt att tro RK har med det att g�ra. Skulle de isf tro att "om vi tar bort elden d� blir det ju ingen fest heller, f�r vem vill g� d�" Jag hoppas RK kommer vara d�r och g�ra sig synliga. Sen hoppas jag givetvis inte att det kommer bli n�gon razzia eller nedst�ngning. Men det g�r som sagt inget att de visar sin n�rvaro.

Posted by mindshooter on Mar-27-2003 09:35:

quote:
Originally posted by Aendy
�r inte det lite nojigt att tro RK har med det att g�ra. Skulle de isf tro att "om vi tar bort elden d� blir det ju ingen fest heller, f�r vem vill g� d�" Jag hoppas RK kommer vara d�r och g�ra sig synliga. Sen hoppas jag givetvis inte att det kommer bli n�gon razzia eller nedst�ngning. Men det g�r som sagt inget att de visar sin n�rvaro.

Jakob f�r nog ge mer info om han �verhuvudtaget vill uttala sig om vad som ligger bakom. Men det �r n�gon som har ringt lokal�garna och tutat i dom en massa f�rdomar och efter detta har dom allts� b�rjat jiddra... Dom har allts� inte f�rs�kt att stoppa fester _genom_ att dra in eld-tillst�ndet. Detta g�r dom f�r att jiddra, g�ra livet sv�rt f�r fokused helt enkelt (och mig ) Jag tycker det l�ter som en typiskt RK grej att ringa och tuta i lokal�garna en massa f�rdomar.

Posted by Gaby on Mar-27-2003 09:45:

RK finns inte l�ngre...

Eld �r kanske inte s� poppis om man �r lokal�gare?

Posted by Gaby on Mar-27-2003 09:47:

Line up med tider och allt!

Fokused main floor line-up:
21.00-23.00 Inkfish – grooving it up with melodic progressive house
23.00-00.30 Orkidea – taking the progressive sounds to excellence
00.30-02.30 Ti�sto – giving you the enchanting magic of trance
02.30-04.30 Johan Gielen – extending the journey
04.30-06.00 Parham – releasing you all

Yes people! We are open from 20.00 until 06.00 in the morning!

Hard Gear Floor:
21.00-22.30 Per Grindvik
22.30-00.00 Tobias Von Hofsten
00.00-00.40 Devilfish LIVE
00.40-02.35 Damon Wild
02.35-04.30 Oliver Ho
04.30-06.00 Abi L�nnberg

The Sylvester groove floor:
21.00-23.00 Dana Bergquist/Henrik L
23.00-00.30 Joel Woltek
00.30-02.30 Oded Peled
02.30-04.30 Tom Stephan
04.30-06.00 Deep Nature

And the drinking parlour Bomben XL Lounge:
20.00-03.00
Alf Tumble
Joan East
Johan Greiff
Vocal support: MC Sandor

Posted by SWE_TRANCE on Mar-27-2003 09:49:

J�vligt synd mind...
Jag hade sett fram emot eldningen, har bara sett videoklipp.

Som Gaby sa s� finns ju inte RK l�ngre, men det kommer s�kert att finnas n�n annan typ av "poliser" p� plats f�r att spana p� st�llet...

F�r dom g�rna g�ra f�r mig, bara dom inte f�r f�r sig n�gra "dumheter"

Posted by Ravesquad on Mar-27-2003 09:51:

quote:
Originally posted by mindshooter
Men det �r n�gon som har ringt lokal�garna och tutat i dom en massa f�rdomar och efter detta har dom allts� b�rjat jiddra... Dom har allts� inte f�rs�kt att stoppa fester _genom_ att dra in eld-tillst�ndet.

Det va s� ja t�nkte.. RK finns visserligen inte l�ngre som enhet men mentaliteten finns kvar - rave=kriminalitet..

Posted by Gaby on Mar-27-2003 10:12:

Men det g�nget har h�rjat en hel del runt Stureplan senaste tiden...

Razzia o s�nt tror jag verkligen inte vi kommer att ha problem med. Sj�lvklart s� kartl�gger man folk och kommer nog plocka dom v�rsta, men det �r inget vi beh�ver v�l oroa oss f�r?

Posted by SteveTranz4ever on Mar-27-2003 11:11:

Ja Kenny ringde mig ig�r � ber�tta om det hela och jag tycker det �r rent ut sagt F�RJ�VLIGT...

L�t s�ga att detta var en Julgala d� som dom brukar har varje jul lera ggr i veckan... d� �r det 3000 mer eller mindre alkoholister som kommer dit f�r att �ta billig julmat och supa sig redl�sa... men det �r ju helt okej f�r Hans Fal�n st�r ju p� sen � ser glad ut.
Det �r inga f�rdomar f�r jag har sj�lv vart d�r ett par g�nger med firman...

Vad som dock finns kvar �r gamla skit f�rdomar mot s� kallade "rave"...
Tycker det l�ter b�ttre men dansfest men iaf. Synd att det �r vuxna och myndigheter som m�ste l�ras och inte tv�rt om... synd det �r sv�rt att f� dom att l�ra sig eller ta reda p� fakta f�rst och d�mma sen... okej lite vad jag g�r nu men detta �r ju inte f�rsta g�ngen det h�nder liknande saker som nu.
Men iaf... det �r sv�rt att l�ra gamla hundar att sitta...

Hur som helst... det kommer �nd� blir AS KUL... tror alla �r �verens om att det inte har f�r�ndrats... PARTY PARTY !!!!!!

STEVE FOKUSED

Posted by Gaby on Mar-27-2003 11:18:

Love Poundin' Sensation

Gaby LOVES also Fokused!!

All Respekt till grabbarna!! S� f�r vi inte gl�mma att Jake fyller faktiskt �r

Posted by Gaby on Mar-27-2003 11:48:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
mmm ja du e verkligen snygg m�ste jag till�gga...

skrev i fel topic...*sk�ms* s� jag tog bort det...

Posted by lonne on Mar-27-2003 13:48:

quote:
Jag hoppas RK kommer vara d�r och g�ra sig synliga.

Varf�r hoppas du det ?

Posted by Aendy on Mar-27-2003 14:08:

quote:
Originally posted by lonne
Varf�r hoppas du det ?

Av samma anledning som jag hoppas att polisen hastighets�vervakar vid dagiset.

Posted by jake on Mar-27-2003 14:19:

Nej, nej, nej det blev lite fel h�r...

Ingen eld pg a sv�righeter med brandskydd och s�nt. Lokalen har inte lyckats f� tillst�nd. Polisen kommer nog vara p� plats, vilket vi v�lkomnar och jag tror att de faktiskt kommer bete sig p� ett bra s�tt.

Om staten sj�lva sponsrar techno-fester (Sweden-United) s� l�r de nog inte br�ka med oss f�r mkt, utan bara delta, Br�kar de blir det ju trakasseri av klubbar som inte vill delta i politiska budskap och Baaaad media

Hypea upp ert hum�r nu! Gl�m "tr�kigheter" runt omkring. Det h�r kommer bli s���� bra!!!!!!!!!

Vet ni varf�r?

F�r att ni kommer

Posted by Aendy on Mar-27-2003 15:02:

quote:
Originally posted by jake
Ingen eld pg a sv�righeter med brandskydd och s�nt. Lokalen har inte lyckats f� tillst�nd. Polisen kommer nog vara p� plats, vilket vi v�lkomnar och jag tror att de faktiskt kommer bete sig p� ett bra s�tt.

Sk�nt att man f�r en g�ngs skull var p� r�tt sp�r!

Posted by mindshooter on Mar-27-2003 15:24:

men varf�r har man inte lyckats f� tillst�nd? P� dig l�t det som att dom sa detta f�r att j�vlas?

hehe anyway, jag ser fortfarande fram emot detta fan, ska bli fett... Men elden va halva min\v�r grej och dom tv� ur Fireproof som skulle elda var v�l inte s� j�tteheta p� att upptr�da under sitt namn och anv�nda annat �n eld, sen hade vi k�pt ny eld-utrustning f�r detta event f�r 500:- var....nu blire till o fixa ljustavsutrustning ist�llet, tack till Jake som ers�tter kostnaden f�r ljustavarna iaf

kram p� alla

Posted by jake on Mar-27-2003 15:42:

Hmm, var lite irri/frustrerad ig�r och lite s� �r det v�l, men nu har de sk�rpt sig. Mind: Mailar dig nu

Posted by lonne on Mar-27-2003 16:22:

quote:
Av samma anledning som jag hoppas att polisen hastighets�vervakar vid dagiset.

Det var omt�nksamt av dig. �r det inte du som har problem med hastighetsbegr�nsningar ?

Posted by Ravesquad on Mar-27-2003 16:57:

quote:
Sk�nt att man f�r en g�ngs skull var p� r�tt sp�r!

Det tycker ja me, grattis

Posted by SWE_TRANCE on Mar-27-2003 18:18:

damn, fick en biljett �ver med t.nu bussen..

Den som �r intresserad kan v�l skicka ett PM till mig..

Posted by Aendy on Mar-27-2003 19:34:

quote:
Originally posted by lonne
Det var omt�nksamt av dig. �r det inte du som har problem med hastighetsbegr�nsningar ?

Jo, likv�l tycker jag det �r bra.

Posted by lonne on Mar-27-2003 19:39:

Jag tar droger ibland och inte fan tycker jag, att det �r bra
att n�gon l�gger n�san i bl�t f�r det.

Posted by AC. on Mar-27-2003 19:50:

Hah! H�rlig attityd ^^

Vi ses alla p� l�rdag!

Men f�rst kan n�gon rekomendera mig en snabbkur mot hosta och f�rkylning?

Posted by Trance Christer on Mar-27-2003 19:59:

hall� alla ,,kul att vara h�r igen har haft fullt upp i skolan den sista tiden,, men till helgen s� ska jag iallafall til stockholm ska bli helt underbart ""!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted by jake on Mar-27-2003 20:00:

Kan-jang, echina force, �ngbad med menthol i och sluta med hypokondrin

Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 »