TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Mysteryland 2003
Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 »

Posted by Glorie on Jun-05-2003 13:34:

�ven om det blir billigare �n 3100 per person...(bensinen blir aldrig s� dyr, f�r man f�r k�ra ekonomiskt tex) s� tycker ja �nd� att 3100 e f�r dyrt.. f�rra �ret tog jag 1200 kr. av AC.. i det inkluderades biljett SAMT resa...boende bet. han sj�lv...detkommer bli lite mer �n 1200 detta �r... f�r efter�t kom of�rutsedda utgifter.. i form av b�ter fr�n AVIS men 1500 e �nd� h�lften! av 3000! varf�r inte fem pers i bilen? visst man sitter kanske lite tr�ngt.. men det g�r ju inget... man tar en stor bil � spelar schyst trance.. � byter plats � s�.. s� t�nker man inte ens p� det

Posted by SWE_TRANCE on Jun-05-2003 14:08:

Nu har jag r�knat lite mer noga h�r...
JAG anser att om man tar egen bil s� r�knade jag med ca 1kr/mil p� slitage
Detta kr�ver ju iofs att varje "team" har egen bil tillg�nglig.
Jag har r�knat med 5 pers i bilen, det drar ju faktiskt ner priset en hel del... Har man n�gorlunda stor bil s� borde det inte va n�gra probs!

Bil:250 kr (Slitage p� _EGEN_ bil)
Bensin:2800 kr
Broavgifter:1750 kr (Enligt ScuL skulle "brov�gen" va b�ttre)
Rum (2 n�tter):1600 kr

-------------------------------
Per person

Bil:50 kr
Bensin:560 kr
F�rja, broar etc:350 kr
Rum (2 n�tter):320 kr
Intr�de:500 kr
Mat:300 kr
Annat:100 kr

Det blir ju ganska mkt billigare, om jag nu inte r�knat helt tokigt
Se detta �r en "budgetvariant"

Posted by Glorie on Jun-05-2003 14:42:

mycket bra SWE_TRANCE! De m� ja s�ga.... Dock s� tror jag att det kommer va sv�rt att fixa egen bil dit ner.. ingen h�r r�r ju om egen bil precis.. ? och folks f�r�ldrar l�r ju INTE l�na ut sina bilar hohohoho.... "Hej mamma, f�r ja l�na din bil.. vi ska br�nna ner till Holland � g� p� rejv" de e ju s� de h�r det...

men sj�lvklart... bilen e den kostnad man kan "komma undan"... de e ju den stora skamfl�cken i hela budgeten... P� s�tt och vis ere ju schyst me NY bil me.. som g�r fort � e servad � s�.. typ fr�n en hyrbilsfirma... men jaaa... ??

sen de d�r som scul sa... b�ttre v�g? tsss..den e x kr billigare... Kommer inte ih�g exakt hur mycke nu... 1750? st�mmer det verkligen...? isf skiljer de bara 50 kr...ja tycker inte det e v�rt att k�ra minst 40-50 mil extra f�r 50 kr:s rabatt... f�rjorna kostar 1800 tur � retur f�r en personbil me fem lirare i...ja har kollat.

Posted by SWE_TRANCE on Jun-05-2003 14:48:

Tror inte det blir n�gra st�rre problem att f� loss farsans bil (Volvo S80), om inte han ska iv�g p� aff�rsm�ten under helgen
S� eftersom jag verkar vara kapten p� "Team Westcoast skutan" s� kommer nog den bes�ttningen undan relativt billigt.. Dock inget l�fte �nnu...

D� s�ger vi att vi tar f�rjan
2190 kr blir det med f�rja ist�llet d�

Posted by ScuL on Jun-05-2003 15:22:

jag har aldrig sagt att den d�r v�gen var b�ttre, det �r bara sett fr�n personligt perspektiv. om jag skulle k�ra sj�lv tog jag �resundsbron och 1 f�rja (snabbast och relativt billigt), eftersom f�rsta HH f�rja tar f�r mycket tid och �r en irreterande reseunderbrottning. .. men ni f�r v�lja sj�lv.

f�rresten vet jag inte om och n�r jag skulle g� till sverige i sommaren men det skulle vara en m�jlighet att resa tillbax till holland i bilen (och jag har k�rkort).

Posted by Amnezia on Jun-05-2003 15:34:

damn..100 nya mess p� en dag typ..

ass� sitter l�tt i en bil me 4 andra...k�nns bara knas att va 4 i varje bil...
kommer inte bli n�tt Gk GG f�r min del k�nns det som s� ansluter mig g�rna till ml ligan...

glorie har du best�mmt dig f�r � �ka nu?? � har du h�rt n�tt av ac??? han e helt f�rsvunnen ass�..sist jag prata me han l�t han v�ldigt os�ker till att �ka..

hur som helst...e det n�n bil som inte e 5 �n d�?????
inga problem � ta mig till sthlm som f�rra g�ngen typ..

Posted by Glorie on Jun-05-2003 15:56:

quote:
Originally posted by ScuL
eftersom f�rsta HH f�rja tar f�r mycket tid och �r en irreterande reseunderbrottning.

nej, ja tycker inte att det e en irriterande reseunderbrottning bara sk���nt ju!!! g�r fort me... en timme bara

quote:
f�rresten vet jag inte om och n�r jag skulle g� till sverige i sommaren men det skulle vara en m�jlighet att resa tillbax till holland i bilen (och jag har k�rkort).

l�ter g�tt.... men menar du att du ska �ka i din lilla bil till sverige � tebaka.. vet inte om ja v�gar �ka me d� scul haha

Posted by mindshooter on Jun-05-2003 16:26:

B�ttre att l�gga summan f�r h�gt �n f�r l�gt...d�rf�r r�knade jag in hyrbil...f�r vi kan inte sitta och r�kna p� siffror som �r baserade p� att vi har en massa tur. Det f�r vi ta bil f�r bil sen vad det kostar...och givetvis �r det bara f�r dom team som har egen bil att dra bort den kostnaden...

Ok ang�ende hur m�nga vi �r s� skrev jag i f�rra posten just detta...vi �r inte fler �n 3 i n�got lag... men det �r flera som inte sagt vilken bil dom ska med i eller om dom ens ska med...

Team Stockholm
Steve (K�rkort)
Mindshooter
AC (K�rkort) < har dock inte f�tt bekr�ftat att du ska med AC?

Team Westcoast
swe_trance (K�rkort)
x-dream
tobo99

Team Sk�ne
Sipowits (K�rkort)
Reveal (K�rkort)
mjz

Posted by Glorie on Jun-05-2003 17:30:

Wink

quote:
Originally posted by mindshooter
B�ttre att l�gga summan f�r h�gt �n f�r l�gt...d�rf�r r�knade jag in hyrbil...

och det kommer bli hyrbil me... klart du ska r�kna me den... inte alla som har s�n tur som kan l�na en S80 av sin pappa

Posted by ScuL on Jun-05-2003 17:46:

quote:
Originally posted by Glorie
nej, ja tycker inte att det e en irriterande reseunderbrottning bara sk���nt ju!!! g�r fort me... en timme bara

l�ter g�tt.... men menar du att du ska �ka i din lilla bil till sverige � tebaka.. vet inte om ja v�gar �ka me d� scul haha

bara en timme? ... hmm d�r har vi annorlunda ansikter
nej .. inte med min egen bil! d� skulle jag beh�ver tanka bensin typ varje 30 mil hehe

jag vet absolut inte hur min sommar semester kommer att se ut, men om vi ska flytta hus. d� g�r min f�r�ldrar inte till sverige, vad betyder att jag f�r g�r dit ensam.
s� kan jag till exempel flyga dit och k�ra med TA-bilen tillbax? det var s� jag menade

Posted by Glorie on Jun-05-2003 22:33:

quote:
Originally posted by ScuL
bara en timme? ... hmm d�r har vi annorlunda ansikter

jass�? hur l�ng tid tar f�rjan mellan r�dby & puttgarden d�? enlight me

Posted by mindshooter on Jun-06-2003 00:24:

Monkey Dancer 2

skulle det vara en id� att skapa en tr�d f�r varje Team och l�ta Team:en f�r sig komma fram till sina kostnader d� n�gra har egen bil och s�? blir lite m�nga tr�dar men vi f�r v�l offra lite forum �t det helt enkelt....oss� skriver vi s�nt som har med hela resan i sig att g�ra h�r....eller s� f�r team:en chatta....

Posted by Amnezia on Jun-06-2003 16:51:

chatt kan va en bra ide kanske...mkt l�ttare � f� ihop allt n�r man inte beh�ver v�nta 1dag f�r att f� svar...

anv mirc f�rra resan...fast gick v�l s�d�r iaf men men.....

ass� hur vet man vilket team man kan ansluta d�????

Posted by mjz on Jun-07-2003 10:33:

chat �r ju bra om man lyckas f� alla online samtidigt...

men en tr�d f�r varje team att diskutera i �r nog inte helt fel...

Posted by Amnezia on Jun-07-2003 13:47:

quote:
Originally posted by mjz
chat �r ju bra om man lyckas f� alla online samtidigt...

men en tr�d f�r varje team att diskutera i �r nog inte helt fel...

att f� alla online samtidigt e inge st�rre problem...helt enkelt komma �verrens om en dag � tid...underl�ttar ju �nnu mer om varje team har eget m�te.inneb�r ju att bara 4-5 pers beh�ver hitta en bra tid...
fast f�rs�k undvika icq chatten...s�d�r n�r man joinar andra users..
vet inte om vi n�n g�ng hade s� all kunde l�sa va alla skrev...
knas v�rre

Posted by mindshooter on Jun-07-2003 14:13:

quote:
Originally posted by Amnezia
ass� hur vet man vilket team man kan ansluta d�????

joina ett team n�ra dig eller starta ett eget

Posted by mjz on Jun-09-2003 10:47:

inga fler som ska med?

hmm... kan man packa 9 pers i en folkabuss...

Posted by Treo on Jun-09-2003 11:35:

quote:
Originally posted by mjz
inga fler som ska med?

hmm... kan man packa 9 pers i en folkabuss...

S� gjorde vi till Hultsfred f�rra �ret, det var grymt skoj

Posted by Amnezia on Jun-09-2003 20:08:

folkabuss p� autobahn...no way...dumt � d� redan vid 20 jue

Posted by Treo on Jun-10-2003 09:04:

Hmm.. efter att ha l�st lineupen till Creamfields som ox� �r 23 aug, s� �r jag n�stan mer sugen p� det ist�llet..
t.ex.

Tiesto
PvD
AvB
P Oakenfold
Sasha
M Picotto
Judge Jules
+ m�nga fler..

Hur mycket dyrare �r det att �ka till england ?

Posted by Amnezia on Jun-10-2003 16:37:

quote:
Originally posted by Treo

Hur mycket dyrare �r det att �ka till england ?

beh�ver itne va dyrare alls....f�tt ihopen resa till Gk GG f�r ca 3000:- l�r-s�n

creamfields lina brukar va bra men SSS � GG ligger alltid steget b�ttre..

v�ntar p� att d ska komma en uppdatering p� mystery linan...
hehe

Posted by kurai on Jun-10-2003 18:29:

KAY D. SMITH

*faints*

Posted by mindshooter on Jun-11-2003 11:39:

Kom ih�g att det �r mysteryland planering i denna tr�d... den �r r�rig och l�ng som den �r....s� om ni vill planera ig�ng v�rsta andra festerna s� f�r ni g�rna ta o skapa en ny tr�d

Kram

Posted by Glorie on Jun-11-2003 11:41:

Hello!

^Word^

Kraaaaaam

Posted by AC. on Jun-11-2003 22:58:

quote:
Originally posted by Treo
S� gjorde vi till Hultsfred f�rra �ret, det var grymt skoj

Problemet ligger dock i att det �r f�rmodligen p� sin h�jd 50mil till Hultsfred medans det �r treg�nger s� l�ngt till holland eller n�tt d�r omkring

Ingen s0om har n�got nytt, intresant att komma med? Hittat n�got boende eller s�?

Pages (15): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 »