TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Trance Energy - 31/01/04
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 »

Posted by Glorie on Jan-15-2004 16:35:

Hello! antar att ingen missat men �nd�

TranceEnergy Trip info (Swe)

Utresa fredagen den 30/1 - 2004
Link�ping (Fj�rrbuss terminalen, avg�r 18:00)
J�nk�ping (Eurostop, avg�r 19:40)
Ljungby (Mc Donalds, Anl�nder ca 20.50 planerat stopp: 45 minuter)
Helsingborg (Statoil vid �terkulla, avg�r 23:00)

Information ang planerade stopp/bokade f�rjor:
F�rja till Helsing�r 23:40
F�rja till Puttgarten 02:45
Anl�nder Puttgarten: 03:30

Frukost ca: 08:00 planerat stopp: 60 minuter

Ankomst Utrecht ca 12.00

Avg�ng S�ndagen den 1/2 - 2004
Bussen anl�nder 07.00 och det stannar max 10 minuter f�r p�stigning

Fyll i detta formul�r asap om ni inte gjort det �n

Posted by ScuL on Jan-15-2004 17:08:

Re: antar att ingen missat men �nd�

quote:
Originally posted by Glorie
TranceEnergy Trip info (Swe)

Ljungby (Mc Donalds, Anl�nder ca 20.50 planerat stopp: 45 minuter)
Helsingborg (Statoil vid �terkulla, avg�r 23:00)

Ankomst Utrecht ca 12.00

Bussen anl�nder 07.00 och det stannar max 10 minuter f�r p�stigning

Fyll i detta formul�r asap om ni inte gjort det �n

Precis vad jag skrev p� TC:
imho �r kl 7.10 inte s� smart.

ibland kan det ta �tminstone 20 till 30 minuter att f� sin jacka igen hos garderoben, och det tar �tminstone 10 minuter att �ka fr�n jaarbeurs till bussparkeringen f�r att Trance Energy har entr�en p� baksidan som vanligt.

det vore b�ttre om den l�mnade kl 8!

Posted by SWE_TRANCE on Jan-15-2004 17:30:

D� f�r man v�l ta och skippa jacka helt enkelt d�..

Posted by Glorie on Jan-15-2004 17:52:

quote:
Originally posted by Scul
imho �r kl 7.10 inte s� smart.
det vore b�ttre om den l�mnade kl 8!

jo, men nu �r det som det �r... Bussbolaget best�mmer...
f�rra g�ngen skyndade jag mig och fr�n att g� fr�n MainStage till bussh�llplatsen tog det max 15 min. (inkl. jackh�mtning)

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
D� f�r man v�l ta och skippa jacka helt enkelt d�..

nehe du tror du det �r sommar i holland eller? du kommer frysa ihj�l! som sagt.. de e s� folktomt �nd� vid halv 7-tiden s� det e knappast n� problem att f� ut jackan i tid. v�rre e det om man tappat bort sin garderobslapp
ja skulle nog r�da att planera sin utg�ng runt halv 7. man e r�tt n�jd �nd� efter en hel natts dansande. tro mig

Posted by ScuL on Jan-15-2004 18:03:

quote:
Originally posted by Glorie
jo, men nu �r det som det �r... Bussbolaget best�mmer...
f�rra g�ngen skyndade jag mig och fr�n att g� fr�n MainStage till bussh�llplatsen tog det max 15 min. (inkl. jackh�mtning)

jaha. om du l�mnar INNAN kl 7 ja.. men det e synd tycker jag att l�mna innan festen �r slut f�r att slutet �r �ftast sk�n

Posted by ScuL on Jan-15-2004 18:38:

f�r de som g�r till TE:

Allm�na ordningar
* �ldersgr�ns 18 �r
* Legitimation n�dv�ndigt
* Bes�kare skall visiteras, om du v�grar kan det h�nda att de inte sl�pper in dig
* Det �r f�rbjudet att ta med sig de f�ljande saker in i omr�det:
- Foto, film- eller annan bild eller ljudsinspelningsapparatur
- Alkoholhaltiga drycker
- Knark
- Glas
- Burk(ar)
- Pyrotekniska saker
- Plastflaskor
- Vapen
- eller andra f�rem�l som kan t�nkas vara farliga
* I Utrecht har kommunalr�det beslutat att det �r inte lagligt att anv�nda "softdrugs" p� fester
* Arrang�ren f�r neka personer intr�de, eller avvisa personer fr�n omr�det om reglerna bryts
* Vistelse p� evenemanget sker helt p� egen risk av bes�karen.
* Arrang�ren kan bli ers�ttningsskyldig till en viss summa om du skadas eller f�rlust utav �godel. Summan best�ms ihop med arrang�rens f�rs�kringsbolag.
* Bes�karen �r tvingad att lyda till regler och instruktioner som ges av personalen.
* Arrang�ren tar bilder och filmar p� evenemanget, att betr�da omr�det betyder att du godk�nner det. Arrang�ren f�r sprida, s�lja och utnyttja bilderna hur man vill.
* Att betr�da festomr�det betyder att du godk�nner dessa regler.

Posted by SteveTranz4ever on Jan-15-2004 18:41:

quote:
Originally posted by ScuL
jaha. om du l�mnar INNAN kl 7 ja.. men det e synd tycker jag att l�mna innan festen �r slut f�r att slutet �r �ftast sk�n
Sant... slutet p� TE10 var as kul... Slutet p� IC2004 var ocks� kul som tusan

Posted by ScuL on Jan-15-2004 18:47:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Sant... slutet p� TE10 var as kul... Slutet p� IC2004 var ocks� kul som tusan

du har 100% r�tt, en extra halvtimme med Pavo.... WIEEEEEEE

Posted by Jeremy H on Jan-16-2004 12:57:

Wejjj, f�tt reda p� att TE avslutas av Don Diablo, Erik de koning och Marcel Woods.. Betyder att jag troligen inte b�rjar gr�ta om vi missar en halvtimma f�r att hinna till bussen

Posted by SteveTranz4ever on Jan-16-2004 22:04:

quote:
Originally posted by jeremy1984
Wejjj, f�tt reda p� att TE avslutas av Don Diablo, Erik de koning och Marcel Woods.. Betyder att jag troligen inte b�rjar gr�ta om vi missar en halvtimma f�r att hinna till bussen
Det finns nog en god m�jlighet till at tdu kommer g�ra det... Marcel Woods e grym !

Posted by Jeremy H on Jan-17-2004 00:36:

Meeen...inte h�rt mycket mer �n vissa egna produktioner av honom, s� jag kanske f�rsa mig lite
Jaja..han var inte inplanerad som n�gon favorit iaf

Posted by CJ InterCity on Jan-18-2004 04:47:

till alla som ska till TE 2004: fanj�vlar!

Posted by Mario_GX on Jan-20-2004 14:58:

fan va gott, inte l�ng tid kvar heller n�gon som har en aning om vilken tid vi kommer dit den 31'e?

Posted by SteveTranz4ever on Jan-20-2004 15:27:

quote:
Originally posted by Mario_GX
fan va gott, inte l�ng tid kvar heller n�gon som har en aning om vilken tid vi kommer dit den 31'e?
ca. 08:00 sa Gurra till mig men om vi �ker 18:00 och bussf�rden tar runt 15 timmar s� blir det 09:00...

Posted by CJ InterCity on Jan-20-2004 15:48:

hur kommer ni dit d�? g�r det buss direkt fr�n Sverige eller? och vad kostar det?

(jag beh�ver lite tips inf�r In Concert 2)

Posted by SteveTranz4ever on Jan-20-2004 16:04:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
hur kommer ni dit d�? g�r det buss direkt fr�n Sverige eller? och vad kostar det?

(jag beh�ver lite tips inf�r In Concert 2)

Dom flesta �ker med TranceClubber som arrangerat resa till Trance Energy f�r andra �ret i rad nu http://www.tranceclubber.com ... Annars f�r man v�l ta flyget eller k�ra ner som jag � mindshooter gjorde till Mysteryland...

Posted by SteveTranz4ever on Jan-21-2004 08:14:

Har f�tt mail fr�n ID&T idag.... fick ingee j�vla presspass denna g�ngen heller...

Men va fan, k�nner tv� personer som k�nner ett par gubbar p� ID&T s� dom fixar in min kamera �nd�... Hade vart grymt om man kunde f�tt lite b�ttre spottar att filma ifr�n bara

Posted by Jeremy H on Jan-21-2004 08:40:

quote:
Originally posted by Mario_GX

///// TranceEnergy Trip info (Swe)

Ljungby (Macdonalds, Anl�nder ca 20.50 planerat stopp: 45 minuter)
Helsingborg (Statoil vid �ttekulla, avg�r 23:00)

Ankomst Utrecht ca 12.00

Bussen anl�nder 07.00 och det stannar max 10 minuter f�r p�stigning, detta iom regler f�r
chaff�rernas k�rtider. /////

Kopierat fr�n TC
Gillar inte riktigt det d�r med att bussen �ker 7.10...menmen

Posted by SteveTranz4ever on Jan-21-2004 08:44:

Gillar INTE heller att vi �ker hemm�t s� tidigt...

Kan ju till�gga att ankomst till Utrecht st�mmer inte... vi anl�nder ca. 08:00 p� l�rdagen beroende p� hur allt passar med f�rjor, hur l�nga stop osv.

Posted by ScuL on Jan-21-2004 09:42:

quote:
Har f�tt mail fr�n ID&T idag.... fick ingee j�vla presspass denna g�ngen heller...

Men va fan, k�nner tv� personer som k�nner ett par gubbar p� ID&T s� dom fixar in min kamera �nd�... Hade vart grymt om man kunde f�tt lite b�ttre spottar att filma ifr�n bara

f�rmodligen har hallen ungef�r samma utseende som f�rra �ret.
dvs med en stor VIP-l�ktare l�ngst bak. inte som p� innercity d�r det fanns l�ktare p� varje sida.

jag ska g� till utrecht p� fredag den 30. under f�rmiddagen och ska f�rs�ka att ta n�gra bilder av hur allt kommer att se ut. (om jag inte blir sl�ngt ut av ID&T).. eftersom ni drar under kv�llen m�ste det vara p� tid iaf

quote:
Gillar INTE heller att vi �ker hemm�t s� tidigt...

Kan ju till�gga att ankomst till Utrecht st�mmer inte... vi anl�nder ca. 08:00 p� l�rdagen beroende p� hur allt passar med f�rjor, hur l�nga stop osv.

det d�r �r verkligen dummt av TC/Busskompaniet tror jag.... har sagt det p� TC ocks�. visst kommer de att f� problem med den d�r tid.
m�nniskor som ska h�mta saker fr�n stationen, m�nniskor som kan inte hitta bussen i tid, m�nniskor som ska h�mta deras jacka och m�ste v�nta l�ng tid.. risken att det g�r n�t fel �r stor. jag hoppas att de �r smart och f�r�ndrar tiden till 8.00 s� att alla hinnar..

Posted by SWE_TRANCE on Jan-21-2004 10:16:

quote:
risken att det g�r n�t fel �r stor. jag hoppas att de �r smart och f�r�ndrar tiden till 8.00 s� att alla hinnar..

� d� �r risken stor att du f�r hela vinden full med svenska TA's � TC's
*sk�mt*

N�, men jag tycker det l�ter riktigt konstigt...
OK, man l�r ju vara slutk�rd efter 10 timmars dansande men den sista halvtimmen vore synd att missa
F�r v�l se om det blir n�gra f�r�ndringar p� schemat...

Posted by ScuL on Jan-21-2004 10:28:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
� d� �r risken stor att du f�r hela vinden full med svenska TA's � TC's
*sk�mt*

N�, men jag tycker det l�ter riktigt konstigt...
OK, man l�r ju vara slutk�rd efter 10 timmars dansande men den sista halvtimmen vore synd att missa
F�r v�l se om det blir n�gra f�r�ndringar p� schemat...

hehe
nja... fyra eller fem passar in MAX. men jag tror att ni hellre vill �ka hem med bussen �n stanna h�r och betala skitmycket pengar f�r n�n flyg
s� vitt jag vet har de planerat tiden kl 7.10 pga k�rstider. 50 minuter senare skulle inte vara s�n stor skillnad, eller?

Posted by SteveTranz4ever on Jan-21-2004 10:39:

quote:
hehe
nja... fyra eller fem passar in MAX. men jag tror att ni hellre vill �ka hem med bussen �n stanna h�r och betala skitmycket pengar f�r n�n flyg
s� vitt jag vet har de planerat tiden kl 7.10 pga k�rstider. 50 minuter senare skulle inte vara s�n stor skillnad, eller?

Nej det skulle inte g�ra stor skillnad alls... fattar inte att dom inte insett det men det kanske dom g�r n�r vi v�l �r d�r nere...

F�resten kom jag p� en sak, vet inte om jag n�mnt det men Olof ska ev. fixa in mig p� dagen n�r ID&T bygger det sista f�r att filma lite... Han var sj�lv in p� Rai p� dagen n�r Innercity skulle vara f�r att dels h�mta TE11 biljetterna och f�r att kolla l�get... f�r hoppas det funkar och att man f�r �ka runt � kolla i en s�n "golfbil" precis som han fick d�

Posted by Mario_GX on Jan-21-2004 17:05:

quote:
Dom flesta �ker med TranceClubber som arrangerat resa till Trance Energy f�r andra �ret i rad nu http://www.tranceclubber.com ... Annars f�r man v�l ta flyget eller k�ra ner som jag � mindshooter gjorde till Mysteryland...

det hade varit askul ifall n�gra stycken hade hyrt en bussbil n�sta TE fest och �ka ner det, det hade blivit s� mycket billigare jag vet inte om n�gra TA's skulle kunna ordna n�got s�dant.... jag hade l�tt st�lt upp

Posted by ScuL on Jan-22-2004 16:52:

HappyHappy YAY!

Fullst�ndig line-up!

Mainstage
22:00 Misja Helsloot
23:45 Rank 1 (DJ set)
01:30 Ferry Corsten
03:30 Johan Gielen
05:30 Marcel Woods

Hardstage
22:00 Mark Norman
23:30 Joop