TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De nieuwe TA MIX contest!!! (all sources) ***INSCHRIJVING GESLOTEN***
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
ik dank u allen!

Goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deadline is 1 maart zie ik, makkie!
Echt netjes georganiseerd zo; tis niet te doen voor ieder jurylid alle mixen te luisteren.
Volgende week klaar met tentamens, dan ga ik platen kopen 
Oja, die VBR codec, is dat een groot verschil met lame-mp3? Waar kan ik anders die codec vinden?
ja CBR 192 mag ook natuurlijk 
btw alle mixen moeten in realtime gemixt worden, dus glannie, geen cooledit mix 
| quote: |
| Originally posted by Switch ja CBR 192 mag ook natuurlijk ![]() btw alle mixen moeten in realtime gemixt worden, dus glannie, geen cooledit mix |
Ik heb net ff gekeken in winamp naar die kbps. Bij mij is een .wav bestand 506 kbps en een .mp3 bestand (dezelfde set dan) heeft maar 56 kbps ongeveer. Dus dat scheelt een hoop. Die .wav is dan ook 350 mb en die .mp3 33 mb...
56kbps??? dat kun je niet menen? Dat klinkt alsof jij in een koekblik staat te draaien en het dan van buiten met een slechte microfoon opneemt.
nou, het geluid is toch wel een goede kwaliteit. Waar ligt dat dan aan? klopt winamp nie?
| quote: |
| Originally posted by MennoB nou, het geluid is toch wel een goede kwaliteit. Waar ligt dat dan aan? klopt winamp nie? |

Waarom zegt ie dan bij dezelfde set (alleen wav en mp3) dan 2 verschillende kbps? Ik neem btw op met Dictation Buddy, direct verbonden met mengpaneel d.m.v. kabel...
Als je een *.wav afspeelt met winamp moet je eigenlijk het volgende zien:
14H kbps en 44khz
Mits opgenomen met de standaard instellingen:
sample rate van 44100
resolution op 16 bit
stereo (natuurlijk)
correct me if i'm wrong.
Die van jou geeft 506 aan bij een *.wav
Das is eigenlijk een mp3 met een hele hoge kwaliteit, lijkt mij...
| quote: |
| Originally posted by MennoB Waarom zegt ie dan bij dezelfde set (alleen wav en mp3) dan 2 verschillende kbps? |
wtf was net ff plaatjes testen gaat me geluid ineens onwijs kraken op beide spelers :S
Naalden lijken het wel spontaan te hebben begeven.
| quote: |
| Originally posted by Magic83 wtf was net ff plaatjes testen gaat me geluid ineens onwijs kraken op beide spelers :S Naalden lijken het wel spontaan te hebben begeven. |

een .wav van 1 uur lang 340 MB? dat kan al niet. dat moet al ergens in de 80 MB zitten. gebruik gewoon cooledit of soundforge om te recorden
wav van een uur is ongeveer wel zo groot hoor, klopt wel. een mp3 van een uur is wel ongeveer 80 mb, dat dan weer wel.
Volgens mij moet die wel iets groter zijn hoor, 60 min wav is ongeveer 600MB en hij geeft bij mij trouwens 1411kpbs aan, 14H dus.
Denk dat je idd gewoon een ander opneem programma moet gebruiken.
Ik had eens gekeken, en het programmatje waarmee ik die wav omzet naar mp3 is maximaal 56 kbps... Dus ff een ander programmatje gebruiken 
| quote: |
| Originally posted by japeman wav van een uur is ongeveer wel zo groot hoor, klopt wel. een mp3 van een uur is wel ongeveer 80 mb, dat dan weer wel. |

Ik heb gister en mp3 omgezet naar 56kbps, de kwaliteit is beter dan ik had verwacht, maar je hoort toch wel duidelijk verschil.
Dus Menno, laat je oren is uitspuiten of zet die hoofdtelefoon niet meer zo hard als je aan het draaien bent zodat je gehoor niet nog verder achteruit gaat 
Even over het aantal bytes van een wave file:
Normaal gesproken neem je op met een sample rate van 44100, stereo en met 16 bits per sample.
Dat zijn 44100*2*2 = 176.400 bytes per seconde.
44100 (--> aantal samples per seconde)
2 (--> stereo, dus 2 kanalen dus maal 2)
2 (--> 1 byte = 8 bits, een normale sample heeft 8 bits, deze 16 dus 2 bytes)
In een uur heb je dan
176.400*60*60 = 635.040.000 = 635,04 Mbyte
Een uur aan mp3 met een bitrate van 128kbps (let op, K BITS, geen bytes):
128.000*60*60 = 460.800.000 bits
8 bits = 1 byte
460.800.000/8 = 57.600.000 bytes = 57Mbyte
MP3 met een bitrate van 192 zou dan 86,4Mbyte zijn.
correct me if i'm wrong....
Bijna goed 
Een MB is namelijk geen 1000 kB maar 1024, dus 635.040.000 bytes vormen geen 635.04 MB (maar 635.040.000 / (1024 * 1024) MB).
Ik moet echt aan mijn stageverslag gaan werken.
Ja, klopt, weet ik ook wel, maar zo pietlutig wilde ik niet gaan rekenen.
1kb is ook weer 1024 bytes, dan zeg ik, dikke lul en gewoon 10^3
Dat alt preset standard, zal best een goede kwaliteit geven, maar het bestand is ook wel veel groter.
Ik heb vandaag een set opgenomen.
Als ik die encode op die alt preset standard dan wordt ie: 98.770kB
En als ik die encode op 160kbps (zoals ik meestal doe) is het bestand: 73.362kB
Tis maar even dat de mensen het weten, maar die server die we nu hebben is snel genoeg en de datastroom maakt weinig uit heb ik begrepen.
Geeft toch een bestand dat 34,6% groter is
...
ja en? 160 kbps is kut 
Je moet het idd vergelijken met 192kbps, niet met 160 
Dan zou het nog zo'n 12 mb schelen.
En het verschil hoor je volgens mij nog niet eens, tenzij je een heel goed geluidssysteem hebt.
[edit]
Kwaliteit natuurlijk boven alles 
kwaliteitsverschil hoor je idd niet zo heel erg duidelijk maar wanneer er in een trance nr een stilte valt dan is de bitrate daar gewoon minder waardoor het bestand kleiner wordt. Bij cbr zal dat gedeelte hier ook gewoon 192kbps zijn
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.