TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?
Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 »

Posted by Xilver on Jun-08-2005 12:01:

Laatste plaatsje

Ik schrijf me in, als het nog gaat

Posted by Asperge on Jun-08-2005 12:24:

AUB geen yousendit dat is zo walgelijk traag en iedereen kan de mixjes dan zo verwijderen...

Posted by TranceFool on Jun-08-2005 12:51:

Ik denk dat er nog wel even een duidelijke bevestiging moet komen van alle deelnemers en juryleden.....en een mooi schema met alle info, Phortje zou dat regelen dacht ik? Misschien wel zo overzichtelijk om er een nieuwe thread voor te openen of niet?

Posted by Ding Chavez on Jun-08-2005 13:11:

Gezien de titel van deze thread kan er volgens mij idd beter een definitieve thread geopend worden. Voor die laatste wijzigingen kan de eerste post wel steeds aangepast worden.

Posted by raoel on Jun-08-2005 15:08:

Een nieuwe topic starten om te bevestigen is goed, maar dan ook even alle regels op een rijtje zetten voor we dat doen.
Als er nog aanvullingen op de huidge regels zijn, kom maar op.

Hoe doen dat nu met uploaden?
Wel alles op dezelfde manier, anders komt er veel te veel bij kijken met de infoverstrekking.

Dit is de lijst van Dj's en juryleden van de BENETA mix contest.

DJ's (25)
ahp2002
Bailey
Chicane
Cosmic
Ding Chavez
DJ D-Man
DJ Siesta
DJ Spare
djdavid
eieregooie
ElSandro
Glaniskanis
Jasperovitsj (BE)
Lynxx
mahwang
MennoB
Raoel
Real (BE)
sndh
subtrance
Theseus
tijs08
TranceFool
Wilkman
Xilver (BE)

Juryleden (11)
@win
Asperge
basvh
Creamfields23
Djeebie
Fkwebeman
moogwai
Muppy
nwopper
SnuggLe
Bouma Bros

Hieronder staat een opzet voor het jureren.
Elke Dj krijgt een nummer wat alleen bij de "organisator" bekend is.
Onder het jurylid staan de nummers van de Dj's die hij moet beoordelen.

We hebben nu alleen 11 juryleden. bouma bros heb ik alleen nog maar ingedeeld bij de finale, maar kan natuurlijk ook bij die andere.
Krijg je alleen een oneven aantal juryleden. Geen probleem lijkt me.
Maar die zet ik er dan nog wel een keer bij.

Posted by TranceFool on Jun-08-2005 15:14:

Elsandro doet al wel mee als DJ.....niet dat ik ze niet vertrouw
Maaruhm, aan 10 juryleden hebben we genoeg of er zou nog iemand als jurylid af moeten vallen? Op de reserve-jurylijst dan maar?

Posted by Jasperovitsj on Jun-08-2005 16:36:

Dus een mixje van minimum 60 en maximum 80 minuten?

Posted by Asperge on Jun-08-2005 16:39:

Als jullie er nu allemaal mooie 70-80 minuten setjes met cues insturen heb k weer wat verse cds

Posted by nwopper on Jun-08-2005 17:20:

Ah! Ik ben jurylid! (heb veel te lang niet in dit draadje gekeken)
Ben benieuwd.... Het beoordelen van mixen traint me mooi voor het reviewen op etn.fm.

Posted by SnuggLe on Jun-08-2005 17:31:

quote:
Originally posted by TranceFool
Elsandro doet al wel mee als DJ.....niet dat ik ze niet vertrouw
Maaruhm, aan 10 juryleden hebben we genoeg of er zou nog iemand als jurylid af moeten vallen? Op de reserve-jurylijst dan maar?

Des te meer, des te beter!
Dus, stel dat er meer mee willen doen (het liefst ook wat BETA's!!!!) dan kunnen we zelfs 3 juryleden per poule doen!

Dat is altijd beter dan 2 ........!

Posted by TranceFool on Jun-08-2005 17:44:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Des te meer, des te beter!
Dus, stel dat er meer mee willen doen (het liefst ook wat BETA's!!!!) dan kunnen we zelfs 3 juryleden per poule doen!

Dat is altijd beter dan 2 ........!

Dat is inderdaad beter ja, dan moeten we dus nog 4 juryleden hebben.....wie wil?

Posted by SnuggLe on Jun-08-2005 17:56:

quote:
Originally posted by TranceFool
Dat is inderdaad beter ja, dan moeten we dus nog 4 juryleden hebben.....wie wil?

.....kijkt naar de BETA's....

Ach, 3 meer is ook niet erg, hoeft niet perse 4. Dan heeft 1 poule gewoon pech (of geluk )

Posted by Jasperovitsj on Jun-08-2005 18:09:

quote:
Originally posted by SnuggLe
.....kijkt naar de BETA's....

Kzal de vraag even posten bij ons in de thread, ik hou jullie op de hoogte!

Posted by Roger on Jun-08-2005 19:36:

ik wil wel mee jureren als het echt nodig is

Posted by Fkwebeman on Jun-08-2005 19:52:

ziet er goed uit jongens, ik hou dit topic in de gaten

Posted by Kaidreas on Jun-08-2005 21:06:

zoals ik al zei in onze thread. ik wil ook wel jureren!

Posted by @win on Jun-08-2005 22:43:

quote:
Originally posted by New Wave
Onzin dit.
Stel dat ik mee zou doen dan zou ik alleen maar ouwe platen draaien omdat ik nou eenmaal ouwe platen heb. Een ander die met cd's er bij mixt kan zo alles van internet af plukken en de nieuwe sjit inmixen. Gewoon de techniek, opbouw en de rest. Als iemand er een classic e r in gooit dan kan je als individueel misschien wat extra's toekennen maar daar beoordelen vin dik persoonlijk onzin. (ik neme het voor julli eop he jongens, dus geen tgezei over "bek houwen want je doet toch niet mee )

Het gaat mij er niet zozeer om dat je allemaal nieuwe of oude plaatjes inmixt, maar om het feit of iemand een 'eigen' set neerzet. Hiermee bedoel ik dat dj's van hunzelf moeten uitgaan en niet teveel op andere (grote) namen moeten letten. Kijk als iemand gewoon een mixje kopieert van weet ik veel wie, dan vind ik, al is de mix nog zo goed dat dit gewoon strafpunten oplevert! Als iemand dus zijn eigen ding doet, zijn eigen lijn trekt dan kan dat gewoon geheel vernieuwend of origineel zijn, dat bedoel ik dus. Dus dit lijkt me zeker een relevant punt in de contest!!

Posted by Djeebie on Jun-08-2005 22:56:

quote:
Originally posted by @win
Het gaat mij er niet zozeer om dat je allemaal nieuwe of oude plaatjes inmixt, maar om het feit of iemand een 'eigen' set neerzet. Hiermee bedoel ik dat dj's van hunzelf moeten uitgaan en niet teveel op andere (grote) namen moeten letten. Kijk als iemand gewoon een mixje kopieert van weet ik veel wie, dan vind ik, al is de mix nog zo goed dat dit gewoon strafpunten oplevert! Als iemand dus zijn eigen ding doet, zijn eigen lijn trekt dan kan dat gewoon geheel vernieuwend of origineel zijn, dat bedoel ik dus. Dus dit lijkt me zeker een relevant punt in de contest!!

Dat is allemaal wel leuk bedoeld, maar dan moet je weten wanneer het om een kopie gaat... Als ik een techno of trance mix moet beoordelen weet ik met mijn hedendaagse kennis van techno en trance setjes/dj's dus niet of het om een kopie van een "grote naam" gaat. Originaliteit qua trackkeuze blijft voor mij dus een punt waarop niet beoordeeld moet worden.

Posted by Jasperovitsj on Jun-08-2005 22:59:

Nog een extra BETA jurylid: DJ Cresto

Posted by @win on Jun-08-2005 22:59:

quote:
Originally posted by Djeebie
Dat is allemaal wel leuk bedoeld, maar dan moet je weten wanneer het om een kopie gaat... Als ik een techno of trance mix moet beoordelen weet ik met mijn hedendaagse kennis van techno en trance setjes/dj's dus niet of het om een kopie van een "grote naam" gaat. Originaliteit qua trackkeuze blijft voor mij dus een punt waarop niet beoordeeld moet worden.

Voor mij blijft het wel een punt, maar goed misschien moesten we maar eens een duidelijke opzet gaan maken als jury! Dan weten de dj's ook precies waar ze op beoordeeld worden

Posted by Djeebie on Jun-08-2005 23:07:

Prima. Duidelijke afspraken zijn zeker nodig voor juryleden

Posted by Jasperovitsj on Jun-08-2005 23:07:

Ik denk dat iedereen wel plaatjes gaat draaien die ook door grote namen in hun genre gedraaid worden. Er zullen toch niet veel deelnemende DJ's een volledige set met exclusieve tracks kunnen draaien denk ik?
Het is gewoon onvermijdelijk dat je set ergens wel op een set van ��n of andere grote DJ zal lijken, zij zijn tenslotte toch ook de referenties om nieuwe plaatjes te ontdekken?
Zolang je niet allemaal n�t die plaatjes draait die Armin of Tiesto of Sasha of voor mijn part Jean ook net de laatste 3 maanden in elke set speelden is er toch geen probleem denk ik?

Posted by Djeebie on Jun-08-2005 23:09:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ik denk dat iedereen wel plaatjes gaat draaien die ook door grote namen in hun genre gedraaid worden. Er zullen toch niet veel deelnemende DJ's een volledige set met exclusieve tracks kunnen draaien denk ik?
Het is gewoon onvermijdelijk dat je set ergens wel op een set van ��n of andere grote DJ zal lijken, zij zijn tenslotte toch ook de referenties om nieuwe plaatjes te ontdekken?
Zolang je niet allemaal de plaatjes draait die Armin of Tiesto of Sasha of voor mijn part Jean ook net de laatste 3 maanden in elke set speelden is er toch geen probleem denk ik?

Precies. Daarom niet beoordelen op originaliteit van trackkeuze

Posted by @win on Jun-08-2005 23:11:

quote:
Originally posted by Djeebie
Precies. Daarom niet beoordelen op originaliteit van trackkeuze

http://www.celestialsounds.nl/csc/i...hp?showforum=19

Lees hier eens hoe het wel kan

Posted by SnuggLe on Jun-09-2005 05:39:

quote:
Originally posted by @win
Voor mij blijft het wel een punt, maar goed misschien moesten we maar eens een duidelijke opzet gaan maken als jury! Dan weten de dj's ook precies waar ze op beoordeeld worden

Ik vind het een beetje overdreven. Kijk, stel nou dat een mix op een paar punten hoog scoort, maar...hij DOET het gewoon niet voor je. Er kunnen leuke tracks inzitten, goede opbouw, weinig mixfouten, maar dan nog hoeft het niets voor jou te zijn.

Smaken verschillen nog steeds, en alhoewel je niet perse naar stijlen onderscheid moet maken kan je nooit alles van tevoren afspreken. Het is nooit 100% objectief en dat moeten we ook helemaal niet willen proberen.

Trackkeuze vind ik persoonlijk wel belangrijk namelijk! Kijk je kan een tiesto of armin setje voor 99% kopieren ,das fijn, maar iemand die originele tracks in zijn set doet en daarmee weet te verassen (ik noem maar wat: Special D op een goede manier in zijn set verwerkt ) dan krijgt hij zeker meer punten van me.

Oftewel, ik selecteer op:
- trackkeuze
- 'gevoel'
- mixtechniek
- opbouw cq verloop
- begin & eind (hoort bij opbouw)

Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 »