TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest
Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Posted by Jasperovitsj on Jan-28-2006 15:49:

Ziet er goed uit

Posted by Dj LPG on Jan-28-2006 15:57:

voor mij is da oke... Ik geraak toch ni voorbij de eerste kip

Posted by Push2005 on Jan-28-2006 16:00:

quote:
Originally posted by Dj LPG
voor mij is da oke... Ik geraak toch ni voorbij de eerste kip

Je ziet wel h�, beetje chance met de poules hebben

Ik heb trouwens alles eens ter samenvatting op de eerste pagina gezet.

Maareuh; als het er op aan komt om de juryleden in te delen en de mixes per poule toe te wijzen, wie zal dat dan doen ? Ik wil dat wel doen, maar kmoet dan ook niet weten dat ge me gaat verdenken van partijdigheid ofzo � ... anders zoeken we gewoon 1 co�rdinator (CygnusX ofzo) die de mixes zal klasseren, ze een letter zal toewijzen en in een poule steekt...

Posted by Jasperovitsj on Jan-28-2006 16:00:

Gaan we trouwens voor de jury werken met een puntensysteem of met een gewone rangschikking per jurylid en dan een consensus?

Posted by Push2005 on Jan-28-2006 16:07:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Gaan we trouwens voor de jury werken met een puntensysteem of met een gewone rangschikking per jurylid en dan een consensus?

Hm ja, das de vraag...

Ik denk dat consensus misschien wel het moeilijkst is, aangezien via msn/PM/mail communiceren zo simpel niet is.

Dus puntensysteem is misschien beter... dan is wel de vraag om een algemeen punt te geven (bvb x/10) of enkele parameters in te schakelen (zoals mixtechnisch, opbouw/flow, ... (ik kan er op zoveel niet komen eigenlijk)) en daar apart een cijfer op 10 op te geven en dan de punten samen te tellen

Alleszinds moet wel de beoordeling gemotiveerd worden, dus gene zever van "bwaa, love theme dusk is ne stomme plaat dus de mix is al niemeer goe"

Posted by Jasperovitsj on Jan-28-2006 16:07:

quote:
Originally posted by Push2005

Maareuh; als het er op aan komt om de juryleden in te delen en de mixes per poule toe te wijzen, wie zal dat dan doen ? Ik wil dat wel doen, maar kmoet dan ook niet weten dat ge me gaat verdenken van partijdigheid ofzo � ... anders zoeken we gewoon 1 co�rdinator (CygnusX ofzo) die de mixes zal klasseren, ze een letter zal toewijzen en in een poule steekt...

Mixes per poule verdelen kan volledig at random gebeuren zeker?
Iemand (Benny?) zorgt ervoor dat alle tags van alle mixes verwijderd worden en geeft ze at random een letter mee (hij mag wel niet vergeten noteren van wie welke mix was ). Dan de mixes gewoon verdelen over de groepen zoals in het schema van Luc en de juryleden het ftp-adres van hun poule doorgeven.

Posted by Jasperovitsj on Jan-28-2006 16:22:

quote:
Hm ja, das de vraag...

Ik denk dat consensus misschien wel het moeilijkst is, aangezien via msn/PM/mail communiceren zo simpel niet is.

Dus puntensysteem is misschien beter... dan is wel de vraag om een algemeen punt te geven (bvb x/10) of enkele parameters in te schakelen (zoals mixtechnisch, opbouw/flow, ... (ik kan er op zoveel niet komen eigenlijk)) en daar apart een cijfer op 10 op te geven en dan de punten samen te tellen

Alleszinds moet wel de beoordeling gemotiveerd worden, dus gene zever van "bwaa, love theme dusk is ne stomme plaat dus de mix is al niemeer goe"

Lijkt me ook wel goed.
Een puntensysteem met een 3-tal categorie�n op 10 punten, en een verplichte motivatie. En in geval van ex aequo kan dat wel opgelost worden door onderling overleg.

Qua categorie�n, how about :

- Mixtechniek: vooral beatmatchen, phasematchen, toongebruik enzo
- Opbouw/flow: is de mix goed opgebouwd, passen de nummers goed achter elkaar, zit er een verhaal in, wordt er niet te ruw of op de verkeerde momenten gemixt,...
- Trackkeuze: hangt wat samen met het vorige natuurlijk, en is ook wel de meest subjectieve component. Maar hier kan het vooral gaan over: worden er originele tracks gebruikt of altijd dezelfde hitjes, zijn het aantrekkelijke platen (zeker belangrijk om hier wat objectief over te oordelen als het niet je stijl van muziek is ),...

En een goeie motivatie erbij moet toch ook wel kunnen uitsluiten dat er persoonlijke belangen te hard meespelen in het oordeel.

Posted by Push2005 on Jan-28-2006 16:29:

quote:
En een goeie motivatie erbij moet toch ook wel kunnen uitsluiten dat er persoonlijke belangen te hard meespelen in het oordeel.

Idd, dat vooral!

Dus Juryleden, als ik er seffens traffic in ga steken moogt ge me daar nie voor afrekenen

En die trackkeuze is inderdaad subjectief... maar het is wel nodig dat het erbij zit... dus als iemand een paar ASOT-platen in zijn mix heeft is dat nog steeds niet nodig om dat negatief te vinden
Ook opbouw is wat subjectief, voor de een is het leuk een track er vroeg in te smijten, de ander wacht liever tot het einde; maarja...

Ik veronderstel wel dat de meesten van de jury de eerlijkheid zullen opbrengen om hun best te doen qua objectiviteit

Posted by Zehra on Jan-28-2006 16:46:

nope

Posted by Tiger777 on Jan-28-2006 16:47:

Als ze het goe vinden, vinden ze het goe �, natuurlek is da subjectief

Die 3 categorien lijkt mij anders wel een goed systeem.

Posted by Jasperovitsj on Jan-28-2006 16:50:

Tis gewoon om te vermijden dat mensen zoals Zevan en ik er al bij voorbaat uitliggen omdat we progressive draaien.

Posted by Dj LPG on Jan-28-2006 16:52:

quote:
Originally posted by Zehra
nope

gij gaat zwaar u vriendje in de finale helpen eh meiske NI eerlijk

Posted by CygnusX on Jan-28-2006 17:30:

quote:
Iemand (Benny?) zorgt ervoor dat alle tags van alle mixes verwijderd worden en geeft ze at random een letter mee (hij mag wel niet vergeten noteren van wie welke mix was ). Dan de mixes gewoon verdelen over de groepen zoals in het schema van Luc en de juryleden het ftp-adres van hun poule doorgeven.

Ik zou dat wel graag doen, maar ik zit dan met een bandbreedte-probleem (voor het downloaden en uploaden van elke set). Op kot heb ik maar enkele gigabytes per maand en het is nu al krap. Belgian Bonzai stelde me voor dat hij het zou doen. Hij is daar de geschikte kerel voor denk ik

Posted by Belgian Bonzai on Jan-28-2006 17:32:

deal

Posted by Jasperovitsj on Jan-28-2006 17:37:

Normaal hoeft er toch geen bandbreedte probleem te zijn?
Die persoon moet er alleen maar voor zorgen dat de mixes goed gelabled worden en hij moet de mixes dan binnen de ftp zelf even in de juiste mappen plaatsen. Maar de dj's moeten zelf hun mix uppen en de juryleden moeten hem zelf downen, dus normaal moet die extra persoon toch zelf niks downen en uppen?

Of zie ik het verkeerd?

Enfin, mij maakt het niet uit wie het is hoor

Posted by CygnusX on Jan-28-2006 17:39:

quote:
Normaal hoeft er toch geen bandbreedte probleem te zijn?
Die persoon moet er alleen maar voor zorgen dat de mixes goed gelabled worden en hij moet de mixes dan binnen de ftp zelf even in de juiste mappen plaatsen. Maar de dj's moeten zelf hun mix uppen en de juryleden moeten hem zelf downen, dus normaal moet die extra persoon toch zelf niks downen en uppen?

Of zie ik het verkeerd?

Enkel de files hernoemen vormt inderdaad geen bandbreedteprobleem, maar als de id3-tags aangepast/verwijderd moeten worden, dan is dat wel nodig.

Posted by Real on Jan-28-2006 17:42:

quote:
Originally posted by CygnusX
Enkel de files hernoemen vormt inderdaad geen bandbreedteprobleem, maar als de id3-tags aangepast/verwijderd moeten worden, dan is dat wel nodig.

Tis dat.

Je kan niet zomaar iedereen verplichten om g��n ID3 tags te gebruiken, want er zit toch altijd ��n pipo tussen die dat w�l doet.

+ eventueel kan je de mixen ook zippen + password-protecten (zodat NIEMAND anders behalve de juiste juryleden eraan kunnen), en daarvoor moet je ze ook op je PC hebben staan.

Posted by Dj LPG on Jan-28-2006 17:44:

quote:
Originally posted by Real
Tis dat.

Je kan niet zomaar iedereen verplichten om g��n ID3 tags te gebruiken, want er zit toch altijd ��n pipo tussen die dat w�l doet.

+ eventueel kan je de mixen ook zippen + password-protecten (zodat NIEMAND anders behalve de juiste juryleden eraan kunnen), en daarvoor moet je ze ook op je PC hebben staan.

en als personen die een ID3 tag toevoegen nu eens gedisqualificeerd worden? dan is je probleem van het niet naleven toch onmiddelijk opgelost?

Posted by Jasperovitsj on Jan-28-2006 18:03:

quote:
Originally posted by Real

Als Belgian Bonzai dat kan doen zonder bandbreedte problemen zou dat wel ideaal zijn natuurlijk

Posted by Push2005 on Jan-28-2006 18:11:

Op pagina 1 is een rubriek met prijzen toegevoegd

Posted by Bl@ckOut on Jan-28-2006 18:16:

Is er geen beloning voor de juryleden?

Posted by Jasperovitsj on Jan-28-2006 18:19:

Misschien een opmerking bij het pouleschema
De mixes in de 2de ronde zouden als volgt verdeeld kunnen worden:

RONDE 2

Poule 1
Winnaar poule 1
winnaar poule 3
Winnaar poule 5
2de plaats poule 2
2de plaats poule 4

Poule 2
Winnaar poule 2
Winnaar poule 4
2de plaats poule 1
2de plaats poule 2
2de plaats poule 3

Dan zijn beide poules ook ongeveer even sterk

Posted by Real on Jan-28-2006 18:46:

quote:
Op pagina 1 is een rubriek met prijzen toegevoegd

Focking hell ik ga voor het zilver.

Posted by Tiger777 on Jan-28-2006 18:51:

omg, inderdaad, prijs 2 >>> prijs 1...
Prijs 4 is eerder een straf

Posted by Vishnu on Jan-28-2006 18:57:

Push, kunt ge die 2e prijs aub wat specifieren?
Mss doe ik dan nog wel mee

Mss kunt ge de 1e prijs koppelen aan de volgende BeTa party? Bvb. recht op de meest interessante draaiuren ofzoiets..?

Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »