TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Politiek
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »
in verband met de adoptie van kinderen door homosexuelen heb ik de volgende mening: kben er zelf niet absoluut tegen, maar kdenk dat het voor de moment eigenlijk nog een beetje te vroeg was om het toe te laten. Er waren toch nog behoorlijk wat tegenkantingen van de publieke opinie (toen het topic nog 'hot' was), bepaalde groeperingen hadden hun twijfels en ook bij de goedkeuring van de wet was duidelijk te merken dat er veel verdeeldheid was (slechts goedgekeurd met een kleine meerderheid, 1 stem meen ik). Je kan dus zeker stellen dat niet de hele maatchappij erachter staat. Ik verwacht geen heksenjacht, maar pesterijen door kinderen (mss zelfs door ouders?) zie ik wel gebeuren. Vooral voor die kinderen zal het dan moeilijk zijn om mee om te gaan ...
Persoonlijk ken ik wel enkele homo's (niet van die nichterige types), en dat zijn zeker vriendelijke mensen die kunnen liefhebben en op dat vlak niet verschillen van de modale hetero. Wat mij echter wel opvalt is dat die homo's vrij 'open' zijn over hun sexuele leven, meer dan hetero's vind ik persoonlijk. Kheb dus al vrij straffe verhalen gehoord ... Verder is mij ook al opgevallen, en dat geven die homo's trouwens zelf ook toe, dat ze vrij oppervlakkig zijn en dat dit wel iets is dat vaker voortkomt in het homomilieu. Ik heb er dan ook mijn bedenkingen bij als deze homo's ooit een kind zouden moeten opvoeden, hen waarden en normen zouden moeten meegeven ... zeker op sexueel vlak zie ik ze daar niet echt toe in staat, nu zeker niet, mss wel in de toekomst (maar dan zou dat van hun kant uit wel vrij hyprocriet zijn).
Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik zeker niet wil veralgemenen, en ook geen homo's wil beledigen. Ik maak enkel een vaststelling over de aantal homo's die ik ken (en die elkaar trouwens niet kennen) en spreek dan ook over hen.
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Al dat gezever over de zogenaamde "natuurlijkheid" van de zaak leidt gewoon de aandacht af van de sociale realiteit en verblindt mensen voor het feit dat die realiteit helemaal niet zo zwart-wit is als ze wel willen geloven. Ik wil ook niet generaliseren, maar ik denk dat het merendeel van de homoseksuele koppels hun kinderen met meer liefde en zorg zullen opvoeden dan de gemiddelde man die geen poot uitsteekt in het huishouden en op wekelijkse basis zijn vrouw afblaft en haar de occasionele oorveeg geeft. Met al die scheidingen tegenwoordig, denk je dat een kind daar dan beter mee af is? Het is bijna vanzelfsprekend geworden dat mensen uit elkaar gaan als het even niet botert, en dat heeft anders ook wel fameus veel invloed op een kind hoor. Wat leren die over menselijke waarden en opvoeding dan? Het zal niet veel minder slecht zijn dan de dingen die ze zogezegd van homokoppels zouden aanleren hoor! |
| Originally posted by TOR Waar Tiger zijn vergelijking met een ��n-benig kind vandaan haalt, weet ik trouwens niet maar een correcte vergelijking kunnen we het in ieder geval niet noemen, omdat hij concrete en fysische mankementen door elkaar haalt met abstracte en psychologische zaken die hij zonder enige basis als mankement bestempelt. |
| Originally posted by Tiger777 we zijn het er allemaal over eens dat homo's nog niet 100% getolereerd worden in onze mpij? |
| Originally posted by djcresto tja so? Wie wordt er wel 100% getollereerd? Homo koppels die willen adopteren zullen zoiezo al zeker geschikt zijn. Wie weet wat voor een screening ondergaan ze niet? Het is al moeilijk als hetero koppel om een kind te adopteren. Binnenkort mogen rokende, dikke mensen ook geen kinderen krijgen. Je kan het in het oneindige trekken. Ik verschiet er nog van dat hier zo conservatief gedacht wordt door sommigen. En jullie weten toch welke de meest conservatieve partij is in Vlaanderen? |
| Originally posted by FCB_Fanatic CD&V? |
| Originally posted by djcresto Ik verschiet er nog van dat hier zo conservatief gedacht wordt door sommigen. En jullie weten toch welke de meest conservatieve partij is in Vlaanderen? |
| Binnenkort mogen rokende, dikke mensen ook geen kinderen krijgen. |
Maar ge trekt mijn punt in het belachelijke eh.
| Originally posted by djcresto ik dacht het niet |
| Originally posted by djcresto ik dacht het niet |
. Het was vrij duidelijk dat je VB bedoelde als meest conservatieve partij hoor 
| Originally posted by Tiger777 cd&v is tegen(geworden) en gelukkig maar. Iedereen progressief, we zouden ewa meemaken |
| Originally posted by Tiger777 cd&v is tegen(geworden) en gelukkig maar. Iedereen progressief, we zouden ewa meemaken |

| Originally posted by FCB_Fanatic CD&V is idd tegen (vooral onder druk vd kerk, niet?), en daardoor zijn ze wat deze topic betreft idd conservatief ingesteld. Maar al bij al kan gezegd worden dat ze toch goed zijn meegegaan met de tijd als we de hedendaagse situatie van CD&V gaan vergelijken met "den goede oude tijd" van vroeger. |
CD&V zijn eigenlijk wel rotzakken. Ze halen/haalden hun stemmen in bejaardentehuizen door te zeggen van "als gij niet op ons stemt, gaat ge naar de hel". Dat hebben die gasten dus echt gedaan, maar of ze het nog doen weet ik niet.
das de eerste keer dak zoiets hoor
effe tussendoor...
Yves Leterme is/lijkt misschien ok, maar heb hem jaren geleden dit horen zeggen op TV (toen het ging over sluitingsuren van clubs)
"Iedere bezoeker die om 6u nog in een discotheek zit, is een drugsgebruiker... Hoe kan je dat anders zolang uithouden?"
Dat is me wel serieus in het verkeerde keelgat geschoten... (zou graag zijn mening er vandaag eens over weten)
| Originally posted by FredNova effe tussendoor... Yves Leterme is/lijkt misschien ok, maar heb hem jaren geleden dit horen zeggen op TV (toen het ging over sluitingsuren van clubs) "Iedere bezoeker die om 6u nog in een discotheek zit, is een drugsgebruiker... Hoe kan je dat anders zolang uithouden?" Dat is me wel serieus in het verkeerde keelgat geschoten... (zou graag zijn mening er vandaag eens over weten) |
Ook gehoord van die nieuwe politieke partij in Holland die voor pedofielen is?
- Seks vanaf 12 jaar legaal
- Seks met dieren legaal
Zijn enkele van hun punten...
Ik kwam zonder zeveren bekans aant kotsen. Ziek word ik hier van, van zo een walgelijke praktijken. Wie weet hebben we binnen 30 jaar ook de pedo's in ons armen gelosloten... Want ze kunnen er ocharme nix aan doen he, ze zijn zo geboren.
Moest dit even kwijt 
| Originally posted by djcresto Gezien zijn positie zal zijn antwoord wel al veel genuanceerder zijn. Hoe kan trouwens een politieker zijn hectische leven zomaar volhouden? Leterme wordt ongetwijfeld de volgende premier. Net zoals Verhofstad en Dehaene vind ik dat een goede persoon voor die plaats. |
| Originally posted by Phortastic Ook gehoord van die nieuwe politieke partij in Holland die voor pedofielen is? - Seks vanaf 12 jaar legaal - Seks met dieren legaal Zijn enkele van hun punten... Ik kwam zonder zeveren bekans aant kotsen. Ziek word ik hier van, van zo een walgelijke praktijken. Wie weet hebben we binnen 30 jaar ook de pedo's in ons armen gelosloten... Want ze kunnen er ocharme nix aan doen he, ze zijn zo geboren. Moest dit even kwijt |
| Originally posted by FredNova effe tussendoor... Yves Leterme is/lijkt misschien ok, maar heb hem jaren geleden dit horen zeggen op TV (toen het ging over sluitingsuren van clubs) "Iedere bezoeker die om 6u nog in een discotheek zit, is een drugsgebruiker... Hoe kan je dat anders zolang uithouden?" Dat is me wel serieus in het verkeerde keelgat geschoten... (zou graag zijn mening er vandaag eens over weten) |
Al onze leterme er zo over denkt, dan wil ik hem wel eens meenemen naar een event en bewijzen dat niet iedereen om het min of meer te kunnen volhouden bollen moet pakken.
Inderdaad!
Met 10 pinten geraakt ge ook al ver 
| Originally posted by Jasperovitsj Inderdaad! Met 10 pinten geraakt ge ook al ver |
Ook gehoord van die nieuwe politieke partij in Holland die voor pedofielen is? - Seks vanaf 12 jaar legaal - Seks met dieren legaal ... |
| Originally posted by RadiantB Als twee 12-jarigen daar goesting in hebben, is dat niet illegaal toch. Je mag als meerderjarige geen seks hebben met minderjarigen, dat is zeker een strafbaar feit. (zelf als het vrijwillig was) |
| Originally posted by RadiantB Als twee 12-jarigen daar goesting in hebben, is dat niet illegaal toch. |
| Originally posted by Bertn dat zie ik niet snel gebeuren. In tegenstelling tot bv homo's zijn pedofielen wel degelijk een gevaar voor de samenleving. Een partij als deze kan je niet verbieden, want het gaat om denkbeelden (en die knn niet vervolgd worden door de wet). Maar vanaf dat 1 pedo ook maar met een vinger efkes een kleine aanraakt: kapotkloppen en opsluiten die handel. |