TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Politiek
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »

Posted by FCB_Fanatic on May-30-2006 21:18:

in verband met de adoptie van kinderen door homosexuelen heb ik de volgende mening: kben er zelf niet absoluut tegen, maar kdenk dat het voor de moment eigenlijk nog een beetje te vroeg was om het toe te laten. Er waren toch nog behoorlijk wat tegenkantingen van de publieke opinie (toen het topic nog 'hot' was), bepaalde groeperingen hadden hun twijfels en ook bij de goedkeuring van de wet was duidelijk te merken dat er veel verdeeldheid was (slechts goedgekeurd met een kleine meerderheid, 1 stem meen ik). Je kan dus zeker stellen dat niet de hele maatchappij erachter staat. Ik verwacht geen heksenjacht, maar pesterijen door kinderen (mss zelfs door ouders?) zie ik wel gebeuren. Vooral voor die kinderen zal het dan moeilijk zijn om mee om te gaan ...

Persoonlijk ken ik wel enkele homo's (niet van die nichterige types), en dat zijn zeker vriendelijke mensen die kunnen liefhebben en op dat vlak niet verschillen van de modale hetero. Wat mij echter wel opvalt is dat die homo's vrij 'open' zijn over hun sexuele leven, meer dan hetero's vind ik persoonlijk. Kheb dus al vrij straffe verhalen gehoord ... Verder is mij ook al opgevallen, en dat geven die homo's trouwens zelf ook toe, dat ze vrij oppervlakkig zijn en dat dit wel iets is dat vaker voortkomt in het homomilieu. Ik heb er dan ook mijn bedenkingen bij als deze homo's ooit een kind zouden moeten opvoeden, hen waarden en normen zouden moeten meegeven ... zeker op sexueel vlak zie ik ze daar niet echt toe in staat, nu zeker niet, mss wel in de toekomst (maar dan zou dat van hun kant uit wel vrij hyprocriet zijn).

Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik zeker niet wil veralgemenen, en ook geen homo's wil beledigen. Ik maak enkel een vaststelling over de aantal homo's die ik ken (en die elkaar trouwens niet kennen) en spreek dan ook over hen.

Posted by TOR on May-30-2006 21:22:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Al dat gezever over de zogenaamde "natuurlijkheid" van de zaak leidt gewoon de aandacht af van de sociale realiteit en verblindt mensen voor het feit dat die realiteit helemaal niet zo zwart-wit is als ze wel willen geloven. Ik wil ook niet generaliseren, maar ik denk dat het merendeel van de homoseksuele koppels hun kinderen met meer liefde en zorg zullen opvoeden dan de gemiddelde man die geen poot uitsteekt in het huishouden en op wekelijkse basis zijn vrouw afblaft en haar de occasionele oorveeg geeft. Met al die scheidingen tegenwoordig, denk je dat een kind daar dan beter mee af is? Het is bijna vanzelfsprekend geworden dat mensen uit elkaar gaan als het even niet botert, en dat heeft anders ook wel fameus veel invloed op een kind hoor. Wat leren die over menselijke waarden en opvoeding dan? Het zal niet veel minder slecht zijn dan de dingen die ze zogezegd van homokoppels zouden aanleren hoor!

Volledig mee eens. Een kinderwens komt bij homofielen tenslotte niet zomaar uit de lucht gevallen, er is een gegronde en vooral oprechte aanleiding.

Waar Tiger zijn vergelijking met een ��n-benig kind vandaan haalt, weet ik trouwens niet maar een correcte vergelijking kunnen we het in ieder geval niet noemen, omdat hij concrete en fysische mankementen door elkaar haalt met abstracte en psychologische zaken die hij zonder enige basis als mankement bestempelt.

Posted by Tiger777 on May-30-2006 22:03:

quote:
Originally posted by TOR
Waar Tiger zijn vergelijking met een ��n-benig kind vandaan haalt, weet ik trouwens niet maar een correcte vergelijking kunnen we het in ieder geval niet noemen, omdat hij concrete en fysische mankementen door elkaar haalt met abstracte en psychologische zaken die hij zonder enige basis als mankement bestempelt.

Zoveel pseudo-wetenschappelijke woorden in 1 zin zeg... dat zal ik even moeten bijduiden. Het gaat hem gewoon over het feit dat ge als ouder niet zomaar het recht hebt om vrijheden van uuw kinderen te beperken.
Simpel gezegd: we zijn het er allemaal over eens dat homo's nog niet 100% getolereerd worden in onze mpij? Ja? Wel, dan bezwaart gij hoedanook het kind met sociale nadelen door het te plaatsen bij een homo koppel. En laat mij duidelijk zijn, het kan mij geen reet schelen wat ouders in hun bed al dan niet met elkaar doen, ik vind gewoon niet dat ge het recht hebt om het kind daarmee te bezwaren.

Posted by djcresto on May-30-2006 22:33:

quote:
Originally posted by Tiger777
we zijn het er allemaal over eens dat homo's nog niet 100% getolereerd worden in onze mpij?

tja so? Wie wordt er wel 100% getollereerd? Homo koppels die willen adopteren zullen zoiezo al zeker geschikt zijn. Wie weet wat voor een screening ondergaan ze niet? Het is al moeilijk als hetero koppel om een kind te adopteren. Binnenkort mogen rokende, dikke mensen ook geen kinderen krijgen. Je kan het in het oneindige trekken.

Ik verschiet er nog van dat hier zo conservatief gedacht wordt door sommigen. En jullie weten toch welke de meest conservatieve partij is in Vlaanderen?

Posted by FCB_Fanatic on May-30-2006 22:39:

quote:
Originally posted by djcresto
tja so? Wie wordt er wel 100% getollereerd? Homo koppels die willen adopteren zullen zoiezo al zeker geschikt zijn. Wie weet wat voor een screening ondergaan ze niet? Het is al moeilijk als hetero koppel om een kind te adopteren. Binnenkort mogen rokende, dikke mensen ook geen kinderen krijgen. Je kan het in het oneindige trekken.

Ik verschiet er nog van dat hier zo conservatief gedacht wordt door sommigen. En jullie weten toch welke de meest conservatieve partij is in Vlaanderen?

CD&V?

Posted by djcresto on May-30-2006 22:46:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
CD&V?

ik dacht het niet

Posted by Tiger777 on May-30-2006 22:49:

quote:

Tja, ik vind niet dat ge zomaar roekeloos progressief moet gaan doen als ge met mensen hun leven speelt.
Zo vind ik bvb ook niet dat mensen het recht hebben tot het uiterste te gaan mbt infertiliteitsbehandelingen. Pas op, ik versta ze he, maar als er ergens een genetische oorzaak is die de onvruchtbaarheid veroorzaakt, hebt ge niet het recht om uuw kinderen daar moedwillig mee te bezwaren omdat gij koste wat het kost kinderen wilt. (concreet voorbeeld: mannen die een genetisch Y defect hebben waardoor ze amper tot geen spermatozoa produceren)

En voor dat ge begint met blond haar en blauwe ogen, daar heb ik het dus niet over �h, het gaat over die laatste zin, "koste wat het kost kinderen willen"

quote:
Binnenkort mogen rokende, dikke mensen ook geen kinderen krijgen.

Ge weet wat ik denk van roken �h Maar ge trekt mijn punt in het belachelijke eh.

Trouwens, conservatief... Groenen zijn ook conservatief eh(geen GGO's, conservatie van wat er is aan natuur...). Da's allemaal maar hoe ge het bekijkt. Ik heb het al gezegd, die wetgeving is puur stemmingmakerij. Homoadoptie gebeurde al voor dat de wet er was, op basis van inderdaad strenge screeningen.

Posted by Tiger777 on May-30-2006 22:50:

quote:
ik dacht het niet

cd&v is tegen(geworden) en gelukkig maar. Iedereen progressief, we zouden ewa meemaken

Posted by FCB_Fanatic on May-30-2006 23:27:

quote:
ik dacht het niet

kmeende het dan ook niet natuurlijk, kverwees eigenlijk gewoon een beetje naar het verleden van de partij . Het was vrij duidelijk dat je VB bedoelde als meest conservatieve partij hoor

quote:
cd&v is tegen(geworden) en gelukkig maar. Iedereen progressief, we zouden ewa meemaken

CD&V is idd tegen (vooral onder druk vd kerk, niet?), en daardoor zijn ze wat deze topic betreft idd conservatief ingesteld. Maar al bij al kan gezegd worden dat ze toch goed zijn meegegaan met de tijd als we de hedendaagse situatie van CD&V gaan vergelijken met "den goede oude tijd" van vroeger.

Posted by Push2005 on May-31-2006 07:21:

quote:

Haha idd

en das ook zo in den trance h�

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
CD&V is idd tegen (vooral onder druk vd kerk, niet?), en daardoor zijn ze wat deze topic betreft idd conservatief ingesteld. Maar al bij al kan gezegd worden dat ze toch goed zijn meegegaan met de tijd als we de hedendaagse situatie van CD&V gaan vergelijken met "den goede oude tijd" van vroeger.

CD&V heeft niets meer met de kerk te zien, zet u daar maar over

Posted by Devil_Dante on May-31-2006 15:04:

CD&V zijn eigenlijk wel rotzakken. Ze halen/haalden hun stemmen in bejaardentehuizen door te zeggen van "als gij niet op ons stemt, gaat ge naar de hel". Dat hebben die gasten dus echt gedaan, maar of ze het nog doen weet ik niet.

Posted by Bertn on May-31-2006 15:30:

das de eerste keer dak zoiets hoor

Posted by FredNova on May-31-2006 15:36:

effe tussendoor...

Yves Leterme is/lijkt misschien ok, maar heb hem jaren geleden dit horen zeggen op TV (toen het ging over sluitingsuren van clubs)

"Iedere bezoeker die om 6u nog in een discotheek zit, is een drugsgebruiker... Hoe kan je dat anders zolang uithouden?"

Dat is me wel serieus in het verkeerde keelgat geschoten... (zou graag zijn mening er vandaag eens over weten)

Posted by djcresto on May-31-2006 15:48:

quote:
Originally posted by FredNova
effe tussendoor...

Yves Leterme is/lijkt misschien ok, maar heb hem jaren geleden dit horen zeggen op TV (toen het ging over sluitingsuren van clubs)

"Iedere bezoeker die om 6u nog in een discotheek zit, is een drugsgebruiker... Hoe kan je dat anders zolang uithouden?"

Dat is me wel serieus in het verkeerde keelgat geschoten... (zou graag zijn mening er vandaag eens over weten)

Gezien zijn positie zal zijn antwoord wel al veel genuanceerder zijn. Hoe kan trouwens een politieker zijn hectische leven zomaar volhouden?

Leterme wordt ongetwijfeld de volgende premier. Net zoals Verhofstad en Dehaene vind ik dat een goede persoon voor die plaats.

Posted by Phortastic on May-31-2006 16:04:

Ook gehoord van die nieuwe politieke partij in Holland die voor pedofielen is?

- Seks vanaf 12 jaar legaal
- Seks met dieren legaal

Zijn enkele van hun punten...

Ik kwam zonder zeveren bekans aant kotsen. Ziek word ik hier van, van zo een walgelijke praktijken. Wie weet hebben we binnen 30 jaar ook de pedo's in ons armen gelosloten... Want ze kunnen er ocharme nix aan doen he, ze zijn zo geboren.

Moest dit even kwijt

Posted by FredNova on May-31-2006 16:04:

quote:
Gezien zijn positie zal zijn antwoord wel al veel genuanceerder zijn. Hoe kan trouwens een politieker zijn hectische leven zomaar volhouden?

Leterme wordt ongetwijfeld de volgende premier. Net zoals Verhofstad en Dehaene vind ik dat een goede persoon voor die plaats.

idd

pas maar op voor Elio Di Rupo

Posted by Bertn on May-31-2006 16:06:

quote:
Originally posted by Phortastic

- Seks met dieren legaal

Zijn enkele van hun punten...

Ik kwam zonder zeveren bekans aant kotsen. Ziek word ik hier van, van zo een walgelijke praktijken. Wie weet hebben we binnen 30 jaar ook de pedo's in ons armen gelosloten... Want ze kunnen er ocharme nix aan doen he, ze zijn zo geboren.

Moest dit even kwijt

dat zie ik niet snel gebeuren. In tegenstelling tot bv homo's zijn pedofielen wel degelijk een gevaar voor de samenleving. Een partij als deze kan je niet verbieden, want het gaat om denkbeelden (en die knn niet vervolgd worden door de wet). Maar vanaf dat 1 pedo ook maar met een vinger efkes een kleine aanraakt: kapotkloppen en opsluiten die handel.

Posted by Bertn on May-31-2006 16:07:

quote:
Originally posted by FredNova
effe tussendoor...

CD&V blijft een conservatieve partij he... en dit is hoe conservatieven denken over het nachtleven

Posted by Dark Apostle on May-31-2006 16:16:

Al onze leterme er zo over denkt, dan wil ik hem wel eens meenemen naar een event en bewijzen dat niet iedereen om het min of meer te kunnen volhouden bollen moet pakken.

Posted by Jasperovitsj on May-31-2006 16:17:

Inderdaad!

Met 10 pinten geraakt ge ook al ver

Posted by Dark Apostle on May-31-2006 16:35:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Inderdaad!

Met 10 pinten geraakt ge ook al ver

Bij mij gewoonlijk 1 pint, 3 � 4 cola's, 3 � 4 waters, 2 fruitsappekes en dan nog wat van die vettige boecht die ze daar server onder de namen "eten".

En derna ben ik gewoonlijk een compleet wrak.

Posted by RadiantB on May-31-2006 16:51:

quote:

- Seks met dieren legaal
...

Als twee 12-jarigen daar goesting in hebben, is dat niet illegaal toch.
Je mag als meerderjarige geen seks hebben met minderjarigen, dat is zeker een strafbaar feit. (zelf als het vrijwillig was)

Walgelijk is het zeker, hier zou een dergelijke partij nooit toegelaten worden. (gelukkig maar)
De wereld is om zeep yo.

Posted by Dark Apostle on May-31-2006 17:15:

quote:
Originally posted by RadiantB
Je mag als meerderjarige geen seks hebben met minderjarigen, dat is zeker een strafbaar feit. (zelf als het vrijwillig was)

Tot op heden mag je in principe geen sex hebben voor u 16 (tenzij ze de leeftijd ondertussen hebben verlaagd)

Posted by Phortastic on May-31-2006 17:44:

quote:
Originally posted by RadiantB

ja ma volgens die politieke partij mogen ook volwassen dat met 12 jarige he... mits toestemming wel

Posted by Push2005 on May-31-2006 18:00:

quote:
Originally posted by Bertn
dat zie ik niet snel gebeuren. In tegenstelling tot bv homo's zijn pedofielen wel degelijk een gevaar voor de samenleving. Een partij als deze kan je niet verbieden, want het gaat om denkbeelden (en die knn niet vervolgd worden door de wet). Maar vanaf dat 1 pedo ook maar met een vinger efkes een kleine aanraakt: kapotkloppen en opsluiten die handel.

Maar je kan je ook wel eens de vraag stellen; als homo's dan natuurljk zijn (en ik ervaar dat ook zo); die hebben een natuurlijke drang naar een andere man... Wat dan als personen zich natuurlijk aangetrokken voelen tot kinderen ?? Moet je die dan eigenlijk ook zo demoniseren ? In het oude Griekenland was pedofilie bvb heel normaal en maatschappelijk aanvaard... Pedofiel is niet voor nix "kindervriend"

En de volgende premier... Da wordt een waal

Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »