TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Riksdagsvalet 2006
Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 »
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew Tror nog det �r bra, framf�rallt s� l�gger man inte alla pengar fr�n bilisterna p� kollektivtrafik (s� billisterna f�r ju trots allt tillbaka sina pengar i nya v�gar)... Men sen kvarst�r ju faktum att det �r en v�ldigt or�ttvis skatt f�r l�ginkomsttagare och att jag vet inte om f�rbifart stockholm �r den mest v�lbeh�vliga investeringen just nu? |
| Originally posted by fede en f�rbifart beh�vs. |
)
�ven om man inte �r insatt k�nns det logiskt att traffiken som ska f�rbi staden egentligen inte borde ta del av rusningstraffiken genom staden (n�r det finns) 
Kan ju t�nka mig att till.ex lastbilsf�rare som k�r mellan Uppsala och Norrk�ping f�r en del d�liga konsekvenser n�r traffiken st�r stil mitt i Sthlm 
| Originally posted by ScuL �ven om man inte �r insatt k�nns det logiskt att traffiken som ska f�rbi staden egentligen inte borde ta del av rusningstraffiken genom staden (n�r det finns) ![]() Kan ju t�nka mig att till.ex lastbilsf�rare som k�r mellan Uppsala och Norrk�ping f�r en del d�liga konsekvenser n�r traffiken st�r stil mitt i Sthlm |
vilken l�ttnad
blir nog bra det h�r
s�h�r n�gon vecka efter valet var det tydligen bara en tidsfr�ga innan de nya ministrarna skulle lyfta fram sina lik ur garderoben. Kan inte undg� att tycka att det �r s� skrattretande att se alla kulturskribenter, branschfolk och i synnerhet den breda massan kv�llsblaskel�sarna (l�s Aftonbladet) som h�jde Alliansen till skyarna nu �r f�rst med att kasta den f�rsta stenen.
Jag minns redan innan valet n�r jag i en diskussion med n�gra v�nner sa just "det �r dessa som ivrigast st�djer h�gern som om 4 �r kommer vara de mest besvikna och som h�gljuddast kommer ropa efter ett maktskifte." Det har g�tt l�ngt ifr�n fyra �r. N�r fler ministrar hamnat under luppen kommer det snarare utveckla sig till en fars. Allra helst hade jag velat se n�gon g�ra en djupdykning i Nyamko Sabunis bakgrund. Hon �r f�r ett f�rslag om att man b�r tv�ngsunders�ka alla flickor som "misst�nks" vara k�nsstympade. Undrar vad hon skulle s�ga om man b�rjade med denna obligatoriska unders�kning med henne och hennes familj.
| Originally posted by RebeL9 s�h�r n�gon vecka efter valet var det tydligen bara en tidsfr�ga innan de nya ministrarna skulle lyfta fram sina lik ur garderoben. Kan inte undg� att tycka att det �r s� skrattretande att se alla kulturskribenter, branschfolk och i synnerhet den breda massan kv�llsblaskel�sarna (l�s Aftonbladet) som h�jde Alliansen till skyarna nu �r f�rst med att kasta den f�rsta stenen. Jag minns redan innan valet n�r jag i en diskussion med n�gra v�nner sa just "det �r dessa som ivrigast st�djer h�gern som om 4 �r kommer vara de mest besvikna och som h�gljuddast kommer ropa efter ett maktskifte." Det har g�tt l�ngt ifr�n fyra �r. N�r fler ministrar hamnat under luppen kommer det snarare utveckla sig till en fars. Allra helst hade jag velat se n�gon g�ra en djupdykning i Nyamko Sabunis bakgrund. Hon �r f�r ett f�rslag om att man b�r tv�ngsunders�ka alla flickor som "misst�nks" vara k�nsstympade. Undrar vad hon skulle s�ga om man b�rjade med denna obligatoriska unders�kning med henne och hennes familj. |
| Originally posted by St_Andrew moderaterna lever iaf mer som dom l�r |
| Originally posted by RebeL9 Kan inte undg� att tycka att det �r s� skrattretande att se alla kulturskribenter, branschfolk och i synnerhet den breda massan kv�llsblaskel�sarna (l�s Aftonbladet) som h�jde Alliansen till skyarna nu �r f�rst med att kasta den f�rsta stenen. |
| Originally posted by Jeremy H Har vi l�st samma utg�vor av Aftonbladet? Det enda som varit "alliansen-positivt" i samband med aftonbladet �r resultaten p� deras meningsl�sa polls under valet. |
| Originally posted by RebeL9 Japp har du tex missat artikeln d�r Reinfeldt utm�las som en popartist d�r skrikande ton�rsflickor skriker sig hesa n�r han promenerar till Rosenbad likt en Beatleskonsert? M�ste vara iscensatt av en tragisk Aftonbladetreporter som haft rej�l nyhetstorka. |
| Originally posted by RebeL9 Visst finns det smutsiga typer bland sossarna ocks� men har man 17 miljoner i inkomst s� �r man helt enkelt en j�vligt slapp m�nniska som inte betalar TV-licens. D� ska man fan fr�ga sig hur mycket man kan tillf�ra skattepolitik och liknande fr�gor. |
Att avst� fr�n att betala tv-avgift �r allas r�ttighet, men jag vill inte ta en politiker i f�rsvar. Hatar politiker.
| Originally posted by Vizay Men hur ser du p� saken om man har det som princip att inte betala avgiften f�r att man �r emot den (precis som m�nga svenska medborgare utanf�r politiken g�r idag). Spelar verkligen inkomst roll d�? Tanken �r ju i s�nt fall att statuera ett exempel �ver att avgiften i sig �r d�lig, oavsett sj�lva kostnaden. S�ger inte om fallet �r s� med den omtalade politikern eller ej eftersom jag inte vet, men det KAN ju vara s�. Tycker det �r otroligt tr�ngsynt att f�ruts�tta n�gons motiv utan att egentligen veta ett skvatt om vad som ligger bakom. |
Tycker det �r en helt otrolig h�xjakt.
Rebel9, var exakt samma sak med sossarna i regeringen.
Tycker p� m�nga s�tt att det �r v�rre med t.ex. v�nsterpartister osv som k�per bostadsr�tter n�r det �r s� solklart mot deras principer.
Det jag kan tycka �r j�vligt pinsamt �r just det h�r med tv-licensen, k�nns mest komiskt n�r kulturministern inte betalar den 
Att betala svart till barnflickor osv g�r nog 80% av alla som anv�nder en s�n tj�nst.
| Originally posted by Kvicket Tycker p� m�nga s�tt att det �r v�rre med t.ex. v�nsterpartister osv som k�per bostadsr�tter n�r det �r s� solklart mot deras principer. |
precis det �r ju skillnad p� att bryta mot lagar och att bryta mot sina egna principer (s�vida de inte g�r emot lagen)
Skall ej gl�mmas: http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fa...
3bHuvudnyheter
Vad som st�r i Aftonbladet vet jag inte, jag har inte l�st skiten p� flera �r nu.
Rebel9, s� ingen som har k�rt f�r fort ska sitta i regeringen?
Kommer bli j�vla tomt, eller g�r vi skillnad p� lag och lag?
Tycker sj�lv att dubbelmoral och att g� emot sitt partis principer s� grovt �r mkt v�rre �n vissa sm� lagbrott.
just nu bedriver media en sjuk h�xjakt, man g�r ut med rubriken fuskministrarna och gr�ver fram precis allt dom gjort, snart f�r vi v�l l�sa rubriker som "Reinfelt gick mot r�d gubbe" och "Lejonborg betalade 50 �re f�r lite f�r korv p� pressbyr�n".
K�nns som jag kommer b�rja bojkotta all oseri�s j�vla kv�llspress f�r gott nu, tacka vet jag SvD som alltid h�ller sig sakliga och l�ter bli att f�rs�ka skapa en j�vla hysteri kring allt och alla.
kv�llspressen kommer alltid att bedriva h�xjakt p� politiker oavsett regering. Vem minns inte G�ran Perssons godissnatteri eller Mona Sahlins toblerone?
Fast SvD �r ju en h�gertidning s� du f�rv�ntade v�l dig itne att de skulle b�rja skriva n�got negativt om den regering de saligf�rklarat under hela kampanjperioden?
Rebel9, blir det bara repliker n�r det passar?
| Originally posted by Kvicket Rebel9, s� ingen som har k�rt f�r fort ska sitta i regeringen? Kommer bli j�vla tomt, eller g�r vi skillnad p� lag och lag? Tycker sj�lv att dubbelmoral och att g� emot sitt partis principer s� grovt �r mkt v�rre �n vissa sm� lagbrott. |
| Originally posted by RebeL9 Fast SvD �r ju en h�gertidning s� du f�rv�ntade v�l dig itne att de skulle b�rja skriva n�got negativt om den regering de saligf�rklarat under hela kampanjperioden? |
| Originally posted by RebeL9 Detta b�rjar p�minna mer och mer det gamla feodala styret d�r skatteindrivarna sl�pade de upp till �ronen skattetyngda medborgarna till torget f�r att kr�va dem p� skatt medan de sj�lva slapp undan att betala den. |