TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- De Offtopic Thread #4
Pages (161): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 [82] 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 »
| quote: |
| Originally posted by Phortastic Net zoals ik nog nergens goede beargumentatie en bewijzen gehoord/gelezen heb dat de "piraterij" voor de algemene sales drop zorgt. Dus om dat zomaar te roepen vind ik ook nogal ondoordacht ![]() Ja alle muzieksales gaan omlaag. Dus roepen de labels en de mensen hiervoor verantwoordelijk maar lekker vlug dat de piraterij hier volledig voor verantwoordelijk is terwijl er nog god weet hoeveel factoren een rol spelen. En laat ff duidelijk zijn dat ik hier niet piraterij goedpraat. |
| Originally posted by eieregooie Het is leuk dat je de bal probeert terug te kaatsen, maar je post geeft wel aan dat er geen peil is te trekken op de ontwikkeling van de verschillende muziekdragers in de toekomst. Dus waarom dan wel op voorhand eentje als uitstervend bestempelen? |
ik heb toch ook vinyl buitengesmeten... CD's heeft practische voordelen: CUE!!!
Twas iets teveel tekst om allemaal te lezen... maar heeft iemand al eens gedacht aan de kwaliteit van de muziek? Naar mijn gedacht heeft vinyl nog steeds de zuiverste klank, want zelfs cd's zijn al op een of andere manier gecomprimeerd. Over mp3's zwijg ik al helemaal als het op geluidskwaliteit aankomt. Beluiter maar eens hetzelfde nummer met goeie boxen op plaat, cd en mp3... ik denk dat je nog versteld zal staan van het verschil!
Als het je niet uitmaakt of het nu crappy klinkt of niet is dat natuurlijk persoonlijk, maar ik hoor toch graag heldere en volle klanken
| Originally posted by Dj LPG Twas iets teveel tekst om allemaal te lezen... maar heeft iemand al eens gedacht aan de kwaliteit van de muziek? Naar mijn gedacht heeft vinyl nog steeds de zuiverste klank, want zelfs cd's zijn al op een of andere manier gecomprimeerd. Over mp3's zwijg ik al helemaal als het op geluidskwaliteit aankomt. Beluiter maar eens hetzelfde nummer met goeie boxen op plaat, cd en mp3... ik denk dat je nog versteld zal staan van het verschil! Als het je niet uitmaakt of het nu crappy klinkt of niet is dat natuurlijk persoonlijk, maar ik hoor toch graag heldere en volle klanken |
| Originally posted by Real Live hoor je dat verschil zeker niet, of het moet om een heel goede setup gaan. + vinyl kraakt, zeker als de plaat al wat lentes gepasseerd is. Ik geef meer en meer de voorkeur aan CD. |
^ Ik vind dat dat gekraak, alleen op oude nummers dan, juist nog een meerwaarde geven aan de plaat en de sfeer 
| Originally posted by Synthesia ^ Ik vind dat dat gekraak, alleen op oude nummers dan, juist nog een meerwaarde geven aan de plaat en de sfeer |
| Originally posted by Synthesia ^ Ik vind dat dat gekraak, alleen op oude nummers dan, juist nog een meerwaarde geven aan de plaat en de sfeer |
| Originally posted by Real Live hoor je dat verschil zeker niet, of het moet om een heel goede setup gaan. |

^ Klopt wel, maar er zijn zelfs grote dj's die enkele mp3s van slechts 192kbps durven draaien (including Ti�sto... een minderheid van de muziek natuurlijk, maar ze durven wel eens opduiken. De cd's gebruikt in TIC2 waren bijna allemaal 192's, toen de cd net opkwam)
Volgens mij zit je met 320's meer dan safe 
Die dynamiek kan me weinig maken eigenlijk; het is niet alsof ik bij een systeem als vanop trance energy dacht: Oh dit klinkt kut want ze draaien CD's 
En als bedroom dj zal ik er helemaal niet van wakkerliggen dat die in mn collectie zitten 
| Originally posted by Push2005 Die dynamiek kan me weinig maken eigenlijk; het is niet alsof ik bij een systeem als vanop trance energy dacht: Oh dit klinkt kut want ze draaien CD's ![]() |
Liefhebbertjes van muziek, al eens in een discotheek gestaan waar je het verschil hoort tussen 192 en 320? Awel, ik heb de test al meermaals gedaan. De meeste clubs in Belgi� hebben eigenlijk een muziek installatie die nooit perfect afgesteld staat. Ik heb het ooit al eens gepost: er is nog altijd een top discotheek die het geluid in MONO de zaal instuurt. Maar ze steken er wel zo'n woofers op dat de bass tien keer zo hard gaat en geen kat die het merkt.
Voor thuis geef ik je honderd procent gelijk: 320 kbps is way-more-better en WAV nog meer. Als je met (kwalitatieve) hoofdtelefoon luistert hoor je de dynamiek verschillen.
| Originally posted by dj Elof een top discotheek die het geluid in MONO de zaal instuurt. |
| Originally posted by dj Elof Liefhebbertjes van muziek, al eens in een discotheek gestaan waar je het verschil hoort tussen 192 en 320? |

Eiergooie, ik koop liever 192 kbps (als de 320 kbps niet beschikbaar is) dan illegaal.
Niet alle muziek is verkrijgbaar in 320 kbps. One example: John Marks - Carnival (club mix), op Dance Tunes verkrijgbaar in 192 kbps, op geen enkele andere MP3 portaal was die in 320 kbps verkrijgbaar (misschien nu wel, maar 't is te zot om 'm twee keer aan te kopen).
Wat ik wel doe is maxi cd's aankopen later. Bijvoorbeeld �me - rej, eerst had ik die op MP3 gekocht, nu lag 'm in music man op cd.
Over die club in mono geluid, laat maar zo... 'k ga hier geen rel starten of de managers op mijn dak krijgen.
| Originally posted by dj Elof Over die club in mono geluid, laat maar zo... 'k ga hier geen rel starten of de managers op mijn dak krijgen. |

Zitten er hier dj's die een beke vanalles (commerciel, r&b, retro, klassiekers, dance, slows) kunnen draaien, beschikken over een installatie en vrij zijn op 11 november. Zoek nog een dj voor een plaatselijk fuifje dan.
http://www.sendspace.com/file/tdtmm4 (275mb, 27m42s)
Filmpje van Tiesto @ Innercity '99, waarin hij sigaretten zit te roken, en da's een heel grappig zicht. 
Tracklist:
- Tiesto zit in auto
- Tiesto eet pizza met z'n vrienden
- Fire & Ice - Out Of Darkness
- Agnelli & Nelson - El Nino
* naald skipt tijdens z'n overgang, maar Tijs blijft er rustig bij
- Kamaya Painters - Endless Wave
- Stray Dog - Mirror
- ID
- Tiesto weent omdat hij eindelijk erkenning krijgt
Over het algemeen een heel fijn filmpje om eens te zien, met zalige tracks. 
| Originally posted by eieregooie Niemand kan ontkennen dat vinyl nu ook ingestort is, maar dat maakt het nog geen uitstervend medium. Ik ben er niet van overtuigd dat vinyl dood gaat. Als het wel zo is, so be it. Alleen heb ik nog geen goede beargumentatie gehoord waarom dat zo zeker is. Het is blijkbaar nogal moeilijk aan te tonen. Dus om dan zomaar te roepen dat vinyl een uitstervend medium is vind ik nogal ondoordacht. |
Totaal mee eens, dit is 100% vers nieuws en dit is een van de grootste voortekenen van het doodgaan van vinyl tot nu toe.
als je checked welke labels hierdoor dood gaan is een enorme waslijst
sommige zullen natuurlijk overleven (denk prolly iets als Alternative Route die het wel haalt) maar het meer dan overgrote deel natuurlijk niet
Allez vooruit, another one bites the dust. Blijkbaar is investeren in muziek een hopeloze zaak geworden. Who will survive...
| Originally posted by dj Elof Who will survive... |
| Originally posted by dj Elof Allez vooruit, another one bites the dust. Blijkbaar is investeren in muziek een hopeloze zaak geworden. |
| Originally posted by dj Elof Allez vooruit, another one bites the dust. Blijkbaar is investeren in muziek een hopeloze zaak geworden. Who will survive... |