TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De nieuwe TA MIX contest!!! (all sources) ***INSCHRIJVING GESLOTEN***
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »

Posted by TranceFool on Feb-02-2004 09:56:

quote:
Originally posted by Magic83
kwaliteitsverschil hoor je idd niet zo heel erg duidelijk maar wanneer er in een trance nr een stilte valt dan is de bitrate daar gewoon minder waardoor het bestand kleiner wordt. Bij cbr zal dat gedeelte hier ook gewoon 192kbps zijn

Het ligt dus wel aan het nummer of het bestand dus groter of kleiner wordt met een VBR.

Maar goed, genoeg geouwehoerd , VBR of 192....boeiend als het maar zuiver is, en nu aan de slag allemaal

Posted by Switch on Feb-02-2004 11:12:

btw, 80 mins max. dus niet 60. juryleden hoeven maar 5 sets te luisteren...

Posted by Switch on Feb-02-2004 11:16:

Supreme Theory welkom bij de contest, Glaniskanis is er uit...

Posted by Glaniskanis on Feb-02-2004 12:47:

Hoezo ben ik er uit
Ik zei je gister nog dat ik wel ff wat proggies bekeek

Beter luisteren

Posted by Switch on Feb-02-2004 12:53:

oeps sorry dacht dat je er uit was, zal je terug plaatsen
excusez moi sil vous plait

Posted by New Wave on Feb-02-2004 13:08:

Hebben jullie nou niets beters te doen ?

Al die formules/omrekenen van die paar bitjes verschil. komopman, opnemen, comprimeren en op de server zetten.
Als jullie nou eens druk gingen maken om jullie mixkwaliteiten inplaats van hoe groot en zuiver je file wel niet is, stelletje prutsers

Posted by raoel on Feb-02-2004 18:31:

Als jij uberhaupt je decks eens aanraakt ipv domme signatures te maken
Dan zou jij misschien ook is mee kunnen doen!

Posted by New Wave on Feb-02-2004 19:59:

quote:
Originally posted by raoel
Als jij uberhaupt je decks eens aanraakt ipv domme signatures te maken
Dan zou jij misschien ook is mee kunnen doen!

Nee, ik doe niet mee omdat ik niet kan draaien 1 van mijn naalden is kapot. Ik moet eerst effe met vakantie en daarna zal ik eens kijken voor een nieuwe naald

Posted by dj_spare on Feb-03-2004 10:22:

ik heb mijn mixxie af... waar kan ik hem upz0rren?

Posted by Ding Chavez on Feb-03-2004 10:36:

Misschien was het niet zo slim om dat te zeggen, aangezien waarschijnlijk de eerstvolgende upload jouw mix zal zijn. Hoeft natuurlijk niet, maar aangezien het objectief moet gebeuren en er niet voor niks genummerde mixen worden ingestuurd, lijkt het me handiger als niemand hier gaat posten dat ie z'n mixje net af heeft en em gaat uploaden.
Toch?

Posted by Switch on Feb-03-2004 11:24:

ik zal deze week iedereen hun login details geven
spare, wacht effe met uppen totdat je wat meer mp3's daar ziet, ok?

Posted by dj_spare on Feb-03-2004 22:05:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Misschien was het niet zo slim om dat te zeggen, aangezien waarschijnlijk de eerstvolgende upload jouw mix zal zijn. Hoeft natuurlijk niet, maar aangezien het objectief moet gebeuren en er niet voor niks genummerde mixen worden ingestuurd, lijkt het me handiger als niemand hier gaat posten dat ie z'n mixje net af heeft en em gaat uploaden.
Toch?

wie zegt dat ik hem gelijk ga upz0rren dan... dasnieleuk

Posted by Bailey on Feb-10-2004 21:10:

Ok ik heb weer eens een probleem met het recorden van mijn set.

Het volgende:

Mijn mengpaneel is aangesloten op de Tape-In van mijn versterker en dat werkt allemaal prima. Nou heb ik een kabeltje van mijn Tape-Out naar mijn geluidskaart lopen. Ik heb die op beide vrije ingangen van mijn geluidskaart een keertje aangesloten. Vervolgens heb ik met 2 verschillende programma's geprobeerd iets op te nemen, maar het lijkt erop dat ie geen enkel signaal krijgt. Er wordt in ieder geval niets opgenomen. Soms record hij helemaal niets, soms alleen een beetje ruis.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Posted by eieregooie on Feb-11-2004 04:03:

quote:
Originally posted by Bailey
Ok ik heb weer eens een probleem met het recorden van mijn set.

Het volgende:

Mijn mengpaneel is aangesloten op de Tape-In van mijn versterker en dat werkt allemaal prima. Nou heb ik een kabeltje van mijn Tape-Out naar mijn geluidskaart lopen. Ik heb die op beide vrije ingangen van mijn geluidskaart een keertje aangesloten. Vervolgens heb ik met 2 verschillende programma's geprobeerd iets op te nemen, maar het lijkt erop dat ie geen enkel signaal krijgt. Er wordt in ieder geval niets opgenomen. Soms record hij helemaal niets, soms alleen een beetje ruis.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Ehm... ja, ik heb een idee... Tape In en Tape Out werken niet tegelijkertijd... (wanneer je een tapedeck aan je versterker hangt kan dat ding niet tegelijk opnemen en afspelen) tenzij je 2 verschillende In en Out's hebt voor 2 verschillende tapedecks. In dat geval kan je met de ene afspelen en met de andere opnemen...

Oplossing:

Steek je mengpaneel in een andere ingang... AUX bijv, of iedere andere willekeurige line-in, maar niet de Tape.

Posted by MennoB on Feb-11-2004 18:14:

Je hebt op je mengpaneel toch ook een uitgang 'REC' , daar sluit ik m;n kabeltje op aan die naar m'n geluidskaart gaat voor mijn computer..

Posted by Bailey on Feb-12-2004 21:02:

quote:
Originally posted by eieregooie
Ehm... ja, ik heb een idee... Tape In en Tape Out werken niet tegelijkertijd... (wanneer je een tapedeck aan je versterker hangt kan dat ding niet tegelijk opnemen en afspelen) tenzij je 2 verschillende In en Out's hebt voor 2 verschillende tapedecks. In dat geval kan je met de ene afspelen en met de andere opnemen...

Oplossing:

Steek je mengpaneel in een andere ingang... AUX bijv, of iedere andere willekeurige line-in, maar niet de Tape.

Goeie tip, het is eindelijk gelukt. Bedankt!

Volgende probleem: weet iemand hier hoe je moet mixen?

Posted by DjMorpheus on Feb-16-2004 21:28:

Wanneer was de sluitdatum qua uploaden ook alweer?

Ben al lang niet meer op het forum geweest maar doe zeker nog wel mee! Morgen ff mixje proberen te maken!

Posted by Ding Chavez on Feb-17-2004 10:36:

Voor 1 maart moet je je mix geupload hebben.

Posted by Bouma-Bros on Feb-18-2004 13:21:

Wanneer krijgen we de login details waar we de mix kunnen uploaden?? Nog geen mailtje gehad van Switch hierover.....

Posted by raoel on Feb-18-2004 21:01:

Ik vrees dat ik het niet ga halen.
De planning was om de mix morgen op te nemen, maar heb problemen met mijn MD. Hij neemt gewoonweg niet op.

Zal het ding morgen proberen open te maken en snel te fixen, heb het probleem namelijk al vaker gehad. Echter heb ik niet bijster veel tijd om dat te doen, ga vrijdag avond op skivakantie.

Zal morgen laten weten of het nog is gelukt, misschien dat er nog iemand anders is die in mijn plaats wil mee doen.

Posted by raoel on Feb-19-2004 20:30:

Helaas, ik had weinig tijd maar heb toch mijn MD snel open gemaakt.
Kreeg um niet snel aan de praat en heb er verder niet meer naar gekeken want ik had het nogal druk met school en voorbereiding van de ski vakantie.

Wie staat er als reserve op de lijst?
Meld u maar.

Ik zal switch meteen ff PM-en.

[edit]
Typo...

Posted by SnuggLe on Feb-24-2004 11:14:

Hoe zit het nou allemaal?????
Wanneer kunnen wij de sets gaan downloaden en waar?
Want als ik op 1 maart zelf alles ineens meot gaan downloaden, ben ik al een week bezig om alleen te downen!! Dus dan red ik het NOOIT!

Posted by Bouma-Bros on Feb-24-2004 12:24:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Hoe zit het nou allemaal?????
Wanneer kunnen wij de sets gaan downloaden en waar?
Want als ik op 1 maart zelf alles ineens meot gaan downloaden, ben ik al een week bezig om alleen te downen!! Dus dan red ik het NOOIT!

Ik vind het ook allemaal erg vaag...... Wanneer komt er wat meer duidelijkheid Switch?

Posted by total woot on Feb-24-2004 12:39:

T is idd misschien wat laat om aanpassingen te maken, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een groot nadeel zie in de huidige manier van werken.

Nl: Waarom zijn er in vredesnaam zoveel jury-leden? had t hier van de week met tijs over, en hij begreep t ook niet, ik kan een mix beluisteren in 10 hooguit 20 minuten, het overgrote deel van de nummers kent iedereen waarschijnlijk toch al (als dit niet t geval is hoor je imo ook niet te jureren), dus het is puur mixtechnisch beoordelen...

Het gevolg van t systeem nu is dat objectief jureren niet mogelijk is, wat de een een goede mix vind, hoeft de ander nog niet te vinden, het wordt dus een kwestie van het geluk hebben dat je bij iemand komt die je mix lekker vindt klinken, er is op dit moment namelijk totaal geen referentiekader waarbinnen de mixen beoordeeld worden.

Tot slot vraag ik me af hoe het eindoordeel tot stand gaat komen, gaan we jureren in rondes om de uiteindelijke winnaar uit de bus te laten komen? Zo ja, wie komt er in de "hoofd"jury, en op basis van welke evt expertise worden zij gekozen?

Duidelijkheid graag!

Grtz
WooT

ps. ik zit dan wel in de jury, maar als Raoul niet kan, ben ik volgens mij aan de beurt op de reservelijst, zo lang ik mezelf niet beoordeel, kan ik neem ik aan gewoon meedoen?

Posted by DJ D-Man on Feb-24-2004 13:32:

quote:
Originally posted by Switch
Ok ik zal alles effe goed samenvatten. Elke dj heeft een nummer gekregen van mij, die alleen zij weten. Vooral de jury mag het niet weten .
Op onderstaand plaatje staat aangegeven welke nummers door welke juryleden worden beoordeeld.

De winnaar en 2e van elke groep (10 dj�s) gaan vervolgens naar de 2e ronde. De 2e ronde bestaat uit 2 groepen. Deze zullen weer worden beoordeeld door alle juryleden. (5 juryleden per groep)

De winnaars en de 2e winnaars van elke groep (4 dj�s) gaan dan naar de 3e ronde, oftewel, de finale. (10 juryleden)

Eisen:
- mixen niet langer dan 60 minuten
- mixen ge-encodeerd op VBR (--alt-preset standard)
- stijl: niet belangrijk (ik verwacht dus een professionele houding van de jury)
- juryleden geven bij elke mix in 5 zinnen aan wat er goed of slecht was.
- Mixen worden voor (!) 1 maart ingeleverd. Ben je te laat, jammer dan, genoeg tijd gehad.
- Juryleden hebben dan 1 week om ronde 1 te beoordelen. Daarna 1 week om ronde 2 te beoordelen, en vervolgens de finale 1 week de tijd. Dan heb ik nog 1 week de tijd om de uitslagen op papier te zetten en om de laatste dingen te regelen (misschien dus ook weer een broadcast op TAW) dus 1 april is de uitslag klaar...

Is dit duidelijk genoeg? Nu alleen nog duidelijkheid over het downloaden van de mixen aub!

Ik vind het trouwens wel goed dat er zo veel juryleden zijn. Je kunt nu elke mix echt goed en uitgebreid beoordelen, en 2 juryleden moeten het samen eens worden over de winnaar en de nummer 2, dus dat is al vrij objectief. Mensen die alleen trancemixjes kunnen waarderen horen sowieso niet in de jury...

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »