TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Svenska folket
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »
Nick: Wikked
Namn: Johan Kosterhed
F�dd: Varberg
F�delse�r: 1990
Bor: Varberg
Favorit DJ's: PvD, Armin Van Buuren
Favoritl�t: PvD - the otherside
Lyssnar p�: Trance, dance, hardstyle, techno, psy, goa och resten av electronic dance musik.
dj stuff: inga �nnu kommer snart
skall k�pa n�n billig package och sedan tidskodade vinylskivor 
�vrigt info : jag g�r musik sj�lv men �r nyb�rjare..
Jag andv�nder mig utav flstudio och samples ^.^.
Jag har h�rt trance sedan 2000 innan dess var det eurodance 
Hej!
Namn : Zsolt
F�dd : 1990, 2:a augusti
Nationalitet : Ungrare
Spr�k (Flytande): Svenska, Engelska, Ungerska
Bor : Helsingborg
Intressen : Longboarding, Musik, Datorer, Bilar
Lyssnar p� : psy-trance, goa, ambient, h�rdrock, metal,
DJ's : R�knas Infected Mushroom som DJs? 
MSN : gravitystyle@hotm....
Det var nog allt 
Namn: Tom Carlsson AKA Pisch
�lder: 21
Bor: Eker�, utanf�r Stockholm
Intressen: styrketr�ning & EDM
Lyssnar p�: R�tt mycket! Trance, Tech/Electro/Progg-House!
Favvisar: Scot Project, PvD, sen massvis av olika DJ,s och producenter p� Housesidan!
Jobb: Dagis fram tills �rsskiftet! Sen blir det plugg till Hudterapeut!
�vrigt: Gnaget och AS Roma FTW!
| quote: |
| Originally posted by Pisch Namn: Tom Carlsson AKA Pisch �lder: 21 Bor: Eker�, utanf�r Stockholm Intressen: styrketr�ning & EDM Lyssnar p�: R�tt mycket! Trance, Tech/Electro/Progg-House! Favvisar: Scot Project, PvD, sen massvis av olika DJ,s och producenter p� Housesidan! Jobb: Dagis fram tills �rsskiftet! Sen blir det plugg till Hudterapeut! �vrigt: Gnaget och AS Roma FTW! |

H�ngde p� Tranceland.org f�rut och g�r det fortfarande, sen har jag alltid kollat in denna sida lite d� och d�, och n�r Vizay sa att den h�r sidan va "The Shit" s� d� va det bara att registrera sig!
Tackar Tackar Anuga, syns i hytten p� Lucia Cruisen!
| Originally posted by Pisch Tackar Tackar Anuga, syns i hytten p� Lucia Cruisen! |
Dj Double D ( Uppsala )
Hejsan !
Nu har man hittat hit och kommer f�rmodligen sitta h�r en hel del.
Har hittat en rad med sk�na tracklist som man bara m�ste ha i skivsamlingen.
David heter jag �r f�dd 1985 bor i Uppsala och sysslar med lite av varje f�r det mesta �r jag ute efter att f� ett fast dj jobb p� n�n stor klubb men det verkar ta sin lilla tid innan man f�r n�t s� till dess �r det bara att fors�tta tr�na.
Man kan ju bara bli b�ttre !
Personligen kommer jag att gilla och se vad svenska folket gillar f�r musik just nu och vilka l�tar som �r helt inne och vilka som �r helt ute 
Tackar f�r mig
Tjena alla!
Andreas heter jag! 22 �r. F�dd och uppvuxen i G�teborg men bor sedan 2.5 �r tillbaka i Falun, Dalarna. Har h�llit p� med musik nu sen jag var 11 �r, b�rjade �ven spela piano n�r jag var 8. Nu f�r tiden blir det stortsett all storts muisik inom trance genren.. Anv�nder mig av Cubase SX 3 & Reason, min 2 synthar Korg Karma Workstation och en Virus C Desktop och mina VST V-station och Korg Legacy Collection!
Tja det var v�l allt! Min musik kan h�ras p� www.soundborn.com

Namn: Rudolph
Smeknamn: brukar kallas vanligtvis f�r rulle eller rull3, men annars f�rekommer dolph.
�lder: 16,5
Nationalitet: Svensk
Bor: Sthlm, halv centralt.
Talande spr�k: Svenska och Engelska
M�ste p�peka att b�de svenskan och engelskan �r r�tt d�liga, ja nu st�ller ni v�l er ett "moment 22"
-Vad� snubben kan inget spr�k flytande? Njaaa, har dyselexsi, och har v�l d�rf�r hittat p� ett eget spr�k med mina polare.
Syssels�ttning och Intressen: Gymnasie och vara ute och h�rja och ha r�j
: �r annars r�tt intresserad av musik och endel dataspel. Brudar och m�la �r r�tt kul ocks�! Samt umg�s med v�nner.
Lyssnar p�: R�tt mycket, men framf�rallt progressive/club/funky-house och uplifting-trance.
DJ's: 2 Many DJ's, Tiesto, Junior & Jack, Deep Dish och dyl.
MSN: [email protected]
Framtiden: Siktar p� att �va �va �va och �terigen �va p� mina dj-skills s� att man kanske kan st� ute i bl�sv�dret om 2-1,5 �r. Runt 20 siktar jag v�l p� att p� att plugga utomlands (med st�rsta sannolikhet usa) eller i lund (helst pilot
)och samtidigt k�ra som discjockey =)
Namn: Johan Kosterhed
�lder: 16 (1990-02-19) fyller snart
Bor: Varberg
Intressen: styrketr�ning & EDM
Lyssnar p�:Allt inom Electronic Dance Music
Fav djs: Paul Van Dyk, Armin Van Buuren. vad jag kommer p� nu 
�verigt: Producerar hardcore, lite dance � skall f�rs�ka med trance.
Var medlem h�r innan..
Kommer dyka upp h�r d� � d�..
Namn: Cristobal Ubilla
Smeknamn: Cris
F�dd: 17 December 1985
F�delsestad: Quilpue
Nationalitet: Chilenare
Bor: V�ster�s
Spr�k (Flytande): Svenska, spanska och engelska.
Civilstatus: Tagen
Syssels�ttning: Pluggar lite o jobbar lite.
Intressen: Musik, fester, kompisar
Lyssnar p�: Det mesta inom EDM som inte �r f�r h�rt, precis kommit in i en hardstyle perod.
DJ's: Above and Beyond, Ferry Corsten, Sander van Doorn, Markus Schulz
Framtiden: Hoppas p� att komma in p� Aff�rsjuridik i link�ping o f� g� p� lite h�rliga fester i trancefesternas mecka ;P
Eh, f�r v�l ta och posta en jag med :P
Namn: Christoffer Lindgren
Smeknamn: Coffe, Lindgren, Helios
F�dd: 29 September 1987
F�delsestad: Stockholm
Nationalitet: Svensk (1/8 tysk
)
Bor: G�teborg
Husdjur: Hund (Golden Retriever =D)
Spr�k (Flytande): Svenska, Engelska.
Spr�k (stakande): tyska, holl�ndska
Civilstatus: Jobbar p� n�t 
Syssels�ttning: Pluggar, �ven "pro gamer" 
Intressen: E-sport, musik, mat, tr�ning
Lyssnar p�: ALL trance i princip. Mycket techy grejer =)
Producenter: John O'Callaghan, John Askew, Marcel Woods, Sander van Doorn, Cosmic Gate, Giuseppe Ottaviani, Sean Tyas
DJ's: Armin van Buuren, John Askew, John O'Callaghan, Markus Schulz, Above & Beyond.
Framtiden: Plugga till civilekonom el civilingeng�r. Starta eventf�retag =)
L�ge f�r en introduktion!
| Originally posted by jobro namn: Johan Brodd Nick: jobro Bor: H�kar�ngen. Sthlm Yrke: Musiker / Producent / VST designer �lder: 35 Civil st�nd: Civilt st�nd ![]() Intressen: Musiken, kvinnor, mat och vin, snygga bilar etc etc. Handikap: Synskadad, lider av Asperger syndrom. |
Namn: Viktoria
F�delse�r: 1976
Stad: Stockholm
En skogsflicka fr�n Docklandseran som hungrigt l�ngtar ut p� trancemarkerna igen.
�r h�r f�r att leta r�tt p� vart jag hittar de b�sta markerna nu.
Namn: Jimmie
Smeknamn: svensker/svenskeren
F�dd: -83
F�delsestad: Oskarshamn, uppvuxen i Uppl. V�sby
Bor: K�ge, Danmark. �stkusten, strax s�der om Kbh.
Husdjur: 2 polare
Spr�k (Flytande): Svenska
Spr�k (halvtaskigt): Engelska, Danska
Syssels�ttning: Blivande student, knegar natt i v�ntan p� skolstart. (Natt is the shit!)
L�mnade Sverige f�r str�lande arbetskarri�r i det lilla landet i s�der och kom efter ett par �r fram till att studier nog �r det b�sta.
�r r�tt duktigt p� det d�r med datorer och teknik, svingar l�dkolv som f� andra. Det �r nog min st�rsta talang och mitt tidigare levebr�d.
F�rdriver en del tid p� alla trevliga fester som �r runt Kbh. Det liras en del bra musik h�r omkring.
Det var lite om mig, skoj forum ni verkar ha h�r!
Tjena, john heter jag, har v�l smygit runt p� forumet utan att posta direkt n�nting. 23 �r och pluggar i uppsala
Me
Namn: Olle
F�dd: April 1978
Bor: Stockholm
Civilstatus: Supersingel
Syssels�ttning: Jobbar, tr�nar och festar
Intressen: Tr�ning, dykning, skid�kning, festa, film mm mm
Lyssnar p�: F�r n�rvarande mest trance och House. Blev helt fr�lst efter sensation white i Amsterdam 070707. Hade g�rna sett mer trance dock
DJ's: �r lite novis inom detta men jag gillar, Tiesto, Armin van Buuren, Paul van Dyk, David Guetta mm mm. Som ni ser r�tt s� kommersiellt men hoppas snappa upp lite nya DJs h�r.
Namn: Karl Filmer-Sankey
DJ/Artistnamn: Nem, Calvin Karass
F�dd: 26th June 1971 (Yes I'm an oldie).
F�delsestad: G�teborg
Nationalitet: Svensk, but have lived in England since I was 5. Hence my written Swedish is pathetic. Doesn't help being dyslexic either.
Bor: Brighton, England
Spr�k (Flytande): Spoken Swedish (With a little accent), English as you would expect.
Spr�k: Bit of Italian and some Spanish
Civilstatus: Married, soon to be father.
Syssels�ttning: Working DJ with residencies in England and dance music producer. Oh and a crap day job in IT.
Intressen: Making music, DJing, been a DJ for about 22 years now. Got into dance music in 87/88. Starting DJing at early Raves in the UK and Holland. Also played a few season in Ibiza
Lyssnar p�: Trance. I love driving trance that will make the dance floor bounce and then watch the reaction as the Euphoria of a well written breakdown lifts the place.
Favourite Track: Push - Strangeworld (2000 remake).
I have had the privelage of working with a lot of the major names in the world, most notably Ferry Corsten, Marco V, M.I.K.E. (aka Push), Judge Jules (Top bloke) and Sander Van Doorn, although there have been a range of others too.
Biggest musical influences: Signum, Marco V, M.I.K.E., Sander Van Doorn, can't forget Ferry and for some strange reason the Dallas Superstars, nice bouncy funk if you ask me.
Sorry if I post in English, I can read Swedish but get frustrated with my written Swedish as I have a hard time expressing myself and putting my point across.
I would like to get a little insite into the Swedish scene and ulitmately perhaps play a few gigs, not that it's my only angle for being here. Been around the DJBooth forum for a long time but thought it was time to re-connect with the mother land.
All the best
Nem
Dags f�r ny uppdatering d� f�r�ndringar skett:
Namn: Patric Franksson
Smeknamn: Pat, Joffe, Patte .. k�rt barn har m�nga namn!
F�dd: 2 Oktober 1982
F�delsestad: V�xj� (SE)
Bor: Stockholm
Spr�k (Flytande): Svenska, Engelska, Tyska
Civilstatus: Singel
Syssels�ttning: Arbetsledare p� Skanska Hus Stockholm Syd
Intressen: Musik, Resande, Foto
Lyssnar p�: Bra musik
MSN Messenger: jofawe_@hot...
Mail: patric@bejb...
B�st att skicka en h�lsning h�r s� att n�gon ser att man har tagit sig hit.
Jag �r inte alls n�gon som dj:ar eller skapar n�gon form av musik, d�remot tycker jag om att lyssna p� den.
Eftersom ingen av mina v�nner varken lyssnar p� eller gillar trance (konstigt jag vet, har testat dem) s�ker jag andra h�r att prata lite med om musiken och f� tips av.
Antar att detta m�ste vara det r�tta st�llet d�!?
Skriver ingen utl�ggning om mig sj�lv, hoppas det �r okej att skriva en "presentation" s� h�r.
Mvh Teko-the newest newbie here
jadu.. heter Ulf Gustafson bor i Lax� i N�rke
�r 18 �r.. spelar paintball � innebandy � lyssnar p� musik om dagarna .. �r med flickv�nnen f�r det mesta.. sitter p� andra trance forum varje dag ungef�r 
Snabb titt in h�r igen, var mkt l�ngesen.
Chris, 30, G�teborg
Namn : Johan/Simon Ekstr�m
Smeknamn : Ekan, Simon
Nationalitet : Svensk
F�dd : 12 November 1981
F�delsestad : Lund
Bor : Lund
Spr�k (Flytande) : Svenska, Engelska, Tyska
Civilstatus : Singel
Syssels�ttning : DJ, Fotograf, Grafiskdesigner, Videoredigerare, Webdesigner
Intressen : Foto, Musik, Video
Lyssnar p� : House <> Trance
MSN Messenger : [email protected]
Mail : [email protected]
Tjena p� er.
Jag heter Sebbe svensson & �r nu 19 �r.
Jag har g�tt ut gymnasie och jobbar just nu med lastbilar.
Ska dock evt in i lumpen 2009 -
eh �r iufs musikalisk men skapar inget direkt elektroniskt.
Jag gillar pure dreamtrance" allts� musik som �r skapad f�r mig som lyssnar.
Namn: P�r L
Smeknamn: Pelle (Aj aj)
F�dd: 5 Juli 1984
F�delsestad: G�teborg (SE)
Nationalitet: Svensk/Dansk
Bor: G�teborg
Studerar: Bor�s
Spr�k (Flytande): Svenska, Engelska
Civilstatus: Singel (Nybliven efter 4 �r)
Syssels�ttning: Student vid H�gskolan i Bor�s, utbildar mig till Systemvetare.
Intressen: Musik, Inredningsdesign, IT.
Lyssnar p�: Bra musik