TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fotbolls-VM 2006
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
ja Ghana imponerade klart. Det �r nu man inser att Sverige hamnat i en av de l�ttare grupperna. Trycket i de �vriga grupperna verkar mycket tuffare d�r de afrikanska lagen pressar de mer rutinerade lagen rej�lt (Elfenbenskusten, Angola etc).
Fantastiskt kul med ett VM d�r det inte finns n�gon �verl�gsenhet l�ngre och d�r alla m�ste slita som djur f�r att vinna. Ett bra exempel p� det var just Italien ig�r.
Att Italienarna slet som djur vet jag inte om jag kan h�lla med om. Redan i f�rsta halvleken hade de 11 h�rnor, och hade det inte varit f�r de parader Kingston gjorde (bortsett fr�n att han agerade som en vilsen tupp p� h�rnorna) kunde och borde Italien gjort 2-3 m�l till. Ghana hade � andra sidan inte speciellt m�nga m�lchanser, vad jag kan minnas ingen som var riktigt farlig...
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Att Italienarna slet som djur vet jag inte om jag kan h�lla med om. Redan i f�rsta halvleken hade de 11 h�rnor, och hade det inte varit f�r de parader Kingston gjorde (bortsett fr�n att han agerade som en vilsen tupp p� h�rnorna) kunde och borde Italien gjort 2-3 m�l till. Ghana hade � andra sidan inte speciellt m�nga m�lchanser, vad jag kan minnas ingen som var riktigt farlig... |
Koller verkar komma tillbaka.
Men Nemanja Vidic �r borta fr�n VM efter att ha blivit skadad under M�ndagstr�ningen.

Det ser m�rkt ut, men man m�ste se allt fr�n den positiva sidan. Napred Plavi!
Att Domenech (Franska f�rbundskaptenen) lyckas med bedriften att g�ra s� m�nga bra spelare s� d�liga �r en stor bedrift.
Nog f�r att spelarna visar typ noll hunger och inst�llning, men hela spelid�n e ju bisarr .. ut med Vieira som haft ett tr�gt �r och �r helt p� nerg�ng och in med Saha s� Henry f�r lite hj�lp p� topp .. annars blir lika stor flopp som senast ..
Henry Saha
Ribery (Malouda) Zidane Makelele Wiltord
..sl�r dom inte Sydkorea & Togo med det laget s� .. :S (f�rutsatt att dom visar lite stolthet �ver att representera landslaget)
Att h�lla Trezeguet p� b�nken �r pinsamt, om Ribery ens f�r chansen att spela n�sta match skulle vara helt otroligt.
Synd att Schweiz inte vann, idiotiskt av Frei att ta med handen n�r Djourou var bakom honom och hade nickat in 1-0 i �ppet m�l.
Barnetta var r�tt bra 
H�r �r en tuff n�t f�r er att kn�cka
Vem �r den enda spelaren i detta VM som �ven var uttagen i VM 90
Jag vet, vet ni?
Mohammed Al Deayea?
181 landskamper.
| Originally posted by Kongo_kim H�r �r en tuff n�t f�r er att kn�cka Vem �r den enda spelaren i detta VM som �ven var uttagen i VM 90 Jag vet, vet ni? |
J�rgen Klinsman d�? 
| Originally posted by Laszlo J�rgen Klinsman d�? |
grrr Tyska sviner 
absolut inte en v�lf�rtj�nt vinst f�r tyskland, dom �stadkommer n�stan ingenting under hela matchen, pinsamt.
Sen kan dom ju ta � sl�nga dom otroligt partiska kommentatorerna Wernersson och H�renstam �t pipan. Snackar om att Tyskland �r s� v�lf�rtj�nta av m�let och att dom g�r en s� bra match p� helheten. Kan dom inte fotboll eller vad �r det fr�gan om??
woho 
fick iaf in min trippel idag till oddset av 8,85 g�nger pengarna...surt att jag denna g�ngen bara satte 30 sp�nn. J�vla fransoserna br�nde hundralappen jag satte p� den till synes s�kra trippel ig�r. :|
Det var helt klart en sjuk match, men H�renstam kan sin fotboll, lita p� det 
H�ll p� Polen, aldrig gillat tyskland .. dock ville jag ju att Klose skulle n�ta d� jag har han i dr�melvan ! grr .. 
Tyskland �gde Polen som om det vore 1939 
N�� det var ett riktigt l�gt sk�mt
Jag h�ll ocks� p� Polen, men vad g�r man n�r inte ett enda lag som man h�ller p� inte har vunnit �nnu i VM?
Jag �r f�r de mindre fotbollsl�nderna oftast.
���h tr�kigt att det slutade 2-2 i en riktigt rolig match mellan Saudi-Arabien och Tunisien. S� d�ligt som Tunisierna spelade i andra halvlek tyckte jag att Saudierna lika g�rna kunde f�tt vinna 
| Originally posted by Kongo_kim Klinsmann lirar inte l�ngre. Dom andra �r ocks� fel |
Jafan Sverige, idag g�ller det!!
Jag b�rjade bli sm�tt nerv�s redan ig�r kv�ll efter GER-POL n�r f�rsnacket b�rjade inf�r kv�llens match.
Idag �r det lite s�d�r konstig oros-k�nsla i magen och n�r man t�nker fram�t mot matchen ikv�ll f�r jag en ilning genom hela kroppen.
Men jag l�ngtar dit ocks�, en h�rlig k�nsla som �r sv�r att beskriva (en del av er har den s�kerligen ocks�) 
Och jag �r optimistisk, finns ju liksom inget annat alternativ f�r d� rasar ju allting...l�ter sjukt men det k�nns verkligen s� 
Har detta VM-jippo verkligen tagit oss svenskar med s�dan storm eller �r det bara jag?!
F�r egen del var det samma k�nslor i kroppen VM 2002 och EM 2004, skillnaden i �r �r ju att allt har varit s� framh�vande i media s� det k�nns �n mer viktigt nu 
Vad g�ller startelvan ikv�ll tror JAG inte att vi f�r se n�gon f�r�ndring mot senast.
Det kommer f�rmodligen att bli ett ganska kompakt spel �ver mittf�ltet idag, och d� tror jag lagerb�ck v�ljer Svensson ist�llet f�r K�llstr�m.
Hur ska ni spendera timmarna f�re match och var/hur ska ni se kv�llens drabbning?
Sj�lv s� slutar jag i god tid idag, runt 15.00.
Systembolaget, hem, duscha, p� med "sverigekl�derna" sen ut p� stan och s�tta mig i en park och f�rs�ka lugna nerverna med n�gra kalla �l.
Sedan f�rs�ka ta mig in p� n�gon uteservering med storbilds-TV..sedan f�r utvecklingen i matchen best�mma vad som h�nder 
En sak �r s�ker, blir det vinst ikv�ll kommer jag att festa hela natten...och inte klaga p� baksm�llan imorgon!!
HEJJA SVERIGE NU F�R B�VELEN!!!!!!
Sverige m�ste vinna ikv�ll, och det hoppas jag att man g�r. Hoppas ocks� p� att England klantar till det, men de har v�rldens enklaste utg�ngsposition nu, Hoppas som fan p� att de underskattar Trinidad & Tobago.
HUR I HELVETTE KAN SVENSSON FORTFARANDE F� SPELA ?! NU LACKAR MAN JU P� RIKTIGT 
(..han spelar v�l?)
| Originally posted by Braxen HUR I HELVETTE KAN SVENSSON FORTFARANDE F� SPELA ?! NU LACKAR MAN JU P� RIKTIGT ![]() (..han spelar v�l?) |
| Originally posted by RebeL9 d� m�ste det vara fler �n en eftersom Al Jaber var med i VM 90 ocks� |