TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Spring Cruise 2006
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 »
Mina pict���rs ligger nu uppe f�r allm�n besk�dan: http://www.djlaszlo.com/gallery/thumbnails.php?album=26
hahaha lasse den d�r h�gtalaren hade dom tokproblem med sen, jag tror du hade s�nder n�got f�r den l�t inte frisk n�r jag gick f�rbi den n�r de va typ 30 min innan avstigning
(va bara n�gra hytter bort f�rn mig) 
| quote: |
| Originally posted by Laszlo En allm�n uppfattning som folk tyckes ha fr�n kryssningen var dock att det b�rjar h�nga med allt f�r m�nga nyb�rjare p� dessa tillst�llningar. "J�vla fjantar" var det v�ldigt fager tjej vid namn Elin som kallade de, vilket jag tyckte vad klockrent ![]() |
| Originally posted by Aendy BTW, f�r vilken g�ng i ordningen vet jag inte med som vanligt, dag tv� kn�cker med en betydligt trevligare atmosf�r p� golven. |

N�gon som vet en tracklist till DJ Fredde p� s�ndagen?
Tyckte han lira en massa sk�n trance 
| Originally posted by Funfrock Var inget kul att g� till jobbet imorse heller, kom hem med nattbussen kl 06:20 |
beh�vs fan ingen alkohol f�r att jag ska njuta (nej jag �r ingen nykterist om ni tror det
)
| Originally posted by Vizay hahaha lasse den d�r h�gtalaren hade dom tokproblem med sen, jag tror du hade s�nder n�got f�r den l�t inte frisk n�r jag gick f�rbi den n�r de va typ 30 min innan avstigning (va bara n�gra hytter bort f�rn mig) |

| Originally posted by Aendy Jag �r p� din sida Laszlo. Jag f�r k�nslan att det mindre och mindre handlar om musiken utan att andra intresseomr�den har h�gre prioritet. Alfahanesyndromet har dykt upp r�tt mycket, jag som har en yvig dansstil har alltid sett till att skaffa mig utrymme utan st�ra mina meddansare. Aldrig har jag f�tt s� mycket "stryk" som denna kryssningen ute p� min avsides plats av dansgolvet. Folk g�r medvetet in i en, stampar en p� foten och till och med k�r fotbollsfulingar som att trampa p� h�lsenan. Inte f�r att f� plats utan bara i f�rbifarten, har aldirg h�nt f�r. Tror mig inte ha sett slagsm�l p� dessa kryssningar f�rr, i helgen s�g jag vakterna ingripa en handfull g�nger. Takplattor m.m. som var vandaliserade i korridorerna. Inget av detta tycker jag ing�r i den danskultur som jag anser mig tillh�ra. F�r varje kryssning som g�tt har jag mer och mer k�nt att det b�rjar n�rma sig den sista, det kan vara s� att detta var den sista faktiskt. |
det var helt klart mer fylleslag �n f�rra g�ngen jag var p� kryss. folk var v�ldans buffliga j�mf�rt med vanliga fester ocks�.
men jag var aldrig p� dom mest folkfyllda platserna p� dansgolvet pga. foten s� jag vet inte hur det var mitt p� slagf�ltet om man uttrycker sig s� 
Aendy, vill man ha plats att dansa utan att bli folk springer in i en s� fixar man det
Jag stod uppe vid baren till h�ger och d�r fanns det massa plats att dansa utan att folk bufflade runt...
Sen tycker jag det �r lite v�l tr�ngsynt med snacket om "nyb�rjare", det �r v�l det enda jag ibland kan tycka �r lite tr�kigt med trancescenen annars... Att det alltid �r exakt samma folk 
Det handlar inte om att det �r tr�ngt eller om att folk inte kan rabbla upp Ferry's alla produktioner bakl�nges p� japanska. Jag diggar n�r det �r tr�ngt p� golvet, det �r s� det ska vara. Med nyb�rjare menar jag folk som egentligen inte �r d�r f�r musiken och gemenskapen. N�r man f�r armb�gar i ryggen och midjan och m�nga g�nger avsiktligt blir trampad p� t�rna ist�llet f�r en v�nlig klapp p� ryggen eller en handskakning och ett leende eller tummen upp som s�ger "jag ber om urs�kt". Tidigare har mentaliteten snarare varit �t det h�llet att folk bett om urs�kt �ven om de sj�lva blivit trampade p� foten eller what not. Fan, liknande incidenter har till och med lett till att man b�rjat l�ra k�nna folk(!)...�ven om man inte verbalt kommunicerar just p� dansgovlet har det h�nt att man m�nga g�nger gjort det efter�t i n�gon korridor eller dyl...just den attityden verkar h�lla p� att bl�sa bort lite grand. Vafan, folk ska vara d�r f�r att dansa - inte mucka....
Nu �r jag varken n�gon flitig trance-fest-bes�kare eller vanlig-krog-bes�kare, men de g�nger jag �r ute tycker jag alltid att man m�rker en oerh�rd skillnad mellan trance-fester och andra fester. N�r jag var uppe p� en fest i ett gigantiskt party-t�lt i Mora under Vasalopps-veckan s� blev man halvt om halvt ihj�lmosad p� dansgolvet. Det slets i kl�der, h�r och trampades p� allehanda t�r, f�tter och s�kert magar och huven ocks� om man r�kade trilla omkull. �len fl�dade och m�ngen berusad person fick bli omh�ndertagen av vakter under visst tumult. Detta betraktar jag �ndock som en relativt "vanlig" fest, med kanske h�lften s� m�nga personer som det var p� kryssningen. 
P� helgens kryssning d�remot s�g jag flera g�nger som personer r�kade trilla omkull, att de snubblade eller kanske var lite p� lyset, men genast blev de upphj�lpta, ompysslade och ledda av dansgolvet av v�nliga med-dansare. Jag stod mest uppe vid ljusteknik-bordet, och hade bra uppsikt �ver nedre dansgolvet s� jag s�g r�tt mycket vad som h�nde. Provade ocks� p� att g� ner dit, och visst, det var bra tr�ngt d�r det tyckte jag med, men inte alls s�nt d�r "knuff-slit-tramp"-tr�ngt.
Sen kan det mycket v�l h�nda att det var _�nnu_ b�ttre f�rut, det ska jag inte uttala mig om. Men jag delar inte uppfattningen om att det skulle vara s�rdeles mycket br�k och st�k p� kryssningen. Jag kan t.o.m. t�nka mig att kryssningspersonalen tycker det �r lugnare p� en s�n h�r kryss �n p� en helgkryssning f�r "vanligt folk". 
| Originally posted by Flanker Jag kan t.o.m. t�nka mig att kryssningspersonalen tycker det �r lugnare p� en s�n h�r kryss �n p� en helgkryssning f�r "vanligt folk". |
| Originally posted by Kvicket Aendy, vill man ha plats att dansa utan att bli folk springer in i en s� fixar man det Jag stod uppe vid baren till h�ger och d�r fanns det massa plats att dansa utan att folk bufflade runt... |
Har den d�r bilden som skrivbordsunderl�gg p� jobbet. Tycker den beskriver b�st den totala lyckan som man k�nde under (n�stan) hela resan.
F�rresten, Grymma bilder Laszlo.
F�rresten, n�n som vet vad mixen hette som Ferry spelade av "Texas - Summer Son"? Grymt drag, hoppas Steve fick med det ocks�. 
rackarns!
jag missade med kortet.. n�ja, vi tar ett i augusti ist�llet 
men fy-b�vern vilken kryss det var!
enda d�liga var att min okunskap om min kamera gjorde att jag lyckades fota en hel del kort i 640x480 :|
men men..
Jag h�ller med Laszlo och Aendy, det b�rjar s� sm�tt bli s�mre st�mning p� dessa tillst�llningar. Den �r fortfarande mycket b�ttre �n p� "vanliga" fester, men tendensen �r tyv�rr att det blir s�mre. Hoppas det v�nder 
| Originally posted by jofawe enda d�liga var att min okunskap om min kamera gjorde att jag lyckades fota en hel del kort i 640x480 :| |
Grym kryss indeed !
Dag 2 �gde totalt...
5 bildserier finns nu uppe p� Liquidsunset.org
Kul att tr�ffa s� m�nga TAs ocks�... b�de gamla och nya !
Kram p� er alla
| Originally posted by reveal Du hann f� din nya eller? |
| Originally posted by ColinZeal ...F�rresten, n�n som vet vad mixen hette som Ferry spelade av "Texas - Summer Son"? |
Aurora - Summer Son it was. Thanks! Nu ska jobbet gunga!

Kryssen var ju galet bra som vanligt. F�r min egen del s�
tyckte jag dag 1 var b�st. Gillade A&N set riktigt mycket
och Ferry levererade som vanligt. Kanske inte s� bra som p�
Mondo, men men 
Som vanligt s� gl�mde man ju givetvis fotograferingen dag2 
H�r �r den "spontana" TA-bilden som togs vid relingen. En �nnu b�ttre trapp-bild kommer nog snart. Sj�lv st�r jag l�ngst till v�nster i bilden.

D� ska vi se
Flanker, Steve, CJ Intercity, Kaveh, Aendy, Reveal, Staz, ??, ??, ??
Surt att jag missade fotot....f�r ta ett nytt nere i Malm� n�sta onsdag...
Tror det �r Flanker, Steve, CJ Intercity, Kaveh, Aendy, Reveal, Keddo, Cham , Fisken, Pjox