TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- U werkt: basic info
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 »
| quote: |
| Originally posted by FCB_Fanatic ik moet er zelf 114 doen over het traject Bocholt - Brussel, en ik ben daardoor 1u23 onderweg (zonder file) waarvan het grootste deel gelukkig autosnelweg is. Vorige week heb ik er uiteindelijk 1u45 min over gereden door de file. Dat zal dus betekenen dat ik voorlopg iedere morgen vroeg uit mn bed moet (+/-5u30), om na 6u te kunnen vertrekken. Ik ben wel niet van plan om dat maanden te gaan doen. Ik ga mij nog wel iets zoeken in de omgeving van Brussel, maar ik ben dan ook wel van plan om mijn domicilie adres in Bocholt te behouden. |
.
| Originally posted by Giesber Ik doe iedere dag ongeveer hetzelfde traject (Overpelt - Brussel), en als ik 's ochtends vertrek om kwart voor 6 dan neem ik toch al het begin van de file mee. Ge moet mij eens vertellen waar ge langs rijdt als ge na 6 uur vertrekt en geen file hebt .Ik doe dat nu al 3 maanden (daarvoor iedere dag naar Leuven), en ik ben het nog nie beu eerlijk gezegd. Ik zit gemiddeld 3 uur per dag in de auto, maar met een muziekske erbij is dat nog goed te doen. Nu ik nog jong ben toch. |
. Bedrijf zelf ligt trouwens vlakbij de Louisalaan
| Originally posted by Nyah Je kan ook iets goedkoop huren in Wilrijk (binnen een straal van 5km van de werkplaats), terwijl je je domicilie adres thuis laat. Je kan de huur enz dan inbrengen als beroepskost. Verder mag je ook opgeven dat je ieder week-end terug naar je ouders gaat en dus die km tellen ook als onkosten. Verder kan je nog andere beroepskosten inbrengen die nodig zijn voor de uitoefening van je job zoals bvb: koffer (indien je veel moet reizen), nieuwe auto, gsm, internet, ... Je moet dan natuurlijk wel iets meer administratie bijhouden en wat meer puzzelen bij het invullen van je belastingbrief omdat je dan alles moet bewijzen. Als je niet wilt verhuizen, kan je gewoon ook h��l vroeg beginnen. Ik heb collega's die ook van ver komen,maar die beginnen dan tegen half 8. |
| Originally posted by C.E.U.N.E.N Toch maar niet te veel blind staren op die voordelen als een bedrijfswagen, gsm, internet thuis, laptop. Geloof maar niet dat ze dat voor niets geven. Voor die auto betaal je sowieso [B[250�/maand[/B]. Laptop en internet thuis is voor 's avonds thuis te werken. Als je dat niet doet, beginnen ze te morren dat ze je zoveel geven, en dat je daarvoor wel eens iets mag voor doen. 38 uren per week werken vind je bijna nergens meer. Je moet tegenwoordig heel flexibel zijn. Dat zijn mijn ervaringen. |
Het is overal tegenwoordig dat je /maand een deel moet afgeven, maar dit weegt absoluut niet op tegen kosten/maand voor afbetalen (nieuwe) wagen, auto-Verzekering/taxen/pechverhelping, onderhoud (+banden), brandstof... en dan mag je al g��n pech hebben met je eigen wagen
pfff ... deze avond pas om half 9 terug, ik heb dus bijna 3u gedaan over de terugweg. Der was een ongeluk gebeurt voorbij Leuven, en dan was het ook nog ns extra druk door die stom Rolling Stones ... 
Weegt de jobinhoud wat op tegen dat ondraaglijk zware traject? 
| Originally posted by FCB_Fanatic Der was een ongeluk gebeurt voorbij Leuven, en dan was het ook nog ns extra druk door die stom Rolling Stones ... |
| Originally posted by TOR Weegt de jobinhoud wat op tegen dat ondraaglijk zware traject? |
| Originally posted by Real Ik heb er ook in gestaan, maar in mijn geval was er wel een ongeval gebeurd. |
| Originally posted by Zehra Ik had die vacature ook doorgegeven aan Jasper |
| Originally posted by FCB_Fanatic En ik ga altijd de autosnelweg op in Genk, da's ongeveer 20 minuten rijden van hieruit. Ik moet mss wel nog ns proberen of elders de autosnelweg opgaan mss niet beter is. |
.
Ga met de trein! Dat is de beste oplossing. Of kies een job dichter bij huis. Het lijkt me niet dat je een normaal (sociaal) leven hebt tijdens de week? Slapen - File - Werken - File - Slapen?
| Originally posted by Giesber Ge kunt misschien eens overwegen om om kwart voor 6 of zo te vertrekken (of nog iets vroeger), dan hebt ge minder file. Maar dan moet ge natuurlijk wel flexibele uren hebben... Ik ben meestal rond 6 uur op de autostrade in Houthalen, en ik verlies 's morgens zo'n 10 minuten door de drukte. |
| Originally posted by C.E.U.N.E.N Ga met de trein! Dat is de beste oplossing. Of kies een job dichter bij huis. Het lijkt me niet dat je een normaal (sociaal) leven hebt tijdens de week? Slapen - File - Werken - File - Slapen? |
De trein is inderdaad geen oplossing als je in Limburg woont
. En ik heb iedere avond nog zo'n 3 � 4 uur vrij. Op caf� gaan is niet aan te raden maar af en toe op bezoek gaan bij vrienden gaat wel.
Wat een job dichterbij betreft: vanaf het moment dat ik mijn job aannam wist ik dat de kans groot was dat ik veel onderweg ging zijn. Als ik dat toen niet goed vond had ik wel dichterbij gaan werken (er is momenteel werk genoeg in de ICT sector).
Ik ken iemand die pakt toch zoals zovelen anderen elke dag de trein. Treinverbindingen vanuit Limburg zijn een stuk verbeterd. Je hebt geen file, kan makkelijk nog een dutje doen, muziek luisteren, verder werken, socializen met de vrouwkes,... Ik denk dat je niet sneller daar kunt zijn.
Als je toch de jobs voor het kiezen hebt, waarom neem je dan geen job in de buurt? 
| Originally posted by C.E.U.N.E.N Als je toch de jobs voor het kiezen hebt, waarom neem je dan geen job in de buurt? |
alvorens ik aan het treinstation van Genk of Neerpelt ben, moet ik al zo'n 20 minuten rijden. Vanuit Genk is het dan 1u38 min tot Brussel-Zuid, vanuit Neerpelt 1u44 min. Daarna moet ik nog de metro en de tram nemen.
Ik ben dus met de trein zeker langer onderweg 
| Originally posted by FCB_Fanatic alvorens ik aan het treinstation van Genk of Neerpelt ben, moet ik al zo'n 20 minuten rijden. Vanuit Genk is het dan 1u38 min tot Brussel-Zuid, vanuit Neerpelt 1u44 min. Daarna moet ik nog de metro en de tram nemen. Ik ben dus met de trein zeker langer onderweg |
Originally posted by C.E.U.N.E.N Als je toch de jobs voor het kiezen hebt, waarom neem je dan geen job in de buurt? |
| Originally posted by TOR Afstand is zelden de doorslaggevende factor bij het al dan niet aannemen van een job, tenzij het traject onhoudbaar lang is natuurlijk. |
| Originally posted by C.E.U.N.E.N Ik kijk daar als eerste naar. Ze moeten mij al veel hoger loon geven om dagelijks 3 uur in de auto te zitten. Ik verdien dan nog liever minder. Kort bij het werk wonen, is in 2007 een onbetaalbare luxe. Punt uit. Na enige tijd zullen jullie het ook grondig beu zijn. |
Ik heb dat ook een paar maanden gedaan tussen Limburg en Antwerpen. In april 2006 beginnen werken. Ik was per dag in totaal ongeveer 3,5 uur onderweg. Openbaar vervoer van Limburg naar Antwerpen of Brussel, dat is niet te doen. Ik zou dan ongeveer 4u heen moeten bussen en treinen en 4u terug.
In 't begin gaat dat rijden nog wel maar na enkele maanden was ik 't toch wel wat beu geworden. Ik was toch van plan om alleen te gaan wonen, dus heb ik me een appartement gezocht en gevonden in Wilrijk. In juli 2006 ben ik daar ingetrokken. Vanaf daar naar mijn werk is ongeveer een 20 min rijden.
Waarom ik zo ver ben gaan werken? 1. Weinig jobs in Limburg voor mijn diploma en voor die paar beschikbare jobs kreeg ik vaak 't antwoord dat mijn profiel niet overeenstemde met het gevraagde.
2. Aantrekkelijk bedrijf in de farmaceutische sector. Goed betaald. Goede extralegale voordelen. 3. Leek me op dat moment ook een interessante job. Nu, ik werd mijn job/bedrijf wat beu dus heb ik me iets anders gezocht en gevonden op 5km van mijn appartement. Ideaal!
Dat rijden, dat is zeker te doen. Je wordt er sowieso goed voor vergoed, maar persoonlijk zou ik dat niet meer dan enkele maanden kunnen doen. De tijd in de auto, dat is echt tijd dat je kwijt zijt. 
Dichtbij het werk wonen vind ik ook van goudwaarde. Ze zouden me al veel meer moeten betalen om me 2u of meer per dag in een auto te laten zitten.
Ik ga elke dag met de fiets naar't werk en dat is genieten. Zeker met het mooie weer van de laatste dagen. Andere voordelen zijn de verbeterde conditie en het fris aankomen op't werk.
| Originally posted by CygnusX Dichtbij het werk wonen vind ik ook van goudwaarde. Ze zouden me al veel meer moeten betalen om me 2u of meer per dag in een auto te laten zitten. Ik ga elke dag met de fiets naar't werk en dat is genieten. Zeker met het mooie weer van de laatste dagen. Andere voordelen zijn de verbeterde conditie en het fris aankomen op't werk. |
| Originally posted by Zehra Waarom ik zo ver ben gaan werken? 1. Weinig jobs in Limburg voor mijn diploma en voor die paar beschikbare jobs kreeg ik vaak 't antwoord dat mijn profiel niet overeenstemde met het gevraagde. 2. Aantrekkelijk bedrijf in de farmaceutische sector. Goed betaald. Goede extralegale voordelen. 3. Leek me op dat moment ook een interessante job. Nu, ik werd mijn job/bedrijf wat beu dus heb ik me iets anders gezocht en gevonden op 5km van mijn appartement. Ideaal! |
Jobinhoud blijft voor mij essentieel. Liever een uitdagende functie waarvoor ik 's morgens en 's avonds een uur op de baan moet dan een vervelende functie om de hoek.
Er zijn natuurlijk wel grenzen en meer dan drie uur zou ik evenmin willen verspillen per dag.