TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- [07-07-07] Beta Party V5 @ Rector, Gent
Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 »

Posted by Progrez on Jul-06-2007 15:00:

quote:
Originally posted by Xilver
Wat heeft dat nu in godsnaam met de mixer te maken?

Ik ging ervan uit dat men sprak over een cd-speler waarbij op de speler zelf een metertje stond. Soit, ik ken dan ook niks van die cd-speler-snufjes. Maar tis altijd wel lachen die drang naar ultramoderne instrumenten; hippe cd-spelertjes waar meer knoppen aanzitten dan aan een boeing 747, strakke mixers met vu-meters langs alle kanten. Allemaal overbodig. Eenvoudig gaat ook.

Posted by FenixStyle on Jul-06-2007 16:34:

We hadden dan mss toch beter Jeanke uitgenodigd.. Die zou met z'n masterskillz wel probleemloos kunnen draaien, Rodec of gene Rodec..

Posted by Jasperovitsj on Jul-06-2007 16:37:

quote:
Originally posted by Progrez
De heren dj's kunnen natuurlijk ook de platendraaiers gebruiken.
Zeer aangenaam in gebruik en zonder een overaanbod aan knoppen en vu-meter-bullshit.

Platen zijn zo vorig millennium

Posted by Den Backer on Jul-06-2007 18:50:

Of ge kunt misschien gewoon allemaal beter meekomen naar 25 Years George's in Pulse Factory?

Posted by Bertn on Jul-06-2007 18:56:

quote:
Ik ging ervan uit dat men sprak over een cd-speler waarbij op de speler zelf een metertje stond. Soit, ik ken dan ook niks van die cd-speler-snufjes. Maar tis altijd wel lachen die drang naar ultramoderne instrumenten; hippe cd-spelertjes waar meer knoppen aanzitten dan aan een boeing 747, strakke mixers met vu-meters langs alle kanten. Allemaal overbodig. Eenvoudig gaat ook.

NOOB

Posted by Real on Jul-06-2007 18:56:

Mijn traditionale BeTa-party vraag:

Iemand iets kopen? http://www.discogs.com/sell/list?seller=Real

Posted by Progrez on Jul-06-2007 19:00:

quote:
Originally posted by Bertn
NOOB

INTERNETZUURPRUIM

Posted by Push2005 on Jul-06-2007 20:05:

quote:
Maar tis altijd wel lachen die drang naar ultramoderne instrumenten; hippe cd-spelertjes waar meer knoppen aanzitten dan aan een boeing 747, strakke mixers met vu-meters langs alle kanten. Allemaal overbodig. Eenvoudig gaat ook.

Als je ermee overweg kunt en het resulteert in een vlottere set zie ik daar geen graten in eigenlijk

Posted by Progrez on Jul-06-2007 20:26:

Waarom zou een set volledig gedraaid met cd's vlotter klinken/werken dan een set volledig gedraaid met vinyl?

Posted by Jasperovitsj on Jul-06-2007 20:31:

Waarom zou een set draaien met cdj's ingewikkelder zijn dan eentje draaien met vinyl?

Vinylpurisme is echt niet meer van deze tijd hoor En mij zal het worst wezen dat die Pioneers overal knopjes en lichtjes hebben. Ik gebruik alleen de cue en playtoets, de pitchschuif en het jogwheel. Even veel of weinig moeite als draaien met een platenspeler hoor.

Posted by Progrez on Jul-06-2007 21:22:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Waarom zou een set draaien met cdj's ingewikkelder zijn dan eentje draaien met vinyl?

Vinylpurisme is echt niet meer van deze tijd hoor En mij zal het worst wezen dat die Pioneers overal knopjes en lichtjes hebben. Ik gebruik alleen de cue en playtoets, de pitchschuif en het jogwheel. Even veel of weinig moeite als draaien met een platenspeler hoor.

Eerst en vooral laat het mij siberisch koud of vinylpurisme van deze tijd is of niet. Moet ik met cd's draaien omdat 'de rest' het ook doet? Nee bedankt. Een kuddegeest heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit hebben.
Wat ik wil weten is waarom dit overaanbod aan lichtjes en knopjes bij het instrument opstaat? Daar wil ik naartoe.
Wanneer ik het over eenvoud heb, bedoel ik de setting van het instrument. Een platenspeler is eenvoudig; toerental, start/stop, pitch, eenvoudigere voorstelling kan haast niet. Bij zo'n moderne cd-speler staan toetsen en functies waarmee ge voor ge het weet een brood bestelt bij den bakker om de hoek.
Wat is in hemelsnaam het nut van al die extra rommel? Trouwens, volgens mij zal het u wel worst wezen dat die poespas er bij opstaat, ge betaalt het er immers allemaal bij.

Posted by FredNova on Jul-06-2007 21:24:

*geeuw*

Posted by Push2005 on Jul-06-2007 21:32:

quote:
Wat is in hemelsnaam het nut van al die extra rommel? Trouwens, volgens mij zal het u wel worst wezen dat die poespas er bij opstaat, ge betaalt het er immers allemaal bij.

Wat is het nut van een pitchcontrol op een vinylspeler ? Waar is de tijd dat Marco V draaide op Master Tempo of de snelheid enkel nog maar kon geregeld worden door aan een wieltje te draaien. De technologie heeft de vinylspelers hun ware aard ontnomen in de jaren '90. [/sarcasm]

Het nut van 'al die rommel' is dat ze het mixen aangenamer proberen maken; zodat wanneer je ermee overweg kunt meer kan focussen op andere aspecten zoals bvb EQ'en of effecten.

Posted by FredNova on Jul-06-2007 21:45:

probeer toch het beste van beide werelden te benutten

Posted by Eagle` on Jul-06-2007 21:55:

timecoded shizzle anyone ?? : )))

Posted by Real on Jul-06-2007 22:36:

Eigeel ge zijt ne dikke homo en ge zijt niemeer gewenst op TA. OK???

Posted by Jasperovitsj on Jul-06-2007 23:20:

quote:
Eerst en vooral laat het mij siberisch koud of vinylpurisme van deze tijd is of niet. Moet ik met cd's draaien omdat 'de rest' het ook doet? Nee bedankt. Een kuddegeest heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit hebben.

Moet je pers� krampachtig met vinyl blijven draaien omdat de rest dat niet meer doet of omdat het zogezegd "cooler" of "authentieker" zou zijn?

Ik hou oprecht van een goeie plak zwart goud onder mijn vingertoppen, maar als de vinylmarkt van mijn genre instort dan ga ik er echt niet om treuren als ik een cd'tje moet branden in plaats van een plaat te kopen. Dat heeft niks met kuddegeest te maken, maar gewoon met een muzikaal overlevingsinstinct. Dat er op die spelers functies opstaan die ik van m'n leven nooit zal gebruiken stoort me niet. Er zullen zeker dj's zijn die die mogelijkheden wel ten volle kunnen benutten, laat zij zich dan maar uitleven. Voor mij hoeft het niet, en daarom zou ik ook nooit een cdj-1000 aanschaffen. Doe mij maar lekker een basic cdj-200, meer heb ik niet nodig Zoals Fred het zegt: just use the best of both worlds.

Maar kom, we wijken af. De vraag is of je morgen komt, Greg, om je kritische oordeel te vellen over de dj' die gretig gebruik gaan maken van de aanwezige overdaad?

Posted by Progrez on Jul-07-2007 00:00:

quote:
Moet je pers� krampachtig met vinyl blijven draaien omdat de rest dat niet meer doet of omdat het zogezegd "cooler" of "authentieker" zou zijn?

Neen, dat is uw idee daarover. Ikzelf heb gewoon geen zin om te veranderen van instrument. Nu heb ik zo'n 2000 vinyls liggen en dat is allemaal aangenaam tastbare trancemuziek met een mooi stukje geschiedenis aan vast. Waarom zou ik tussen dat aantal ineens wat grijze cd'tjes steken? Het past er niet bij en geeft me niet hetzelfde plezier.

Het beste van alle twee zegt u. Misschien wel, maar dat is nu net wat vandaag de dag niet meer het geval is. Iedereen begint met - of schakelt blindelings over op - cd-spelers zonder nog maar aan vinyl te denken, en dat is een evolutie waartegen ik van tijd tot tijd graag nog eens protesteer.

quote:
Maar kom, we wijken af. De vraag is of je morgen komt, Greg, om je kritische oordeel te vellen over de dj' die gretig gebruik gaan maken van de aanwezige overdaad?

Neen, andere evenementen dwingen me om niet voor Gent te kiezen.
Al had ik de sets van Moisture & Garden en Luc Adriaenssens gaarne gehoord, het zal voor een andere keer zijn.

Frednova; Saai? Wees blij dat er nog eens wordt over en weer gezeverd. Anders verdwijnen alle posts toch weer in de right now

Posted by FredNova on Jul-07-2007 07:05:

Tja, ik heb nog eens dubbel zoveel platen als u Greg, maar je 'moet' gewoon mee (zoals Jasper zegt zeker in het prog genre)...

+ Beschikbaarheid van nieuwe nummers
+ grote aanbod
+ lage prijs
- geen leuke hoes
- geen 'vinyl gevoel'
...

en met saai had ik het op de eeuwige discussie die vooral tussen enkele 'clans' gaat (en ook de eeuwige discussie van 'vroeger was alles beter')

maar goed, terug on-topic

tot vanavond ergens (met men koffer vol TL afiches )

Posted by Bertn on Jul-07-2007 07:32:

zijn cdspelers zelf al niet hopeloos ouderwets geworden in dit final scratch- en ableton-tijdperk?

Posted by Real on Jul-07-2007 07:57:

[ontopic] Wie durft het aan om The Anthem te draaien?

Posted by BZRK on Jul-07-2007 08:17:

quote:
Originally posted by Real
[ontopic] Wie durft het aan om The Anthem te draaien?

Waarom niet? Die Nic Chagall Remix is best nog een goed nummer. En ik vind die vocals eigenlijk wel lekker

Posted by FCB_Fanatic on Jul-07-2007 08:58:

quote:
Originally posted by BZRK
Waarom niet? Die Nic Chagall Remix is best nog een goed nummer. En ik vind die vocals eigenlijk wel lekker

DIE, DIE YOU BASTARD !!!!

Posted by FenixStyle on Jul-07-2007 09:02:

quote:
Originally posted by BZRK

+1

Request voor vanavond:

Deems - Tears Of Hope (Aly & Fila Remix)

Ik hoop dat ik vanavond die plaat eens eindelijk live kan horen!

Posted by FCB_Fanatic on Jul-07-2007 09:46:

quote:
Originally posted by FenixStyle
+1

Request voor vanavond:

Deems - Tears Of Hope (Aly & Fila Remix)

Ik hoop dat ik vanavond die plaat eens eindelijk live kan horen!

ge kunt altijd eens naar Aly & Fila gaan zien als ze in de buurt draaien. 9 kansen op 10 dat ze die draaien, ze draaien praktisch enkel eigen werk

Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 »