TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tendens
Tendens
F�ljande tr�d finns att finna i Music Discussion
BEST TRACKs of 2003 so far!
Jag blir lite orolig. L�tarna som n�mns h�r har visserligen h�g kvalite rent musikm�ssigt men det g�r Mike Oldfields musik ocks� fast jag vill inte h�ra Oldfields musik n�r jag �r ute och dansar. Jag vill h�ra energisk, drivande och "upp�t" musik n�r jag g�r ut f�r att dansa. �r jag den enda som reagerar �ver att de l�tar som i legio f�rekommer i tr�den egentligen inte �r n�got som jag f�r "dansryck" av.
Smaken �r olika Aendy. Vad som tilltalar dig kanske uppfattas
som skr�p i mina �ron osv. Jag �r ledsen , men jag f�rst�r
inte riktigt din po�ng ? Saknar alla helt energi, vilket g�r att du
inte f�r lust att dansa ? Jag har inte h�rt alla ute p� en klubb,
har du ? Det tycker jag brukar g�ra en enorm skillnad. Vad f�r
sorts trance gillar du ? Det n�mns ju b�de progressive house,
trance och �ven en hel del uplifting/epic l�tar. Jag h�ller
med l�ngt ifr�n alla �r 10 po�ngare, �ven fast majoriteten
tycker s�. N�mn g�rna n�gra l�tar som ger dig dansryck.
de e klart n�gra har dom ju n�mt som e bra, t.ex. Kid vicious - proceed, n�n shokk l�t (har iofs inte h�rt den men jag har aldrig h�rt en d�lig shokkl�t heller s�
), Rank 1 - airwave 2003 osv osv...
s�g �ven att n�gon hade tagit med Ozone � Robert Lidstroem...ballt att n�gra svenskar �ntligen b�rjar bli k�nda 
| quote: |
| Originally posted by lonne Det n�mns ju b�de progressive house, trance och �ven en hel del uplifting/epic l�tar. Jag h�ller med l�ngt ifr�n alla �r 10 po�ngare, �ven fast majoriteten tycker s�. N�mn g�rna n�gra l�tar som ger dig dansryck. |
kan inte h�lla med.
trancen utvecklas ju hela tiden. att k�ra en l�t p� dansgolvet �r en helt annan sak �n att sitta hemma och lyssna p� det.
jag menar h�r hemma kan jag tycka att Svenson & Gielen - Twisted �r en fjantig skitl�t p� samma niv� som Scooter men p� dansgolvet skulle den s�kert r�ja.
| Originally posted by RebeL9 kan inte h�lla med. trancen utvecklas ju hela tiden. att k�ra en l�t p� dansgolvet �r en helt annan sak �n att sitta hemma och lyssna p� det. jag menar h�r hemma kan jag tycka att Svenson & Gielen - Twisted �r en fjantig skitl�t p� samma niv� som Scooter men p� dansgolvet skulle den s�kert r�ja. |
Oki, h�ller alla med Ionne Och Rebel eller har jag n�gon som f�rst�r min syn p� det?
| Originally posted by Aendy Oki, h�ller alla med Ionne Och Rebel eller har jag n�gon som f�rst�r min syn p� det? |
| Originally posted by lonne Jag tror jag f�rst�r. Om jag inte g�r det, s� �r jag ett hoppl�st fall. Anledningen till att jag reagera, �r att l�ngt ifr�n alla l�tar som n�mts som du utrycker det �r: chillout/laidback. Jag vill d�rf�r po�ngtera att ute p� en klubb skulle du nog kunna �ndra uppfattning. |
Det �r juh s� att vissa l�tar blir man helt crazy till varesej dom spelas i normaltakt p� freestylen eller uppitchade p� en klubb med fet bas..och vissa l�tar funkar bara p� klubb om man ska dansa till dom =) som aendy s�ger....
men jag tycker att bra trance �r s� mycket mer �n bara danstokig trance
som �r helt underbar i sig men laid back trance kn�cker mycket n�r man sitter bakis eller p� morgonkvisten och chillar!
Aendy: kan ju d� passa p� att n�mna en riktigt fet l�t osm jag just fick reda p� sl�ppts i �r
New energy - Take your air 2003
det �r deras "extended mix" (dvs. versionen dom lirar i sitt set fr�n orgasmatron 2002) och "tankis vs. Deep project remix" som �r med p� vinylen
den h�r l�ten �r s� totalt med energi man kan f� ur en l�t tror jag....jag har iaf sv�rt � sitta still h�r � nu 
skulle vilja p�st� att det �r den b�sta releasen so far i �r om man gillar energisk � rysningsframkallande trance