TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tendens

Posted by Aendy on Apr-08-2003 19:42:

Tendens

F�ljande tr�d finns att finna i Music Discussion
BEST TRACKs of 2003 so far!

Jag blir lite orolig. L�tarna som n�mns h�r har visserligen h�g kvalite rent musikm�ssigt men det g�r Mike Oldfields musik ocks� fast jag vill inte h�ra Oldfields musik n�r jag �r ute och dansar. Jag vill h�ra energisk, drivande och "upp�t" musik n�r jag g�r ut f�r att dansa. �r jag den enda som reagerar �ver att de l�tar som i legio f�rekommer i tr�den egentligen inte �r n�got som jag f�r "dansryck" av.

Posted by lonne on Apr-08-2003 20:16:

Smaken �r olika Aendy. Vad som tilltalar dig kanske uppfattas
som skr�p i mina �ron osv. Jag �r ledsen , men jag f�rst�r
inte riktigt din po�ng ? Saknar alla helt energi, vilket g�r att du
inte f�r lust att dansa ? Jag har inte h�rt alla ute p� en klubb,
har du ? Det tycker jag brukar g�ra en enorm skillnad. Vad f�r
sorts trance gillar du ? Det n�mns ju b�de progressive house,
trance och �ven en hel del uplifting/epic l�tar. Jag h�ller
med l�ngt ifr�n alla �r 10 po�ngare, �ven fast majoriteten
tycker s�. N�mn g�rna n�gra l�tar som ger dig dansryck.

Posted by Vizay on Apr-08-2003 20:33:

de e klart n�gra har dom ju n�mt som e bra, t.ex. Kid vicious - proceed, n�n shokk l�t (har iofs inte h�rt den men jag har aldrig h�rt en d�lig shokkl�t heller s�), Rank 1 - airwave 2003 osv osv...

s�g �ven att n�gon hade tagit med Ozone � Robert Lidstroem...ballt att n�gra svenskar �ntligen b�rjar bli k�nda

Posted by Aendy on Apr-08-2003 20:39:

quote:
Originally posted by lonne
Det n�mns ju b�de progressive house,
trance och �ven en hel del uplifting/epic l�tar. Jag h�ller
med l�ngt ifr�n alla �r 10 po�ngare, �ven fast majoriteten
tycker s�. N�mn g�rna n�gra l�tar som ger dig dansryck.

Jag menar inte att l�tarna de n�mner �r d�liga men jag menar att tendensen verkar vara att l�tarna som blir stora lutar mer �t det melankoliska, laid-back, chill h�llet. Klassiska dansrycks l�tar hos mig �r Sparkles, Twisted, More & more m.m.

Posted by RebeL9 on Apr-08-2003 20:47:

kan inte h�lla med.
trancen utvecklas ju hela tiden. att k�ra en l�t p� dansgolvet �r en helt annan sak �n att sitta hemma och lyssna p� det.
jag menar h�r hemma kan jag tycka att Svenson & Gielen - Twisted �r en fjantig skitl�t p� samma niv� som Scooter men p� dansgolvet skulle den s�kert r�ja.

Posted by lonne on Apr-08-2003 20:55:

quote:
Originally posted by RebeL9
kan inte h�lla med.
trancen utvecklas ju hela tiden. att k�ra en l�t p� dansgolvet �r en helt annan sak �n att sitta hemma och lyssna p� det.
jag menar h�r hemma kan jag tycka att Svenson & Gielen - Twisted �r en fjantig skitl�t p� samma niv� som Scooter men p� dansgolvet skulle den s�kert r�ja.

Det var bla en av de punkter jag n�mde. En l�t kan helt �ndra karakt�r
ute p� en klubb, under r�tt omst�ndigheter.

Posted by Aendy on Apr-08-2003 20:57:

Oki, h�ller alla med Ionne Och Rebel eller har jag n�gon som f�rst�r min syn p� det?

Posted by lonne on Apr-08-2003 21:02:

quote:
Originally posted by Aendy
Oki, h�ller alla med Ionne Och Rebel eller har jag n�gon som f�rst�r min syn p� det?

Jag tror jag f�rst�r. Om jag inte g�r det, s� �r jag ett hoppl�st fall. Anledningen till att jag reagera, �r att l�ngt ifr�n alla l�tar som n�mts som du utrycker det �r: chillout/laidback. Jag vill d�rf�r po�ngtera att ute p� en klubb skulle du nog kunna �ndra uppfattning.

Posted by Aendy on Apr-08-2003 21:05:

quote:
Originally posted by lonne
Jag tror jag f�rst�r. Om jag inte g�r det, s� �r jag ett hoppl�st fall. Anledningen till att jag reagera, �r att l�ngt ifr�n alla l�tar som n�mts som du utrycker det �r: chillout/laidback. Jag vill d�rf�r po�ngtera att ute p� en klubb skulle du nog kunna �ndra uppfattning.

Jo, det vet jag ox� men jag p�pekade danssuget. Inga av dessa l�tar som kommit 03 som folk anser som �rets l�tar �r n�gra jag drar upp i bilen s� det sjunger i �ronen och jag halvt dansar ut genom bild�rren vid r�dljusen.

Posted by mindshooter on Apr-08-2003 23:54:

Det �r juh s� att vissa l�tar blir man helt crazy till varesej dom spelas i normaltakt p� freestylen eller uppitchade p� en klubb med fet bas..och vissa l�tar funkar bara p� klubb om man ska dansa till dom =) som aendy s�ger....

men jag tycker att bra trance �r s� mycket mer �n bara danstokig trance som �r helt underbar i sig men laid back trance kn�cker mycket n�r man sitter bakis eller p� morgonkvisten och chillar!

Posted by Vizay on Apr-12-2003 19:20:

Aendy: kan ju d� passa p� att n�mna en riktigt fet l�t osm jag just fick reda p� sl�ppts i �r

New energy - Take your air 2003

det �r deras "extended mix" (dvs. versionen dom lirar i sitt set fr�n orgasmatron 2002) och "tankis vs. Deep project remix" som �r med p� vinylen

den h�r l�ten �r s� totalt med energi man kan f� ur en l�t tror jag....jag har iaf sv�rt � sitta still h�r � nu

skulle vilja p�st� att det �r den b�sta releasen so far i �r om man gillar energisk � rysningsframkallande trance