TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- mengpaneel aansluiten op een Creative DTT2500


Posted by Dirkie on Apr-14-2003 15:42:

mengpaneel aansluiten op een Creative DTT2500

Ik heb het volgende staan bij me thuis:

Een computer met een creative soundblaster live 1024.
Een Creative Desktop Theatre 5.1 DTT2500 Digital (boxen)

De platenspelers/mengpaneel zou ik graag aansluiten op deze boxen aangezien er wel een goed geluid uit komt. Helaas hebben deze boxen geen tulp aansluiting, maar een SPDIF aansluiting. Nou zat ik bij mezelf te denken wat is de beste manier om deze boxen aan te sluiten op mijn platenspelers.
1) Via een SPDIF naar Tulp kabeltje ? (bestaan deze �berhaupt en waar zijn ze dan te koop)
2) Via een aansluiting op de computer en dan deze als een soort versterker gebruiken ? (kan dit eigenlijk wel ?)

Zijn er mensen hier die me uitleg kunnen geven hierover. Volgens mij heb ik hier al het een en ander over gelezen ooit op TA maar ik kan het niet meer weervinden. Excuses daarvoor.

Dirkie


Posted by New Wave on Apr-14-2003 16:35:

Gewoon in je audio IN met een minijack.
Andere kant 2X tulp en dan is je pc idd de versterker.
Tjowwww


Posted by arj1o1 on Apr-14-2003 19:08:

aaah een goed geluid uit een creative setje


Posted by raoel on Apr-14-2003 21:08:

quote:
Originally posted by arj1o1
aaah een goed geluid uit een creative setje


Daar komt volgens mij toch wel redelijke sound uit.
al ishet denk ik niet zo als een goede speakerset.


Posted by Dirkie on Apr-14-2003 21:09:

Bedankt voor de snelle reacties.

New Wave, kun je me misschien nog wat meer informatie geven als je wilt. Hoe heet zo'n kabeltje bijvoorbeeld en waar kan ik hem kopen. In ieder geval bedankt voor je informatie.

En voor arj1o1, er komt idd een mooi geluidje uit. Vraag maar aan de buren

Dirkie


Posted by raoel on Apr-14-2003 21:17:

New Wave's minijack noemt men eigenlijk een 3,5mm plug. De manelijk (dus met pinnetje) wel te verstaan.

Dit is dezelfde als dat aan een hoofdtelefoon zit die jij in je walkman, discman of minidisc stopt.

Aan de andere kant moeten 2 (mannelijke) tulp pluggen.

Plaatje:


Posted by Chicane on Apr-14-2003 21:20:

Ik heb precies dezelfde boxen, ik gebruik ze als monitor speakers bij gebrek aan betere

Maar vraag me niet hoe ik het geflikt heb met kabels, heb de mengpaneel aan me stereo hangen bij gebrek aan een versterker. En op de hoofdtelefoonuitgang op me stereo via kabel en verloopje naar me line-in op de Creative Live. Daarna ben ik 2 godganse lange dagen bezig om Windows zover te krijgen zuiver te spelen en op te nemen. Het probleem zit hem in de Creative Audio HQ en in de volumeinstellingen van Windows, die 2 werken elkaar zo frustrerend tegen. Als je bij de ene het volume omhoog gooit gaat de andere het volume versterken met factor 2x, gooi het volume van de ander naar beneden, dan doet de eerste er weer een schepje boven op... GRRRRR

Maar alles werkt perfect nu


Posted by arj1o1 on Apr-15-2003 06:02:

quote:
Originally posted by Dirkie
Bedankt voor de snelle reacties.

New Wave, kun je me misschien nog wat meer informatie geven als je wilt. Hoe heet zo'n kabeltje bijvoorbeeld en waar kan ik hem kopen. In ieder geval bedankt voor je informatie.

En voor arj1o1, er komt idd een mooi geluidje uit. Vraag maar aan de buren

Dirkie


ja maar je gaat toch geen 5.1 setje met satellietjes van 5 watt voor je mengpaneel e.d. gebruiken


Posted by Dirkie on Apr-15-2003 07:04:

quote:
ja maar je gaat toch geen 5.1 setje met satellietjes van 5 watt voor je mengpaneel e.d. gebruiken


Ach ja, ik kijk wel wat er van komt. Werkt het niet of niet naar behoren, koop ik wel een betere geluidsinstallatie. Het is eigenlijk ook gewoon bedoeld als test. En ze zijn trouwens 7 watt


Posted by New Wave on Apr-15-2003 09:15:

quote:
Originally posted by raoel
New Wave's minijack noemt men eigenlijk een 3,5mm plug. De manelijk (dus met pinnetje) wel te verstaan.


Dit noemt men in de tv wereld gewoon een minijack, want 3 eneenhalfmilimeterplug dat spreekt niet lekker.
Dus men zegt gewoon minijack en een grote noemt men een jackplug


Posted by eieregooie on Apr-15-2003 10:15:

quote:
Originally posted by New Wave
Dit noemt men in de tv wereld gewoon een minijack, want 3 eneenhalfmilimeterplug dat spreekt niet lekker.
Dus men zegt gewoon minijack en een grote noemt men een jackplug

Niet alleen in de TV wereld hoor... overal... Maja, je moet het idd wel even weten


Posted by Pjotr G on Apr-15-2003 10:28:

In de audio wereld heet dat "Zo'n-walkman-plugje"


Posted by arj1o1 on Apr-15-2003 10:41:

quote:
Originally posted by Pjotr G
In de audio wereld heet dat "Zo'n-walkman-plugje"


walkman hoe uit de tijd


Posted by raoel on Apr-15-2003 11:43:

quote:
Originally posted by New Wave
Dit noemt men in de tv wereld gewoon een minijack, want 3 eneenhalfmilimeterplug dat spreekt niet lekker.
Dus men zegt gewoon minijack en een grote noemt men een jackplug


Verdomme

[edit]
Dit forum is mega traagop het moment, tenminste bij mij.
Ik post dit, en de topic komt nog niet eens bovenaan
bugje
[/edit]

[edit2]
Na het editen wel
[/edit2]


Posted by Dirkie on May-25-2003 19:58:

Ik ben vandaag eindelijk een beetje aan het kloten gegaan. Het volgende is aanwezig:

1 computer met een creative live player 1024
1 Creative Desktop Theatre 5.1 DTT2500 Digital (boxen)
1 kabel 3.5mm Stereo - 2 phono (zoals op het kaartje staat aangegeven van het doosje). Deze is aangesloten op de line in van de geluidskaart.
1 Gemini UMX-7 Mengpaneel

Software - Creative AudioHQ gedownload en geinstalleerd.

Het werkt alleen nog niet. Dat wil zeggen er komt geen geluid via mijn pc uit mijn boxen. Iemand een idee waar het misschien aan kan liggen?

Bij voorbaat dank

Dirkie


Posted by AlFerox on May-25-2003 22:38:

dit is wat je te doen staat:

01 open het dichtsbijzijnde raam
02 pak de pc met beide handen stevig vast
03 gooi het apparaat door het desbetreffende raam naar buiten
04 ga naar de winkel
05 koop een nieuwe computer


(waarschijnlijk moet je bij je volume-regeling iets doen.. input/output ensow/ofsow..)


Posted by Dirkie on May-25-2003 22:42:

De computer ligt nu aan diggelen op straat. Is toch wel heel hoog als je op zolder slaapt . Maar ik heb nu een nieuwe computer en precies hetzelfde probleem.

Iemand nog tips?



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.