TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Darude gör fet musik - Dagens sanning

Posted by mindshooter on Apr-19-2003 13:38:

Thumbs up Darude gör fet musik - Dagens sanning

Tro det eller ej, men mannen har faktiskt satt igång att producera kvalitet.... jag trodde inte på folk som sa det först...men jag tankade hans senaste album idag...och det låter fan bra....det är snarlikt med Above and beyond och nån låt är ganska lik låtarna under deras Aalto allias...

Han har helt klart lämnat sandstorm stadiet måsta jag säga och det finns ett par guldkorn på CDn...

Passing by och Bitter sweet är riktigt bra låtar...tanka dom tror ni kommer bli förvånade

Posted by XLA on Apr-19-2003 15:56:

Vad heter albumeländet? Har bara hört Sandstorm av den jeppen, vilken jag visserligen tyckte var bra, men så inihelvete uttjatad

Posted by mindshooter on Apr-19-2003 16:22:

Behold, my arse.

Det senaste heter Rush

Posted by zamson on Apr-19-2003 18:56:

får tanka det då

Posted by fede on Apr-19-2003 19:19:

jag börjar gillar "next to you" nu

Posted by GyLLe on Apr-19-2003 21:21:

darude-next_to_you_rmx-pulse.mp3 är en bra låt... tanka den vettja..

Posted by Icarus on Apr-19-2003 22:48:

"Passing By" och "Bitter Sweet" är bra.
Jag tycker också om "Calm Before The Storm" från hans förra album.

Posted by dbl on Apr-20-2003 09:58:

jasså... fan va ballt.
får ta och ladda ner när jag kommer hem

e det inte DJ Alligator project som skall börja göra riktig trance också???

Posted by mindshooter on Apr-20-2003 10:27:

quote:
Originally posted by dbl
e det inte DJ Alligator project som skall börja göra riktig trance också???

sånt skämtar man inte ens om

Posted by Icarus on Apr-20-2003 11:06:

quote:
Originally posted by mindshooter

Han skulle ju göra det, med Airbase till och med.

Posted by Endre on Apr-20-2003 14:27:

jag gör grym musik ingen annan
j/k

Posted by reveal on Apr-20-2003 19:25:

quote:

jag har också hört att han är intresserad av att göra "riktig" trance, och att han skulle få hjälp med detta

Posted by Sand Leaper on Apr-21-2003 01:04:

Det stemmer,Airbase skrev at han skulle samarbeide med Ali aka DJ Alligator om å lage orntli' trance i dagboken sin på trance.nu. Det kan bli interessant, men Ali kommer nok aldri til å bli kvitt Alligator-stempelet sitt, og derfor tror jeg den eventuelle suksessen han og Jezper får vil bli svært så begrenset.Men vi får se...

Posted by zamson on Apr-21-2003 11:20:

vaddå d va väl inge fel på The Whistle song??

Posted by reveal on Apr-21-2003 13:14:

quote:
Originally posted by zamson
vaddå d va väl inge fel på The Whistle song??

det största felet med den låten är att den inbjuder till att folk ska vissla visselpipor borde verkligen förbjudas på dansgolv

Posted by zamson on Apr-21-2003 13:38:

quote:
Originally posted by reveal
det största felet med den låten är att den inbjuder till att folk ska vissla visselpipor borde verkligen förbjudas på dansgolv

haha jo jag vet...avskyr låten (var ironiskt förut)

Posted by Amnezia on Apr-21-2003 17:06:

darude gör seriös trance?? kors i taket...

måste faktiskt nästan checkas...

Posted by mindshooter on Apr-21-2003 19:34:

quote:
Originally posted by reveal

jag har förövrigt ingen respekt för en musikproducent som förmedlar ett förskevat budskap där man säger "Blow my whistle bitch" i den ocensurerade versionen och i en annan låt där brudarna krämar fram "i wanna suck on your lollipop"....att göra dålig musik är en sak, att lägga in en massa dumma och töntiga värderingar i ungdomarna är en helt annan.....

Posted by Vizay on Apr-21-2003 20:13:

de här va faktiskt bra...kanske inte det absolut megabästa jag nånsin hört men absolut bra trance...ett stort fett plus till darude som skärpt sig markant sedan sitt senaste album

skönt att han hittat lite nya synthljud å skippat sin vanliga BOM BOOOOOOOM grej

Posted by dbl on Apr-21-2003 20:43:

quote:
Originally posted by Vizay
skönt att han hittat lite nya synthljud å skippat sin vanliga BOM BOOOOOOOM grej

HAHAHAHAHAHA... börja gap flabba när jag läste det

Posted by zamson on Apr-23-2003 13:37:

har lyssnat lite snabbt nu...vissa låtar lät ju väldigt bra... visst har han skärpt till sig! finländarna är på g nu...

Posted by dbl on Apr-23-2003 16:29:

låter ju faktiskt helt ok
bättre än det gammla helt klart .)

Posted by Glorie on Apr-24-2003 13:40:

quote:
jag har förövrigt ingen respekt för en musikproducent som förmedlar ett förskevat budskap där man säger "Blow my whistle bitch" i den ocensurerade versionen och i en annan låt där brudarna krämar fram "i wanna suck on your lollipop"....att göra dålig musik är en sak, att lägga in en massa dumma och töntiga värderingar i ungdomarna är en helt annan.....

kunde inte sagt det bättre själv du får en stärna i himlen för det där kennybenny

darude har verkligen fått ett uppsving vad gäller musiken.. iofs så kan ja dansa till hans gamla låtar med.. vissa av dom e ju liksom bättre än den skiten de spelar ute idag....typ vanlig popskit