TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- demo av låtar

Posted by Misery on Apr-27-2003 23:21:

demo av låtar

Hej o hallå Det var ett tag sen, typ 1.5 år sen lr nått.. hoppas alla mår bra o sånt... Jaja, iaf, jag sysslar fortfarande med musik o så och tänkte att ni än en gång kunde få lyssna på ett litet demo av en kommande låt Det är alltså work-in-progress och inte speciellt färdigt alls.. Men jag vill veta om det är en bra början eller inte...

Smekbar - Tidal Waves (har jobbat på den nu i ca 2 timmar så mixningen suger osv samt sequencningen e endast gjord för att få ett lyssningsbart demo, tycker dock det e skitbra hitills)

Smekbar - Live Project (Psy-part) (liten del ur min Liveact som jag jobbar på, kommer spela på min skola samt förhoppningsvis nån fest i sommar)

http://w1.413.telia.com/~u41309427/...dal%20Waves.mp3

http://w1.413.telia.com/~u41309427/...act_psypart.mp3

laddar ni ner kräver jag en kommentar! så det så
ha det så bra alla!

btw, lyssna på HÖG volym

Posted by reveal on Apr-28-2003 00:07:

låter riktigt bra tycker jag!
hade förresten din "trible trouble" som bas-test för nån dag sen

(flytta till norrland )

Posted by ScuL on Apr-28-2003 00:39:

Tidal Waves -> det som jag saknar är en riktigt bassline; den som finns är inte tillräckligt. (lr kanske är jag liten för att jag lyssnar med hörlurar just nu ) förresten är det helt grymmt..

liveact/psypart -> den andra är också bra, men liten för psychedelic för mig

Posted by dbl on Apr-28-2003 06:00:

tar och lyssnar när jag kommer hem imorgon natt

Posted by Glorie on Apr-28-2003 11:09:

Shit va najz!

Klass! vart har du fått rösten ifrån till den andra?
Och när kommer fullversionen av den första? Och varför heter du Smekbar? Substantiv?

den andra e väldigt blandad förresten

Posted by GyLLe on Apr-28-2003 12:07:

tidal Waves>>>> synten efter 40 sec typ är klockren tycker jag. uppbyggnaden är åxå bra!!!!.. fortsätt så.. är en mkt bra låt tycker jag...

Live projektet är helt ok....

inte så mkt negativt men hittade inte på nått...

Posted by Smekbar on Apr-28-2003 20:20:

äntligen kan jag svara... av nån skum anledning så blev mitt Misery-konto typ halv-deaktiverat, jag kunde inte skriva nånting längre. Detta pga jag försökte ändra min mail, och nån var tydligen redan reggad med den... Jaja, Miserynicket passade ändå inte mig

Tack för alla svar, skönt att det i princip bara blev positiva reaktioner... Kommer snart uppdatering så 'stay tuned'

Glorie: Rösten är från 'A clockwork orange' Sjukt bra film... Jobbar för fullt på att få klart låten

ScuL: har jobbat lite på basen nu, har även fixxat en del med mixningen och bytat lite samples.. Det borde låta bättre nu.. Lägger snart upp en ny version... (Har nog en annan låt på gång som du skulle gilla)

Reveal: Jag e småless på att alla ska 'mobba' mig för att jag ska flytta till luleå... inget fel på det väl? Sjysst universitet och det verkar va en ganska trevlig stad... Självklart inte 'drömstaden' men vafan, de har den utbildningen jag vill läsa... Och JAAA, tribal trouble äger

Posted by Nyx on Apr-28-2003 20:53:

Tidal Waves lät mycket bra..vill ha en fullversion!

lägg till lite tb303 i den också, det skadar aldrig

Posted by Smekbar on Apr-29-2003 00:29:

Ny version uppe NU! LADDA HEM DIREKT! =)
Den versionen ni hörde innan var bara alla grejerna ihopslängda för att ni skulle kunna höra slingorna.. NU e det riktiga grejer.. Jag e sjukt nöjd hittills... får se vad ni tycker =)

http://w1.413.telia.com/~u41309427/...Tidal_Waves.mp3

var tvungen att ta bort livet för att få plats... men men... :/