TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- mbar cruise resumé

Posted by sipowitz on Apr-28-2003 09:49:

mbar cruise resumé

Jag tänkte det var dags att leta fram resumén jag skrev efter att kommit hem från förra cruisen i december... jag hade knappt sovit något på 40 timmar så lite stavfel och konstiga meningsbyggnader får ni tåla :-)

-------------------------------------------------
ARGHHHH!!!!!!!

Precis hemkommen med tåget från Stockholm efter en fruktansvärt oförglömlig masssiiiv tid! Vi åkte vid 12 i Torsdag och kom hem idag Lördag vid 12... förutom lite sömn och mat så har det varit PPATTII PATTII nonstop :-)

Ni som var där, GRATULERAR
Ni som inte var där , AJAJ fy fasiken , synd, ni måste boka nästa!

För att dra en resume av kvällen, efter en tågresa med x2000... eller som nu mer är omdöpt till trance2000 landade vi i stockholm, tid för att shoppa lite "pattiii"(tm)-kläder. Första butiken vi testade vissade sig ha grymt mycket snygga kläder (klockrent!). Sen tog vi t-banan ut mot värtahamnen... först undrade vi lite hur man skulle komma ditt... men efter att vi upptäckte att de 100-tal som stod på perrongen också skulle till kryssningen började man dels fatta att det inte skulle vara några problem att hitta + att det kommer bli en sjuhelvetes fest.

Från t-banan gick det ett stort lemmeltåg med folk i kufiska outfits, en rätt maffiv vy faktiskt.... !

När vi kom in i incheckningslobbyn (eller som jag kallar det inloggningslobbyn) så upptäckte vi - YES DE SPELAR TRANCE I HÖGTALARSYSTEM (I LOBBYN!!! ;-))).
Satte oss i puben och tog första cidern/ölen. Jag började snacka med ett par från england som hade åkt
hit bara för denna kryssningen (detta paret stötte jag på minst 30 gånger under cruisen... mer om detta senare).

Att gå på båten var inga problem (om man inte hade något med sig förstås ;-) 3 knarkhundar ( eller var det kanske 2 knarkhundar och 1 hund som kollade att man inte hade med sig carolas julskiva ?!?!.
Killen bakom mig i kön missade vad jag förstår hela cruisen - han sa "sitt" till ena hunden och blev därefter bortplockad från kön hehe

In till hytten, hälsade på folk i andra hytterna, WOW PATTII!! Nu var det dags för mat - upp till buffén som
var helt överbokad, tur man hade förbeställt :-)

Möte Steve (utalas stävä har jag nu också lärt mig här också ( strange, så fort man börjar fundera på var steve är någonstans så dyker han upp helt automatiskt hehe. Efter att inmundigat ett stort antal talrikar med mat och tårta (6 tallrikar mat, 8 tårtbitar, 5 öl - rekord?).

Började dubbelkolla ryktet jag hade hört om att seb fontaine hade blivit ersatt med guy ordanald ... d.v.s. trance, och yes det verkade stämma - MÄKTIGT!.

Efter att vi köpt en hink med smirnoff ice och nån vodka så upp till hytten för ombytte. Vi hade ingen stereo med oss men tacksamt nog så hade hytten brevid detta, så härlig förfest där inne.

Efter det tillbringade jag nästkommande 7 timmar nonstop på dansgolvet.

Vilka dj's och så jag såg vid vilken tid har jag inte så stor koll på men de jag lagt på minnet och därmed var de allra bästa enligt mitt tycke var

x Den för mig helt okände dj'n JJ som körde i puben vid 01-03.30, han var helt fenomenal!
x Morg (tror jag) som körde härlig psytrance på söndags"morgonen". Härligt sätt att komma igång igen.
x Guy Ordinald, vilket tryck han skapade fram till 6.
x David Antiloop, efter 2 timmar med psytrance på söndagsmorgonen så var det dags för lite tyngre beats på dansgolvet under... nu var det dock fortfarande ljust... men vilken upplevelse att dansa från att det var just och se hur det bara blev mörkare och mörkare, efter ett par timmar var dansgolvet helt i EXXXXTTASSSSS IGEN!!!

( de hade gjort om dj-schedulet lite grann på grund av fontaines härliga frånvaro :-)

VILKET TRYCK!! 2000 pers med toppenattityd, inga bråk och fantastisk musik.

Vid 17 tiden så avslutade dj'n sitt set och vi började dra oss mot vår hytt.... för fortsatt fest, nu började den riktiga festen :-) vi i vår hytt och hytterna brevid stod ute i korridoren och dansade som in i f-n) fram till att det bara var en 5 kvar till båten skulle anlända i stockholm... då började vi packa ihop lite :-))

Av båten (ingen tull alls vad jag såg...) - mot stan, vi låste in våra grejor på centralen och drog sedan för att käka lite innan efterfest på sturecompagniet, slutade med att vi hamnade på pizza hut och betalade 770kr för pizza + varsin öl.... FANTASTISKT ;-)
Servitören troddee inte vi var kloka och vi inte skulle orka det... men hallåå... 4 bitar var?!?! THAT'S NOTHING!

När klockan var 23 ( och nu var vi inne på festtimme 35 typ.. :-) så drog vi mot sturecompagniet, in där och ut på dansgolvet, bra tryck faktiskt, lite monoton house vissa stunder ( men detta var första gången på hela cruisen som mina misstankar om att det skulle bli mest house infriades, härligt! annars var det så jävla rätt musik hela tiden iochmed att man kunde välja dansgolv...). Nu drog vi igång med det trejde 6 timmars passet med dans. Efter cruisens schyssta lokaler med laserljus och såpamaskiner (HÄÄRLIIGTT!!!) så saknades
det lite på sture's golv hehe.
Blev också en schysst kontrast mellan
x oss som var där för att dansa non jävla stop efter kryssningen
x de som missat cruisen men skulle dansa non jävla stopp
x och de som var på sture för att spänna sig ;-)

Vid halv 5 drog vi från sture, sa adjö till alla man träffat på cruisen ( ah steve vi glömde ju säga hejdå! tar det här istället - " ha det gott! :-)" Satte oss på bk och åt... gick till centralen (helt sjukt man kan alltså inte åka kollektivtrafik i stockholm innan klockan 6 på morgonen i stockholm till centralen - hallåå?!?! (t-banan stängd + att 156 eller vad den hete gick inte heller förän typ vid 6).

Landade på centralen, hämtade våra grejor, blev nästan rånade på våra grejor (vi hade blivit det om vi hade somnat... vi hade ett par grymt skumma typer mitt emot oss som satt och väntade på att vi skulle somna...) och tog sen tåget hem... och nu sitter jag här!

Jag tycker alla som var med på cruisen ska maila mondaybar och tacka dem stort för att de tog in en trancedj. Jag tror inte det bara var jag som såg hur taket LYFTEEEE FLERA METER när det blev dags för trance!!
Mer sånt!!

Vi hade två engångskameror med oss som ska framkallas, men jag ser fram emot alla bilder som kommer från detta =)

CRUISEN VAR DET ABSOLUT MEST MAGISKA NÅGONSIN!. EN RELIGIÖS UPPLEVELSE?!?! :-))

( om ni tycker att det är lite hoppigt och luddigt skrivet så får ni tänka p åatt jag knappt sovit något sen i torsdags och dansat hela tiden *smile* =)