TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Reclaim Law And Order !
Pages (3): [1] 2 3 »
Reclaim Law And Order !
Och s� var det dags igen. Reclaim the streets/city eller va fan dom heter har slagit till igen. Vad �r det f�r fel i huvudet p� dessa idioter?!? Den h�r g�ngen har de demolerat delar av Kungsgatan & Stureplan. �r det n�gon som kan upplysa okunniga mig om vad �r det f�r budskap som skall n� fram? F�r jag fattar fan ingenting! Det enda jag har i beh�llning av dessa apor �r att de maskerar sig, vandaliserar och �r loosers i st�rsta allm�nhet.
NL out

jag och vizay som skulle g� efter dem med plur skyltar 
men det regnade s� jag orkade inte 
�fan, ser detta p� TV3 nyheterna just i detta nu (nej, jag kollar inte p� TV3s nyheter med vilje, v�ntar p� Oz)
Fan ta Reclaim the Streets/City/whatever, de ger fredliga anti-kapitalister som jag ett d�ligt namn. Skulle villja m�rda dem med hammare och sk�ra :P
| quote: |
| Originally posted by Dioxys jag och vizay som skulle g� efter dem med plur skyltar ![]() men det regnade s� jag orkade inte |
| Originally posted by XLA �fan, ser detta p� TV3 nyheterna just i detta nu (nej, jag kollar inte p� TV3s nyheter med vilje, v�ntar p� Oz) Fan ta Reclaim the Streets/City/whatever, de ger fredliga anti-kapitalister som jag ett d�ligt namn. Skulle villja m�rda dem med hammare och sk�ra :P |
Har sagt det f�rr... kommer s�ga det flera g�nger igen.
Vill man ha en fungerande organisation: H�LL RENT I DE EGNA LEDEN!
"Vi �r fredliga men all uppm�rksamhet riktas till folk som inte har med v�rat budskap att g�ra."
Tr�kigt f�r er... b�rja rensa!
nordlight: jag � dioxys hade p� planer att g� med en PLUR skyllt eftersom vi egentligen inte har n�got att demonstrera f�r s� vi t�nkte sprida lite allm�nt fredligt budskap...men de va f�r regnigt som sagt
men jag spyr fanimej p� dom d�r j�vla AFAsvinen som springer runt � demolerar v�ra st�der f�r rent n�jes skull....�ckligt e vad det �r...�ckligt och avskyv�rt

| Originally posted by Vizay nordlight: jag � dioxys hade p� planer att g� med en PLUR skyllt eftersom vi egentligen inte har n�got att demonstrera f�r s� vi t�nkte sprida lite allm�nt fredligt budskap... |
haha ingen fara...n�n g�ng ska man l�ra sig n�tt nytt ju 
ass� PLUR e ju Peace Love Unity Respect...typ Ravekulturens huvudbudskap en g�ng i tiden 
en PLURskylt e helt enkelt en skylt som det st�r PLUR p� 
| Originally posted by Vizay haha ingen fara...n�n g�ng ska man l�ra sig n�tt nytt ju ![]() ass� PLUR e ju Peace Love Unity Respect...typ Ravekulturens huvudbudskap en g�ng i tiden ![]() en PLURskylt e helt enkelt en skylt som det st�r PLUR p� |
| Originally posted by Aendy Har sagt det f�rr... kommer s�ga det flera g�nger igen. Vill man ha en fungerande organisation: H�LL RENT I DE EGNA LEDEN! "Vi �r fredliga men all uppm�rksamhet riktas till folk som inte har med v�rat budskap att g�ra." Tr�kigt f�r er... b�rja rensa! |
Detta h�nder n�r fritids g�rdarna st�nger
�nnu ett bevis p� att v�rlden �r full med idioter
tragiskt
Hall� allihopa 
T�nkte droppa in och sl�nga min �sikt h�r.
Varf�r g�r ungdomar s�? Varf�r vara destruktiva i ett samh�lle som �r demokratiskt och d�r var person ska ha sin chans att p�verka?
Jo, f�r att v�rat demokratiska samh�lle bygger p� att den som �r rikast har mest makt, och kan d�refter p�verka samh�llet mest. N�mn en produkt som p�verkar oss mycket? Media, vem �ger f�retagen som disponerar media? Vem vinklar vad tidningarna ska visa och inte visa... dom rika. Dom med pengar �ger f�retagen. Dom best�mmer mer eller mindre vad som ska visas och inte visas...bara ett bra exempel.
Vad blir resultatet? Jo vissa tar lagen i egna h�nder och g�r f�r att visa att dom inte t�nkte st� maktl�sa i v�rt j�vla samh�lle.
Dom visar att dom inte accepterar att inte bli h�rda, och att samh�llets murar m�ste krossas. Resultat: Samh�llet sl�r tillbaka och vinner, igen.
Varf�r �r detta d�ligt respektive bra d�?
Jo, hat leder ingen vart, n�r du k�nner hat �r du redan f�rlorad, ungef�r som i star wars. Du �r en av dom andra n�r du hatar dom.
Hat f�der hat och att g� runt och f�rst�ra f�r andra m�nniskor tar dig ingen vart �n bak�t i utvecklingen.
D�remot g�r mycket av deras tankar ut p� att sluta vara en samh�llsmyra och g� emot str�mmen, sluta att vara en slav �t sin egen ras, sluta att begr�nsas och vara �vervakade hela tiden. Helt r�tt, jag lever efter detta, eller f�rs�ker. Men jag tror inte p� att hata saker, jag tror p� att ist�llet f�r att hata s� b�r man str�va efter det man �lskar och jobba _f�r_ hur man _vill_ ha det...inte jobba _emot_ det man _inte_ vill ha.
Jag avgudar mycket av deras tankar och skrattar �t deras s�tt att visa dom p�.
Vad som dock var lite kul och bessynerligt (jag var inne med ett par �ldre kompisar och kollade vad som h�nder p� reclaim) var att mitt p� gatan lite h�r och var, startades diskussioner mellan �stermalmare och s�reortskisar....heta diskussioner om politik och dylikt. Riktigt kul att se, trots att d�liga argument for fram och tillbaka s� tycker jag det �r kul att se s�dan i Sverige..folksamlingar med m�nniskor som pratar och delar information... kul 
Sj�lv har jag k�ckt ett antal stark�l ikv�ll och hoppas p� att min stavning �r b�ttre �n min andedr�kt 
hare b�st allesammans 
om alla i v�rlden r�kte en fredspipa skulle det inte finnas konflikter alls
RECLAIM THE CITY: "ALLT �T ALLA"
hur fan kan man ha s� ? Allt �t alla ? bah...
kenny: jag f�rst�r vad du syftar p�...deras tankes�tt e r�tt men dom anv�nder fel metoder f�r att f� igenom dom
det g�r att g� emot str�mmen utan att bli v�ldsam, det g�r att visa att man protesterar mot n�got utan att bli v�ldsam
problemet med reclaim e inte iden, den �r faktiskt j�vligt god...problemet �r att dom drar till sig s� kallade proffesionella br�kstakar vars enda m�l �r att sl� s�nder s� mycket som m�jligt...
Jag tycker Mindshooter sa en bra sak i sitt bidrag till threaden:
"...b�r man str�va efter det man �lskar och jobba _f�r_ hur man _vill_ ha det...inte jobba _emot_ det man _inte_ vill ha."
Det �r s� himla l�tt att vara emot n�got. Att jobba f�r en sak kr�ver d�remot att du �r konstruktiv.
Taget fr�n en kv�llstidning:
"Att stj�la, att planka, att klottra, att g�ra motst�nd och st�lla till med oreda, att vara olydiga och v�gra acceptera villkoren, att g�ra egna regler, vara ett eget medium, st� i v�gen och vara obekv�ma.
Det �r vad Reclaim handlar om" skriver organisatinen Reclaim the streets p� sin hemsida."
Detta k�nns inte speciellt konstruktivt....
Att legitimera vandalism och v�ld f�r att man k�nner sig maktl�s och ej blir h�rd k�per jag inte heller. I Sverige kan faktiskt vem som helst leva ett tryggt och givande liv. Alla har i stort sett samma chans. Klart att vissa har det b�ttre �n andra, men s� m�ste det vara och s� har det alltid varit. Alla kan inte vara med och best�mma �ver precis allt. Det handlar inte om att man ogillar marknadsekonomi eller politiken som f�rs. Nej - det �r sig sj�lv man inte �r tillfreds med. Gl�djs �t dem som har det b�ttre och f�rs�k ta er dit sj�lva. Men det �r klart.... det kr�ver ju att man faktiskt l�mnar soffan d� och d�.
Slutligen vill jag (utan att l�ta som den gamla gubbe jag faktiskt �r
) till�gga att revolt ligger i ton�rens natur - det g�r �ver - jag lovar
!
fan man blir s� j�vla sur... vadd� reclaim the streets...vad ska dom reclaima om dom bara f�rst�r...j�vla idioter - det �r det enda dom g�r ju..dom bara f�rst�r. fyfan - n�t e ju fel i huvet p� dom, snacka om att inte vara speciellt smart! St�ng ned dom h�r nissarna NU!!!!!

| Originally posted by mindshooter Men jag tror inte p� att hata saker, jag tror p� att ist�llet f�r att hata s� b�r man str�va efter det man �lskar och jobba _f�r_ hur man _vill_ ha det...inte jobba _emot_ det man _inte_ vill ha. |
90% av dom som �r p� en reclaim �r hobbyhuliganer som tror sig ha f�tt en anledning att vara destruktiva. Dom som verkligen tror p� id�n �r antingen d�r och f�rs�ker men blir tagna f�r andra reclaimare, eller s� sitter dom hemma och f�rs�ker hitta nya s�tt att bidra till en b�ttre v�rld.
Pressmeddelande: 3000 reclaimade i Stockholm
Publicerad den 1 maj 2002
Pressmedelande, 1 maj 2002 klockan 21:00
Vi tog tillbaka v�r stad!
Polisen f�rs�kte hindra oss genom att oprovocerat klippa sladdarna till den ena av v�ra h�gtalaranl�ggningar men detta stoppade oss inte. Ett stort tack till de medborgarvittnen som s�g till att detta saboterade ljudsystem fick komma igenom polisavsp�rrningarna. Snart d�nade musiken ut mot den glasbekl�dda innerstaden!
Festen p�gick i drygt tv� timmar med upp�t 3000 deltagare. Fest, livemusik, annan musik, dans och glam. Allt var lungt n�r festen avslutades. Vi vill tacka alla som deltog och som gjorde festen till en of�rgl�mlig upplevelse.
Varf�r? D�rf�r!
Idag �r det f�rsta maj. Det �r v�r dag. Det h�r �r v�r fest.
Det t�nker vi fira genom att ta tillbaka n�gra av de saker ni stulit fr�n oss.
Idag tar vi tillbaka Stockholms torg och gator.
Och det h�r �r bara b�rjan.
Vi kommer att forts�tta festa.
Forts�tta ta tillbaka saker ni stulit.
Forts�tta planka p� tunnelbanan, forts�tta snatta i aff�rer och forts�tta forgylla v�ggar och t�g med v�ra f�rger.
Vi n�jer oss inte f�r�n vi tagit tillbaka v�ggar, gator, torg, bost�der, sjukhus, kollektivtrafik, skolor och allt annat ni stulit.
F�rra g�ngen vi samlades f�r att festa valde polisen att skjuta p� oss.
Vi accepterade det inte d�.
Vi kommer inte att acceptera det nu.
Vi kommer inte att acceptera det i framtiden heller.
Vi kommer att f�rsvara oss mot alla former av angrepp, f�rtryck och or�ttvisor.
Vi kommer att f�rsvara oss mot alla borgare och fascister - med eller utan uniform.
Ni kommer aldrig lyckas skr�mma oss till tystnad.
Ni kommer aldrig lyckas skr�mma oss till lydnad.
Den h�r festen �r en hyllning.
En hyllning till v�r kollektiva kamp och v�r kollektiva olydnad.
En hyllning till v�ra f�ngslade kamrater.
Till Palestinas folk som f�rtrycks och m�rdas av en fascistisk ockupationsmakt.
Till alla som just nu k�mpar mot or�ttvisor runt om i v�rlden.
Till alla andra som just nu, prescis som vi, tar tillbaka sin stad.
Men den h�r festen �r ocks� en varning.
En varning till poliser, direkt�rer, poliker och andra makthavare och f�rtryckare.
Vi kommer aldrig att acceptera att ni stj�l fr�n oss,
Vi kommer aldrig att acceptera sexism, rasism, fascism eller kapitalism.
Vi kommer aldrig acceptera nyliberalismens internationella terror.
Och s� l�nge or�ttvisor forts�tter kommer vi att forts�tta samlas.
Vi kommer att forts�tta festa, snatta, skolka, planka och klottra.
Vi kommer forts�tta g�ra motst�nd.
Vi kommer forts�tta vara ett olydigt myller.
Om vi ska f�r�ndra v�rden m�ste vi b�rja n�gonstans.
Jag tycker vi b�rjar h�r.
Jag tycker vi b�rjar nu.
Reclaim the City - Gatans Parlament
Inget vidare avst�ndstagande tycker jag
Reclaim the City i Stockholm: Festen forts�tter!
Publicerad den 2 maj 2003
Stureplan - det fashionabla Stockholms medelpunkt, Sveriges egna "Wall Street", d�r aktiem�klarna tr�ngs med studenter fr�n handelsh�gskolorna och den svenska mediaeliten kryssar mellan flera av landets mest k�nda s.k. "innekrogar".
I �r var Stureplan den sj�lvklara platsen f�r Reclaim the City-festen p� kv�llen den f�rsta maj. Under f�rra �rets fest hade festdeltagarna ropat "Stureplan, Stureplan" i talk�rer - en efterfr�gan som �rets festarrang�rer tagit till sig.
D�ligt v�der hade pr�glat alla f�rsta maj-demonstrationerna i Stockholm, och n�r Reclaim the City startade p� kv�llen s� regnade det fortfarande. Men trots kylan och rusket samlades mellan 1000 och 2000 personer i Berzelii park vid 18-slaget, f�r att en halvtimme senare g� vidare till festens m�l: Stureplan.
Vid Stureplan ockuperades omedelbart korsningen d�r Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Biblioteksgatan och Sturegatan m�ts. Tv� ljudbilar spelade musik och banderoller sp�ndes upp med budskap s�som "allt �t alla" och "urban allemansr�tt". Festomr�det upp mot Kungsgatan drabbades snart av konfrontationer med polismakten, som ogillade den nyvunna urbana allemansr�tten. Samtidigt fortsatte �vriga festen med dans, �l, fyrverkerier, musik och frivilliga fasadarbeten.
Festdeltagarna s�g sin chans att omforma det snobbiga Stureplan till n�got annat �n vad det var: varor fr�n n�gra olika butiker expropierades och i villervallan gick f�nster p� n�gra fina kontor s�nder. En passerande diplomatbil fr�n Saudiarabiska ambassaden fick sina rutor inslagna blev avvisad fr�n omr�det, som en protest mot det saudiska odemokratiska politiska systemet. Samma �de drabbade �ven ett antal piketbussar fr�n polisen. En Ferrari 348 f�r ok�nt antal miljoner r�kade dessutom k�ra r�tt in i folkmyllret, men ett blixtutfall fr�n polismakten r�ddade Ferrarin undan den folkliga r�ttvisan.
Polisen gjorde n�gra f�rs�k att ringa in festdeltagarna, men lyckades inte. Efter tv� timmars festande lyckades dock polisen g�ra n�gra utfall mot festen s� den splittrades upp i flera delar och uppl�stes.
Festdeltagarna splittrades upp i olika grupper och b�rjade d� r�ra sig genom Stockholm f�r att eventuellt kunna forts�tta festandet och �tertagandet av staden. I skrivande stund har vi inte n�gon god helhetsbild av vad som har h�nt �verallt, men vi vet att 50-200 personer blev massgripna vid riksdagshuset och att det b�rjade byggas barrikader p� Biblioteksgatan. Flera obevakade polisbilar ska ha blivit omm�blerade, liksom ett antal butiker och snabbmatsrestauranger kring Sergels torg.
Senare p� kv�llen �tersamlades 200-400 personer i och omkring Bj�rns tr�dg�rd vid Medborgarplatsen f�r att forts�tta festen. Eldbl�sare, musik och fyrverkerier h�ll st�mningen i topp, men �ven denna g�ng kunde inte polisen l�ta bli att s�ka konfrontation. Polisen stormade parken och drev ut festdeltagarna p� gatorna. Tj�rhovsgatan och n�gra tv�rgator sp�rrades av och polisen drog ig�ng en vild jakt p� festdeltagare, men poliser springer f�r l�ngsamt f�r att kunna gripa folk.
Mer info kommer. Festen forts�tter!
Vad ska man s�ga - suck!
NL
Snart d�nade musiken ut mot den glasbekl�dda innerstaden! |
Forts�tta ta tillbaka saker ni stulit. Forts�tta planka p� tunnelbanan, forts�tta snatta i aff�rer och forts�tta forgylla v�ggar och t�g med v�ra f�rger. Vi n�jer oss inte f�r�n vi tagit tillbaka v�ggar, gator, torg, bost�der, sjukhus, kollektivtrafik, skolor och allt annat ni stulit. |
Den h�r festen �r en hyllning. En hyllning till v�r kollektiva kamp och v�r kollektiva olydnad. En hyllning till v�ra f�ngslade kamrater. Till Palestinas folk som f�rtrycks och m�rdas av en fascistisk ockupationsmakt. Till alla som just nu k�mpar mot or�ttvisor runt om i v�rlden. Till alla andra som just nu, prescis som vi, tar tillbaka sin stad. |
studenter fr�n handelsh�gskolorna och den svenska mediaeliten kryssar mellan flera av landets mest k�nda s.k. "innekrogar". |
En Ferrari 348 f�r ok�nt antal miljoner r�kade dessutom k�ra r�tt in i folkmyllret, men ett blixtutfall fr�n polismakten r�ddade Ferrarin undan den folkliga r�ttvisan. |
| Originally posted by Aendy �r alla reclaimare insatta i Isrealkonflikten och har de denna st�ndpunkt? |
Vilka �ckliga j�vlar!!
Ja hatar dom d�r j�vlarna!!
Hoppas att dom f�r s������ feta skadest�nd!!!! 
| F�rra g�ngen vi samlades f�r att festa valde polisen att skjuta p� oss. |

| Om vi ska f�r�ndra v�rden m�ste vi b�rja n�gonstans. |
Jag �r normalt en fredlig och n�stan pacifistisk person. Men n�r jag ser TV-bilder p� n�r poliser och �n mer privatpersoner f�r tag i n�gon av de ligister som r�jer p� gatorna vill jag bara att de sp�ar upp dem n�t s� in i helvete. Blir s� j�la uppr�rd n�r jag ser alla idioter driva runt och f�rst�ra grejer. Samma k�nsla uppkom n�r de visade bilderna fr�n G�teborgskravallerna. Jag hade ingen sympati f�r snubben de sk�t d�r.